Visa alla inlägg skrivna maj 2017

onsdag 31 maj 2017 - 11:23

STUDENTVECKAN ÄR HÄR

Just nu sitter jag i skolan i Vörå. Sitter i biblioteket, och det känns precis som old times, haha. Jag har varit på hälsogranskning och till läkare i Vasa, och nu ska jag bara vänta på Fanny som skriver prov. Då hon skrivit klart ska vi öva inför uppträdandet på studenten, äta lunch och sen åka till internatet. Sen ska vi träna också. Nu ska vi då bo här i Vörå fram till lördag, jeeeee.

Igår när jag tränade lyssnade jag på sista avsnittet av podcasten #VARFEMTEKVINNA. Jag GRÄT genom åtminstone halva. Det är ju så hemskt. Fruktansvärt. Ni MÅSTE lyssna!!!!!

I morgon är det full rulle hela dagen. På morgonen ska vi iväg till Vasa för att fixa spraytan, fylla på fransarna och shoppa nödvändigheter inför studenten. När vi (jag och Fanny) är klara åker vi tillbaka till Vörå, och där fixar jag mig i ordning och sen åker jag och Antta till Esse på Mias examensfest. 

Fredagen börjar med sånggenrep, sen ska vi öva praktiska grejer med alla studenter, och efter det får vi ta det lugnt och tagga inför lördagen. Yaaas. 

FMF2438

Nu ska jag fortsätta umgås med min syster, och snart borde Fanny också vara klar. Ha en bra dag, det kommer jag ha!! <3

Bloggen11

tisdag 30 maj 2017 - 21:46

VÄLKOMMEN PÅ STUDENTFEST

Jag blev ju student, jeee, så detta ska firas med pompa och ståt hemma hos oss och alla är välkomna! Firar på söndag (4.6) från klockan två. Varmt välkomna! <3

FMF2FMF3

De drömmiga bilderna är fotade av duktiga Michaela Fagerudd!

Bloggen10

söndag 28 maj 2017 - 20:57

WEEKEND

Idag har varit en lugn och regnig dag. Imorse gjorde jag en trevlig rullskidlänk i regnet med Fanny, och efter det har jag bara hunnit städa lite och kolla några avsnitt av The OC. Just nu sitter jag på golvet i mitt rum och bloggar, och har precis sett nyaste avsnittet av Skam. Hur bra är inte fjärde säsongen, förresten? Såååå intressant, tycker jag!

Då jag bloggat klart ska jag rensa lite bland massa bilder och sånt här på datorn, medan jag väntar på att Fanny ska ta sig hit. Vi ska öva lite inför vårt uppträdande på studenten, hihi. Det närmar ju sig med stormsteg!!

DSC 5807

Igårkväll umgicks jag med Ida och Fanny. Vi åkte på en liten roadtrip till Jakobstad, där vi träffade en hel del trevliga typer. Där spenderade vi sen så gott som hela kvällen (och halva natten). 

I morgon blir det jobb igen, åtta till fyra som vanligt. Efter jobbet ska jag träna och fixa det sista inför studenten. 

Bloggen

fredag 26 maj 2017 - 23:15

THE LAST FEW DAYS

Idag har jag jobbat mellan åtta och fyra. Efter jobbet tog jag en tur in till stan, för att möta upp Ida på ett café. Vi hade en riktigt mysig kaffedejt, och fortsatte sedan eftermiddagen med lite shopping. När butikerna började stänga satte vi oss ute mitt i stan i solen och åt vårrullar och pratade om livet. Rätt perfekt enligt mig.

FullSizeRender 20

Igår var jag hemma hela dagen med Antta och umgicks med henne. Jag började dagen med ett tufft benpass med pappa, och sen städade vi inför studenten och sånt. På kvällen var jag på en lätt rullskidlänk med Fanny och Antta, det gick tungt men var på något sätt rätt skönt ändå. 

DSC 5793Maten när jag och min syster får bestämma. Franskisar for life <3<3<3

I onsdags efter jobbet åkte jag till Nedervetil för att springa Ärevarvet för IF Åsarna. Jag joggade med Fanny och hade en riktigt trevlig timme. Skönt att ha så bra sällskap, då gick tiden mycket fortare än man anat! <3 Efteråt umgicks jag med Ida och med saknade Madde nån timme, innan jag körde hem igen. 

