Visa alla inlägg skrivna september 2015

onsdag 30 september 2015 - 17:16

3 HETA LOOKS

Hejsan! Har du funderat vilka looks du skall satsa på i höst, det finns ju oändligt med valmöjligheter och hav av märken. Här tipsar jag om vad du kan ha på dig i höst! 3 olika outfits. Vardagligt, Sportigt chic och classy lady! Är detta någonting ni skulle kunna tänka er att ha på er?

 

EVERYDAY LOOK                        SPORTY CHIC                        CLASSY LADY

3hotlooks2Collage gjort av mig och kläderna hittar ni Här

 

VARDAGLIGT

Vardagligstil kan vara väldigt enkel och ren, men så bör plaggen  också vara av god kvalitét och passa kroppen perfekt. Lika så färgerna och siluetten.

 

SPORTIGT

Man kan göra vilken stil som helst trendig genom att våga lite mera än de andra: ha tex platåskor med klänning, dra över en stor pälsjacka över klädseln eller bara addera lite smink till din outfit.

 

CLASSY

Alla har vi en del klassiska kläder i vår garderob, som anses som tidlösa och stiliga plagg som håller länge. Att ha en klassisk stil betyder inte att man inte förljer modetrender och har samma stil i tjugo år. Man kan ändå välja att behålla de kläder som man gillar sådana med en speciell tvist. 

 

Puss och Kram / J

onsdag 30 september 2015 - 10:37

NUDE & GREEN COMBO

redigerad12

 R I B B E D    N U D E    D R E S S   +   

G R E E N   B O M B E R   J A C K ET

=

TRUE!

 

beigechic2

 

redigerad2

 

beigechic Fotor

 

redigerad13

 

beigechic2 Fotorredigerad9

 

beigechic4 Fotorredigerad14

Bild av Sara

 

Godmorgon på på! Vet ni, jag bokade båtbiljett över till Sthlm igårkväll! Så nu känns det som att det bara är att fara! Så exciting! Kommer att åka 29.10 och sen ser vi vad som händer. Hade ganska tur med boendet då jag fick tag i en etta ganska centralt i stadsdelen Norrmalm i Sthlm. Så jag tror nog jag kommer trivas! Gissa om jag är taggad!! Skall försöka berätta och lägga upp sen vart efter vad som händer under praktiken!

 

Nu då till min outfit, eller dagnes ootd. Blev rätt nöjd med denna styling faktiskt. Det är lixom lite en militarisk känsla i den med en lyxig touch! Sen hände det en creepy/konstig grejj, mitt fotograferandet då jag står där och posar ser jag en gammal man som står brevid Sara och smygfotar eller man ser nog att det är uppenbart att han tar bilder med sin mobil. Märkte han inte först men sen bad vi hon lägga av och gå, så då gick han iaf hem, men så creepy känsla med en främling som tar bilder på en, vem vet vad han gör med dem lixom, huij. Nå hoppas han hade förstånd att ta bort dem. Så nästa gång blir det nog en less public ställe! haha

 

/ Jsfn

tisdag 29 september 2015 - 12:45

FJÄRILAR I MAGEN

 

DSC 00252

DSC 101

 

 Äntligen kom den på posten, Darins nya skiva på svenska, Fjärilar i magen!

Var flera år sedan man köpte en skiva och höll den i handen.

Nu drar jag på lunch Med Daiana! Ha de bra<3

 

Puss & Kram / Josefin

måndag 28 september 2015 - 14:49

STREETSTYLE INSPIRATION

P h i l   O h ’ s   F a s h i o n   W e e k   S t r e e t   S t y l e :

Spring 2016 Ready-to-Wear

My Inspiration today!

 

 Hej! Idag vill jag bara drömma mig bort! Här är de bästa utvalda looksen runt Vår ready-to-wear 2016 visningarna enligt mig. Här får ni lite inspiration för Våren! Finns så otroligt mycket man kan inspireras av så sug in allt du kan.

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.28.18

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.28.29

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.28.34

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.28.44

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.28.57

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.29.03

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.29.10

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.29.26

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.30.29

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.30.42

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.30.48

 

Skarmavbild 2015 09 28 kl. 14.31.07Källa: Vogue.com

 

Kärlek / J

söndag 27 september 2015 - 19:13

FUR LACE & LEATHER

D Ä R   V Å R A   V Ä G A R   M Ö T S

 

IMG 0137

IMG 0135

IMG 0138IMG 0133

IMG 0141

Läderjacka KappAhl. Lurvig tröja H&M. Väska Zara. Spetsbyxor H&M. Skor Vagabond.

