Visa alla inlägg skrivna juni 2016

lördag 25 juni 2016 - 10:43

En hälsning

cykla 1Hoppas ni haft en trevlig midsommar!!

torsdag 23 juni 2016 - 21:52

Att ställa en fråga

torsdagen 1Nu du Millalilla, nu är det långhelg. Visst följer du med ut på landet för att fira midsommarn tillsammans med hufvudstadsborna? -Jaavisst, svara hon och så blev det.

tisdag 21 juni 2016 - 21:42

Att ha avslutat en tisdag

tisdag 4Hej på er!

En tisdag har rusat förbi och helgen samt midsommaren närmar sig. Det blir en traditionell midsommar för min del igen. Ut på landet med släktingarna från hufvudstaden. Som jag saknat dem. Känns som evigheter sen vi sågs senast. Jag hade inte möjlighet att åka ner till helsingfors en ända gång i maj vilket var synd. Därför känns det verkligen härligt att midsommaren kommer redan emot om bara några dagar.

Förutom dagens midsommarlängtan har jag hunnit fotografera tillsammans med VOGA styling teamet efter jobbet. Outfits, blogg och bilder till deras webbsida hann vi plåta. Heidi och Sandra är underbara att fota och hänga med och snygga bilder fick vi. Ska visa er dem när jag hunnit leverera dem åt tjejerna. Men ni ser lite sneakpeaks från vår location på mina bilder här ;). Ta hand om er!

tisdag 3Dagens outfit:

Klänning - Odd molly // Kjol - Saint Tropez // Skor - Tommy Hilfiger // Väska - Longchamp

 

måndag 20 juni 2016 - 22:35

Middag för fyra

middagforfyra 1I lördags hade vi det mysigt. Beccis, mimmi och anna kom över på middag. Trots regnet kunde vi grilla ute. Vi körde på knytkalas koncept vilket var mycket praktiskt speciellt för mig som har noll tålamod i köket. 
middagforfyra 3Bloggare i huset, fina Anna plåtar våra sommardrinkar.middagforfyra 4middagforfyra 12Batat franskisar, kött, zuccini och majs stod det på menynmiddagforfyra 8Samt en sommar sallad. Grönt med jordgubbar, vattenmelon, gurka, cashewnötter och rostade solrosfrön. Tips! Jättegott och fräscht.

middagforfyra 6middagforfyra 7Fina mimmi och Beccis skålar.middagforfyra 11Tack tjejer för i lördags. Efteråt åkte vi vidare iväg mot stan för lite mer skoj. Underbara sommarlördagar minst sagt.

lördag 18 juni 2016 - 09:59

Godmorgon!

image2Godmorgon!

Jag lyckades ta fel på tiden imorse och komma en hel timme förtidigt till jobbet. Egentligen gör det inte så mycket. Fazers torgpaviljon öppnar nio på lördagar så har beställt in en kopp te och sitter här och myser med ösregnet utanför.

Någon i himmlen är jätte ledsen hörde jag en liten pojke på bussen säga. Vi får hoppas att hen blir på bättre humör snart så att solen tittar fram till kvällen. Jag håller tummar och tår för det!image3När jag ändå sitter här kan jag passa på och tipsa om mitt nuvarande favorit te här på Fazer. Miss Saigon heter det och har smaker av papaya, ananas och vanilj samt pikkulite morot. Tips! Men kom ihåg att inte låta tet stå för länge i vattnet det blir lätt beskt annars.

Kramar -e

lördag 18 juni 2016 - 09:02

Lite mera regn

regnn 11Hej hej! Har ni också skrutt väder där hemma? Här öste regnet ner igår och tyvärr ser vädret ut detsamma idag. Äsch! Vi som skulle ha grillfest och äta ute ikväll. Det får bli någon annan sommarkväll istället.regnnc4Idag ska jag jobba lite vid studion. Sen tänkte jag gå och fotografera lite kläder för er. Utbudet är mycket fint just nu, vänta så får ni se under nästa vecka! regnn 9Klänningen jag har på mig samt koftan kommer från Odd molly och paraplyet lika så. Stövlarna är ett par hunters.
regnn 8

Kram på er, ha en underbar lördag och helg! 

fredag 17 juni 2016 - 10:39

För en lite härligare början på helg

Vet ni hur man gör för att starta igång helgen på ett pikulite härligare sätt? Jag ska berätta hur jag skulle göra:fredagslunchen 11. Fredagsluncha. 

Om jag kunde skulle jag äta lunch på ett mysigt fik varje dag. Beställa in ställets godaste sallad och bara njuta av miljön och smakerna. Helst tillsammans med en underbar vän.bloggi 32. Glittra till det 

Jepp, jag tror att allting kan lösas med lite blingbling. En smutsig tråkig hästsvans kan alltid piffas upp med lite härliga diamanter i håret. Glöm att spara dem till fest. Det är fest varje dag speciellt på fredagar. Jag älskar att känna mig lite extra fin. Då känner jag mig lite mera happy och helgen kan börja pikulite härligare.

Ha en fin fredag vänner!

torsdag 16 juni 2016 - 22:15

Visar er dröm lyan

lakka 20Jag kände mig tvungen att visa er lite mer bilder på detta underbara hus vid namn Lakka. Så ljust, så vitt och så fint. Det är väl det jag gillar bäst när det kommer till hus och lägenheter. LJUSET (och högt i tak).

Lakka som är en av husen på årets bostadsmässa föll mig så in i smaken. Mer eller mindre allt vitt golv, väggar och tak. Jag vet att det är många som fruktas av den tanken men mitt öga gillar det så. lakka 19Även inredningen var så fint. Neutrala toner från supriiiise Balmuir. lakka 16Denna soffa är förutom stilren och snygg även väldigt praktisk. Den högra delen går att fälla upp som ryggstöd samt fälla ner till säng.lakka 22Vad säger ni, middag för fem här runt bordet, skulle ni trivas? Jag skulle defenitivt, hihi^^. lakka 18lakka 23lakka 21Eller vira er in i alpacka filten från balmuir och lägga er ner här i soffan och kolla några EM-matcher på tvn. Vi skulle vara tvungna att flytta på den gigantiska blombuketten för att se men ... Ja vänner kanske vi ska sluta fantisera. Men drömma kan man. ;) 

Massor av kramar till er!

 

onsdag 15 juni 2016 - 22:31

Igår var ingen vanlig dag...

millalilla 1... nej för då var det min lilla skrutts födelsedag hurra hurra hurra

Tänka sig. Hon är redan åtta år. Min lilla rara söta vovve. Som vi gillar dig, hela familjen, du har hittils förgyllt alla våra dagar, i åtta år crazyyy!

onsdag 15 juni 2016 - 19:59

Hälsar ett heeej

blogi 1Hej på er kära läsare. Det är ingen bra blogg-dag idag. Ni förstår det är vädret som ställer till det igen. Värmen är tillbaka, tjohoo! Ha det bäst så hörs vi, kramar!