Visa alla inlägg skrivna april 2015

torsdag 30 april 2015 - 19:32

White is the new black

GLADA WAPPEN <3 !!

___________________________________________________

Firar med att visa er min senaste outfit!

DSC 0220 Fotor Collage

DSC 0232

DSC 0244 Fotor Collage

DSC sss0220 Fotor Collage

DSC 0166 Fotor Collage Fotortext

DSC 0259 Fotor Collage9654512 1 Fotor Collage Fotor Fotor2

DSC 0379DSC 0377 Fotor Collage

Pics by Saara, styling and editing by me

 

Hej! Hittade världens mysigaste gränd här i Åbo, då vi var på fotorunda med Saara, en såndär -gamla-stan-i-sthlm-gränd! Hur mysig som helst! Vi bestämde båda att vi ville flytta dit, haha! Önskar det var lika varmt idag som på bilderna, det är wappen och allt. Ikväll blir det god wappen middag! Mera om det senare! Vad har ni för wappenplaner? Tycker varje år kommer dehär festligheterna på hoppande på en, så man hinner knappt tänka bu eller bä.

 

Puss & Kram / Josefin

onsdag 29 april 2015 - 16:13

klädbytarkväll

Goderafton! Huh-hu jag har cyklat i regnet till mataffären och tillbaka, trägts bland folk blev lite trött men nu har vi iaf laddat upp inför wappen och 1 maj! Skall vila lite och sen fara på klädbytar kväll. Fem av Åbo universitetsstuderande har utvecklat en NY Startup kurs i försäljning. De ordnar en klädbytar kväll på Cafe Tiirikkalassa så tänkte gå dit och kika ikväll. Hoppas ni har en mindre regnig kväll än vad vi har det! 

DSC 0003s

 

Just had to buy some lovely flowers <3

________________________

 

DSC 0006

Good evening! Huh-hu, I have byked in the rain to the grocery store and back, got a little wet but now we at least have uploaded with food before wappen, and May 1! Five of Turku University students have developed a new startup rate in sales. They arrange a "klädbytar" evening or clothing swap at Cafe Tiirikkalassa so I thought to go there and have a look tonight. Hope you have a nice evening!

 

Kram / Josefin

 

onsdag 29 april 2015 - 11:11

Spring/Summer Trends 2015

Hejsan! Det kanske är lite sent kanske men ville ändå visa lite trender jag spanat in, bättre sent än aldrig. Gjorde en liten analys av sommaren 2015 vad som kommer att vara trendigt. Det kommer handla mycket om framtiden, som kommer uttrycka sig genom färger, material, former, och idéer. Från explosiva resor till ytter rymden till de djupaste delar av haven där mysterier och ondska ligger och lurar. Som väntat kommer teknologin att synas. Pasteller i undervatten är färger för säsongen. Det går i metalliska toner, och neutrala färger men även orange papaya, peach färger som kombineras med grön blå och gult.

untitled 2Materialen kommer bl.a. vara läder, pvc plast, Rå Lin, Dip Dye och blekt Jeans. Siluetten nästa vår/sommar 2015 kommer vara tätt intill kroppen som avslöjar kvinnofiguren. Fri, öppen, och liberalt: Tyger tillägnat för rörelse och lätt känsla som flyter längs kroppen. Mycket transparenta material i sommar, men också texturerade material. Det är på mode med en så kallad atletisk stil, för att känna sig lite extra sportig, men ändå chic. Det kommer vara ytor som glitter, skinande hårda plaster och geometriska grafiska tryck. Hoppas ni gillade någonting!

colageEnglish

Did a little analysis of summer 2015 what will apply. It will involve a lot about the future, which will express themselves through colors, materials, shapes, and ideas. From explosive trips to outer space to the deepest parts of the oceans where mystery and evil is lurking and will also, as expected, the technology appear. Pastels in underwater are the colors this season. It goes in metallic tones and neutral colors but also orange papaya, peach colors combined with green blue and yellow.

 The materials will include be leather, PVC-plastic, Raw linen, Dip Dye and bleached jeans. The silhouette spring / summer 2015 will be close to the body revealing the female figure. Free, open, and liberal: Fabrics dedicated to motion and light feeling that flows along the body. Much of transparent materials but also textured materials. It is the fashion with a so-called athletic style, to feel a little extra sporty, yet chic. Technologic urbanization with surfaces glitter, shiny hard plastics. Geometric prints that represent the continuous integration of technology with the human body.

_______________________________________________________________________

Collage made by me

(Source: Behance.net Pics: http://fabulousmuses.net)
I have received permission to use all borrowed images in these collages.

