Träningslistan!

tisdag 30 maj 2017 - 15:59 | 3 Kommentarer

Nu har det väl varit lite väl tyst här på bloggen..?

Tänkte jag skulle bryta denna svacka med Sevendays träningslista!

 

Träning för mig är: Tävling, terapi och utmaning.

Min favoritträning: Styrketräning och träning som utmanar mig.

FB IMG 1485633656974

Som denhär träningen.. väldigt utmanande ifall någon missade mitt ansiktsuttryck ;)

 

Det bästa med att träna: Att jag kan få ut mina aggressioner och att jag kan se framsteg i träningen. Det är också väldigt roligt att se att styrkan kan hjälpa i vardagen. Matkassar är lätta att bära och korkar är inget problem att öppna!


Det sämsta med att träna: Att det är tidskrävande. Spenderar ofta två timmar på gymmet vilket stjäl mycket tid från att umgås med vänner eller chilla i soffan.


En sport jag skulle vilja pröva: Jag har testat på det mesta när jag gick i Norrvalla men en grej är curling, då var jag borta så det har jag aldrig testat på..

46529 1445483572096 1434677 n

Här till exempel hoppar jag från dendär stolpen som jag just hade klättrat upp i. 

 

En träningsgren jag inte förstår mig på: Eftersom jag inte är och kommer högst antaligen aldrig bli en löpare förstår jag mig inte på typ maraton.. Som för min egen del alltså. Annars tror jag att jag har förståelse för alla sorters grenar.. Kanske dart och shack som väl klassas som sporter vilket jag kanske inte riktigt förstår..


Därför tränar jag: Jag tränar för att jag mår bra av det och för att det har gett mig så mycket, inte bara medaljer och pokaler utan tävlingsresor, upplevelser och vänner. Jag har också lärt känna min kropp och blivit mentalt stark av träning. Jag tränar förstås också för att bli stark och för att bygga muskler.

946885 375157569268150 1183156658 nEn bild från EM i Santa Susanna där jag knep en bronsmedalj.

 

Mina träningsmål: Ett stort mål är att ta 500kg i totalen, alltså sammanlagda kilomängden i bänkpress, marklyft och knäböj. Just nu ligger totalen på 

Bänkpress: 100kg

Marklyft: 140kg

Knäböj: 110kg

= 350 kg

Ett annat mål är att någon gång tävla igen i Bodyfitness och vara i mitt livs bästa form.

Två lite mindre mål är att tävla i styrkelyft och att göra personbästa i de tre stora (bänkpress, marklyft, knäböj)

IMG 20170105 170337

Kategorier:

Lista Träning

3

Kommentarer

  • Rebecca

    30.05.2017 18:12 (3 månader sen)

    Hur fort har du ökar vikterna? Som t.ex om du börja från marklyft 75 kg, hur läng tog e förrän du kom upp till 100 kg? Halvår? :) Har själv som mål att komma upp till just det i marklyft, ligger på 80 kg, men har som absolut ingenting att relater till, om du förstår va ja menar :) Jag tänker bara tävla mot mig själv, så de spelar ju int egentligen nån roll, men vore ändå kul att veta!

    • Elin Hassel

      05.06.2017 13:47 (2 månader sen)

      Jag har faktiskt ingen aning. Men det tar ju nog sin tid att bli stark. Det är bara att fortsätta träna. :D

      • Rebecca

        20.06.2017 13:30 (2 månader sen)

        Haha, jag tänkt nog att jag sku få en sån kommentar ;) Men jepp, tålamod är fiskarens bästa vän elr naa :D Största utmaningen är nog det att jag endast slipper iväg 2 ggr x vecka till gymmet, sku såklart helst spendera 3-4 ggr/v...


Skriv kommentar

Observera att kommentarsfunktionen inte stöder användningen av emojis.