I ett annat soffhörn

söndag 21 augusti 2011 - 22:29 | 10 Kommentarer

Innan jag började inredningsblogga förundrade jag mig över alla vackra och till synes välstädade hem som förekom i alla bloggar. Nu efter några månaders bloggande har jag lärt mig hur man gör. Man går ganska nära motivet och fotar mest närbilder. Helhetsbilder över hela rum förekommer väldigt sällan. Vill man nödvändigtvis ta en bild av hela rummet så ser man först till att fösa alla leksaker, utspridda kläder och annat bråte till den del av rummet som hamnar utanför bilden. Det orkade jag inte idag, så ni får hålla tillgodo med ännu ett soffhörn - i närbild. Med lite andra kuddar än de jag visade igår. Vita och beige med volanger. Det här är mina favoritfärger just nu - vitt, beige och rostbrunt som golvlyktan.

 

 

 

 

Om jag skulle ha svängt mig ett kvarts varv till vänster så hade ni fått se följande saker: ett babygym, en babyfilt med ca 12 leksaker utspridda, en babysitter, en Bumbo-stol, ännu ett slags babygym samt en stor korg med leksaker. Och det är knappast därför ni läser en inredningsblogg, så jag ska bespara er den färgsprakande synen av detta. Så ifall ni undrar om vi alltid har det tipptopp städat i vårt hus så vet ni nu sanningen. Det är väldigt få dagar per år som vi har det så städat som det ser ut i bloggen. De dagarna brukar jag dock passa på och fotografera huset för kommande behov. Jag ska knäppa några helhetsfoton i vardagsrummet sen när vi har städat klart...kanske imorgon!

Kommentarer

  • Seralias Stuga

    21.08.2011 22:37 (6 år sen)

    Där kom sanningen om bloggvärlden! :o) Jag sitter framför datorn och skrattar åt dina ord. Så härligt skrivet! Du lyckas verkligen underhålla mig :o) -mona-

    • Anna-Lena

      21.08.2011 22:40 (6 år sen)

      Vad roligt att höra! :-)


  • sus

    21.08.2011 22:57 (6 år sen)

    Tack! Vad skönt - jag var övertygad om att ni alltid har tipptopp... :)

    • Anna-Lena

      21.08.2011 23:01 (6 år sen)

      Ha, ha, du skulle komma in nån dag "oanmäld" så skulle du få se! :-)


  • En vacker vardag

    21.08.2011 23:06 (6 år sen)

    Det ligger säkert något i det du säger. Kan man utgå ifrån att de bloggare som visar större bilder inte har småbarn i huset? Man förvånas ibland över hur effektiva de små är att sprida ut saker i huset. Jag tycker åtminstone att jag ständigt blir tvåa mot dem. Men så skall det ju vara när man har småfolk i huset :-) Det var trevligt att se den lille herremannen idag!


  • Ann-Christine

    22.08.2011 06:40 (6 år sen)

    EXAKT! Så går det till i bloggvärlden :D Själv möblerade jag om i vardagsrummet igår och det blev faktiskt rätt mysigt ;) Tror säkert att det snart kommer helthetsbilder - FAST jag har tre barn! Jooorå :D


  • Camilla

    22.08.2011 07:52 (6 år sen)

    du har verkligen rätt i allt det du skriver och det är så skönt att läsa att ens egen tillvaro är högst normal... INGEN skulle vilja titta in i min blogg om jag skulle fota enbart helhetsbilder, hos oss råder också kaos för det mesta när de två små virvelvindarna dragit fram som orkaner genom huset ;) Ha en fin måndag!


  • Livet på Vestergård

    22.08.2011 10:45 (6 år sen)

    Precis så är det :) Vilken fin lykta/lampa du har i vardagsrummet. Jag har sett liknande men de har varit för ljus. Ha en fin dag!

    • Anna-Lena

      22.08.2011 10:54 (6 år sen)

      Vår lykta var också ursprungligen för ett ljus, men min svärfar har borrat hål inuti den och dragit in el så nu funkar den med en lampa.


  • Sanne

    22.08.2011 20:47 (6 år sen)

    Du har så rätt ! Men vem skulle vilja se på ett virrvarr av kläder som ligger framme... Det är ju tjusningen att fota så att det ser trevligt och inspirerande ut ! Ha det bra1