Visa alla inlägg skrivna oktober 2015

fredag 30 oktober 2015 - 20:59

ANLÄNT TILL STHLM & EN SKEAK PEEK

 

 N U   B Ö R J A R   Ä V E N T Y R E T

Hello Mina Vänner! Alltså det är svårt ännu att få grepp om allt, men har nu anlänt till Sthlm!! Igårkväll var vi framme (jag och Jonathan), och sov första natten hos Jonathans morbror och idag fick jag tillträde till lägenheten! Var lite närvös för att man inte egentligen har någon aning om vart man kommer men blev positivt överraskad det är jätte fint och hyresvärden verkade hur mysig som helst! Det har bara gått så bra alltig hittills! Idag har vi vandrat i stan och ätit på Nuudle Mama (nyttigt, fräscht och gott, ett måste om du är i sthlm) Ikväll skall vi vila upp oss och se på Idol så vi orkar med nya tag imorgon!

 

IMG 9198

Denna outfiten tog jag med Laura i Åbo just före jag åkte iväg till Sthlm. Grått är nog stylish den här årstiden och jag har sett människor med gråa halsdukar överallt här i Sthlm lustigt nog, man får plötsligt upp ögonen för allt då det yrar människor överallt i denna stad! Skulle vilja ladda upp alla men måste visa er resten senare (eftersom systemet krånglar) så det får bli en liten sneak peek på denna så länge!

Puss och skön Fredags kväll!

 

 

 

tisdag 27 oktober 2015 - 15:28

HANDSMYCKEN

DSC 120

 

Mina naglar idag, blev guld och blått.

Nagellacket kommer från Essie och ringarna från H&M.

 

DSC 118

D A G E N S   N A G L A R

Vet inte med er men gillar mycket ringar!

 

Idag är det en solskensdag, så det betyder en sista fotosession med Laura! Funderade ta på min gråa kappa och vita polo.. ? Ja ni får se vad som ploppar upp sen för outfit här i ett senare skede.

Ha en fin dag ! / Jsfn

måndag 26 oktober 2015 - 16:02

PACKNING PÅ GÅNG

Hejsan! Först vill jag börja med att gratta alla som fick nomineringar till Galan, jätte kul alltså!
Och kul också att det gick så bra för 7days-gänget!

 

P A C K A R  F Ö R  S T H L M

Vad skall man ta med?

 

Laptop iPhone Notebook And Pen Neatly On A DeskVery Neet Office Desk With laptop Smartphone And NotebookWhite iPhone On Black Book With Headphones

Så var vi där igen, det eviga packandet då! Fast denna gång blir det roligt men jobbit att packa. Roligt för att jag packar för sthlm, men jobbit för att det alltid är lika svårt att veta vad man sist och slutligen behöver. Brukar alltid vara så att man inser det sen då man är framme vad som "borde" ha tagit med. Det blir också lite mer att packa undan ur klädskåpen eftersom vi troligtvis inte kommer bo här mera, eller just nu iaf. Vi hade tänkt hyra ut vår lägenhet möblerad (kolla länk här) så då måste man tänka till lite extra vart man stoppar allt! hu-hu! Det är nu man inser HUR MKT saker man samlat på sig under alla år!

 

3507193592 19b6723edb b

Jag älskar verkligen Sthlm, och jag kan inte fatta att jag skall bo där 2 månader och få vara på en praktikplats man bara kan drömma om, så jag kommer verkligen NJUTA varje sekund jag är där! Med det så hoppas jag att ni inte tröttnar (varnar er redan nu) på alla sthlm bilder på bloggen i framtiden!

 

7045267297 b300bb78d1 c

På Torsdag morgon bär det iväg, iiks... börjar få lite resfeber tror jag!

 

Puss / Jsfn

söndag 25 oktober 2015 - 13:29

FAVORITSMYCKEN

DSC 0080AAAA

Hej på er! Igår tog jag en liten utrensning av smyckes och underrklädeslådan! Och shit vad MYCKET man samlat på sig under livets gång. Hittade hur mycket som helst som jag faktikst måste kasta för att de var så gamla eller dåligt skick. Efter att fått bort allt onödigt ser man nu bättre vilja man vill ha på sig! Dessa är mina nya favoriter som ni kan hitta i affär! Smycken kan verkligen pigga upp en oufit!

