Visa alla inlägg skrivna oktober 2016

lördag 29 oktober 2016 - 11:49

Gla lördag

oddmolly 1Så här ser min absoluta favorit outfit ut för tillfället. Svarta jeans och min nya gosiga virkade tröja som jag fått i gåva av Odd molly.

Gla lördag på er!

Alla tak var täckta av frost när jag vaknade, tyckte det såg lite härligt ut. Drog på mig yllesockor och stövlar och tog ut båda vovvarna till skogen. Glömde mobilen hemma vilket var skönt. Så det var bara jag och vovvarna. Som ni hör så pratar jag i pluralis, det är för vi har besök av busiga foxy igen. Därför sitter jag här nu med båda fötterna upp på skrivbordet (yes ser rätt roligt ut) för att inte behöva vara med i hennes lekar. Nuvarande favoriten är att jaga mina tår, en annan rolig är att försöka ta fast mina fingrar ifall jag sitter med datorn i knät på sängen och skriver. Ifall uppdateringen är slow vet ni vilken lycklig, svansviftande fyrbent som är orsaken ;).

kram -e

fredag 28 oktober 2016 - 21:49

Sköna söta fredagshäng

sweet 2Jag väljer att citera mig själv från min instagram: "Sköna söta fredagshäng".

För precis så kände jag efter att jag slutade skolan och sprang genom regnet i högklackat mot sweet vaasa, där Heidi satt och väntade. Efter flera stressiga veckor möttes våra scheman, äntligen! Vi snicke snackade om ... livet. Samtidigt som vi sörplade på pink lemonade och beundrade vackra Camillas konst.sweet 1Den här dagen har också varit speciell på många andra vis. Var på ett så extremt lärorikt och spännande möte vid lunch. När allt är klart och alla papper färdiga så ska jag berätta mer för er. Men ännu är det lite planering och fix kvar. Detta är något jag velat göra sen jag var 14 år. Ni förstår att jag ville hoppa och springa runt som en duracell kanin efter att jag tackade för mötet. Men duracell kaniner hoppar inte fram i högklackat så jag lät bli ;)

Ha en skön kväll!

kram -e

fredag 28 oktober 2016 - 14:39

Flanera

outfit 5

Jag har skaffat mig ett nytt favorit ord: Flanera.

Så här beskriver wikipedia ordet "Flanerande är en sorts tanklöst och mållöst strosande". Det har blivit en av mina favorit sysslor när man besöker någon fin stad. Bara gå längs gatorna ta in alla vackra byggnader. Helst med en fin vän och kameran hängandes på axeln.outfit 1Under mina helsingforsdagar blev det tyvärr inte sådanna stunder. Men tog mig tillfots mellan alla möten och insåg hur många vackra gator som finns i stan men jag aldrig sett. Hit vill jag komma tillbaka och bara "flanera". outfit 2För visst är fin arkitektur något av det härligaste som finns. Mitt foto öga älskar det! Jag kan inte låta bli att titta på en byggnad utan att tänka vinklar och ljus + passande outfits. Jag drömde faktiskt om att bli arkitekt ett tag men den tanken har jag lite satt upp på hyllan. outfit 3Tröja//Odd molly Jacka//Busnel Jeans+Väska//Tiger of Sweden Halsduk//Balmuir Skor//Dr. Martens
outfit 4Ha en riktigt trevlig helg, Goa ni!

Kram -e

torsdag 27 oktober 2016 - 09:29

En tur på stallet

hast 1Jag har en förkärlek för söta varelser på fyra ben. För inte så länge sen sa en vän till mig "Ella snälla, sluta att enbart skicka snaps åt mig på den där hunden" och gav ett finurligt leende. Men hur ska jag kunna låta bli när hon är så rackarns söt ... på VARENDA bild dessutom.hast 2I hufvudstaden bor fina kusin N och till deras familj hör inte bara två små fyrbenta utan även två stora fyrbenta. Mäktiga och så otroligt härliga djur. hast 3Detta är Atos, nyaste familjemedlemen. Han behandlar mig så väl t.o.m uppe på hästryggen. Under tiden som kusin N hämtade sadlarna från kammaren så stod vi bara och tittade på varann. När hon kom tillbaka fnissande hon till och konstaterade, "Du vet väl att han försöker flörta med dig".

