Visa alla inlägg skrivna augusti 2015

söndag 30 augusti 2015 - 10:44

VAD Hade jag på mig ?

collageparischic Fotorwhatdidiiwear

Hej ! Kommer ni ihåg min parisien look? (Den på bilden) Här kommer lite mera detaljerat vad jag hade på mig i solnedgången, ifall ni har suttit och undrat. Gillar den avslappnade black and white looken!

71991110001

 Singoalla-top Gina Tricot

Singoalla-topp med elastiskt band i halsringningen, i nederkant och i ärmens nederkant

Toppen har råa sömmar i ärmsluten och i nederkant. Gjord i en mjuk och tunn viskos.

Passform: Generös
Material: Viskos 100%
Tvättråd: Maskintvätt 30°

 

 

S0000007277905 F W40 20150416141047

Ankellång byxa Lindex 

 

En snygg byxa som stilsäkert mixar dressat och välklätt med en avslappnad passform.


- Avslappnad passform
- Ankellång benlängd
- Veck framtill
- Avtagbart skärp
- Ficka fram samt fuskficka bak
- Vävd bomullskvalitet
- Innerbenslängd 59 cm i stl 38

001957332

Vagabond Loafers Find similar Here

John Lewis Oslo Low Heeled Moccasins, Black

Med en liten plattform, låg blockera häl och mandelformad tå.

Ett spår sula och läderfoder avslutar denna tidlösa design.
 
Bär med klänningar, kjolar och lösa linnebyxor för att skapa din look!
 Klackhöjd: 2.5cm

 

http static.theiconic.com.au p rusty 3565 086902 1

Lindex Hatt, Find similar Here

Rusty Birdy hat

En elegent filthatt i 100% Ull.

Storlek s/m i caramel/beige färg

 

Puss & Kram / J

lördag 29 augusti 2015 - 18:53

Älskar att gå på Loppis !

Att handla/gå på loppis eller vintage är ett av mina favorit sysslor, man kan hitta så mycket olika saker, och man kan verkligen göra fynd. Där kläder verkligen har något värde och det finns en historia bakom dem, som gör dem mera unika. Gick till Adam & Eva Loppiset här i Vasa, och såg både det ena och det andra! Köpte en gråväska och en spetskjol för en billig peng men det får ni se i ett annat inlägg tror jag bestämt.

 

DSC 0203

 

DSC 0211

 

DSC 0215Crazy cool lampa! (där ni ser mig självaste fotografen i)

 

DSC 0217

 

DSC 0224

Fest & Brud avdelningen!

 

DSC 0225

Skor i alla sorter och dess slag!

 

DSC 0231

SNYGGA! Köpte dock ej. Vilket jag nu ångrar men man kan inte ha allt..

 

DSC 0226

En till crazygrejj, röd läderpaj! Tänk dig vilken dam som gått och haft på sig den, skulle vara kul att veta!

 

DSC 0239

En riktig paljettdröm!

 

DSC 0240

Det var min loppisrunda!

HA nu en fortsatt trevlig villavslutning !

<3 / J

fredag 28 augusti 2015 - 12:13

Stockholms Modevecka: Favoriter

Hejhej! Fredag igen! Något som man inte kan missa om man är modeintressearad är Sthlms modevecka som just passerat! Eftersom I Can't get enough så vill jag visa vad jag fastnade för lite extra.

 

FW STHLM

CARIN WESTER

varmode 2016 wester

 

FILIPPA K

varmode filippak ss16

 

J LINDEBERG

modeveckan ss16 lindeberg

 

 

WHYRED

modeveckan ss16 whyred

 

MINIMARKET

varmode 2016 minimarket

Vinrött, trenchcoats, jeans, fransar, beige & vitt.

 

 

DESIGNERS SOM VAR MED IÅR:

 

 

Source

/J

torsdag 27 augusti 2015 - 14:05

MY PICK OF TODAY: THE PERFECT SHOULDERBAG

image1bagggxxl

Liquorish Cross Body Bag
WAS €89.86
NOW €41.48

 

***

Smooth, leather-look outer
Gold-tone hardware
Slip pocket to front
Internal zip pocket
Adjustable cross-body strap
Wipe with a soft cloth
100% Polyurethane

 

FIND IT HERE

 

/J

torsdag 27 augusti 2015 - 12:15

RATATOSK RELEASEKONSERT

Halloj! Nu är här med ett nytt inlägg igen! Jag och Jonathan for brummande till Jakobstad en sväng igår. Min pojkvän spelar nämligen trummor i ett band och igårkväll under spotlight hade de skiv/ep releasekonsert på Musik Café After Eight! De drog fullt hus, vilket var super roligt! Det är verkligen duktiga allihop och beundrar hur de kan få gamla sånger och psalmer att låta så häftigt! Tog några bilder med telefon.

 bl Fotor Collage

Jag före keikkan, taggad flickvän inför kvällen!