 

DSC 00782DSC 00812DSC 116DSC 00852DSC 115

Magnet armandet är gamalt från Kappahl men resten hittar du bla här:

Cobweb Ring pack Find Similar here

Marble Neckalce

Small rings Find Silimar here

Dot Bracelets 4-pack

 

Ni har väl inte glömt ställa tillbaka klockan ? Jag hade nästan glömt det själv!

Puss & Kram

/ Jsfn

lördag 24 oktober 2015 - 18:03

LÖRDAGEN I BILDER

DSC 113DSC 114DSC 00802IMG 7270IMG 7272B I L D E R   F R Å N   I D A G

 

Hej! Här kommer en bunt med bilder från idag. Orkar inte skriva en roman över dagens aktiviteter men kan ju nämna iaf att vi har nu äntligen testat nyöppade Fazers Café här i Åbo, ätit vietnamesiskt i saluhallen, och gått och dallat i stan. Skön dag med sambon med andra ord! Sen träffade vi på mer bekanta istan. Nu har jag just kommit hem och skall njuta av lördagskvällen! Vad har ni sysslat med idag då? :)

/ Jsfn

fredag 23 oktober 2015 - 20:24

IGÅRKVÄLL HADE VI GÄSTER

Hejsan! Igår hade vi gäster, en vanlig torsdagkväll, det var Jonathans band som var på besök. Det var riktigt trevligt och det var super god mat. Det var Jonathan om stod för maten, innerfile med mozarella och soltorkade tomater och ugnsgrönsaker och sedan glass till efterrätt, muums var det! Jag tror jag kan prata för alla och säga att det var en super trevlig kväll! Det är så säällan man har bjudning och ställer till fest så det var riktigt kul. Efter att vi alla var mätta och belåtna blev det sedan utgång!

 

DSC 00672Glada gänget! Från Vänster: Jakob, Antonia, Riku, Christoffer, Sofie, Richi, och Jonathan. Tack för kvällen <3

 

DSC 106

 

DSC 107

 

D U K N I N G E N

DSC 108

 

DSC 109

 

DSC 110

 

DSC 111

DSC 112

Gällande bord till dukningen så fick vi ta det vi hade man kanske inte ser på bilden men i andra ändan så är det två mindre bord, haha vi satt som tripp trapp trull! Blir så då man bara har ett litet matbord, men det gick riktigt bra tycker jag! Det var ju sällskapet som var viktigtast!

 

/ Jsfn

onsdag 21 oktober 2015 - 15:45

DEN BORTGLÖMDA OUTFITEN

 

B L A C K   A N D   W H I T E   O U T F I T

WITH VINTAGE LEATHER JACKET

 

Hej på er! :) Satte mig på tåget imorse kl 09.00 till Åbo och kom just fram. Känns som om jag varit i österbotten en evighet och det är så skönt att vara tillbaka, (för en vecka iaf) och iu med detta märkte jag också att  jag inte visat er bilderna jag tog i vasa med Lilian för två veckor sedan! SÅ vad säger ni det är nog dags nu va! Vi tog dem vid en av Vasas finaste portar enligt mig.

 

IMG 5

 

 

 

IMG 3

 

 

IMG 6

 

 

333

 

 

DSC 105

 

 

 

DSC 0417

 

 

 

IMG 0274

 

 CLOTHING

Jacket Second Hand

Dress Lindex

Shoes Vagabond

 

tvaa

 

 

IMG 0300

Puss och kram <3 / Jsfn

tisdag 20 oktober 2015 - 13:49

STILKNEP TJEJER BORDE VETA

Att klä sig och se fräsch ut behöver inte betyda att det blir dyrt, man behöver bara känna till de rätta knepen. Idag tänkte jag dela med mig av mina knep som jag tänker på ibland då jag klär mig.

