Visa alla inlägg skrivna maj 2015

söndag 31 maj 2015 - 11:15

Theme of the month

themeofthemonthmajTema: Dubbelexponering

Theme of the Month är ett projekt som jag och Anna har tillsammans. Det går ut på att vi en gång i månaden lägger upp en bild som vi tagit och tolkat efter ett visst gemensamt tema. Alla bilder som jag har tagit kommer att vara samlade under den HÄÄR kategorin och Annas hittar ni på hennes blogg.

Dubbelexponering innebär att du fotar en bild på en annan bild. Alltså är denna effekt inte gjord i photoshop utan direkt i kameran! Ifall ni vill kan jag visa er hur man fotar bilder som dessa?

lördag 30 maj 2015 - 22:32

Skolavslutning 2015

skolavslutning2015 1

Jag och underbara Amanda står och ser glada ut efter studentdimissionen

Första året i gymnasiet har jag nu bakom mig. Nu kommer sista yes:et, yes!!

 Galet vad snabbt året slutligen gått, så med ett leende på läpparna och stipendie i handen(!) kan jag nu ta ett välförtjänat sooommarloov. 
skolavslutning2015 2Så här såg jag ut, förutom skorna som jag han byta till dessa ballerinas när bilden togs.

Efteråt åkte vi på mumsigt studentkaffe.skolavslutning20155 1

lördag 30 maj 2015 - 12:00

Ny frisyr

I torsdags fick jag äntligen sätta mig i vid frisörsstolen. Det blev lite blondare/ljusare och kortare, precis som beställt.
nyfrissa 1nyfrissa 2Bilderna ger dock iiiiiiingen rättvisa till färgen på håret, mycket finare i verkligheten!

fredag 29 maj 2015 - 22:59

Klänning + Skor = Sant

shooopppiiinnnggg 1shooopppiiinnnggg 2Jag som inte skulle köpa nya kläder till skolans vårfest. Jag ska använda någon av mina gamla hade jag bestämt. Men istället kom jag på kvart över fyra i eftermiddags att nej, ingenting ser bra ut så det fick bli att rusa iväg till stan. En klänning från dopp och skor från karsima var vad jag hittade. Hur de ser ut? de får ni se imorgon.

Jag var förresten till frisören igår. På den sista bilden syns det lite hur jag slutligen klippte det. Men det väntar jag också på tills imorgon för att visa. 

Godnatt

onsdag 27 maj 2015 - 23:00

Kolla kalendern

29.11 19

I morse när jag vaknade var jag starkt övertygand om att idag äntligen får jag sätta mig i frisörsstolen och få håret fixat. Jag satte upp håret i en riktigt slarvig tofs och började räkna ner timmarna. Tills jag efter skolan får för mig att jag kanske ändo borde ringa min frisör och försäkra mig om vilken tid jag ska komma. Jag menar jag kan ju inte för allt i världen komma fel tid. Så jag ringde och i telefonen fick jag sedan höra "tyvärr Ella du har tid först i morgon". VA!! tänkte jag, men mycket riktigt i min kalender står det frissa tid 28.5 kl 16. Blä, vänta vi säger det igen B-L-Ä. Så vi får alltså börja om på nytt imogron...

Note to myself: hädanefter kolla alltid din kalender på mobilen(!)

Vad annat? jo, om vi bortser att eftermiddagen blev lite pannkaka fick jag ut de flesta prov idag som jag blev rätt så nöjd med. Därför kan vi tilläga ett till yes till gårdagens inlägg. 

 

tisdag 26 maj 2015 - 15:07

Yes yes yes

1aaaaaaaaaaaaaaa

Provveckan är ÖVER för min del, tjohooo.

Äntligen kan jag pusta ut riktigt riktigt ordentligt, yes! 

Riktigt mycket annat roligt är också planerat nu under kommande vecka, inte minst det att vi får sommarlov på lördag, på L-Ö-R-D-A-G! 

lördag 23 maj 2015 - 21:26

Picknick

Igårkväll ordnade Desirée födelsedags picknick. Så mysigt och härligt det var ända tills det började regna, och så kan vi även bortse att jag fick punktering på cykeln. Blä
picknikpicknik 1picknik 3picknik 4Så ett tips till er i sommar, ta med maten ut och kör på picknick så otroligt mycket mysigare!

fredag 22 maj 2015 - 16:14

Dagens plus och minus

ella 1ellaa 1ellaa 3ellaa 4Dagens plus:

-Solen skiner och termometern visar +15

- 4/7 prov skrivna

-Det är fredaag

- Ikväll ska jag på picknik

Dagens minus:

- Det blååååser riktigt hårt

- Jag missar årets stafettkarneval & min kusins födelsedag

 

tisdag 19 maj 2015 - 21:33

Sweet vaasa och provvecka

image6Idag skrev jag första povet för den här provveckan, rätt så skönt faktiskt(!) Det firades med lite sweet vaasa sallad. Det här betyder att nästa veckas tisdag kan jag börja ställa om "skol-hjärnan" på off... Nämligen då skriver jag sista provet för den här terminen. Då hinner jag äntligen börja ta tag ordentligt i alla roligheter, bl bloggen. yes!

Men före det har vi en riktigt tuff vecka framför oss. 6 prov, 6 dagar ;)

 

lördag 16 maj 2015 - 18:14

Fredags-middag

Igår var min mummi & moffa över för middag för att fira min mamma som fyller år nästa vecka. Planerna var först att grilla men ingen ville står ute i regnet så istället blev det säsongs avslutning för vintermaten, nämligen racklett.
ll 25ll 28Lilla söta foxi kom också på besökll 24ll 26ll 29ll 27Efterrätten stod jag för, nämligen Creme bruleé. Gjorde en liten smaktwist på dem som jag tänkte visa er under veckan, kanske med ett recpet?