Visa alla inlägg skrivna februari 2016

måndag 29 februari 2016 - 16:25

SKOTTDAGEN

DSC 249Collage Fotor344 FotorSELFIE

Hej Igen! Visste ni att det är SKOTTDAGEN idag? Karkauspäivä eller Leap Day som man också kan kalla det. Alltså tänkte direkt på dem som fyller år på skottdagen, isåfall skulle jag bara vara 7 år! haha! Eller hur skulle man göra? Jag skulle säkert fira dagen före eller efter då i sådana fall men jätte konstigt. Känner ni någon som fyller på skottdagen? Hur gör ni?! skulle vara kul och veta. 

 

Collage Fotor16

 

DSC 251

 

 

DSC 250

Man börjar ha för lite att göra då man står i spegeln och tar selfies (haha!) men ni kan se det som ett outfit inlägg. Älskar min vita polo från Gina Tricot och ribbstickade plagg, de är så sköna och så stretchar de så att de blir så bekväma att ha på sig. Svarta kjolen är också ribbstickad från H&M. Tänkte mig jag skulle ta mig till gymmet senare tillsammans med Lilian då hon slutat jobbet. Hejdå för idag! 

måndag 29 februari 2016 - 14:00

STHLM THROWBACK

God måndag! Som ni vet befann jag mig i Sthlm de två månaderna före jul och idag längtar jag tillbaka till staden. Bläddrar bland alla bilder på datorn och drömmer mig tillbaka. 

 

IMG 7735 1DSC 245

 

 

 

 

 

olika

tbtt

Trevlig vecka! <3 Josefin

 

lördag 27 februari 2016 - 13:20

IVY GÅNGER TVÅ

Collage Fotor9IMG 2581IMG 2586Collage Fotor10IMG 2591Collage Fotor11IMG 2569Bilder av Jessika Carlsen

 

Mössa H&M / Tröja IVYREVEL / Scarf IVYREVEL / Kappa ELLOS / Byxor CUBUS / Sneakers SKOPUNKTEN

 

  

OJ OJ, minns då vi tog dessa med Jessika förra veckan var det värsta slaskvädret och hade svårt att hitta något bra ställe att fota på men vi fick till några bilder och bra blev det till slut. 

 

Vet inte annat vad jag skall berätta det känns som att det hänt mycket denna vecka, varit på lunchmöte, varit på kvällskaffe, varit på jobbintervju, på torsdagen hade 7days event på 1 rum & kök! Igår hade jag besök från Åbo då paula kom över på kaffe och efter det till föräldrarna på middag! 

 

 

 

torsdag 25 februari 2016 - 16:25

VILL HA PÅ MINA VÅRSKOR!

GRAA2GRAA5GRAA3GRAA4

Hej på er fina! Det har ju nästan börjat kännas som vår i luften, iaf har det här i Vasa vara soligt vårväder och jag vill bara ha på mig mina vår skor. Hittade dessa på Seppälä för ynka 10 €! Snart iväg till 1 Rum & Kök med 7days! <3 Hej hej!

onsdag 24 februari 2016 - 16:00

NLY Trend By Lisa Olsson

Lisa Olsson är en av Sveriges  toppmodebloggare och jag brukar nu som då kika in på hennes blogg. Snygg, stilmedveten tjej! Nelly.com har ju börjat använda sig av kända modebloggare som gästdesignar för dem. De prioriterar bloggare ganska högt har jag lagt märke till. Det är nämligen inte första gången som en modebloggare får chansen att designa för Nelly. Några av de bloggare som tidigare har fått designsamarbeten är svenska Angelica Blick, Sandra Hagelstam från Finland och Sabrina Meijer från Nederländerna och lär väl få se mera i framtiden.

 

Collage Fotor3

Det är väldigt somrigt och bohemiskt, jag gillar verkligen kollektionen och man vill bara att våren skall vara här! Mocka, spets och naturnära färger! Här är det jag fastnade lite extra för!  

 

JSFNS FAVORITER

Collage Fotor2Collage Fotor6Collage Fotor7

 Kolla in hela kollektionen HÄR!

 

onsdag 24 februari 2016 - 13:55

VAD JAG SER FRAMEMOT

Hej! Ser framemot så mycket olika saker nu, både små och lite större saker. Tycker man kan försöka hitta någonting nu som då för att ha någonting att se framemot! Det behöver inte alltid vara stora så saker. 

 

IMG 0036

 

Morgondagens 7days träff på 1 Rum & Kök med besök av DERMOSIL som kommer att berätta om deras produkter, detta blir kul jag älskar både 1 rum & kök och dermosils produkter så det blir en riktigt kul kväll! 

 

Frukostflickornas Brunch på Raawka nästa vecka! Tycker detta är en så bra ideé (tack till Michaela & Rebecca!) att ordna brunch för vem gillar inte att äta och träffa människor på ett mysigt ställe? 

 

Att lyssna på Ted & Kajs Podcast! Har börjat lyssna på första avsnittet och jag kan aldrig få nog av dem! De är så underbara och roliga! Svårt att inte börja tänka på Radio Pleppo! 