IMG 6818 Fotor CollageepSuper snyggt omslag, gjort av Linnea Ekstrand!

 

11889436 710231125777935 3106435643960349803 n

Hela Bandet. Bild lånad Härifrån

 

Som de beskriver sig på sin facebooksida,

"För länge sedan pulserade den mytologiska kraften i tillvaron. Budbärarna mellan de olika världarna var många; likaså väktarna av livets gränser. En sådan budbärare var Ratatosk. Han var ekorren som sprang längs livsträdets Yggdrasils stam. Ena stunden satt han vid draken Nidhöggs fötter vid trädets rot. I nästa stund hade han snabbt kilat upp till örnen Hräsvelg som satt i den högsta toppen. Han ägde tillträde ut på den mista av grenar och rörde sig obehindrat mellan alla olika världar.

Men tiderna ändrades. Förändringens vindar svepte in människosläktet i ett okunskapens töcken. Och människorna glömde, som människor gör. Ibland när de satte sig ner runt lägerelden och den gamla och visa berättade de uråldriga sagorna, då kunde de förnimma en svag skugga av en bortglömd tid.

Men de andra världarna finns där och de pockar på vår uppmärksamhet. Ibland händer det att några få, modiga vågar stiga fram och axla budbärarens urgamla mantel. När de sätter sig ner för att berätta och spelmannens fingrar drar över strängaspelet - då ljuder igen sångerna runt lägereldarna i natten."

Ratatoskt är ett folkmusikband. Ni hittar deras Facbook sida här: Ratatosk

 

11903786 710231262444588 7931494098571274310 n

Jonathan på trummor. Min Kille kan nog han! <3 Bild Lånad Härifrån

 

/J

tisdag 25 augusti 2015 - 10:38

NEW OUTFITPOST

jtEu1TcTvw9UBio5mWDw8dMnPVVkdJW 9FHyJzbBf94SXtLHE8 ciTA8f0c6c K Ly9DQw1406 h2

nOhMXBGme9 B0x1ddiy QpqU 9WGvivfw1BTCbunPcKMTcVDDxbymXpwA04hHUP1Z9 LaAw1406 h655

zc9RJsG1u5J3Jr va ejaqUXQB5jJhVU9gZezzQpnkEXveKTe6etrNcEy2Dk mapG5w3GQw1406 h655

35eXE Wskw3hNG chG1BQB4mGBW5pIboMqtZJ4ec0m61 I4ql8GMjr3SGI A3J0CqbT jww1406 h655

 

mT6WGpoIRYuDniuPw Lw1dSm8ld qXO21QX9edtUg1CkoYLm4RIBe3PRaRJw8AITduNy8gw1406 h655 Fotor Collage

 

pLtiZMI3wxTi PA2rM4SKZ4tWaWyXoUxNOcdDMc6oH3dhk2SqwKNAcb269H C 2fj ChOQw1406 h655

nOcmlMno4e hn16TCSBTFPlKINsxxSB1xyjTjWiwEd2IYJInIqTM8B7Zsf4rudam W2JSgw1406 h655

WFlMW5T 7mK UKro 7hMnGUjxb1Uxv 6v3JjdO10PFAuxr5fVPRajIQYgtUWPtQlbv7RpAw1406 h655

 

tvasunset

 

w2nhjDbiYmFLU7wEuUIjLblTK3jJ8vFNiAvYYSqxh22vbO LrXqtnlz0LS7bk6JxUQvT ww1406 h655

 

ELR Xj5tPlcq6ot5o 9vlOesaBCoYCuTwMdPsZqLw67adRJOmskWfZ1rDfbjLBaW40pYZAw1406 h655

Fotograf Arash Matin

 

CLOTHING

Ankellång byxa Lindex // Singoalla-top Gina Tricot // Vagabond Loafers Find similar Here // Lindex Hatt, Find similar Here

 

PARISIAN GIRL MEETS LATE SUMMER SUNSET

 

Hej alla fina! I förrgår passade jag på att ta lite bilder i solnedgången med duktiga Arash. Vi är vänner sen lång tid tillbaka men vi har aldrig varit och tagit bilder tillsammans och resultatet blev helt magiskt. Det är något speciellt med solnedgångar! Bilderna blev otroligt bra, detta får vi nog göra om! För hur duktig är inte denna kille på att fota? Ha en bra dag allesammans!

 

Puss & Kram // Josefin

 

måndag 24 augusti 2015 - 12:14

EN BILD FRÅN IGÅR

zc9RJsG1u5J3Jr va ejaqUXQB5jJhVU9gZezzQpnkEXveKTe6etrNcEy2Dk mapG5w3GQw1406 h2

Hej! Solen skiiner och här sitter jag och nördar! usch fy på mig! Men Det är så att tog lite bilder igår som ni ser här en liten sneak peek på så att jag lämnade och glo på dem.. haha inte alls ego här, sitter och glor på mig själv här.. men jaa jag kan iaf lova att det kommer något mycket bra på kommande. Trevlig Måndag! Stranden here I come!!

