Visa alla inlägg skrivna mars 2016

torsdag 31 mars 2016 - 11:22

90-tals Trenderna vi inte trodde skulle komma tillbaka!

Hej finisar! Alltså detta är så kul att se hur trender kommer tillbaka. Idag ser vi mkt från 90-talet, åren då Internet, videospel, grunge och techno blev stort. Tiden då Victoria Beckham gick under namnet Posh Spice. Jag antog nog att trenderna skulle komma tillbaka men jag trodde nog inte att det skulle komma tillbaka så här snabbt! Listar 6 trender från 90-talet vi aldrig trodde skulle bli heta igen men som är tillbaka igen! Vilka gillar/hatar ni? Min favorit är nog bruna läppstiftet och mamma jeansen tror jag! 

 BRUNTLAPPSTIFT

 

90-talet: Jennifer Anniston - Ingen bar bruna 90-talsläppar som Jennifer Anistons Vänner-karaktär Rachel! Idag: Kyle Jenner - Har du hört talas om The Kylie Lip Kit? Jenner säljer slut på sina läppstift och läppglans snabbare än Justin Bieber säljer slut sina turnè biljetter. 

 


MUMJEANS

90-talet: I serien 90210 bar alla de lösa mamma jeansen, både kvinnorna och kararna! Hög i midjan, pösiga ben och tajtare nertill skulle det vara. Idag: Idag är det hetare än någonsin att ha dessa lösa jeans. De har blivit lite tajtare sen 90-talet men annars lika höga i midjan.

 

 

CHOCKERN90-talet: Det tajta halsbandet som kom i sammet och läder, och så fanns det de med händande smycken. Idag: Även idag kan man se chockern på bl.a kändisar, Cara Develingne är en av dem som tagit tillbaka trenden!

 

 

MAGTROJAN

90-talet: Tyra Banks var en av många som gillade trenden. Det är svårt att bära magtöjan men med ett par utsvängda jeans så gick det nog bra! Idag: Ett plagg som blivit vardagsmat i Tylers Swifts garderob är magtröjan, hon bär den lika mycket till vardags som på röda mattan.  

 

PLATASKORNA

90-talet: Det var Spice Girls som invaderade oss med platåskorna om ni minns? Efter det har nog ingen glömt vem som var först med dem! Idag: På ett lekfullt sätt tar Rebecca & Fiona tillbaka trenden och de har också blivit vanligare för oss "vanliga" men som inte är lika höga!

 

LAGERPALAGER

90-talet: Varför inte ta din t-shirt och en blommig klänning ovanpå? SÅ gjorde Drew Barrymore och det blev en hit. Idag: Inte lika vanlig idag men det har börjat synas mer och mer på modescenen. 

 

Imagesource

 

Kram, Josefin 

 

onsdag 30 mars 2016 - 15:42

NEW STUFF (Som jag glömde visa för er)

Helloo, hur coola är inte dessa solisar? Våren börjar krypa sig närmare och närmare så det var dags med ett par nya solglasögon och crazy som jag är så dög inte vanliga utan fastnade för dessa rutnätformade bågarna!  

 

FAVsunnies22blogen2

 

 

favsunnies4

 Meshin Sunnies, Mirina Collections. Found similar HERE

 

favsunnies3bloggenblackandwhite

CK One SHOCK Calvin Klein, Eau de toilette

 

Har nu också fått njuta av en ny doft från Calvin klein, riktigt god! Nu skall jag sluta nörda och gå ut istället det är ju nämligen vår i luften, juppiii!

 

Kram, Josefin

 

tisdag 29 mars 2016 - 13:17

PÅSKEN I LEVI!

Hej på er! Ni har säkert märkt att bloggen har ekat tomt som man brukar säga i blogg sammanhang då man inte bloggat på ett tag. Om ni undrar vad jag sysslat med så har jag varit till Levi med Jonathans familj! Vi startade den långa bilfärden förra tisdagen vilket betydde att vi på onsdagen köpte liftkort för fyra dagar och åkte hem på måndag morgon (igår)! Sitter nu hemma och vill redan tillbaka i backen, får njuta av alla minnen iställen. Här är min påskhelg (Glad Påsk på er i efterskott!) varsågoda! 

 

F I N A   L E V I  !

 

bloggen2JSFN

bloggen17HUNDARbloggen18LIFT

Första dagen efter att vi fått i oss en rejäl frukost började vi med att utforska backarna. I levi finns det 43 olika pister som sträcker sig runt hela fjället så det fanns nog backar att välja mellan, vi åkte mest i de gröna och röda backarna på södra sidan.

 

bloggen5BACKEN

bloggen9UPE

bloggen20MEANDMEBOARD

Collage Fotor32

bloggen13SALLSKAAPI

bloggen14BACEKN IGEN

Andra dagen var vi på gång igen och tog oss an backarna igen men det började redan kännas i benen efter första dagen och även tredje dagen hade jag träningsvärk men inte slappade vi för det, nejdå. 4:e dagen stod vi t.o.m vid liften då de öppnade på morgonen, för att få ut allt av resan! Vi hann även med lite bowling! Jo just det, tredje och fjärde dagen var det riktigt dimmigt i backen så att man bara såg en meter framför sig och plus att det blåste! Iiks det var lite läskigt att åka då om ni frågar mig men vi tog oss ner för backen med ben och armar i behåll som tur var!

