Visa alla inlägg skrivna januari 2016

söndag 31 januari 2016 - 12:50

COMFY & CHIC

Hej söndagslirare! Visst är det skönt att gå med bekväma kläder? Förr var det inte lika vanligt att ha det som "vardagsstil" men nu är det nästan trendigt! Och bra för oss, vi slippper gå och klaga över obekväma skor och jeans. Nu är det sneakers och hoodies som gäller! Fixade fram fem plagg/produkter som visar lite vad jag menar. Summa sumarum är att ha bekvämt ända från bh till ytterplagg! 

128200 0099 1 Fotor Collage23 Fotor633

1.Show Pants 2. Felicity Pattern Hoodie 3. Marble Iphone 6/6S skin 4. W Air Max 90 5. Cotton Bralette

 

Puss & kram babes! Nu iväg till föräldrarna på söndagslunch! <3

lördag 30 januari 2016 - 12:28

HEMMABRUNCH

 Brunchin'

DSC 155DSC 0023DSC 0020

Hej! Kunde inte starta lördagen på något bättre sätt, vi hade hemma brunch med en massa gott (fattigariddare, smoothie, bacon & ägg, frukt och nymalet kaffe) så nu sitter jag här proppmätt och tänker inte äta på ett bra tag! Ska ut och gå med Lilian i det soliga vädret idag så det får bli ett snabbt hej från mig här idag! Trevlig dag allesammans! 

fredag 29 januari 2016 - 10:19

ÄNTLIGEN EN NY OUTFIT // NEW LOOK!

IMG 2463 Fotor Collage4 Fotor

IMG 8IMG 2451 Fotor Collage3IMG 2414

Då jag valde denna outfit ville jag välja någoting som går i gråa toner och som skulle kännas vintrigt men ändå inte bara byxor och en tröja lixom. Så jag tog på min jeanskjol från Zara och mina lårhöga stövlar för att få outfiten en lite mera spännande känsla! 

 

IMG 2407 Fotor CollageIMG 2410

 IMG 2407

IMG 2447 Fotor Collage22

 

IMG 2386

Foto & Redigering: Jessika Carlsen

 

Morjens! Här kommer en bunt med nya bilder på min outfit! Det var ett tag sen va? och detta måste vara första för iår dessutom! *wehuu* Det var då på tiden att jag fick fram en outfit till er, haha! Bilderna tog vi i måndags då det ännu var fint snölandskap utomhus. Nu är det ju nästan borta, bara snöslask kvar! Men inte ska vi hänga läpp för det, det är ju fredag idag! Vad har ni för roliga planer på gång inför helgen då? Jag tänkte ha fredagsmys, tjejkväll med lite barhäng, bruncha och kanske fara på bio och hälsa på föräldrana! Vi får se om alla planer lyckas gå i uppfyllelse! I Hope so! Trevlig Helg!

 

torsdag 28 januari 2016 - 13:41

ATT SÖKA JOBB

.. är inte det lättaste. Jag börjar nästan komma till ett desperat skede i denna jobbsökningsprocess. I modebranschen är det inte så lätt att ta sig fram som alla vet är det ännu svårare med att hitta någonting i ens bransch. Jag hade tankar om att lämna i Sthlm efter praktiken och jobba men sedan så bestämde jag mig att följa mitt hjärta så jag och Jonathan flyttade som ni vet till Vasa.

 

Jag har sökt till en massa ställen, mestadels klädaffärer men det är ju så att ingen behöver någon heltidsanställning bara extra inhoppare men hur skall man nu kunna leva på det? Det är inte så att jag är pryd att jag bara kan jobba med exempelvis kläder, utan tvärtom jag kan jobba med alltmöjligt, skulle snarare vara kul med någonting omväxlande för engångskull. Kontorsjobb går också bra. 