Kusin N var alldeles förvånad när jag satte mig i sadeln och körde igång med trav, "Det ser nästan ut som att ni smygtränat". Kan verkligen inte mycket om hästar men tydligen kunde jag, i rätt takt, hoppa upp och ner i sadeln när vi travade ute i skogen. (keventää på finska, någon hästtjej eller kille som har ett svenskt namn för ordet jag söker..?) Men det var självklart bara Athos förtjänst. Han gjorde det lätt för mig ;).

hast 4Hihi, jag hade tydligen glömt att ta av mig mitt presspass märker jag nu. Ifall ni undrar vad den röda lappen är för något.

onsdag 26 oktober 2016 - 21:59

Frukost time

fazer 3Det är alltid kul med nya vänner tycker jag! I måndags fick jag lära känna Salla som bor nere i hufvudstaden. Vi har följt varandra via instagram ett par veckor. Vi har väldigt liknande intressen och tyckte hon verkade som en super härlig tjej så skickade iväg ett litet mess och trågade ifall hon var sugen på frukost. Absolut, sa hon och så var saken bestämd. Härligt att starta morgonen så här. Fniss mellan kaffekopparna hördes och vi njöt av juva morgonstund. Sen ringde skalmans mat och sovklocka och sa att det var dags för att dra vidare.  

Tack Salla, så kul att få träffa och lära känna dig!

fazer 1Inne på Fazer blir man inte precis besviken när det kommer till frukost ;)fazer 2Massor av kramar -e

tisdag 25 oktober 2016 - 14:20

Tacksam till tusen!

tisdag 1Livet höni, oiij vad snäll hon är mot mig för tillfället. Jag har extremt svårt att ta in allt som jag fått vara med om de senaste dagarna. Kan inte säga annat än att jag är så otroligt tacksam för allt. Vill ge mig själv en stor kram som jobbat så hårt men så vill jag ge livet världens kram som gör det möjligt...

Igår spenderade jag närmare fyra timmar på Odd mollys showroom. De var så fruktansvärt roligt. Åkte runt på rollskridskor och prövade plagg efter plagg. Så otroligt mycket fint som snart kommer ut i butik. Tack Tina för att jag fick kika förbi! Efteråt sprang jag (bokstavligen) mot pr-byrån Spalt pr. Prövade tyllkjolar från Ted Barkers kommande kollektion och bara beundrade allt de vackra som fanns där inne. 

Idag började jag min morgon inne på Lexingtons showroom. Fotograferade och spanade in kommande home-kollektionen, SS17. Vår kollektionen får jag visa er redan nu så det är påkommande inom närmaste veckan. Allt annat är ännu hemligt. Kati berättade att man på huvudkontroret i Stockholm uppmärksammat mitt senaste inlägg jag skrev från Showroomet. Blev såklart fruktansvärt glad, wow! Efteråt gick jag längs Boulevarden och steg in på Katri Niskanens affär. Tyvärr var mitt schema så pass tajt så kunde inte matcha det med Katri Niskanens. Men blev varmt mottagen av Jenni som jobbade där. Jag gick igenom alla underbara kreationer tills jag fastnade för en svart härlighet. Mitt namn skrevs på och det blev min gala outfit som jag ska bära i November. Helt crazyt...

Nu ska jag förbereda mig för dagens sista möte. Ska träffa Arela tjejerna igen, är väldigt förväntansfull, såklart!

Ha en underbar dag fina fina ni!

Kram -e

måndag 24 oktober 2016 - 20:45

I love me 2016

iloveme 11Hej på er!

Årets I love me mässa är förbi och så mycket fint som jag fått se. Tåg ett morgontåg tidigt på lördag för att stiga in på mässcentret i Helsingfors strax före 12. Hämtade mitt presspass från info disken och gick först bara runt för att känna in allt. Precis som på julaftonskvällen, först vill man få en överblick över alla fina paket sen börjar man hugga in för att nosa närmare.
iloveme 9Detta var min outfit den andra dagen minus stövlarna då. Stövlarna kommer från Zio av märket LUMI. De var verkligen otroligt fina och bekväma på! Utrustade med ull på insidan, vinterns defenitivt snyggaste sko!iloveme 2Och vinterns defenitivt snyggaste accesoar är ju dessa härliga brills från Dior. Grejen är den att jag har inte det minsta fel på synen. Tacksam ska jag vara men kände nog ett litet äsch när jag tog en titt i spegel. De var så vackra! Vi stog länge och skrattade men försäljaren från instrumentarium att kanske det ändo inte gör så mycket. Det är trendigt med glasögon utan styrka för tillfället. Själv bärde hon ett par ;)iloveme 3Mode visning bjöds det oxå på.iloveme 4Mycket härliga kläder, minst sagt. Hela showen följde en snygg röd tråd och jag gillad hur Teri Niitti stylat alla looks samt byggt upp allt.iloveme 5Alexa Dagmar var också på plats för att promota sin nya bok. iloveme 6När jag fick tråkigt att bara gå runt på mässan ville jag testa att stå bakom disken en stund och försöka sälja lite, hihi. Hittade ett kul gäng vid Delights monter och efter en stunds säljande tackade jag för mig. Fick med mig massor av deras goda proteinbars för att testa, mums!
iloveme 8En till tjej som jag träffa var från Cosmetiques salong i Jakobsstad.
iloveme 7Hon frågade ifall jag var sugen på lite handmassage och visst var jag det. 