 

B O H O   V I B E S

IMG 0143IMG 0144IMG 0160IMG 0149IMG 0161IMG 0154

Bild av Laura

 

Hej! jag och Laura har varit i farten igen och denna gång valde vi att fota i hörnet där våra gator möts! Vi bor så nära varandra så det är perfekt fotografera varandra nu som då! Det jag gillar med denna outfit är kombinationen av material, dvs spets, läder och päls! Ett vinnande koncept.

/ J

lördag 26 september 2015 - 19:15

OUJEE NEW THIGH HIGH

N E W   T H I G H   H I G H   P L A T F O R M   B O O T S  !

In soft velvet

 

DSC 0012 Fotor Collage

Kunde inte hjälpas, de bara måste komma hem med mig idag! Som ni vet så är det inne med högskaftade boots just nu och jag är förståss inte sen med att också nappa på trenden, men det var nog inte därför jag köpte dem, utan för att jag tycker att de är så arma snygga. Kombinerat med kjol och en stickatröjja och ouhjee du kommer rocka hela stan! Du kan hitta dem på H&M för ganska förmåligt pris.

/ J

lördag 26 september 2015 - 18:30

SÖTVARNING!

IMG 0010IMG 0013hej på er! Idag var vi bland annat och hälsade på den här busisen! han heter Churchill och jag tror han gillade oss! Han var en riktigt liten krynklis som gillade att busa och tugga på allt.

 

Kärlek /J

fredag 25 september 2015 - 11:21

FREDAG REDAN!

DSC 98

Hej! Är det faktiskt fredag redan? Jo det är det! wehuu Då kan jag ju säga trevlig helg till er alla! Imorgon skall vi och hälsa på en söt liten sak. Våra bekantas hundvalp som de just har fått! Det kommer bli farligt för jag vet redan nu att jag kommer att vilja ha en, eller den då jag går hem därifrån och chansen att skaffa hund just nu är nog inte så stor. Kanske i framtiden skulle det va mysigt med ett litet lurvigt sällskap!

PSST.. finns lite mera i bloppisen, check it out!

 

Kärlek / Josefin

torsdag 24 september 2015 - 12:54

FALLOUTFIT

O  U  T  F  I  T    F  O  R     F  A  L  L

H Ö S T O U T F I T

 

Ett samarbete med Sevendays

för Sevendaystidningen

som kommer ut idag!

 DSC 9453 Fotor Collage2

Berätta om din outfit du har på dig!

Jag har på mig Jacka från Ellos, Polo och kjol från H&M, Skor och väska från Zara.

 

DSC 9483DSC 9481 Fotor Collage

Om man bara ska bära tre nyckelplagg i höst - vilka skulle det vara?

Nyckelplaggen i höst är Polon som är tillbaka igen som matchas med pennkjolen och till sist en lång stickad klänning som är stilrent och snyggt med ett par platåskor!

 

DSC 9486DSC 9500DSC 94612 Fotor CollageDSC 9504DSC 94622 Fotor CollageDSC 94882

 

Här min outfit som jag valde att ha på mig i premiärnumret av 7days tidningen som jag berättade tidiagre idag! Blev ganska klassisk, elegant med polo! Superskön och snygg combo! Tur också att det inte regnade då vi fotade dessa, var nämligen väldigt regnigt den veckan!

 

Efter fotograferingen upptäckte jag även att jag hade tappat min plånbok.. gick genast och kollade på alla ställen var vi varit  men som tur fick jag tillbaka den dagen efter, det var någon som hade som tur hittat den och lämnat in den i Arkens Info! Tur det, skulle inte varit kul och skaffa nya kort, hann spärra bankkortet och väntar fortfarande på ett nytt.

 

Trevlig dag! / Josefin

torsdag 24 september 2015 - 11:24

PREMIÄR FÖR 7DAYS TIDNINGEN!

För er som beställer ÖT/Vbl hem får idag en bilaga. Den första Sevendays tidnigen ever! Det är sevendays i papperform kan man säga och teamet har värligen fått ihop det. (DUKTIGT TJEJER!) En härlig höstläsning om människor, trender och fenomen! På sidan 12 får ni se en glimt av mig där jag är en av dem som visar upp höstens mode. Man kan konstatera att höstens vardags look är klassisk med lager på lager och polon!

 

Skarmavbild 2015 09 23 kl. 15.15.047daystidning

MERA av min outfit får ni i nästa inlägg där jag visar mera så glöm inte att återkomma till min blogg senare idag! För att läsa hela tidningen kan ni göra det även här.

Puss / Josefin