 

<3 // Josefin

måndag 24 augusti 2015 - 09:57

STHLM FASHION WEEK

Hej! IDAG inleds Sthlm Fashion Week, och tyvärr får jag inte vara på plats och se på allt fint. Kanske en vacker dag, tills dess får man bara inspireras av alla bilder som kommer välla in från höger och vänster! Istället plockar  ut lite favoriter. Några färger som är aktuella är rött kahkigrönt, gult, och puderrosa. Vad föredrar ni?

trend report fall winter 2015 2016 aw zanita color army green

Kahkigrönt i olika nyanser.

trend report fall winter 2015 2016 aw zanita color yellow

Gult är absolut inte fult ifall ni har lärt er det.

trend report fall winter 2015 2016 aw zanita dusty pink nude color

Puderrosa/beige ser smashing ut med mörklila läppar, om ni frågar mig!

 

Bildkälla

söndag 23 augusti 2015 - 12:03

7days Summer Party 2015!

Glad söndag på er alla! Igår gick Sevendays Summer Party av stapeln!! Med spänning gick jag dit för att träffa alla som man bara sett här på 7days sidorna. Och lyckat blev det! Det var otroligt kul att träffa er alla, önskar jag skulle ha hunnit prata med alla, men kanske nästa gång vi ses! Otroligt god mat fick vi njuta av också! Förrätten var kantarellsoppa, sen fick vi abborrfilé och till efterrätt chokladkaka med glass! Tack Anna-Lena och Linn som gjorde kvällen möjlig! Här får ni några bilder som jag tog via min iPhone denna kväll! 

 

IMG 6772


#SEVENDAYSSUMMERPARTY2015!

@Faros

22 Augusti

 

 

IMG 6770IMG 6773

Före och Efter att Soppan hälldes på fatet. Supergott var det!

 

IMG 6767

IMG 6775

Huvudrätten, abborfilé med wookade grönsaker också riktigt gott!

 

IMG 6779

Bästa var kanske ändå efterrätten eftersom jag är en hejjare på efterrätter, haha!

 

Puss & kram

Josefin

fredag 21 augusti 2015 - 11:19

HUR MAN SHOPPAR

Hej fina! Idag tänkte jag lägga ut texten lite. Ett problem eller snarare ett ämne som de flesta kvinnor/tjejer funderar på; Hur shoppar man rätt? Så att man inte behöver ångra det senaste köpet man gjort? Försöker reda ut saken i detta inlägg.

 

Att börja med, kan man försöka planera sin shopping, dålig planering kan resultera i att du kommer hem tomhänt (som kanske är likaså bra ibland). En dag på stan är lika med mycket jobb för benen, så gör det lättare för dig genom att ta på dig bekväma skor. Att gå ensam och shoppa är att föredra, annars blir man lätt påverkad av andras åsikter, och kommer hem med något man inte egentligen vill ha. Om man så vill ha sällskap ska man ha en vän som är ärlig, snäll och som kan din klädstil. Lägg upp en budget innan gå går in i affären, (du kan t.o.m. ta ut de pengar du tänker spendera från bankautomaten) för baskläder mindre och om du skall ha en vinterjacka lite mera, på det sättet håller du mera koll på din ekonomin och det blir inget hastiga köp.

jsfnataiichic Fotor Collage

Hur tacklar man stora varuhus och butiks kedjor? Börja med att ta en snabb titt genom affären, sedan kan du plocka på dig det du gillade, men gå endast efter din första instinkt då du shoppar, annars kan det hända att den inte varar så länge i din garderob innan den kommer tillbaka till affären.

HHOPPARATT

Om du kommer över plagg som du gillar men inte vet om du skall köpa, är det för det första bäst och fråga sig ifall man verkligen behöver det? Annars brukar jag lägga undan plagget under dagen och om jag har kommit ihåg att jag lagt undan det i slutet av dagen kan jag göra ett köp. För att undvika impulsköp, som vi ofta gör, kan man som jag nämnde förut fundera om man behöver det, och undvika att köpa saker bara för att det är billigt eller är på rea, det är den största pengaboven.

 RUNT

Bilder av Jannike Back

 

Om du har hittat ett riktigt trend plagg, tex. en läderjacka från något dyrt designmärke, kan du jämföra den med en motsvarande billigare modell och ställa dig frågan, vill jag göra en investering och ha den livet ut, eller köra på det billigare alternativet och bara ha den några år. Om du har kunskaper i sömnad går det alltid att sy om gamla kläder och ge dem ett nytt liv, annars kan man gå till en sömmerska för att göra jobbet.

 

Nu tar jag helg! Och ska faktiskt gå en runda på stan med min bestie! Så får se om jag själv shoppar rätt. haha 

Puss & Kram på er Trevlig helg!