Puss - Josefin

tisdag 28 april 2015 - 11:27

Stone Hill Street

Hej alla fina! Detta är varför jag älskar Åbo, det blir så varmt fort. Solen skiner och längtar till sommaren då man bara kan slänga på sig en klänning och gå ut. Denna vecka skall jag försöka ta mig ut på länk, då vädret äntligen tillåter! Jag måste vara ärlig och säga att det var ett tag sen sist… (hupps) Och tagga för wappen ofc! Vad har ni för planer? De har dessvärre lovat lite sämre väder men hoppas på picknick på vårdberget. Nu skall jag äta lite lunch och rusa iväg på en undersökning på psyckainsten.. haha får se hur det går!

DSC 0016DSC 0037 Fotor Collage

Location: a stone hill street at Arken, ÅA Turku

DSC 0050DSC 0052DSC 0058DSC 0066

Neckalace & Shirt from H&M, skirt from Seppälä and sneakers from Skopunkten

 

DSC 3
Enjoying the sun!

Pics taken by Saara and edited by me

_____________________________________________________

This is why I love Turku, it gets so sunny fast on the year. Longing for summer when you can just throw on a dress and go out. This week I will try to take me out jogging, when the weather finally permits! I must be honest and say that it‘s been a while since last time … (hupps) Later today I have the task of standing model for Daiana again, it will be sooo fun, looking forward to it! Here you finally see the outcome of Saturday. Hope you like!

Much Love – Josefin

tisdag 28 april 2015 - 11:00

Hej på er!

Hej sevendaysare! Ny start och ny portal, trevligt att träffas! (och bye bye wordpress)

Ni undrar förstås vem jag är, så en liten presentation skulle nog vara på sin plats.

Detta är Josefin Tatiana, en 26-årig modetjej som liksom många andra drömmer om ett yrke inom modebranschen. Jag bor för tillfället med min sambo i Åbo och studerar fjärde året mode och dräktformgivning på Yrkeshögskolan Novia. Vasa är min hemstad så jag spenderar tid där ibland för att hälsa på släkt och vänner.

I den här bloggen kommer du att se de olika outfits och andra godsaker som resor, shoppingtips, lite av min vardag, men mestadels kommer den bestå av mode och kläder som alltid varit ett stort intresse för mig. Ända sen jag var 3 år pyntade jag alltid på mig allt jag hittade i garderoben, och mycket olika smycken skulle det vara! Så jag antar att det var då mitt modeintresse föddes!

Bloggen är alltså baserad på min personliga stil, jag älskar att experimentera och prova olika stilar och blanda olika mönster och färger i outfits som jag också hoppas kommer att bli en inspiration för er. Gillar även att gå på loppisar och fynda. Bloggar lite vad som faller mig in och jag känner för, så man vet aldrig, det kan ploppa upp något oväntat någon gång.

Hoppas ni skall trivas och fråga gärna om det är något ni undrar över.

Om ni är sugna på att kika in på min gamla blogg så hittar ni den här: https://josefintatiana.wordpress.com

 

Puss & Kram /Josefin

IMG 2209

måndag 27 april 2015 - 10:42

In Vasa few weeks go

Hej på er! Under påsken var det dags för ett Vasa besök, och där efter kom också en liten fotoshoot med Matilda med på samma gång. Här kommer resultatet. Som tur syns det inte på bilderna men kommer ihåg hur kallt det var just den dagen! Hoppas ni gillar.

 

32

12. BLOGGjpgDSC 646S8 BLOGG13 BzzLOGGDSC 6490 BZLOGGDSC R6505 Fotor CollageDSC D6494

Pics by: Matilda

Clothing: Camel Coat Ellos // Bag unknown // White shirt Kappahl // College Bikbook // Earrings Glitter // Pants Zara // Shoes Clarks

Location: Vasa, Hamnparken, Kuntsis Museum

 

- Josefin

 

söndag 26 april 2015 - 21:28

Insta Lately

Skarmavbild 2015 04 27 kl. 18.47.2

Min instagram har bestått av kaffebönor, modellande, hundar, konsert och rockabilly frisyr den senaste tiden! Vill ni ha mer, hittar ni mig under jsfntatiana.

______________________________________

My instagram consisted of coffee beans, posing, dogs, concert and rockabilly hairstyle lately! If you want more, you'll find me under the name jsfntatiana.

lördag 25 april 2015 - 21:37

En Beige outfit

DSC 0045

oyhhfoDSC 0046

DSC 0105

gsdjnflgkosj

DSC 0027

Pics by Saara, Model & Styling by me

Clothing: Jacket, nelly.com Top, Zara Pants, KappAhl Shoes, skopunkten Hat, Carlings 

________________________ 

För några veckor sen var vi uppe på vårdberget med Saara och fångade solnedgången genom trädtopparna. Nu känns det som vår! Hoppas vi får fortsätta njuta av solen! Blev riktigt nöjd med bilderna, kanske för att man får ha en sån duktig fotograf med sig!

________________________

A Few weeks ago we took some pictures with Saara up on the "vårdberget" and we managed to catch the sunset through the treetops. Now you can feel spring is around the corner. I'm very pleased with the pictures, maybe because I have the best photographer with me! Enjoy!

Much love - Josefin Tatiana