Ännu ikväll ska jag hinna välja ut studentbilder (de har kommit nu!!!! *hjärtaögon*)!! Det är så svårt då alla är så fina!! 

Ha ett fint veckoslut!

Bloggen7

tisdag 23 maj 2017 - 18:01

ÖNSKELISTA INFÖR STUDENTEN

Jag såg att Ronja skrivit ett inlägg på sin blogg om vad hon önskar sig i studentpresent, och tyckte det var en fin idé att skriva om det här på bloggen, så kan släkt och vänner kika in här vid behov. Jag blir jätteglad över allt jag får såklart, men tänkte att en liten önske-/tipslista inte sitter fel. Det kan ju faktiskt vara svårt att veta ibland, både vad man ska önska sig och vad man ska köpa!

Okej, let's begin! Hihi. 

PicMonkey ImageDessa är nu absolut inte i "viktighetsordning" eller nåt, bara heeeeelt random. Jag länkade de grejer som finns på bilderna ovan, så klicka på texten här nedanför så kommer ni åt produkterna på nätet. 

1. Iittala Essence vitvinsglas
2. Skålar från Lexington
3. Små och stora handdukar från Lexington (gillar vitt, ljusrosa och grått)
4. Tallrikar
5. Iittala Essence tillbringare

Sen önskar jag mig också:

- Köksredskap

- Pengar (alltid välkommet, hihi)

- Dricksglas (Lexington eller Iittala Essence)

- Presentkort (alltid kul att få sånt ju!!)

- Smycken (örhängen, armband och ringar välkomnas med öppna armar, gärna roséguld)

- Inredningsgrejer (t.ex. tavlor, vaser osv.)

Nu väntar jag med spänning på bilderna från studentfotograferingen, och ännu mer längtar jag till tredje juni då det äntligen är dags!!!! Åh, så kul det ska bli! 

Bloggen10

måndag 22 maj 2017 - 23:26

FULL RULLE HELA DAGEN LÅNG

Som rubriken säger har denna dag varit fullproppad med program för min del. Jag började dagen med en sjukt tidig väckning (05.25) och åkte sen till jobbet. Slutade halv två och körde hem igen, sminkade om mig och fixade håret, och körde därefter mot Jakobstad. Där väntade mamma, och vi åkte tillsammans till Fäboda, där jag skulle fotograferas inför studenten, hihi.

Fotograferingen var superkul och fotografen, Michaela Fagerudd, var så otroligt duktig! Vi hade riktigt roligt när vi fotade också, haha. Nu hoppas jag bara på fina och lyckade bilder!! 

FullSizeRender 17

Hihi, några sneakpeeks som mamma fotade under fotograferingen. Ser ju rätt lovande ut, eller hur? Vädret var i alla fall på vår sida! Kändes precis som sommar ju <3

Efter fotograferingen åkte jag och mamma in till stan för att fika lite snabbt, och sen beställde vi blomsterarrangemang inför studentfesten. När vi sen kom hem åt jag en supersnabb middag, böt om och joggade mot Tössbackens skidstuga, där jag gjorde en cirkelträning. Var så otroligt trött och död, så det gick som det gick. Jaja, bra träning ändå. 

Nu efter träningen har jag inte hunnit med annat än att duscha och ligga i sängen. Är helt slut. Det var den dagen. I morgon är det en ny dag. Jag börjar så sent som åtta då. Sköööönt. Nu ska jag kolla lite serier och sen kommer jag sova så gott. God natt!

Bloggen10

söndag 21 maj 2017 - 20:38

SUNDAY BRUNCH

Idag började jag dagen på allra bästa sätt, nämligen genom att fixa ihop en brunch med Fanny. Vi köpte massa godsaker redan igår, och tillredde allt idag på morgonen. Så mysigt med brunch ju! Jag gillar inte frukost överlag, men brunch går hur bra som helst då det är lite senare på dagen än morgonmål. 

DSC 5783

Hur gott ser inte detta ut att vara? Synd bara att man blir mätt så fort...

DSC 5785DSC 5780

Med detta plus lite lunch i magen tog vi oss ut i det fina (nästan) somriga vädret på en rullskidlänk. Jag är frisk igen, hörni!! Det rullade på så bra, och tiden bara flög iväg. Så är det väl då man har bra sällskap, antar jag. Vi pratade en hel del om studenten och allt sånt, och jag blir bara sååååå pirrig av att tänka på den dagen. Ååååååh, vad jag längtar!!!