En liten överblick från årets mässa. Jag fortsätter dela med mig av specifika delar lite senare. Hörde nämligen ett rykte om att någon börjat koka mera glögg i köket. ciaaaao!

Kram -e

söndag 23 oktober 2016 - 15:39

Det gäller att våga

kollage

Bilder från min snap: ellagrangard

Tjenixxxen på er!

Helgen flyter på, lika så I love me mässan och jag är inne på dag 2. 

För tillfället sitter jag inne på press avdelningen här på mässcentret. Tar en kopp kaffe och vilar fötterna. 

Sådanna här mässor ger verkligen inspiration och jag försöker suga in så mycket jag bara hinner. I år är jag i sällskap av mig själv. Försöker att i lugn och ro gå runt och kika på allt samt snacka med så många nya personer jag kan. Kontakter är det ett av de bästa verktygen här i livet tror jag. Och så många jag hunnit bekanta mig med. Har insett att det är bara att våga gå fram, presentera sig själv, vara öppen och sedan bara köra. Så många dörrar som öppnar sig då. Igår gick jag t.ex. fram och presenterade mig för en tjej som jag sett upp till länge. Hon driver klädmärke i eget namn och vi snackade ett bra tag. Sedan bjöd hon in mig till hennes affär här i helsingfors när jag har tid. Denna fröken är självaste Katri Niskanen. Jag flög på rosa fluff moln efter vårat samtal och insåg att ingenting här i livet är omöjligt. 

Nu ska jag fortsätta vidare, vi hörs lite senare. Har nämligen maaassor av bilder och skönhets tips från proffs som ni såklart ska få ta del av!

Ha en fin dag goa ni!

kram -e

 

lördag 22 oktober 2016 - 06:39

Hej på dig Helsinki!

lordag 1Godmorgon godmorgon godmorgon!

Jag har slagit mig ner på tåget. Skriver med ena handen, gnuggar ögonen med andra. Tidig väckning före fem idag och alldeles för lite sömntimmar samlade jag på mig under natten. Men det ska nog gå, vila lite på tåget och när jag skrivit klart söka mig mot restaurangvagnen för morgonkoppen kaffe. 

lordag 2Som resesällskap framför mig har jag ett gäng pansionärer. Vilken tur! De orkar hålla glädjen uppe även fast det är så tidigt. Kortspel, tidningsläsande och allmänt skratt och snack. Tänk om man hade sån energi klockan sex på morgonen. Härligt med morgonpigga människor. lordag 3Stickad blus//Odd molly Jeans+Väska//Tiger of Sweden Jacka//Busnel Skor//Vagabondlordag 4Ha en toppen start på er lördag friends <3

Kram -e

fredag 21 oktober 2016 - 20:49

Fluff fluff fluff

balmuir 1Godkväll på er!

Denna fredag avslutar jag med att visa er lite fluff fluff, lite härligt så. Jag sitter faktiskt för tillfället och packar in så mycket fluff som får plats i min reseväska. Imorgon tar jag ett tidigt morgon tåg (05.54 iiik) ner mot hufvudstaden. Fyra dagar fyllda med så mycket fint, bokstavligen. Först två dagar på I love me-mässan. Måndag och tisdag är fyllda med showroom besök samt några pr-kontor. Jag är så ivrig och pirrig på att spana in alla fina sommar och vår kollektioner från mina favorit märken. Det är knappt så jag tror det själv när jag tänker på det. Senast i januari när jag besökte Odd mollys samt Lexingtons showroom hade jag tryggt sällskap av Malena. Nu flyger jag på egna vingar. 

Jag har en så himla klok vän, som flera gånger uppreppat "Ella, kom ihåg att ta in allt och njuta i stunden". Tror jag kommer ha lite svårt för det. Får njuta i efterhand samtidigt som jag kikar på alla bilder jag tagit.

Helsinki, I'm ready for you!

---

Men tillbaka till fluffet. Dessa underbara höstdukar kommer från ett flera år älskat märke för mig, finska Balmuir. Jag har märkt att det finns många som tror att märket kommer från utlandet men icke. Alla fluff dukar finns att hitta inne på Karisma här i Vasa.balmuir 2jDenna gula blir inte mera höst.
balmuir 3balmuir 5De är absolut lika mjuka som de ser ut att vara...balmuir 4Grått är flott.Namnlost 1 kopieraDen vinröda är kanske min egna favorit. balmuir 8Alla bilder är tagna av duktiga ANNA RISKA.