 

S T I L K N E P

 

Balansera din nedre och överkropp

Hitta en bra balans genom att blanda enkla nedredelar med toppar som är mera färgstarka. Med jeans eller en kjol, prova att lägga några halsdukar eller halsband för att få en bra balans. Lösa jeans fungerar bra med en enkel åtsittande övredel.

photo 1444068700300 d6ef2904d5e4

 

Investera i en bra BH

Välj rätt storlek för just dig, det finns inte någonting som är lika störanade som en liten bh eller för små underbyxor. Viktigt är att man har en bra BH som sitter rätt och då ser kläderna mera smickrande ut också!

SplitShire 62752

 

Bälten kan göra din outfit bättre

Ett smalt bälte över din topp/klänning eller ett skärp över en yllekappa kan definiera din midja och ger din kropp mera form.

DSC 0079 2015.10.07 saara oinonen photography josefin tatiana2

 

Bootsen

Boots/kängor ser bra ut med allt; byxor, leggings, strumpbyxor, oavsett! Plus att de är bekväma, varma och ger dig torra fötter!

3ZKUXI6B8F 

 

 Kom ihåg detaljerna

..och då menar jag inte bara smycken och skarfar utan också att hålla din hud i skick, ha snygga naglar och vårdat hår. Det är detaljerna som gör det!

DSC 104

 

Visa dig för den du är!

Fashion has no size! Dölj inte dina fantastiska former! Oavsett du har kurvor, Kläder som passar dig är vackra oavsett du är stor, liten, kort eller lång!

photo 1443434369257 a2cb4968b5f6

 

Svart fungerar alltid

Ibland kan svart blir lite tråkit då man skall välja kläder men det är också otroligt snyggt och fungerar alltid ifall du har brist på idér! Du kan satsa på att mixa svarta plagg i olika material.

www.splitshire.com

 

Lär dig vilka färger som passar ihop

Det kan vara bra att veta vilka färger som passar ihop och vad som inte går. Tillexempel om basfärgen är vit kombinera med svarta detaljer, basfärg beige passar med svart, brun, röd och grön. Är basen blå kombinera med vit, beige, rosa och grön.

photo 1422036306541 00138cae4dbc

 Bildkälla: Unsplash.com, stocksnap.io & freeforcommercialuse.net

 

Puss / Jsfn

söndag 18 oktober 2015 - 23:49

VECKAN SOM GÅTT

God kväll! Då var denna vecka avklarad! Gått fort som vanligt och tänkte sumera den genom att visa lite av de senaste bilderna/snaps jag har tagit från min telefon, mest från jobbet men åndå, haha.

 

V A D  J A G  G J O R T  D E N N A  V E C K A

IMG 71862 Fotor Collage

 

Veckan har mest bestått av jobb men pga det mycket fina vädret har det också blivit lite promnader. Vi har kollat på bio (Så ock på jorden), ätit, (rea) shoppande och så jobb då. Idag hann jag också hälsa på mamma och pappa i Vasa en snabbis före tåget till Åbo går på onsdag men före det två dagar jobb ännu. Tack för denna gång! 

 

IMG 7196

Blev ju förståss ett besök till Friends & Burgers!

 

 

IMG 7239

 

IMG 7238 Fotor Collage

Det har varit förvånandsvärt lite kunder trots att det varit höstlov, det kan ju hända att de flesta är på resor under höstlovet!?

IMG 7232 Fotor Collage

Puss och godnatt <3 / Jsfn

lördag 17 oktober 2015 - 17:27

GO CLASSY THIS WINTER

Hej, undrar du vad du skall lägga på dig till jobbet, då har jag ett tips här till just dig! Jag har nämligen kikat på vad du kan ha på dig som är kontorsvänligt, snyggt och modernt. Och jag skulle också säga att du kan gå med denna outfit utanför kontoret. Jag gillar den vit/gråa kombinationen, så snyggt med rätt kvalitet och attityd! 

 CLASSIC

Skjorta

Kappa

Byxor

Mössa, Beanie

Skor

 

SÅ var jobbdagen slut och nu är det dags att fara på bio, Så ock på jorden skall vi gå och titta på! Puss & Kram! / Jsfn