Visa alla inlägg skrivna december 2016

lördag 31 december 2016 - 01:40

En mys mys kväll

mysb 1Ikväll var det mys mys deluxe hemma hos B! En evigheters evigheter sen vi hunnit slå oss samman och bara ta det lugnt tillsammans, fnissa + snickeli snacka igenom ämne efter ämne. Vi fixade gott i form av bagett, hummus och frukt.mysb 2Jag hade på mig min gosigaste tröja som jag fått i julklapp av mamma och pappa. Stickade härligheten från By Malene Birger som jag tidigare visade upp här på bloggen. Polo kragen är det bästa med hela tröjan, kärlek!mysb 3Sommarlängtan tassade fram mellan tårna och vi blev lite rosé sugna. Beccis bjöd på Hanna och Amandas egna rosé Perfect day, smakade sommar-härligt längst ut på tungan.mysb 4Det drack vi från Carolina Gynnings fint designade vinglas. Tycker dem är så fina! Medans vi drack upp det lilla som vi smakade av rosén piffade jag till B:s naglar. Sen gosade vi oss under fluff-filten och tog det lugnt tills jag fick tacka för mig och ta min trötta kropp och knopp hem. En riktig mysig tjejkväll, precis vad som behövdes för att imorgon (läs idag) vara redo att välkommna in det nya året!

fredag 30 december 2016 - 10:50

En latté morgon

johan 4Johan och Nyström är ett café jag berättat om för er tidigare, minns ni? Sommar härligheten som ligger ute på skatudden med utsikt över Norra Kajen. Igår startade jag min dag där inne tillsammans med Salla. Salla träffade jag för första gången över en frukost på Fazer en tidig Oktober morgon. Vi är rätt likasinnade när det kommer till intressen och det är kul att byta tankar och ideér gällande fina bilder och snärtiga captions på instagram.
johan 2Så här ser det ut innifrån på J&N ett myysigt hipster-ställe som Beccis så fint i sommras yttrade och visst stämer det. När jag kommer på vad min bok ska handla om är det här jag tänker skriva några rader.johan 1Jag beställde in en latté och gjorde det bekvämt i soffan.johan 3

Mys mys mys.

johan 5När vi drukit upp vårt kaffe vandrade vi tillbaka in mot centrum. För mig var det dags att blicka hem mot Wasa. Så vi skiljdes åt under klockan på Stockmann jag tog fyrans spårvagn mot fina munksnäs fyllde min väska och väntade på att bli upphämtad. Körde längs motorvägen mot tammerfors där vi bytte chafför och så somnade jag en stund med datorn i knät. 

onsdag 28 december 2016 - 22:40

Movienight

movie 4Visst är det myysigt när hela Alexandersgatan lyser upp. Har gått längs den gatan flera gånger de senaste dagarna och beundrat lite.
movie 1Ikväll var det movienight med fina kusinvitamin. Vi såg den nya filmen Passengers i 3D vid tennispalatset. Kul film tyckte vi, speciellt för sådanna som mig som gillar happy endings.
movie 3movie 5Nu säger jag godnatt fina ni, imorgon eftermiddag styr vi ner mot Wasa igen. Ska bli skönt att koppla ner och ta det lite lugnt för nyår och sista veckan före skolan börjar. Det är verkligen galet med tanke på hur lite officiella skoldagar vi har kvar. Fyra hela veckor tyckte jag en liten fågel whatsappade mig idag, crayzyt!

söndag 25 december 2016 - 14:20

Julafton

Vissa dagar på året skulle jag så gärna spänna fast med handklovar så att de inte smet iväg så fort. Julafton är en av dem dagarna, en dag man går i dagar och väntar på. Med tanke på vädret var det ingen idyllisk vinterdag men det gjorde inte så mycket. Vi spenderade hela kvällen hemma hos familjen S i munksnäs. 

julaftonn 2Vi började med att skåla in kvällen med årets trend dricka, champagne blandat med lite glögg. Smakade juligt gott, rekomenderar er att testa!julaftonn 3Kusinvitamin strålade som vanligt.

julaftonn 5Efter att vi skålat in julen satte vi oss runt bordet för första dukningen, bestående av rom. Nästa var en ihopslagning av kallt kött och fisk.
julaftonn 4Mellan rätterna var det presentöppning. Efter första rätten fick alla välja ut ett paket åt någon efter andra rätten två osv. Sammanlagt fyra omgångar. Så fina klappar alla fick och gett. Lycka är ju att se någon annan öppna. Mysigt och även vovvarna var på G när det var dags för deras tur.julaftonn 1... men ganska så snabbt efter såg det ut såhär. Även jag gjorde plats åt mig på soffan och somnade tidigt. Vilken skön aftonskväll vi fick!

lördag 24 december 2016 - 13:00

En julaftonsmorgon

julafton 1Julaftonsmorgonen till ära steg vi, jag och kusinvitamin, upp före soluppgång (tyvärr har det regnat hela dagen hittils så blev ingen över huvudtaget) för att åka och träffa denna lilla kompis. Firar vi julaftons morgon i hufvudstaden är det tradition att åka iväg till stallet för att rida.
julafton 2Vi var verkligen inte ensamma utan jag hade sällskap uppe på läktaren och ett 20 tal hästar travade till musik och koreografi. Flera ryttare hade spänt fast bjällror på sina hästar och ni kan bara ana om det kändes som jul därinne.julafton 3Atos hade vi klätt i luva och glitter + detaljer i rött. Killen uppförde sig så otroligt fint även fast vissa andra valde att vara lite stökiga.julafton 4Själv hade jag satt upp håret bara snabbt och slarvigt men knytit en röd rosett runt för att dölja.julafton 5julafton 6julafton 7Efteråt satt vi inne i Atos och Lerus box (kusinvitamins hästar) och åt pepparkakkor. Såklart hästarna fått sina egna med glasyr. Sen kramade vi om hästarna, önskade dem god jul och körde hem för att nu mysa ner och fira.

