Visa alla inlägg skrivna december 2015

torsdag 31 december 2015 - 13:00

MITT ÅR I OUTFITS

Min blogg "karriär" har varit kort men intentiv kan man säga, började på wordpress i februari, och i mars började jag här på sevendays. Det har blivit en mängd outfits och modegrejs! Då jag började efter julen förra året hade jag ganska lite i skolan och hade tid med en del bloggande, sen kom sommaren och man fick varva bloggandet med sommarjobbet, men fick nog till endel sommar looks också.

 

Sen kom hösten och jag hade fullt upp med att få klart mina studier men tyckte ändå att jag var ganska aktiv med bloggandet, sen kom min praktik i Sthlm nov-dec. och mina outfits blev mer och mer sällan uppladdade på bloggen, blev en del andra inlägg, men nu är jag tillbaka efter hektiska veckor.

 

Som ni märkt har jag inte bloggat på ett tag, det har heltenkelt varit så mycket annat, praktik, jul, flyttande, och nu nyår. Så passligt nu på nyårsdagen så delar jag med mig av alla mina outfits jag har hunnit med so far! Hoppas på ett nytt år med flera spännande äventyr! 

 

Störta svårigheten har varit att hitta någon fotograf helatiden då jag varit på olika ställen, Vasa-Åbo-Jakobstad-Åbo-Sthlm-Vasa men har lustigt nog har jag alltid fått till det. Här är min outfitsresumé, - ENJOY!

  

 LOOKS 2015

F E B R U A R I  -  M A R S

Skarmavbild 2015 12 31 kl. 12.34.2

 M A R S  -   M A J

Skarmavbild 2015 12 31 kl. 12.34.51

 

M A J  -  S E P T E M B E R

Skarmavbild 2015 12 31 kl. 12.35.11

 

S E P T E M B E R  -  D E C E M B E R

Skarmavbild 2015 12 31 kl. 12.35.17  Tack till Saara, Matilda, Jannike, Laura, Sara, Arash, Lilian, och Jonna! - Som stått ut med alla mina crazy ideér! <3

 

PUSS & KRAM på er och GOTT NYTT ÅR!

 

fredag 18 december 2015 - 21:45

DÅ HADE MAN JULLOV DÅ!

JA VAD skönt det skall bli att få komma hem till jul! På söndag flyger jag hem till Vasa! <3 Hade min sista dag på Damernas idag (!!) och det kom lite oväntat konstigt som det låter, hade nämlig bokat och väntat mig att fara hem den 23e, men blev ändrade planer så jag åker redan nu på söndag så det blev lite stress med att boka om flygen men som tur hittade jag en tur på SAS på går på söndag!

 DSC 04992DSC 05002DSC 04952

Fick en liten julklappsgoodiebag med massa fint <3

 

Lite svårt att ta in allt nu känns det som har ju blivit van med att vara här i sthlm nu, och skall försöka processa hela min tid här så jag sen kan få ner det i min praktikrapport! Så för den som vill så kommer det någon form av inlägg om det här i bloggen om min tid på Damernas! Just nu försöker jag bara njuta det sista fullt ut här tills jag åker hem.

 

Puss & kram!

torsdag 17 december 2015 - 22:31

NYÅRSOUTFIT KLAR! -CHECK!

Hello. Tror att jag äntligen har hittat min nyårsoutfit. Inte för att jag vet planerna till 100% antingen blir det nyår i Åbo eller Vasa, men vet iaf vad jag ska ha på mig! haha en bra början iaf. Nyår är en såndan tid då det förväntas att göra någonting speciellt men varför inte bara se vad som händer, och chilla med vänner!? Ser det som ett festligt avslut på året, och vilket år det varit, eller mera slutet som varit händelserikt (Sthlm praktiken bl.a.) och en början på någonting nytt! Vad som händer vet vi ju inte men vi får väl se! Nytt år, nya tag!

 

0335376001 1 100011 Fotor Collage FotorSom ni ser i mitt lilla collage så är skorna från & Other Stories och Klänningen från Bikbok, hittade spetsklänningen på Black friday rean, så det blev ett riktigt fynd! Jag kände för svart iår, men tänkte piffa upp med glittiga smycken för att få en sån festlig look som möjligt. 

 

 

 

 0347830002 1 100011 Fotor Collage Fotor

N å g r a   a c c e s s o a r e r   d u   k a n   v ä l j a   a t t  h a   t i l l    d i n   n y å r s   l o o k   !

 

tisdag 15 december 2015 - 17:00

SUSHITIME

Blev sugen på Sushi idag var evighter sen sist! På tal om evighet, eller snarare tid så såg jag att det bara är en vecka kvar här nu på mitt Sthlms äventyr! Tiden går så fort då man har kul. Tycker jag just åkte hit! Kommer blir kul och komma hem igen till jul! <3 Men jag kommer också sakna alla här tiden har värkligen gått i raketfart. Skriver möjligtvis ett skilt inlägg om mitt äventyr senare om ni vill höra? 

