Visa alla inlägg skrivna juli 2015

torsdag 30 juli 2015 - 12:39

THE PERFECT DAYDRESS

Den perfekta klänningen som du kan ha till vardags. Den är skön, somrig, snygg och vardaglig! Köpte den från KappAhl som så mycket annat den här sommaren! hehe (Det är farligt att jobba i en klädaffär.. händer lätt att det kommer med lite hem ibland) Valde att ha ett par sneakers till, men matcha också med klackar ifall du är påväg på fest.

 

daydress

DAGENS MODETIPS!
TODAY'S TIP!
PÄIVÄN VINKKI!

 

Ni kommer få mera av dessa bilder snart. Hoppas ni orkar vänta till helgen på mer!

Josefin

måndag 27 juli 2015 - 10:07

BLACK DOTS

Hej på er och hej måndag! Jobb senare idag, och sedan ledig två dagar. Tänkte åka till Vasa under mina två lediga dagar! Skall bli riktigt skönt! Sommar jobbet börjar snart lida mot sitt slut, märkte det var bara tre veckor kvar och jag som tyckte jag just började! Tiden går så fort! Blir synd att lämna alla men kul också med nya äventyr. Jag stannar troligtvis i Vasa i augusti och sen hem till Åbo igen för att ladda upp inför min Sthlmvistelse!! (Ifall någon vet någonting om ett rum eller något tak över huvudet så tipsa gärna! Håller på att söka boende men har inte fått någonting ännu. (Kommer vara i Sthlm Nov-dec)) 

 

DSC 6166

DSC 6137

DSC 6183

Här kommer resten av outfiten från förra veckan, bättre sent än aldrig, det har varit en kul men hektisk vecka så nu är äntligen bilderna här! Min outfit blev spontant ihopkastad. Den prickiga skjortan och Kimonon köpte jag på KappAhls rea och klänningen som fungerar som kjol kommer från Mango likaså sandalerna! Örhängen från Edblad och klocka från Skagen Denmark.

 

vittt

vitt9

BLACK DOTS AND WHITE SKIRT

DSC 6136

vitt4

PALM SILVER EARRINGS

vitt13

vitt2

FOTOGRAF:

JANNIKE BACK

 

Det var allt för mig för idag! Puss och kram på er, trevlig måndag!

 

 

 

 

söndag 26 juli 2015 - 14:10

Pa to ta na kaku?

Hej igen! Sitter inomhus vid fönstret och ser ut, det ser regningt ut. Perfekt stund att sitta vid datorn och blogga, haha! Jag har haft en riktigt skojig helg med villafest, spelande i skolparken, ätit massa gott och träffat på en massa spännande människor. Nu är jeppis dagarna slut för igår, och man kan ju förundra sig varje gång hur mycket folk en humorgrupp som Kaj kan dra!? Det är ju helt otroligt! Jag var förra året och före det också i skolparken och såg på dem och lika mycket då! De måste nog vara för att det är någonslags symbol för österbotten eller något liknande!

 

IMG 6526

Middagen fick Friends & Burgers stå för. Så gott och så bra då de har främst lokala råvaror! 

 

IMG 6532

I väntan på KAJ i skolparken! Sommar sol, och en BFF kan det bli bättre!? <3

 

IMG 6527

Jag har varit riktigt dålig på att ta bilder, men här har ni iaf de få jag lyckades ta! Tack jeppisdagarna för denna gång, ses säkert nästa år igen!

Josefin

 

torsdag 23 juli 2015 - 00:00

JEPPIS DAGARNA & NY OUTFIT

Godmorgon! Äntligen lite sovmorgon! Jag har börjat kl 08.00 nu varje morgon så idag få man äntligen lite mera sömn och börja senare, sköönt. Här håller jeppis dagarna på för fullt, och jag har inte hunnit vara på så mycket pga jobb, men lite smått har jag hunnit se. Det är bara så synd att jag i år har jobb just då jag har velat se på någonting. Ikväll skulle jag velat se på Jonathan JohanssonAfter Eight men kan inte. Igår missade jag då Ratatosk spelade i skolparken, där Jonathan spelar men det är som det är. Vi förbereder oss för helgen istället!

 DSC 6142

För några dagar sedan tog oss jag och Jannike oss till Skorpans kvarter och tog lite bilder! Fick dem igår så har inte fixat dem ännu, men kan visa er en liten titt, det var bara det att som jag sa i inlägget förrut så hade jag lite problem med att veta vad jag skulle lägga på mig då alla kläder är i Åbo. Men hittade som ni ser slutligen någonting! Drog på mig min Mangoklänning som fungerar som kjol och min jobbskjorta från KappAhl! Och min fina örhängen av J får ni också en glimt av!

 

testd2

Håll upp ögonen för mera bilder. Det kommer nog mera! Men nu är det dags för jobb igen, ha en bra dag!

Puss och Kram

Josefin

 

 

måndag 20 juli 2015 - 19:36

MISS MY CLOSET

SOME OLD DETAILS

Details from the past

 

Hej! Alltså då man inte är hemma över sommaren och kan ha med sin garderob börjar faktiskt sakna den! Man tycker att man inte har någonting att att ta på sig, vilket resulterar i att man går i affärer och försöker hitta något istället. Det gör också att det blir svårar att knåpa fram outfits. Men och andra sidan sedan uppskattar man vad man har då man kommer hem igen efter sommaren igen. Imorgon blir det fotodags igen, så får se vad jag hittar på då. Vad skall jag ha på mig !?

