Visa alla inlägg skrivna april 2016

söndag 24 april 2016 - 21:41

Vecka 16

v2Snapchat @ellagrangard

tisdag 19 april 2016 - 07:59

Takatalvi

sno 1Verkar som jag får ta tillbaka mitt vårskrik och pröva på nytt om ett tag. Den är här nu den där armade takatalvi. I natt har de alltså snöat och imorse vaknade vi upp till ett vitt snötäckt landskap. Äsch!

måndag 18 april 2016 - 21:14

Den 18 april

karisma 18Hej på er!

Tänkte börja med att svara på en fråga som jag fått ett par gånger men glömt att svara på och det är varifrån min svarta byxdress jag har på bilden kommer ifrån. Svaret är By Malene Birger och likaså halsduken båda fyndade inne på Karisma här i Vasa.

Jag vaknade precis upp, har luggit på sängen och vilat. Fick nämligen besök av den där rackarns migränen igen. Har sluppit den sen i julas och hoppas att det dröjer minst lika länge tills den kommer igen. Förr var det nämligen en vana att den kom med ett par veckors mellanrum, inte kul! 

Bilteorin gick av stapeln för första gången idag också. Ett steg närmare körkortet och det känns otroligt härligt!

Kram på er och ha en fin start på veckan!

 

söndag 17 april 2016 - 20:10

Vecka 15

snapchatcollageSnapchat: @ellagrangard 

Jag tänkte börja med en ny grej här på bloggen. En följetång som upprepar sig varje söndag. Vi kan kalla det för en snabb veckosumering. Jag tänkte inte göra något avancerat utan egentligen bara bjuda på lite bilder från min mystory på snapchat och ibland kanske svara på några frågor. Lite enkelt, lite kul eller vad tycker ni?

Kramar

söndag 17 april 2016 - 12:04

Fashion show på Karisma

I fredags ordnade Karisma sin traditionella modevisning där de visar upp vårens nyheter. Som vanligt var det alldeles underbara plagg som kommit ut nu till våren. Varsågoda att ta del av några utav mina favorit looks från kvällen:a2karisma 2a1karismaa 1Håret är stylat av Artistica och alla glasögon kommer från Iris optikern.karisma 6karisma 7Den här capen från busnel tycker jag att är alldeles underbar! a3karisma 3karisma 5karisma 10Nu i vår har Karisma tagit in ett nytt märke, Day birger et mikkelsen. Ett danskt märke precis som härliga By marlene birger. Denna väska är från DAY.karisma 16a4karisma 17Carola + alla kvällens modeller.

Tack för en fin show och kväll! <3

fredag 15 april 2016 - 18:15

Ett blått molly skal

mobilskal 3Detta fina skal fick jag levererat hem idag som en liten fredags-suprise, ett tjusigt blått molly skal.
Minns ni att jag skrev om att Odd molly för första gången någonsin lanserar mobilskal nu i april? De är här nu och ni hittar dem bl. härifrån. Det finns ett i rosa också som är hur fint som helst. Jag hade beslutsångest över vilket jag vill ha. Vilken tur att molly tjejerna fick välja skalet åt mig ;).mobilskal 4Tusen tack Odd molly, I love it!

Trevlig helg på er!!

torsdag 14 april 2016 - 21:34

Äntligen torsdag!

enoutfit 1Äntligen torsdag!

Hela den här dagen har varit väldigt lugn. Ni vet när man säger att någonting går på räls ja lite så har den här dagen varit. Skönt!

Det är ett tag sen som jag bjudit på ett helt vanligt vardags inlägg känns det som. Väldigt synd om ni frågar mig. Där är som om jag aldrig riktigt hinna berätta för er vad som händer i min vardag. Ni har på senaste tid endast fått se lite glimtar från olika events jag varit på. Visst är det kul det också men jag saknar att få sätta mig ner och skriva av mig lite. 

Så vad händer just nu eller vad är påkommande? Jepp, först och främst så har jag anmält mig till bilskolan(!). Tänk att jag fyller 18 snart. (eller snart och snart i september ;) ) Underbart nog har jag Sofia som fyller år på samma dag som mig så vi startar med teorin nästa måndag. Tjohoo, snart sätter vi oss bakom ratten!

Även en arbetsintervju har jag hunnit med den här veckan. Inget svar har jag fått ännu men håller tummar och tår uppe. Vet ni den där känslan när det kliar ända ut till fingerspetsarna, jepp så gärna skulle jag vilja ha jobbet. Men jag får hålla skenet uppe även fast det inte går som jag vill. 

 

Massor av kramar till er och så hoppas jag vi syns på Karismas fashion show imorgon! Jag är där och fotar under första visningen.

 

onsdag 13 april 2016 - 23:10

Club Ernst

Ikväll var det dags för den här vårens sista Club Ernst. Jag har varit påväg hit flera gånger då de ordnat tidigare men i sista sekund har det alltid blivit något förhinder. Så visst var det härligt att man nu sista gången kunde gå! Vi bestämde träffis med Anna för att hinna fota lite före och sen satte vi oss ner på Bistro Ernst.

Club Ernst är alltså en kväll då tre lokala musiker och låtskrivare uppträder samt samtalar till ledning av Linn.clubernst 8Här har ni Linn, kvällens värd. Och en grymt duktig sådan.clubernst 7clubernst 11Kvällens artister var Erik Sjöholm, Timo Silvennoinen och Christer Rönnholm.clubernst 10Under tiden vi lyssnade till ljuvliga akustiska toner njöt jag av en god fransk chokladkaka. Den måste ni testa ifall ni går förbi och är sugna på något sött!! Perfekt konsistens ut och in, mmm.
clubernst 9clubernstt 1Kvart i tie lämnade vi Ernst för att åka hem. Mycket nöjda med kvällen. Det är inte mycket som slår live musik. 

Förresten är ni också lika förundrade över hur ljust det plötsligt blivit?! Nu ni äntligen är våren hääär!!

Kram och godnatt <3

söndag 10 april 2016 - 16:34

Trender inom solglasögon världen i vår

VLBLOT 719951

Foto: Arash Matin

"Spegelglas, metallbågar i roséguld, trädetaljer, dubbla bryggor och petrolblå."

Så låter trenderna inom solglasögon världen i vår. Vill ni läsa mer hittar ni till artikeln här.

söndag 10 april 2016 - 15:37

Underbart ljus

heidi 1heidi 2

Igårkväll var jag och fotode för en alldeles underbar tjej, Heidi Lithen, som var stylist på ett event som Kappahl ordnade. Ni ska få se bilder därifrån i ett senare inlägg.

När eventet tog slut och vi gick ut på parkeringen vid GW galleria upptäckte vi hur uuuuuunderbart ljuset var. Heidi ställde sig som modell och jag klickade igång med kameran. Och resultatet ser ni här ovan och under. I love it!

heidicollageDet var verkligen underbart att få lära känna Heidi. Sprudlande glad, fylld med energi och pepp. Vi klickade verkligen direkt. Lovley med likasinnade nya vänner!!

Trevlig söndagkväll på er!