 

DSC 0471DSC 0469DSC 0468DSC 0470DSC 0461DSC 0467DSC 0464

Nam nam! <3 Puss & kram alla fina!

söndag 13 december 2015 - 20:05

BLACK ON BLACK

fav14

 

fav9

 

fav10extra

 

fav16

 

fav15

 

fav72

// Svart polo: Gina Tricot // Stickad väst: Monki // Jeans: Monki // Skor: Vagabond // Väska: Zara //

 

fav12

 

 

fav13

Puss & Kram!

söndag 13 december 2015 - 15:30

VASABESÖK

DSC 0381

Vasatjejen som kom på besök i helgen! Tack för en en fin helg vännen! 

 

IMG 7830

Gick till kungsträdgården igår och där hade de en skrinnskobana, det var riktigt julstämmning! Kändes lite amerikanskt över det hela men blev sugen och djoina dem. Det skulle varit skoj!

IMG 7836

Julselfie gånger 2!

 

IMG 7834

NKs Julfönster lockade massor med folk, och nog var det sevärt alltså!

 

Puss & Kram

torsdag 10 december 2015 - 11:00

NYTT I MIN SPOTIFY LISTA

HELLO. Jag har säkert 20 tal musiklistor på min spotify, vill allti hitta ny musik att höra på men sen tröttnar jag och vill göra en ny och nu har jag en ny på gång igen. Denna får heta 2016 YAAO, haha kom inte på något bättre namn nämligen, haha! Just ligger den på 20 spår. Ni får jätte gärna komma med musiktips! Stordiggar Miriams Bryants låtar från Så Mycket Bättre de har gått på repeat nu på sistone! <3

 

Skarmavbild 2015 12 09 kl. 22.30.15

 

 > >   O  N     M  Y     N  E  W     S  P  O  T  I  F  Y     L  I  S  T   < <

Tipsa gärna om ny musik!

 

Skarmavbild 2015 12 09 kl. 22.30.08

Puss & Kram på er finisar! <3

 

 

onsdag 9 december 2015 - 19:32

JSFN GILLAR DEL 2!

Morjens! Nu kommer del 2 i min inspirations serie och som utlovat så skall jag ta upp den Fluffiga jackan i dagens inlägg! Som ni kanske såg i min senaste outfit (se den HÄR) så kan man konstatera att gillar jag fluffiga saker, de är så mysiga helt enkelt! På vinterhalvåret är de perfekt plagg som håller dig både varm och chic! Med fusk päls då såklart!

 

V   A   D       J   A   G       G   I   L   L   A   R       J   U   S   T       N   U       D   E   L      2  !

 

 

 

collagefluffy Fotor

Fluffiga pälsjackan passar bäst med "normala" kläder om man skall kalla de så. där menar jag tex Jeans och en t-shirt. Låt jackan stå i centrum. Detta då med undantag för modebloggare som kan matcha den med mera crazy plagg som tex. klänning kjol, eller mönstrigt osv. i princip vad som hälst! Men om du har en pälsjacka med mönster på kan du tänka på att välja vanlig klädsel under, och viseversa!

collagefluffy2 Fotor

collagefluffyacc Fotor 

Håll utkik på NÄSTA TIPS: Mönstriga skjortor & Blusar!


Bildkällor/ Via Pintersest: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14.

måndag 7 december 2015 - 19:52

SNAPS FRÅN HELGEN<3

DSC 0306 Fotor Collage

Reflekterar över helgen och konstaterar att den var riktigt bra! Fick chansen att träffa coola Miriam Bryant, så fin tjej! Ätit såå god snitzel alltså jag dör efter en hel dag plåtande. PÅ fredagkväll var det Idolfinal förståss. Lördagen täffade jag finfina Jonna, vi åt lunch och åkte sedan på julklappsjakt till Kista Galleria. Det blev en kort sammanfattning! (måste rusa iväg efter tvätten) Men behöver väl inte säga mera det var en bra helg! Nu nya tag och jobba på och vänta tills Lilian kommer besök hit i helgen! <3 Trevlig kväll alla!

söndag 6 december 2015 - 13:52

EN FLUFFIG OUTFIT

JA HÖRNI. Det var ett tag sen(sorry!) jag har kunnat bjuda på en ny outfit det är extra roligt att dela med mig av min senaste look som jag tog igår med Jonna. Vi försökte hitta julklappar men hittade bara lite smått åt mig själv, haha hupps! Det var lite regnigt väder så fick stå vid en busshållplats och ta bilderna. Det var skönt att komma ut från storstan emellan åt och bara vara!

 

collaggge Fotor222

 

 MÖSSA & JACKA: GINA TRICOT

//

HALSDUK: KAPPAHL

//

SKJORTA: MONKI

//

BYXOR: SECOND FEMALE

 

DSC 03692

 

VÄSKA: ZARA

//

VÄSKTÅFSAR: H&M & GINATRICOT

//

ÖRHÄNGEN: FRÅN NGN RESA

 

fav12

 

fav13

Ringar på min höger hand: H&M

På min vänster hand: Secondhand, & Glitter

 

DSC 0353SV Fotor Collage

 

favv11'

 

favv2 Fotor Collage

 

favV13

 

favvvv12

Puss & Kram / Jsfn