Ha en fin fin julafton kompisar!

Massor av kramar

-e

fredag 23 december 2016 - 23:59

Dan före doppare dan

julis 7Jag rullade iväg från perongen på Wasas tågstation kvart till 10 imorse med sikte ner mot hufvudstaden. Med sista jobbdagen bakom mig lutade jag huvudet mot fönstret och njöt av tanken: jullov. Äntligen! 
juliisUnder eftermiddagen har vi pyntat granen med glaskulor och polkagrisar. julisIvriga hjälpredor i terrierformat.
julis 5Sött julkortsmaterial, javisst!
julis 6När granen var klädd samlades vi med familjen, kusinvitamins familj + mummi och moffa för glöggmyys. Skålade för morgondagens härligheter som komma skall. 

Nu ska jag lägga huvudet på kudden och stänga ögonen för idag. Vi kommer att befinna oss på stallet redan vid 07 imorgon för den traditonella julaftons-ridningen. Finnas nog inte något mysigare sätt att starta igång julen på. Godnatt!

fredag 16 december 2016 - 09:21

Mjukt och stickat

karisma 10I veckan var jag och hälsade på Calle och Hilkka igen vid Karisma för att kika på vinterns härligheter. Tycker det alltid är lika kul att smita in där och slinka in bland de finaste plagg och fall in love i mjuka material och snygga passformer.karisma 9karisma 1Jag berättade för Calle att jag var på jakt efter något stickat och hon visade mig denna fina från By Malene Birger. Har ni sett så fin?! Den finns också i en annan variant utan polo krage men jag gillade själv denna modell bättre.
karisma 2För visst är polo väldigt läckert!karisma 3Nästa stickade härlighet har jag spanat in ett tag. Denna ljusa gråa från Tiger of Sweden. Ingen polo men tycker halsen är mycket vacker och stilren.karisma 4Mjuk i materialet och sitter bekvämt på.karisma 5karisma 6Medans jag prövar och testar alla plagg kommer Hilkka fram och frågar ifall jag är sugen på glögg. En kopp glögg har jag nog aldrig tackat nej till, mumsigaste drycken i jule tider! Så där satt vi och myste bland Balmuir scarfarna och drack glögg. Tills fina Julia kommer in och vi fick njuta alla tre. Vilken perfekt tajming.
karisma 7Karisma har under december en tips-julkalender på sin instagram och facebook sida. Calle frågade ifall jag ville ställa upp som modell för dagens lucka och stylade mig i en underbar vit tröja från Repeat Cashmere och päls från Natures Collection. Underbart vacker! Julia klickade och jag modellade.karisma 8

Mjukt, mjukt, mjukt.

Ha en fin dag underbara ni!

torsdag 8 december 2016 - 15:30

Födis frulle

frulle 4I.o.m att vi var lediga i tisdags har min veckouppfattning gjort bakåt volter sen dess. Tror och inbillar mig att vi lever i tisdag idag men istället blir det fredag imorgon, uuuunderbart att inse att man har fel ibland ;).fruuuIdag fyller denna fina pingla år, stort mega grattis, glitter och konfetti på dig Heidi idag och alla andra dagar! Det firade vi med myyysig födis frulle igår. Vilken pang start på dagen! Fnittra över morgonens första dos kaffe är bara härligt på så många vis.
frulle 5Nam och mums!

tisdag 6 december 2016 - 17:15

Att göra ett besök på dermoshop

dermoshop 1I lördags var vi inbjudna till Dermoshops kontor nere i korsnäs. Vi var ett gäng sevendaysare + ett gäng från blogivaasa som åkte.dermoshop 2Själv såg jag verkligen framemot eventet, det ryktades om brunch och jag älskar ju brunch så himla härligt. dermoshop 3dermoshop 4Vi tog även en titt på alla härliga produkter som fanns. Visste ni att dermoshop tagit fram över 350 st?!dermoshop 5dermoshop 6Brunchen var magiskt god, vi blev bjudna på mat från strand mölle, mums!dermoshop 7Här sitter jag och kikar på ett av årets julpaket. Jag älskar små söta härliga förpackningar och det är precis vad julen på dermosil består av.dermoshop 8Jag har fått väldigt mycket problem med min hy sen sommarens slut. Inlett en 3 månaders antibiotika kur som jag håller tummar och tår för att ska börja hjälpa! Men blev rekommenderad denna serie som är framtagen för "problemhy". Serien heter fresh och den vill jag mycket gärna testa.dermoshop 9dermoshop 13Vi fick också en rundtur genom deras lager där alla pakett packas och skickas iväg. Jag dansade runt bland hyllorna och kunde lätt konstatera att detta må kanske vara det mest väldoftande lager jag någonsin besökt. Fylld med ljuvliga tvåler och krämer så högt ögat kan nå.dermoshop 12dermoshop 10dermoshop 11Tack Dermoshop för att vi fick kika förbi!

tisdag 6 december 2016 - 16:59

Självständighetsdagen

tisdag 1 2

Hux flux hördes det och så flög en hel vecka plus lite till förbi. Det blev en fullpackad vecka med en hel del jobb. Så blir skönt med en lite lugnare nu efteråt! Men annars mår jag bra jätte bra faktiskt. Har december-fiilis i hela kroppen årets härligaste månad är här och jag ler förtjust av bara tanken. 

Idag firar vi självständighetsdagen, tänder blå vita ljus i fönstret och njuter av en blå vit fazer konfekt. Ikväll tänkte jag vila ögonen och kika på tjusiga klänningar från slottsbalen. 

Ha en underbar dag!