 DSC 0017ss2

 

Det är ju som så skönt att vara studerande att veta vad man skall göra på dagarna och man behöver inte oroa sig över hur man ska klara sig ekonomiskt, men sedan står man där efter att skolan är klar och skall kasta sig ut i arbetslivet. Jag vet inte vad ni tycker om saken men det är lite läskigt tycker jag. Man är rädd att inte få jobb, eller ha få en arbetsplats där man inte trivs. 

 

DSC 00182aa

 

Styling och mode är något som alltid har intresserat mig och det är något som jag verkligen vill jobba med i framtiden som så många andra. Det skulle vara en fantastisk utsiktsplats att få jobba med just det. Man vill ju jobba med någonting som man tycker att man brinner för och kan, och för mig så är det just mode och kläder. Jag har aldrig varit dendär duktiga skoleleven utan alltid haft det jobbigt i skolan jag var mera den som lade mera tid på det kreativa. 

 

Min utbildningen i sig har, tycker jag, gett mig ett öga för modefrågor på ett mer teoretiskt plan, men också helt praktiskt. Jag har fått lära mig både sömnad och materialkännedom ända från grunden. Skulle jag få säga något positivt om mig själv så tror jag att jag är glad, kreativ, sympatisk och utåtriktad. Jag är inte rädd för lite utmaningar och van att arbeta under tidspress. Så skulle det låta om jag skulle försöka smöra och sälja mig själv.

 

Vet inte vad jag vill med detta inlägg kanske bara om någon skulle ha några ideér om vad man skall göra? Eller så vill jag bara ventilera mig lite idag. Vad har ni för erfarenheter om detta, har ni också kännt att man mittiallt kommer till en punkt i livet då man varken vet in eller ut. 

onsdag 27 januari 2016 - 13:53

SNABB SUMMERING AV DE SENASTE VECKORNA

Hej Finisar! För att summera mina senste veckor så är instagram en bra medieverktyg att ta till. Där ser ni de "viktigaste" och estetiskaste studerna av mitt liv. Resten får ni bara fantisera om. För man vill väl bara visa de bästa godbitarna!? haha, eller kankse någon dag får ni se verkligenheten bakom josefintatiana! Men skämt och sidu så försöker jag iaf vara mig själv! jag gillar bara att få saker estetskt snyggt! Man kan säga att jag är lite av en konstnärssjäl. Nu skall jag sluta flumma och visa mina senaste insta moments ist.. 

Skarmavbild 2016 01 27 kl. 13.18.00

1. Selfies i vinterslasket

2. På mina naglar just nu: Isadora 500 Posh Peach

3. Söndagsmornar, we all love´em! 

4. Follow your dreams <3 Var inte rädd att följa dina drömmar!

5. Förra helgen firade moffa som fyllde 90!

6. I ett av de sensate inlägg så visade jag hur du kan bära en bandana på tre olika sätt. 

 

INSTAREKLAMSkarmavbild 2016 01 27 kl. 13.18.06

 1. På Norrvalla med 7days gänget, en av de roligare upplevelserna på länge!

 2. Senaste nr av Damernas

3. Mysmorgon med two and a half men! 

4. Iskall vinter selfie

5. Mumsig efterrätt på Norrvalla efter träningen!

6. Mumsig huvudrätt på Norrvalla efter träningen!  

 

Puss puss!

måndag 25 januari 2016 - 14:00

VÅRLÄNGTAN

Hej på er! Har måndagen behandlat er väl? Jag var ute i snön och knäppte lite bilder idag med Jessika, och kom nyss hem för att äta lite lunch. Glömde att visa er mitt senaste inköp. Min aprikosrosa älskling som jag köpte från Gina Tricot för några veckor sedan. Luddbollen hör inte till väskan men den passade ju bra där som en liten kompis. Detta inlägg får mig att längta till våren och alla varma dagar, men man kan ju också pigga till vintern med lite ljusare färger, vem har sagt att man måste gå i svart hela vintern!? 

