Visa alla inlägg skrivna januari 2016

söndag 31 januari 2016 - 11:15

Feber

sondag 1Njaaa, det gick ju inte riktigt som jag tänkte mig igårkväll. Jag som skulle vara riktigt effektiv och läsa på prov samt åka iväg och träffa en kompis blev istället sängliggaande med 39 graders feber. Äsch. Får ta igen det nu för fick vakna upp pigg och kry idag, hurraa! 

fredag 29 januari 2016 - 20:01

Följ mig på snapchat

snapchat1Att jag älskar att fotografera är ingen hemlighet, jag gissar att alla ni som läser min blogg vet om det. Att jag är väldigt kräsen när det kommer till kvalitet, ljus och komposition i mina bilder är heller ingen hemlighet. Varje gång jag ska fota till antingen blogg eller instagram vill jag prestera så bra som möjligt. Det är bilder tagna med systemkamera som sedan fått gå antingen genom lightroom, photoshop eller ibland t.o.m dem båda.

Därför älskar jag snapchat eftersom det är så fruktansvärt enkelt. Du lägger upp bilder direkt, adderar lite text och kan välja mellan tre olika filter för att få lite extra fluff på dina bilder. Och inget mer! Appen är så kravlös och att ens föröska prestera är omöjligt. I like it, något som kanske väger upp alla "glansbilder". Så vill ni hänga ännu mera behind the scenes kan ni följa mig på snapchat. Där heter jag ellagrangard.

Taggar:

Kategorier:

Tips

Skriv en kommentar 0

fredag 29 januari 2016 - 09:37

Ett lite mera vårigt tema

odd mollyy 3Visst är det våren som knackar på dörren? Lite lite mer för varje dag som går och visst är det härligt! Därför tänkte jag att vi kör på lite mera vårigt tema på bloggen, I like and I hope you like!

torsdag 28 januari 2016 - 20:32

Made with love

mollys 4I väntan på fredag tänkte jag ge er ett litet torsdags tips. Odd molly kom ut nu i veckan med massor av nya härligheter i sin vårkollektion. Bland dem hittar ni denna härliga handvirkade(!) kofta. Lite made with love känsla över den, tycker ni inte?! I loove it!

tisdag 26 januari 2016 - 18:21

Att få besöka ett showroom

Hej på er!

Nu ska jag försöka sätta ord på gårdagen. Dagen med stort D som gick så snabbt med stort S. 

Jag tog alltså morgon tåget ner till Helsingfors, för att tillsammans med Malena Björndahl, besöka både Odd molly- och Lexingtons showrooms för att kika på vårens nyheter samt nästa höst och vinters kollektioner. Bara att få träffa Malena var så fruktansvärt roligt. Hennes blogg malenami har tillhört mina favoriter i flera år. En blogg som går att läsas om och om igen. Det var en rätt så märklig och på sätt och vis mäktig känsla att se henne live "Hon finns påriktigt". Lika härlig person i verkligheten som på bloggen!showrooms 8Odd molly var första stället vi besökte. Där spendera vi timmar med att kika runt, pröva och fotografera. Detta är verkligen ett av mina absoluta favorit klädmärken. Man blir så glad av fina kläder! 

showrooms 13Tina som är agent för odd molly i Finland var också alldeles ljuvlig. Hon bjöd oss på lunch och vi diskuterade. Jag satte mest och lyssnade, beundrade och ställde frågor. 

showrooms 9showrooms 11Denna vackra halare ska ni få se lite mer av senare.showrooms 12Här bär jag runt på en del av alla vårens underbara molly koftor. Om jag bara haft en liiite större väska då hade jag snott hem dem alla.showrooms 10showrooms 14Nästa showroom vi åkte till var Lexington. Vi fick nosa på deras kollektioner, både kläder och inredning. Jag är kär i Lexingtons lakan och kuddar om det finns något jag vill investera i är det väl de!showroomsm 11

Tyvärr så får jag inte visa er höstens härligheter ännu. Lite sneak peak kan jag dock bjuda på här ovanför.

Efter att vi lämnat Lexington fick jag skynda mig för att hinna till mitt tåg i tid. När jag väl satte mig på tåget och såg den lämna perongen satt jag tyst länge och tittade ut. Alldeles tom full av intryck och inspiration. Den känslan, alldeles underbar! 

----------------------------------------------------------

En summering av denna dag. Ni ska få se alla underbara plagg vi fotograferade senare, I promise.

måndag 25 januari 2016 - 07:38

Hufvudstaden tur och retur

helsingfors 1Godmorgon på er!