I morgon ska jag jobba igen och har tidig jobbtur, så kommer bli tvungen att stiga upp redan halv sex. Har som tur en rätt kort dag och slutar redan kring två. Efter jobbet ska jag på studentfotografering, vilket ska bli sååååååå kul! Hoppas på fint väder och lyckade bilder! Efter det ska jag hinna med en träning också innan det blir natt. 

Bloggen11

 

lördag 20 maj 2017 - 11:49

PICKNICK & TJEJSNACK

Igår efter jobbet och middagen träffade jag Fanny, och vi tog snabbt några bilder, för att sen cykla till butiken. Vi bestämde oss för att ha picknick, så vi köpte lite godsaker och cyklade sen till en mysig plats. Där hade vi sen vår lilla picknick med cookies, godis, latte och vindruvor. Sååååå skönt att bara sitta och äta och prata strunt med favoriten. 

Efter ett tag blev det lite för kallt för att sitta ute, så vi cyklade hem till oss och fortsatte picknicken inomhus i mitt rum. Där pratade vi om allt, så otroligt bra att ha nån man kan ventilera med, liksom. Vi pratade i timmar, och sen cyklade Fanny hem i mörkret. 

Idag ska jag hjälpa till här hemma med att städa inför studenten. Mamma och pappa har typ hållit på hela morgonen redan, så känner att jag borde göra något. Dra mitt strå till stacken, om man säger så. 

DSC 5765

Jag är lite sjuk igen, så idag ännu blir det ingen träning, men kanske i morgon! Det hoppas vi på, i alla fall! 

Jaja, nu ska jag sluta slöa och börja göra nåt. Ha ett bra veckoslut!

Bloggen10

torsdag 18 maj 2017 - 17:27

JAG ÄR, MED 100% SÄKERHET, STUDENT

Idag kom då resultaten alla vi abin väntat så länge på, nämligen resultaten från vårens skrivningar. För att vara ärlig så hade jag helt glömt bort att det var idag resultaten skulle komma, och märkte det först kring halv tolv på jobbet då jag kollade telefonen och såg tusen Snapchat-meddelanden och gratulationer. Haha, jag som har väntat så på denhär dagen, och så glömmer jag helt att kolla när resultaten en gång kommer. Typiskt mig. 

Jaja, jag klickade i alla fall in mig på Wilma, helt livrädd, för att kolla hur det hade gått för mig. Jag måste ändå säga att det gick riktigt bra. Bättre än jag trott till och med. Klart det finns bättre och sämre vitsord på mitt betyg, men i det stora hela så är jag mer än nöjd. Biologin är jag smått missnöjd med, men JAG SKREV C I MATTE!!!!!!! Ni fattar inte hur stolt jag är?!!! Trodde helt allvarligt att jag var underkänd, haha. DSC 5573

Sååå to sum up, JAG KOMMER ALLTSÅ BLI STUDENT. Med hundraprocentig säkerhet. Med ett bra betyg dessutom. Detta känns bra, hörni. Nu kan jag med gott samvete stå och spegla mig i studentmössan och klänningen (har redan hållit på med det några veckor, men kan alltså fortsätta). Det har jag gjort mig förtjänt av.

Nu ska allt införskaffas så jag är redo för studentdagen och allt den har att erbjuda. Ja, sen kommer jag ha min studentfest på söndagen, så ni vet. Ni som tänkte komma och äta godsaker hit då. För vi bjuder bara på sånt. Mums. Kommer typ stå och äta hela tiden. 

Idag har jag då jobbat hela dagen, från åtta till fyra. Jag har vikarierat på dagis i Kokkola, och haft en fin dag på jobbet helt enkelt. Ska jobba i morgon också, samma tid och samma plats. 

Ikväll ska jag och Fanny göra en liten photoshoot, nu när vi en gång är bruna och fräscha. Det håller ju inte i sig alltför länge, liksom. 

Bloggen10

 

 

onsdag 17 maj 2017 - 13:23

SKOR TILL STUDENTEN: CHECK

Nu har skorna jag ska ha på studentdagen kommit, och jag är sååååå nöjd. Gillar dem supermycket, och de passar perfekt till klänningen också!! Happyyy.

DSC 5633DSC 5643Skorna beställde jag från River Island. Love them!! Så enkla, men ändå perfekta. 
DSC 5641

Bloggen10