 

DSC 71

DSC 67

DSC 6318

DSC 6687

DSC 5020

DSC 70

DSC 0798

DSC 0287

DSC 69

DSC 0576

DSC 72

Blev lite av en throwback monday dethär i form av snapshots. Med andra ord detta inläng har jag sammanställt lite detalj bilder jag gillar från mina förra inlägg. Enjoy! Ha så skönt i sommarvärmen för hit har den verkligen kommit idag!

Josefin

fredag 17 juli 2015 - 10:32

NY KLÄNNING

Hej! Alltså sen sist har jag varit lite dålig i magen, så jag har inte kunnat ger er så mycket som jag skulle vilja. Har försökt varit på jobb på samma gång så det har varit lite jobbit. Men hoppas nu på att de skall bli bättre och ska kunna visa er mera. Så därför visar jag mitt senaste köp istället!

 

NY KLÄNNING

 

259051 F

Mönstrad klänning i figurnära modell.

Fastsydd topp upptill med kort ärm samt omlott detalj baktill i rygg.

Finns också i svart från KappAhl.

 

 Vad tycks? Superskön sommar/höst klänning!

 

Puss & Kram!

J

onsdag 15 juli 2015 - 12:03

POWERPARK TRIP

Hej! På måndagen var Jag, Emmi och Jonathan till powerpark över dagen, vi tänkte vi skulle starata i tid då de öppnar så att det inte skulle vara så mycket folk, men det var hur som helst folk. Den nya attraktonen för i år var Junker! En lång fartfylld bergochdalbana, så rolig var den, så pass att vi åkte i den säkert 5 ggr! haha svinkul var det.

IMG 6481 Fotor CollageHade en riktig kul dag! ändå tills eftermiddagen då jag fick feber (blir sällan sjuk) så igår har jag vilat och idag är jag på benen igen! Puss och kram på er och ta hand om er!

lördag 11 juli 2015 - 13:34

En liten överraskning!

Hej Mina vänner! Jag måste börja med att ursäkta mig för dålig uppdatering, hoppas ni förstår mig, jag har jobbat och sen har jag bara velat njuta av sommaren och tagit lungt efter jobbet. Så bloggen har fått lida en aning.. men hoppas ni följer mig ändå!

 

DSC 63

 

Igår jobbade jag som sagt, men det var inte det jag ville komma till. Då jag slutade kom Jonathan efter mig, och direkt vi kom hem inanför dörren fick mig en överrsakning! Från ingenstans, fick jag en lapp där jag skulle leta efter en annan lapp osv. och på sista gömstället fanns ett paket!

 

DSC 66

Alltså DÅ man minst anar det! Det är de presenterna som man gillar! Ja, det jag fick var dessa snygga örhängen från Edblad ! <3

 

DSC 0062 2

Man blir så glad! Passade lixom perfekt efter en lång jobbdag! Taaack min älskling! De är superfina! Älskar dig mäst!

 

 

 

tisdag 7 juli 2015 - 12:57

BLUE TRENCH

DAGENS STYLINGTIPS // TODAY'S STYLING TIP!

DSC 4970 Fotor Collage

Den blåa trenchen, hur stylar man den bäst? Jag har den långa trenchen som ett av mina favoritplagg, vet inte varför men gillar att den är en blandning av innomhus jacka som man också kan ha som jacka ute. I ett tidigare inlägg, eller i flera har ni sett min beige som jag försöker sälja (se inlägg här) Diggar den jätte mycket men kände att det var dags att den behövdes byta ut, till en ljusblå som ni ser. Jag har märkt att folk i sverige är som galna i dem, så har ni en så vet ni vart ni ska fara!

 

DSC 4997

DSC 4972

Jag kankse säger detta om alla plagg, men jag tycker trench coaten passar med allt, jag brukar föredra att ha så enkelt som kjol och top till. I mitt fall då den är i en färg så kan man hålla sig till neutrala färger under, men har man en vit/svart jacka kan man matcha med lite mera mönster och så med den. 

 

DSC 5014

DSC 4990 Fotor Collage

 Jag råkade hitta förra årets jobbsandaler som jag matchade med trenchen eftersom de råkade vara samma färg! How clever right?

DSC 5001 Fotor Collage

DSC 5030

Ifall ni undrar var vi befann oss vid denna shoot så kan jag tala om för er att vi gick till Campus Allegros innergård här i Jakobstad! Fina miljöer som borde utforskas mera! Det är det som är så kul med att gå på fotoutfärder, att man upptäcker nya platser i ens stad som man inte annars skulle upptäcka!

 

KLADERTack Jannike för ett bra sammarbete! Fotograf: Jannike back Editerade av mig.

måndag 6 juli 2015 - 11:15

SNEAK PEEK // PREVIEW // TEASER

teaser

Hej och halå där! Måndag morgon vilket betyder massor med mängder kaffe! haha Ja men alltså namnet på rubriken att dömma så fattar ni vad detta inlägg handlar om. En liten teaser av min nästa look! Då jag äntligen får visa min sköna, snygga, bekväma, trendiga, billiga rea fynd till trench coat! Mera om detta senare eftersom jag skall sticka iväg på dagens jobbpass nuu!

 

TJUVTITT

Hejtåå, ha en outstanding måndag!