Nu har jag satt mig på tåget som ska ta mig söderut. Lite pirrig är det, vilken dag jag har framför mig. Ni ska få veta mera i detalj lite senare. Måste lugna nerverna lite nu, hihi.

helsingfors 2

Väl nere i Helsinfors kommer jag möta upp en av min stora förebilder inom bloggvärlden. Jag har faktiskt lite svårt att tro det själv. Tänkt om någon sagt åt mig för flera år sedan när jag dagligen surfade mig in på denna tjejs blogg och beundrade henne att "vänta bara lilla Ella, om några år kommer ni spendera världens roligaste dag tillsammans", jaaa, aldrig hade jag väl trott på det!

Kan ni gissa vem jag talar om??

Måndag, ny vecka, ny dag och nya tag. Ha en underbar dag vänner! 

söndag 24 januari 2016 - 17:12

En svettig men fnissig AW

linn19Jag konstaterar det här varje gång vi träffas men huij så roligt vi har det på sevendays. Förra veckans fredag körde vi AW på Norvalla, vi kunde kalla det för våran julfest. 

Jag lovade berätta år er hur våran kväll sett ut, so here we go:

Först lyssnade vi till Joakim från Folkhälsan berätta om Mental träning, riktigt peppande och inspirerande! Därefter var det massor av samarbetsövningar och lite totally bodycombat. Det var länge sedan jag varit så trött som då. Som avslutning blev det en timmes vattengymnastik följt av trerätters. 

linn8

Träningen började med att vi delades in i lag och tävlade mot varandra. Jag bokstavligt talat fnittrade mig igenom nästan varje gren vi gjorde. Speciellt den här "vem som slår ner spiken förs"-leken. Ni förstår det fanns ju en twist på det hela:
linn10Först fem varv runt och sen fick man springa iväg till hammar och spik.linn113..2..1.. PANG. Jag tror jag lyckades träffa spiken en gång, hehe^^ Vilken tur att resten i mitt lag lyckades fokusera lite bättre ;)linn13linn03Tränings tights + t-paita från Kari Traa.linn14Här gör sig mitt lag redo för nästa lek. Fånga in varandra i hulahula ringen och blunda samtidigt. Jag bestämde mig snabbt för att köra "all in" taktiken och vifta så mycket jag bara hann. Detta var jag väl relativt bra på, hehe.
linn23linn24Efter vi var klara på land bytte vi om för att köra lite vattengymnastik.linn01 1Återigen fnissade jag mig igenom hela timmen.

linn31linn35 1Trötta i kropp och knopp slog vi tillsist oss ner vid Elsas kök. 

Tack Sevendays för en underbart roligt kväll!!

ALLA BILDER ÄR TAGNA AV ANNA RISKA.

lördag 23 januari 2016 - 20:04

En stund med vänner

sweeetvaasa 1I julklapp av mig fick Amanda och Elsa ett cafébesök. Eller presentkort som var menade att vi skulle använda tillsammans. När tiden äntligen fanns till igår efterskolan satte vi oss ner vid Sweet vaasa för några timmar. Ajaj så härligt!
sweeetvaasa 2sweeFina Amanda och Elsa. sweeetvaasa 3sweeetvaasa 4Islatte, vet ni det här var min första latte jag beställt mer eller mindre någonsin. Sakta men säkert så ska nog jag också lära mig att dricka kaffe, hehe ;) 

torsdag 21 januari 2016 - 22:47

Att gå på studiebesök

gymnasieklassFoto: Mikael Nybacka/Vasabladet

Visst är det roligt med studiebesök?! Det må vara bland de roligaste skolrelaterade sakerna som finns! Få smyga in lite behind the scenes på en arbetsplats höra dem berätta och kika runt. Det var precis vad vi fick göra igår, besöka Vbl redaktionen här i stan. Förutom att det var så roligt att träffa sevendays redaktionen igen var det väldigt intressant att få lyssna till en av deras journalister berätta om massmediernas roll och påverkan i samhället. På bilden står vi och lyssnar till Nina Dahlbäck som berättar om nästa dags tidning (och kollar ni riktigt noga kanske ni hittar mig ;) ). 

Jag kommer ihåg att jag för ett tag sen drömde om att få jobba som redaktör på en tidning. Eller kanske mer ett magasin, mode eller inredning det spelade liksom inte någon roll. Bara jag skulle få fota alla bilder och skriva text till. Tänk om man i framtiden skulle få möjlighet att lite vid sidan av få frilansa och göra reportage, en härlig tanke!

 

onsdag 20 januari 2016 - 21:35

Carpe diem

000Hej på dig onsdag!

Just nu känns det som att jag går på auto pilot och räknar ner dagar. Jag försöker koppla bort den enorma stressen kring skolan och endast försöka göra mitt bästa. Samtidigt som det känns som att jag spricker av iver och längtan inför måndag som komma skall. Jag ska få träffa en av mina stora blogg idoler och åka ner till hufvudstaden över dagen. Vi har så mycket roligt inplanerat för måndag!

Men först ska vi avsluta veckan, carpe diem och leva i nuet, visst?!

Ha det bäst, kram!