 

bloggen11MEON

Collage Fotor33

bloggen12SNOUKKI

Det som var lyxigt var att login fanns mitt i den lilla ”levibyn” så pass att man bara kunde ta på sig skorna och gå till backen! Så skönt att bara gå hem på lunch och sedan tillbaka i backen! I den lilla byn hittade man mest sport affärer och restauranger men också lite i klädväg. Köpte faktiskt ett par innegympa skor från Nike (som jag länge suktat efter). Men det var det ända. Det är ju så dyrt på sådana turist ställen som levi och målet är att åka i backen och redan efter att köpt liftkortet så fick plånboken förbli stängd om man säger så.

 

bloggen19BYNCollage Fotor34

bloggen1STUGAN

Stockstugan där vi bodde, mysig och stor med två loft! Det fanns sovplats för 12 pers i stugan räknade vi ut. Fanns dock en Toalett så där fick man vara snabb! haha! 

 

bloggen15SOLNEDGANG

bloggen23MOI

bloggen22VITVA

DU & JAG i backen! <3 Vi ser lite konstiga ut men det får duga, haha fick inte till en ordentlig bild tydligen! Checka in utsikten istället! 

 

BLOGGEN16SOLNEDGANG2

Trots att det är 12h med bil så var det nog värt det, hade inte varit till levi förut så fick mig en helt ny upplevelse! Och fasen vad KUL det har varit, jag hade nog glömt bort hur kul det var att åka snowboard! Jag trodde också att jag hade glömt hur man gjorde eftersom det var säkert 10 år sedan jag åkte sist (!) Sen så är det så otroligt vackert i levi, känslan då man står högt uppe på berget och ser ut över havet av skog. Det är inte så mycket som slår det!

 

Kram, Josefin

tisdag 22 mars 2016 - 08:30

LITTLE ROOM

Inlägget är ett kommersiellt samarbete med Little Room

***

_______________________________ 

MITTBESOK

I fredags begav jag mig till Little Room, en nystartad klädaffär i centrum av Vasa. Little Room är återförsäljare av bland annat Blooming, Capri Collection, Cream Clothing och Kaffe Clothing, smycken och heminredning. Pernilla Andtfolk som äger affären tog emot mig med ett stort leende och jag fick redan vid handskakningen en bra känsla. Pernilla var super trevlig, smart och himla inspirerande.

Vi gick upp på det lilla loftet där köket fanns och började med en kopp kaffe. Det visade sig att Pernilla hade sett mig dagen innan då jag hämtade mina föräldrar vid flygfältet eftersom hon precis som mina föräldrar hade varit på resande fot. Pernilla har tidigare haft affär ett kvarter bort men eftersom det tyvärr är så att folk inte orkar gå längre än runt torget så flyttade hon sin affär till Vasaesplanaden 16. Och skillnaden blev markant. Tänka sig att det kan vara en sådan stor skillnad på läget i denna stad! 

 

blogg26

blogg29

 

Efter en fin kaffestund och diskussion senare gick jag runt och klämde på alla produkter i affären. Jag hade verkligen svårt att välja plagg. Det fanns så mycket fint jag ville prova, men skulle jag ha provat alla plagg skulle jag varit där hela dagen tror jag. 

 

blogg28

 

Man märker att Pernilla verkligen gillar det hon gör. Hon har tidigare jobbat inom försäljning på olika ställen och man blir glad av hennes positiva energi. Jag menar, vem som helst startar/flyttar inte omkring sin verksamhet om man inte själv tror och brinner för det man gör. Så till alla er andra tro på det du gör och älskar. För det syns. Och känns.

 

blogg24

 

 

Bloggen26

 

Jag älskar verkligen inredningen i affären, den är mysig och modern. Man får en välkomnande känsla då man kommer in. De gamla potatislådorna är som ni ser på bilden snygga att ha som hyllor. Jag diggar också de höga taket och de stora glasfönstren. De får det att se mer öppet och rymligt ut. 

 

 

blogg30

 

Här har vi gubbhörnan eller vilohörnan för alla shoppande damers män som är med på shoppingturen och behöver vila benen. Hur bra är nu inte det? Utmärkt, enligt mig.

 

 

blogg23

 

 

blogg8

 

 

Bloggen25

 

 

blogg21

 

Dessa WASHOLOGI flaskor är en ny svensk produktserie med tvätt-, mjukmedel och linnevatten som både är miljövänliga och väldoftande. Detta var helt nytt för mig. Jag har aldrig stött på dem förut. Linnevattnet sprayar du på dina kläder för att kläderna skall få en liten uppfräschning innan de blir så smutsiga att de måste kastas i tvättmaskin. Linnevattnet innehåller destillerat vatten, nonjoniska tensider <5%, parfym <5% och naturligt extrakt av bomullsfröolja. En ny produkt i tvättskåpet kanske?

