Visa alla inlägg skrivna april 2015

torsdag 30 april 2015 - 13:40

Theme of the month

themeofthemonthaprilTema: Låt

Theme of the Month är ett projekt som jag och Anna har tillsammans. Det går ut på att vi en gång i månaden lägger upp en bild som vi tagit och tolkat efter ett visst gemensamt tema. Alla bilder som jag har tagit kommer att vara samlade under den HÄÄR kategorin och Annas hittar ni på hennes blogg.

Jag valde Madonnas låt "jump", försökte göra lite utav motsatsen till vad hon brukar göra. Jag menar tänk er madonna hoppa omkring i Swedish Hasbens kläd i lager på lager från Odd molly.Kontraster, Konstraster

onsdag 29 april 2015 - 18:34

Nya byxor

byxorJag hittade dem, byxorna jag ska ha på mig på första maj. Vad tycks? Dessa plus en vit skjorta, halsduk och vita converse.

byxor 1 2

 Byxorna är föresten från hm.

onsdag 29 april 2015 - 09:14

Hemmagjord mjöd

mjod 1mjod 2mjod 3mjod 4En (av de många) saker som jag gillar är mjöd, och inte vilken mjöd som helst. Utan mammas hemmagjorda mjöd. Det absolut godaste som finns! Imorgon då det är Glada vappen får vi smaka...

tisdag 28 april 2015 - 21:06

Ibland blir det bara lite pannkaka!

Namnlost 1 kopiera

Hej på er! Hur mår ni? Bra? Själv mår jag toppen, för tillfället iallafall...

Vet ni ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, ja i idag var en sådan dag. Istället för att vakna upp pigg och glad (eller trött och sur för den delen också) så vaknade jag upp med en riktigt grym huvudvärk. Där ett tag trodde jag nästan att den skulle spränga huvudet av mig. Jag blev helt enkelt tvungen att svälja några tabletter och somna om. Några timmar senare stod jag på benen igen redo att sadla om och gå till skolan. 

När jag väl kommit hem har jag stått och diskat tomma flaskor. Kan ni gissa varför? Svaret får ni imorgon.

tisdag 28 april 2015 - 19:27

Sm i simning

smsimmning 2smsimmning 1smsimmning 3smsimmning 4smsimmning 5smsimmning 6I söndags var jag och fotograferade lite i simhallen, årets sm tävlingar hölls nämligen i Vasa. 

Den här typen av foto gör jag väldigt sällan vilket gjorde det kul men utmanande. Förutom att sport överlag är väldigt svårt att fotografera gjorde min utrustning det extra svårt. Jag kan säga er att fotografera simning med ett 50mm objektiv begränsar en del. De snygga närbildsporträtten av simmarna i plaskande vatten fick jag helt enkelt glömma... Istället lekte jag landkrabba och gjorde det bästa av situationen ;)

måndag 27 april 2015 - 13:52

Jag bakom bloggen

collage2

Hej på er, både gamla och nya läsare! De är med ett leende på läpparna som jag får skriva det här, jag är ny bloggare på Sevendays. Så roligt att äntligen få dra igång!

Jag bakom bloggen heter Ella Grangärd, en glad, sprallig, gymnasiestuderande, fotogalen tjej från Vasa på sexton år. Förutom att fotografera älskar jag allt som har med design och arkitektur att göra, det är även det jag vill jobba med i framtiden.

Jag skulle själv säga att jag driver en livstilsblogg med inriktning på foto. En blogg om allt det där lilla extra som förgyller min vardag. "Guldkanter i vardagen" som Malenami skulle ha sagt, (som för övrigt driver en av mina favoritbloggar). Jag hoppas ni kommer trivas här och kommer tillbaka på nytt. Vad roligt det kommer att bli, nu köör vi.


Kram E.

måndag 27 april 2015 - 12:30

6 våriga frågor

Jag blev taggad av Anna att svara på sex stycken lite våriga frågor, varsågoda:

Namnlöst-2 kopiera

 

1. Favoritoutfit/plagg?newblousebl-1Den här tröjan, älskar den!

2. Vad tycker du är det bästa med våren? Det absolut bästa är ljuset...och värmen! Nej vänta, humöret. Efter vintern är alla så glada och positiv energi stömmar ut från, i princip, alla.

 

3. De ultimata vårskorna för dig? Köpte nya fina vita låga Converse för några veckor sedan. De är ju så fina men ultimata vårskor kanske de inte är, jag menar våren är rätt så lerig och att hoppa runt i vita skor kanske inte alltid är så smart, men äsch fina är de! (så länge de hålls rena).

 

4. Visa oss dina snyggaste solglasögon! okej nu ska jag berätta en liten hemlighet för er, jag samlar inte på solglasögon. Därav blir det ett enkelt beslut mina Wayfarer från RayBan.

outfit-1

5. Är du en vårstädare? Ååh vad jag önskade att jag kunde svara ja på denna fråga, vet ni det önskar mitt rum också. Mitt svar är alltså nej, jag är ingen vårstädare.

6. Någon vårtrend du ser framemot detta år? Pastell i alla dess färger. Ser även framemot att testköra jeansjackan, för mig är den lika trendig varje vår.

söndag 26 april 2015 - 22:01

Söndag

Idag har jag, förutom att titta på plaskande Finlandsmästare, varit med Åbo-släktingar och ätit på Fransmanni. Jag åt en riktigt godkyckling sallad med getost.

 

ma2mat1

 

Efter att jag vinkat hejdå åt Åbo-gänget som började köra hemåt, gick jag till simhallen för att se sista heaten från årets SM. 

simning

Men mer om det imorgon nu orkar inte mina stackars ögon hållas uppe längre, kram och godnatt

lördag 25 april 2015 - 15:30

Hopp hopp

skutt

Så här kan det också se ut när man ska testfota ljuset ;)

lördag 25 april 2015 - 11:55

Kameran går varm idag

sneakpeak4sneakpeak2sneakpeak3

God morgon på er eller goddag. Vad säger man då klockan snart blir halv tolv? God förmiddag kanske? Nåja, nog om det. Idag ska jag hinna fotografera biler till "Theme of the Month" projektet. Om ni inte vet vad det är för något kan ni kolla in här. Ovanför er ser ni lite förhandsglimtar på vad ni kan förvänta er på torsdag eftersom då publicerar jag resultatet! Tänk att vi byter över till maj redan nästa vecka..! wow, vad snabbt en månad kan gå! Var det inte igår som snön dalade ner från himlen och jag stod i garderoben sökandes efter mina skrinskor?

-----------------

Klockan fyra ska jag befinna mig i simhallen, då fortsätter nämligen tävlingarna där igen. Ska fota ett reportage till skolan. Nej nu måste jag skynda mig iväg så jag hinner med alltig kram på er ha en riktigt fin lördag, solen skiner!