 

Melissa Horn konserten nästa söndag, Jess SNART, Äntligen! Har sett framemot detta ända sen Jonathan köpte biljetter utan att jag visste om det för flera månader sen! 

 

Collage Fotor8

 

Att vara hundvakt i två veckor, kommer att bli en liten omställning i två veckor (då föräldrarna åker på resa) då vi får agera hundvakt men så kul att mysa med de söta doggarna och de blir glada varje gång man kommer hem!  

 

Att äntligen få anhålla om mitt examensbetyg! Om några veckor så får jag FINALLY betyget på posten! EFTER 4,5 ÅR så kommer belöningen! 

 

Skidsemester-helg i Levi på påsken! Det var säkert 10 år sedan jag stod på min snowboard sist! Skall bli så KUL och jag har inte varit till Levi förut häller!

 

 Nu ska jag iväg på lunchmöte på Raawka! Mera om det senare. Ha en fin dag! 

tisdag 23 februari 2016 - 12:00

MY MAKEUP & VILKA PRODUKTER JAG ANVÄNDER

Hej darlings! Jag kan börja med att säga att jag är absolut ingen make up artist men jag tycker att det är roligt att sminka sig och prova olika saker så jag kör på utan att titta i regelboken! Man lär sig bäst med att bara prova tycker iaf jag! Jag har sen många år tillbaka sminkat mig och ibland har jag sett ut som drakula i fejset (haha) men har bara fortsatt att testa mig fram. För att variera mina inlägg lite så får ni idag inte sminktips (det får Julia här på 7days stå för) men jag visar lite vilka produkter som jag använder just nu! 

 

Collage FotorCollage Fotor445

 

DSC 0125

 

Collage Fotorhhhl

 

 

P R O D U K T E R   J A G   A N V Ä N T:

Collage FotorJJJ

RIMMEL Eyebrow Pencil 002Hazel, MAKE UP STORE Microshadow & MAKE UP STORE Velvet Beam Cotton Shade.

 

DSC 0152

MAXFACTOR 2000 Calorie Dramatic volume Black

 

 

Collage FotorCOLL FotorTEXT

1. CLINIQUE Concealer + Powder foundation Natural

2. ISADORA Colorful Eyeliner 10 Black

3. GOSH Velvet Tough Lipstick 003 Matt Antique

4. UNE Mineral Foundation Spf 15 M03

 

Sitter här hemma och har så träningsvärk, var på gymmet igår, blev kanske lite för mycket ben och rumpövningar, haha! Nu är det dags för lunch! Ha det fint!

måndag 22 februari 2016 - 13:17

SKJORTSNACK

 

 

skjortor

SKJORTAN - ett tidlöstplagg som du alltid borde ha i din garderob! Snokade runt och hittade några billiga alternativ. Har du ett viktigt möte eller bara måste snabbt iväg är den enkla vita skjortan en räddare i nöden! 

skjorta2

Shoppa dem Här: Opus, Vila, Topshop

 

Den vita skjortan är den som används mest, men det går också att välja andra färger som grå, blå, svart tex. beror på ändamålet också. Det kan vara hur snyggt som helt att ha bara jeans med en vit skjorta men sen matcha med accessoarer istället. Nedan är några förslag på vad du kan matcha med:

 

MATCHAMED2

Shoppa dem Här: Marc Jacobs, CalvinClein, Topshop

 

Puss & kram!

fredag 19 februari 2016 - 16:22

OOTD

collage5

 

DSC 237

 

 

DSC 0098

 

 

BLACKWHITE

 

 

DSC 238

 

 

DSC 239

 Hatt, kjol och Örhängen: H&M - Polo, Bomberjacka, och väska: Gina Tricot - Boots: Nilson

 

Hej! Kankse lite otippad färgkombo, grönt, vinrött & rosa men tycker det fungerade rätt bra. Tog dessa förrut idag snabbt, efter att snöstormen hade lagt sig! Får ursäkta för dålig kvalité men tog med min kamera så det blev nu som det blev! Trevlig kväll på er!

fredag 19 februari 2016 - 11:53

KÄNNS SÅ SKÖNT OCH OVERKLIGT

Hej Vänner! Känner mig så glad och lättad, jag har nu kirrrat alla kurser i skolan och kan bara invänta mitt betyg! Känns så skönt och overkligt! Flera från klassen blev färdiga redan förra våren men jag hade lite extra kurser kvar men nu är jag änligen färdig och det känns så SKÖNT! Men saknar Åbo och dem där ibland och nu är alla från klassen på olika håll och kanter. Vi får ta och ordna någonslags klassträff! *peekpeek*

 

flat1000x1000075f.u3

Känner mig med skräck blandad förtjusning framemot ett nytt kapitel i livet! Vad det blir vet jag inte ännu, men hoppas iaf på ett jobb som jag sökte nyligen. Vågar inte hoppas för mycket så låter det bli osagt änsålänge.

 

resizedimage800533 DSC 9618 kopia2

Glada gänget: Rebecca, Anna, Ronja, Jag, och Ella! Bild från 7days 1-årsfrukost. 

 

I helgen skall vi med familjen ut och äta någonstans (vet inte vart ännu) för att fira lite! Sen får vi se vad som dyker upp.

Hoppas ni får en fin helg! <3