Visa alla inlägg skrivna juni 2015

tisdag 30 juni 2015 - 21:52

Söndagen i h:fors

Heej på er!

Idag är det egentligen meningen att ett nytt theme of the month inlägg ska komma upp, tyvärr har jag haft lite "tekniska problem" men ska försöka få upp den tills imorgon.

Så därför passar det nu bra att jag berättar lite om sista h:fors dagen istället.

Vårat tåg skulle åka iväg halv sex på kvällen så vi hann åka iväg en stund till stan under dagen.
image25image26image30image28Vi åkte först iväg till salutorget på frukost.image29image27En "nyttig" creps med grädde, chokladsås och jordgubbar image35Söndagen var en riktigt varm och solig dag, härliga sommar!image36image34image31Vi hann gå genom några affärer innan vi bokstavligt-talat fick springa mot tågstationen, 17.28 hoppade vi in i tågvagnen. Tåget lämnade h:fors 17.30.

image32image33

söndag 28 juni 2015 - 19:20

Påväg home

image24Efter en riktigt rolig helg tar jag nu väskan ner till Vasa igen.

lördag 27 juni 2015 - 14:36

En förmiddag på stan

Idag steg vi upp riktigt tidigt, redan åtta på morgonen var vi pigga och glada. Jag hann snabbt tvätta håret och sedan åkte vi iväg till stan.
image14Först strg vi in i posthust till rajala affären. En "kamera-affär", jag ville så gärna åka och titta på objektivet med stort O. Drömobjektivet. Jag fick gå runt i affären och fotografera med det lite och blev rätt så förälskad. Jag blev såpass föräldkad så jag reserverade det. Snart fåt den bli medlem i kamera familjen.image23image16Efteråt fortsatte vi på stan med Ella.
image17image18Jag testade den mjukaste och roligaste päls koftan från Ted Baker.image15kolla vilka underbart gulliga ballerina skor marc jakobs tagit fram i vår. Jag utbrast ett åååååååh när jag såg dem, hihi.
image21Vi åt lunch på Vapiano.image22image19Ella körde pasta medans andra Ella valde Pizza.image20Dagens första outfit:

tunika-Zara Jacka-Sand scarf- mulberry ballerina- tommy hilfiger Solbrillor- Rayban väsks-tiger of sweden

 

Nu taggar vi iväg för ONE DIRECTION!

 

lördag 27 juni 2015 - 00:35

Älskade munksnäs

Framme i h:fors.

Vi hann slänga in väskorna i lägenheten och kila in i affären efter lite gottis. Sedan tog jag kameran på axeln för att gå på en liten promenad med Ella. Jag ville visa henne några av munksnäs guldkorn. Älskade munksnäs är verkligen så vackert speciellt nu under sommaren! Här vill jag bo permanent i framtiden! 
image11image9här går vi på en av mina favorit gator.
image10...och stigarna längs stranden, underbart vackra!image13Underbara människa! Jag är såå glad att jag känner dig, tänk att vi får dela både för och mellan namn ;)
image12Kram och godnatt -e

fredag 26 juni 2015 - 18:25

Ett hej från tåget

Hej från någonstans mellan Tampere och Toijala. För oss löper resan bra och om ett par timmar är vi redan framme.

vi köpte med oss lite mat från Subway-bröd, som vi ätit under resan, vilket var riktigt mysigt.
image8image7image6Vi har inte planerat att göra något speciellt ikväll förutom att föra väskorna till lägenheten och köpa lite frukost för imogon.

fredag 26 juni 2015 - 10:09

Packning på G

image5Sådär nu börjar väskan ta sig lite form och fyllas.  

Vi tar tåget ner till huvudstaden i eftermiddag, så ska se ifall jag kan komma med en bättre "läges-rapport" då.
image4

onsdag 24 juni 2015 - 20:57

Flower

flowerpowerTänk så fort tre dagar kan gå, huij sa det och så förflyttade vi oss från söndag till onsdag...

Jag fick lite extra ledigt från jobbet så ska passa på att ta det riktigt lungt i morgon. 

söndag 21 juni 2015 - 23:20

Söndagkväll

IMG 1011Söndagkväll, redan? Jag som just bytte om från pyjamasen...

Under dagen har vi hunnit packa ihop våra grejer och åka in tillbaka till stan igen. För mig blir det nämligen back in buisness imorgon. 

Med tanke på att det är söndag idag betyder det att det är ny vecka imorgon. Vilken rolig vecka det kommer att bli! Först fyra dagar jobb och på fredag åker vi med Ella ner till H-fors. Vi ska på konser på lördag, One Direction. Det här betyder med andra ord att före fredag ska jag kunna texten till de flesta av deras låtar så att jag möjligen ska kunna sjunga med på lördag. (Ella nog har du väl börjat öva?!) Hittils har jag lärt mig... 3 kanske? Nåja, som tur är jag rätt bra på att "låtsas-sjunga", och har fortfarande fem dagar på mig ;)

IMG 1000Nej nu måste jag gå och lägga mig. Vi har gäspat i kör med Milla ett bra tag nu, godnatt.

söndag 21 juni 2015 - 13:16

En klänning med volanger

Får jag lov att bjuda på lite bilder från trädgården? Några riktigt små glimtar, men bättre än inget visst ;)
IMG 2IMG 1055IMG 1092Här kan man även skymta lite av de stora röda huset.
namnlost

lördag 20 juni 2015 - 23:38

Ett regnigt skutt

IMG 5179 1Nu kommer det, regnet som vi trodde skulle komma redan igår.