Visa alla inlägg skrivna juni 2015

tisdag 30 juni 2015 - 14:59

Tjuvtitt från igår

Hej! Ni har fått väntat ett tag nu på nya bilder, men igår var vi faktiskt och tog lite så länge solen var framme! Gick direkt efter jobbet och sökte efter ett ställe att vara på, och hitta en underbar grind som jag bara blev förälskad i så den fick bli bakrund för denna outfit. Så sköönt att kunna gå med shors äntligen. iaf varade det i en dag.. och nu är det regnigt igen. typsikt denna sommar! 

 test

josefintatianabloggg

  Fotograf: Jannike Back Styling och editerade av mig

 Tipsar er om att håll upp ögonen, för mera bilder är nog på väg!

Puss och Kram på er!

lördag 27 juni 2015 - 19:48

LOST AND FOUND: Leather Backpack

backpaackBACLLL

Hej! Alltså jag blir så trött på det här så kallade sommarvädret! Skall det aldrig bli någon sommar i år? Då det äntligen blir sommar så måste man klä på sig i stället för att lägga mindre kläder på sig. Det är ju lite knasigt.. Nåväl jag missar åtminstone inge sol då jag är inomhus på jobb om dagarna då istället.

backpack

Lost and found. Hittade Jonathans gamla ryggsäck som han har köpt från Colombia för ett antal år sedan och hittade den härom dagen i ett skåp, och tänkte den måste man ta till användning! Så sagt och gjort så började jag använda den och den är ju hur snygg som helst, och rymig och praktisk dessutom, nog då jag hamnar och cykla till jobbet nästan varje dag så är den perfekt att ta saker i. 

lördag 27 juni 2015 - 14:23

SÄLJER MIN TRENCHCOAT

HITTATRATTtrenchIntressearad? För mera information, kontakta mig på jsfntatiana@gmail.com

fredag 26 juni 2015 - 13:56

SOME SNAPSHOTS FOR YOU

Nu har månaden rusat iväg igen, och snart är det juli! Som jag brukar så bjuder jag på lite snapshots från vad jag fotat här på senaste! Fotograferade av Saara och Matilda! Saknar våra fotoäventyr tillsammans! Blir inte så mycket nu då jag är i jeppis över sommaren.

 

mylatest

Men vet ni jag har träffat en super gullig tjej som jag skall börja sammarbeta med, Jannike som jag hittade då jag sökte efter en mode och streetstyle fotograf här tidigare, så om ni undrar hur det gick med det så hittade jag henne och det skall bli riktigt kul och börja känna varandra.

 

snapshottNu tar jag helg efter min första jobbvecka och skall bara ta det lungt vi får se, vem vet vad som händer, men trevlig helg på er andra också!

Josefin

torsdag 25 juni 2015 - 14:53

KIMONO LOVE

Hej! Jag måste ursäkta mig för min frånvaro här men började jobba denna vecka så det har varit fullt upp med det. Jag har gått och blivit förälskad i kimonon, i alla dess slag! Färgade, mönstrade, enfärgade, de är helt enkelt perfekt sommarplagg. (om det skulle bli någon sommar, har regnat och blåst en del nu) men ja ni fattar, så därför måste jag bara visa några som man kan hitta på KappAhl just nu. Ni kan ju gissa vilken som är min favorit. Ja den 3an i mitten.. Finns också en Vit med blå mönster i samma modell som 6an som fyndade hem på rean men som jag inte hittade online. Den kommer möjligtvis senare i form av ett moderepportage här på bloggen.

kimono2 Fotor2

För att komma till produkterna gör ni genom att klicka på följande länkar:

 

1. Lång och mönstrad kimono i öppen modell med kort pingvinärm från XLNT. Längre bakstycke och hög slits i sidan. 

Mönstrad kimono från XLNT med kort ärm. Ledig och öppen modell med kortare stycke framtill.

Mönstrad kimono med kort ärm. Ledig och öppen modell med kort sprund i sidan. Längd 74 cm i storlek 38. NY

Mönstrad kimono med kontrasterande avtagbart knytband i midjan. Öppen modell med kort ärm. Längd 78 cm i storlek 38. NY

Kimono i bomullskvalitet med brodyr. Öppen modell med kort ärm och fransar i nederkant. Längd 74 cm i storlek 38.

6 Mönstrad öppen kofta i kimonomodell med kort pingvinärm. Längre bakstycke och hög slits i sidan. Längd 75 cm i storlek 38.

