Visa alla inlägg skrivna maj 2015

söndag 31 maj 2015 - 13:52

MAJ OUTFITS

Tänk hörni att maj redan har passerat! Och jag som just tyckte att att alla gick med studentmössan på 1 maj! Vi har hinnit knäppa en del bilder denna månad, ser jag nu då jag går igenom mapparna på datorn. Annat som har hänt denna månad är att jag varit på jakt efter praktikplats till hösten, deltagit i psykologi tesning på ÅA för en undersökning, och fått klart mitt examensarbete och skrivit mognadsprov! Känns som om det mesta har rett ut sig nu och man kan snart slappna av och ta sommarlov och bara njuta! 

 

DSC 0005 Fotor Collage

Här är mina outfits från månaden som gått, vilken eller vilka gillade ni bäst? Jag måste säga att min favorit är nog 2a uppifrån med ljusa tröjjan med min blommiga kjol!

 

Puss, Josefin

söndag 31 maj 2015 - 13:50

GRATTIS ÄLSKLING!

 

11218834 10204213504438000 5010710002418419194 n

 Idag fyller den här finisen år!

DSeeeC 0480

Det finns ingenstans jag hellre skulle vilja vara än att vara där och fira dig på din dag, men vi får fira då vi ses! Puss! Älskar dig! Ha en super dag! <3

lördag 30 maj 2015 - 15:03

CATHAT

josefintatiana2

josefintatiana3josefintatiana4josefintatiana5

josefintatiana12josefintatiana8

DSC 28

 

josefintatiana7

 

josefintatiana9

pinkrose

josefintatiana10

CLOTHING
Hat - Fleamarket  /  Dress - Seppälä  /  Trench - H&M  /  Peep toe heels - Forever21

Photographer

Saara

Styling and editing

Me

 

Kisses and hugs!

lördag 30 maj 2015 - 10:00

Klackisar för sommaren

249043 0054 Fotor Collage Fotosssr Fotor2

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

(Click on the numbers below to go to the right shop!)

 

Listar 10 klackskor du måste ha till sommarens alla fester!

Själv är jag väldigt förtjust i beige och vita just nu!


 

Listing 10 High Heels you must have this summer! White and beige are my favorite at the moment.

 

Josefin

fredag 29 maj 2015 - 17:01

Helgen är kommen

Hejsvej! Då var mognadsprovet skriivet! Wohoo! Skönt att ha det överstökat. Skulle bara vilja ha min bok från tryckeriet nu, trodde jag skulle få det idag men det visade sig att det tar ännu till måndag, lite störande men snart får jag den! 

 

DSC 0043

Vem älskar inte blommor den här årstiden? Svårt att gå förbi blomäffären utan att köpa hem något!

 

DSC 26

DSC 0037

 Kom och tänka på en sak häromdagen, att det är så synd på somrarna alltid då alla man brukar umgås med här i åbo åker hem till sina hemorter (inklusive mig) och nu då vår årskull är slut så börjar alla på nya saker i livet så vem vet då man ser alla igen.. :/ Men jag är stensäker på att vi ses igen! Och önskar alla lycka till med sina projekt! Det var bara något som slog mig. Nu skall jag kika vidare på lite bilder som jag knäppte med Saara här i dagarna! Sedan lugn hemma kväll!

 

DSC 27

PUSS på er och trevlig helg fina!

Josefin

torsdag 28 maj 2015 - 15:44

Att hitta rätt klädsel för din kropp

Några saker man kan överväga då man klär sig är, man behöver inte vara rik för att se bra ut. Det bästa är att inte spendera mera än vad som behövs. Folk tror de ser bra ut bara för att de har betalat mycket för vad de har på sig, men så behöver det inte nödvändigtvis alltid vara. Lär känna din kropp, vad som passar din kropp, felet många gör är att välja stilar som inte passar ens kroppstyp. Gör upp regler för vad som passar dig, så som kroppstyp, smak, och känsla, till exempel att handväskan måste matcha skorna, eller att man alltid går med låga byxor. Med andra ord, hitta din signatur look, det är den som bestämmer vem du är, som gör att du står ut ur mängden och blir en del av din modeidentitet.

 

VILL DU HA VOLYM PÅ NEDRE DELEN KAN
DU MATCHA MED EN PASSANDE TOP ELLER JACKA MED BRA PASSFORM.

DSC 1029

Men hur går man till väga? Jo börja med att hitta de rätta proportionerna och en balans i din klädsel. Till exempel om du bär tighta jeans se till att ha en lös top med volym på överkroppen. Detta gäller också om du har en draperad blus kombinera då inte med ett par ”baggy boyfriend jeans”. Det blir för mycket att man drunknar i alla kläder. Men en klädsel som är åtsittande överallt är inte häller bra, så det gäller att ha lite fantasi. En sak att tänka på varje gång du klär dig, är vilken del av kroppen vill jag upphäva just den dagen, är det dina ben, tar du på dig en kort kjol men dock inte för tight och kort! Vill du ha volym på nedre delen kan du matcha med en passande top eller jacka med bra passform.