 

pink3

 

pink2

 

pink5

 

pink

Puss & kram, Josefin

lördag 23 januari 2016 - 12:23

3 SÄTT ATT BÄRA EN BANDANA

Medan halsduken är det som många väljer under hösten och vintern, känner jag starkt att det finns en plats för bandanan, också! Ett litet tillbehör gör ett djärvt uttalande och kan bäras var som helst från huvudet till halsen till handleden, och mer. Inte bara det: Den är mycket tillgänglig du har förmodligen redan en i din garderob. Här visar jag tre sätt du kan använda den till. 

 

IMG 8012

T H R E E   W A Y S    T O    W E A R    A   B A N D A N A

 

collag

Hoppas ni alla har en fin helg, njuter av det fina vädret, nu skall jag och fira Moffa då han fyllt 90! <3 

PUSS PUSS!

 

 

 

 

torsdag 21 januari 2016 - 15:07

FINT MEN KALLT

dam3Huu-a då idag är det så kallt så att man bara vill sitta inne, trots att det är så soligt och fint ute. Vad passar inte då bättre än en liten läs stund. 

 

Vintern är så fin men så kall. 

 

Myser inomhus med något varmt att dricka.

onsdag 20 januari 2016 - 20:11

På Norrvalla med 7days!

Hej igen! Förra fredagen var det julfest med Sevendays, en lite annorlunda "julfest" de hade ordnat en heldag med aktiviteter som gick i träningens tecken vid Norrvalla i Vörå! Tror inte jag skrattat och svettats så mkt på samma gång!

 

 

resizedimage8001200 linn5

Före träningen hade Joakim från folkhälsan föreläsning om mental träning som var väldigt intressant, just hur mycket det det handlar om vår enga tanke kraft och att själv lägga upp mål för sin träning bl.a. 

 

 

n

resizedimage800533 linn1

Söta Anna var på G! Beundrar hur dina lockar lyckades hållas så snygga genom hela dagen trots tuffa övningar! 

 linn20

Jag och Linda fick till ett bra sammarbete! Fast just här så började man känna sig lite trött. 

 

resizedimage800533 linn8resizedimage800533 linn12Här skulle vi vara i två lag och med ögonbindel skapa den snyggaste fyrkanten. Not so easy! 

 

resizedimage800533 linn22linn0

Det var folkhälsan Utbildning som höll alla pass för oss. 

 

resizedimage800533 linn25resizedimage800533 linn26

Efter de tuffa träningspasset var det dags för terapi bassäng, och OOH vad sköönt det var efteråt att plaska i vattnet! 


resizedimage8001200 linn6resizedimage8001200 linn9linn30

Bilder tagna av Anna.

 

Efteråt var det trerätters middag som satt otroligt bra efteråt kan jag tala om för er! Hoppas på mera sådana här aktivteter för det var verkligen super kul! Ni kan läsa mera om vår svettiga träningsdag på Linns blogg

onsdag 20 januari 2016 - 11:43

SPEND OR SAVE?

Hellou outhere! Hur mår ni? Har ni tänkt någon gång på om du skall spendera så mycket på det där snygga snygga jeansen eller skall jag istället köpa de där billigare.. jag skulle säga, köp de dyrare för en längre livslängd. Jag har tagit upp några saker som jag tycker är värt att läsa ifall du blir osäker. Det kan såklart finnas andra synpunkter på detta men det här är vad jag kom fram till, försökte framställa det hela i tabell med två rader, till vänter: det som det löns att spendera pengarna på dvs Spend och i högra raden det som löns att inte lägga lika mycket pengar på dvs. Save!

spenddd Fotorgsgs

 

S A M M A N F A T T N I N G  A V  D E T  H E L A

Sammanfattning av det hela är i de flesta fall att "save"-produkter/plagg är sådana som är snygga, trendiga eller som man inte använder så mycket (som mest bara tar plats i garderoben) och "spend"-plagg är mera hållbara, används ofta, och de är signatur plagg som kan användas i flera år.

 

Trevlig dag alla! <3