 

Puss & kram, Josefin

måndag 22 juni 2015 - 10:11

SOMMARJOBBET BÖRJAR

Hej! Midsommarfirandet är över, blev en ganska lugn och skön sådan med extremt god mat och ljuvligt väder på villan och fina människor. Jag har tyvärr inte "tillräckligt bra" bilder eller hur ska man säga så det får bli i skrift här på bloggen bara. Det är ju det att jag vill försöka hålla mig bara till mitt område, men om det är något speciellt så tar jag förståss upp det ifall ni undrar varför ni aldrig får se någo matbilder. (Sen lyckas jag aldrig få bra bilder på min mat häller så det skulle mest se motbjudande ut antar jag, haha)

 

DSC 58

Idag stiger jag in i klädaffärsvärlden då jag börjar mitt sommar jobb för i år, detta blir nu fjärde sommaren på KappAhl. Skall bli sååå kul och se er allihopa och börja på igen! Blev en lite sen start i år men bättre sent än aldrig. Så för er som missat det så kommer jag vara i Jakobstad/Jeppis hela sommaren!

 

DSC 7242 Älskar mina sköna byxor från Kappahl! 

Bilder Tagna av Matilda

Puss och Hej!

fredag 19 juni 2015 - 09:38

GLAD MIDSOMMAR !

GLADMIDSOMMARredred4

red2

reddetails

red3

red5Bilder tagna av Saara och editerade av mig.

Byxorna är från KappAhl, örhänget är hemgjort och blusen/klänningen är secondhand.

 Med dessa bilder önskar jag alla en glad midsommar på er alla och ha det så skönt på alla villor och ät god mat och njut av varandras sällskap! Puss & kram / Josefin

onsdag 17 juni 2015 - 16:55

Midsommarplaner?

DSC 55

Hej! Kunde inte hålla mig (som vanligt) så här kommer EN bild från i förrgår som vi fotade. Villaröd och midsommarredo tjej! Vad har ni för planer till midsommar?  Mina planer är lite och flyger men jag vet så mycket som att jag kommer vara i jeppis på midsommar åtminstone. Det är iaf en bra början. Som tidigare år kommer midsommaren så snabbt så man hinner inte planera.Det blir säkert häng på någon villa. Har sett att vädret inte kommer vara det bästa men man får njuta och ha kul vad som än händer!

Tänkte nu ta mej en cyckeltur till stan.

Ha det bra så länge! <3

onsdag 17 juni 2015 - 14:17

Bakom Tagningarna

Hej Igen, Satte och bläddrade bland mitt hav av bilder som vi har tagit sen jag började blogga, och tänkte att det skulle vara kul och visa lite "behind the scenes" bilder, eller sådana bilder som inte väljer att lägga upp precis. Men nu har ni den unika chansen att få se, hur det egentligen ser ut, haha! Så här kommer den knäppbomben!

 

DSC 52

Försöker få upp en dörr, inte så lätt med tanke på att jag har foten för dörren! haha

  DSC 0400

Skuttetiskutt!

  IMG 4719

Hade visst någonting i ögat..

 

DSC 53

DSC 1058

Hahah, detta är min favorit, haha ibland kan det gå lite fel..

 

DSC 54
Lite blåsigt! Nu hinner jag tyvärr inte lägga upp alla crazy bilder, eller kanske bäst det. Om ni har tur senare i framtiden. NU Ut i sooolen! <3 Puss Puss!

tisdag 16 juni 2015 - 13:13

MY SUMMER MUST HAVES

Tjohej! Hörni vädret här i Vasa är lite väl mulet idag. Så jag fixade ihop ett collage på lite saker jag tycker om och som känns så rätt just nu i kläd- och accessoarväg. (Med tanke på soliga dagar då dvs.) Detta inlägg innehåller affiliateänkar.

 

collagesummer Fotor

- Prisvärd damklocka från Daniel Wellington med lite mer exklusiv stil. Hitta den HÄR För övrig shopping klicka HÄR

- Sandal från Graceland i färgen Svart-Leopard, yttersula i TPR, yttermaterial i PU och innermaterial i syntet material. Hitta den HÄR För övrig shopping klicka HÄR

- Handväska från Graceland med juster- och avtagbar axelrem i färgerna kamel, grå eller svart. Hitta den HÄR För övrig shopping klicka HÄR

- STYLEPIT 'My Shorty Mesh' Skjorta i 100% Bomull. Hitta den HÄR För övrig shopping klicka HÄR

- Svarta RUE de FEMME 'Capiti' Shorts i 95% polyester och 5% elastan. Hitta den HÄR För övrig shopping klicka HÄR

 


Nu får vi hoppas på soliga sommardagar! Ha det bra, Puss och kram från mej!