 DSC 1015
Pics by SAARA AND Edited BY ME

Hoppas ni hade hjälp av dagens klädtips! Nu är nog skärmtiden slut för mig idag! Ut med mig! Ha en fortsatt bra eftermiddag!

onsdag 27 maj 2015 - 18:56

Varför Paris, vi har ju Åbo!

DSC 0041 Fotor

DSC 0119a

DSC 25

DSC 0079

DSC 24

DSC 0119i

DSC 0097

 

DSC 0106

 PICS BY SAARA, EDITED BY ME

Sneakers - Skopunkten & Byxdress - Monki

Jacket - H&M & Belt - H&M

DSC 0119is

DSC 23

DSC 0107

 Ja hörni Varför Paris då vi har Åbo! Det börjar verkligen vara grönt här i krokarna! Och varmt har det varit idag. Helt ljuvilgt sommar väder! Här har ni också resten av bilderna, tog dem för nån vecka sedan, har bara inte hunnit lägga upp dem! Jag hade bara så arma dålig hårdag denna dag, haha! Men Det är ju kläderna som ska vara i fokus! Köpte denna blommiga byxdress för två år sedan på Monki i Sthlm.. Diggar den ännu.. den har lite för korta ben dock så jag får köra på sneakers till denna outfit!

 

Josefin

onsdag 27 maj 2015 - 10:12

Lite snabbt om framtiden

DSC 21

DSC 0116

Hej och godmorgon/dag på er! Saker och ting går snabbt och framtiden ser spännande ut. Vågar inte riktigt säga så mycket då jag inte vet så mycket ännu men bokade båtbiljett till Sthlm, redan nästa vecka!! Kommer vara där över dagen bara, det var nog allt förlänge sen man var till sthlm så det blir kul, nog för att det bara är en dagstripp. Sen är det Vasa som gäller en vecka och efter till nästa stad Jakobstad för att göra sommarens jobb! Flänger hit och dit just nu, haha. Men före det skall jag bara klara av mognadsprovet denna fredag! Nu måste jag cykla iväg till dagens program. Hejjsvejj!

 

tisdag 26 maj 2015 - 15:00

Hängselbyxan!

Hello! Igår var det en såndär extra bra dag, och då var det till och med måndag, jag skickade in mitt examensarbete till tryckeriet, (som ni nog säkert vet) skulle fira med att gå ut och äta med min fina sambo på Åbos bästa (enligt mig) italienska restaurang! Trattoria Romana! Mmmm finns inget bättre! men till vår förskräckelse så hade de stängt på måndagar så vi bestämde att gå ut och äta idag istället!

 

DSC 0001

Men nog om gårdagen, idag bjuder jag på min hängselbyxa! För att matcha med temat var vi vid wärtsilä området här i åbo knäppte lite bilder! Det är ju nästan som om man skulle varit en av byggnadsarbetarna bland alla kranar! hahah

 

DSC 0003 Fotor Collage

 

DSC 0013

DENIM FOR SUMMER

 

DSC 0901 Fotor Collage

DSC 0928

DSC 0912

Älskar min nya hängselbyxor! Den är superskön och passar perfekt om man vill ha en avslappnad stil, men går möjligtvis också att pimpa upp den med ett par klackisar och köra på till kvällens fest.

 

DSC 0916 Fotor Collage

 

DSC 0943 Fotor Collage

Hitta liknande jeanshalare HÄR !

 

DSC 0948 Fotor Collage

Bilder tagna av Saara


KLÄDER

Top / Forever21   -   JeansHalare / Zara   -   Skjorta / H&M   -   Skor / Skopunkten

 

Puss & kram!

måndag 25 maj 2015 - 11:04

ÄNTLIGEN!!!!

Skarmavbild 2015 05 15 kl Fotor CollageShiit, jag kan nästan inte tro det själv. Efter ett halvårs jobb, med skrivande och skämpande är mitt slutarbete ÄNTLIGEN klart för inbindning! Väntar bara på att få den from tryckeriet!  Denna process välkomnade jag med öppna armar, jag tyckte det skulle bli hur kul om helst. Då jag började före julen med mitt förarbete (startade igång med att göra trendanalysen) visste jag bara att jag ville göra styling av något slag. Och det slutade med att jag gjorde mitt egna lilla styling uppdrag. 

 


 

DEN STÖRSTA UTMANINGEN VAR NOG ATT FÅ

SINA TANKAR OCH IDEÉRTILL VERKLIGHET.

 


 

 

Jag har alltid haft en stor passion för mode, och jag tror iaf att det är vad jag är bra på, så det känns naturligt för mig att göra ett slutarbete om styling och mode. I mitt styling uppdrag har jag utgått från de olika stilar (från bohemisk till klassisk). Orsaken jag tog upp just dessa var för att de är sådana stilar som är just vanliga i dagens modevärld och jag ville testa hur min prägel skulle se ut om jag stylade efter dem. På detta sätt hade jag nått att gå efter och inte bara slänga ihop någonting.

 DSC 1071

Woohooo!! I Did it! :D

 

Nu väntar jag med spänning att få den från tryckeriet, och sen blir det fest ! haha Hoppas jag, hahah skall väl inte ta ta ut segern i förskott men hur det än går så skall de bli skönt att avsluta detta kapitel och börja med nya utmaningar!

 

Puss & Kram!