 

marken2

 

 

blogg19

 

blogg27x2

 

blogg20

 

Jag testade PERNILLA WAHLGRENS nyaste kollektion och fastnade för denna prinsessblåsa. Klänning i 2-färgadspets, genombruten spets som är fodrad med ett mjukt, stretchigt foder. Den är avskuren i midjan och är V-ringad med en kort, lite puffig ärm. 57% Nylon och 43% Rayon. Jag brukar vanligtvis inte bära PW:s kläder eftersom de inte riktigt är min stil men har nu upptäckt att hon har vissa guldkorn. 

 

 

blogg10

 

Här provar jag en spetsblus från CREAM CLOTHING. En typisk Cream blus med all-over spets. Den har också en vacker knäppning längst upp i ryggen. 80% bomull och 20% Polyamid. En av favoriterna till vårgarderoben!

 

Collage Fotor29

 

Jag fick med mig hem en doft av GLÄDJE LINNEVATTEN. Jag har nu provat det och måste säga att det är en riktigt fräsch känsla när man lägger det på kläderna. Jag köpte även en ring och en sommarklänning på rea från Memory & Co!

 

blogg9

 

Har ni inte besökt Little Room ska ni absolut göra det. Man kan verkligen hitta godbitar åt sig och det kostar inte skjortan heller. Mina favoritmärken från affären var CREAM CLOTHING, CAPRI COLLECTION & KAFFE CLOTHING!

 

Tack Pernilla för att du tog emot mig, jag kommer nog att komma på besök igen! Soon very soon!  

 

Ni kan besöka affären på Vasaesplanaden 16 / Vaasanpuistikko 16 ! 

Hemsida: littleroom.fi

Facebook: LittleRoom

måndag 21 mars 2016 - 10:57

PAMPAS OCH ANDRA INSTAHÄNDELSER

Godmorgon äntligen hemma i stan igen, efter två veckor som hundvakt hos föräldrarna är det skönt att komma hem till sitt eget igen! Under helgen har det varit pampas firande som nog ingen har missat vid dethär laget! Riktigt kul helg, på fredagen före pampasfirandet gick jag till affären Little Room för ett besök (mera om detta kommer ni få se senare här på bloggen) påkvällen var vi hemme hos Veronica Och Lukas coh sedan till Rewell för att se på markoolio! Stämningen var på topp och alla sjöng och hade filis minsann! Även fast jag inte såg något på övrevåningnen så tycker jag det var riktigt kul!

 

P A A     P A A    P A A M P A A A S !

 

På lördag morgon då man lyckats ta sig upp från sängen var det dags för brunch med gänget och det ordnades hos oss. Vi tyckte det inte var värt att stå och köa till smedsby sillizen så vi hade egen mysig brunch! Tyvärr är det så att jag inte hade någon tanke på att fota denhär helgen vet inte riktigt varför, (har endast några suddiga bilder från Markolios spelning) så ni får bara föreställa er hur det var, hehe!

 

Ni får lite instaflöde istället och en inblick om vad som hänt på senaste tiden!

 

Skarmavbild 2016 03 21 kl. 10.15.51

1. Jippiih Fick biljett till Kents avskedsturne här i Vasa! #awesoem #kent #happy #music #tour 2. Längtar tillls bästa café kommer till stan: Fazer! <3 #fazer #vasa #coffee #spring 3. Layers & print outfit #style #outfit #pants 4. Underbart solsken från balkongen! #vårenärpåväg #vasa #sol #goodtimes 5. Senaste outfiten :) #outfit #fashionaddict #styleblogger #boyfriendjeans 6. Detaljer #latestoutfit #fashionaddict #styleblogger #boyfriendjeans

 

Skarmavbild 2016 03 21 kl. 10.15.58

1. Goodtimes shooting with Anna B! - Remember to laugh once in a while <3 #laugh #outfit #sneekpeak #fashion #smile 2. Bjöd i ett tidigareinlägg av lite gamla outfits jag tagit genom åren #throwback #outfits #details #mylook 3. Sugen på något nytt i garderoben? Välj knytblusen! #trend #tips #shopping #mode 4. När man blöttsligt märker sitt namn i tidningen :D #damernasvärld #praktik #throwback #sthlm #newissue #stylingjobb 5. Bästa loppisfyndet på länge: Zara high heels! #fynd #shoes #loppis #bargain 6. Throwback till Frukostflickornas magiska brukostevent! #raawka #interior #lamp #frukost

 

Skarmavbild 2016 03 21 kl. 10.16.08

1. Kvinnodagen och jag fick ett beställningsarbete! #sewing #wedding #sy #pinkdress #sewingproject 2. Regram från frukostflickornas brukostevent på Raawka! #mittbordsällskap #fruost @picbysarahlene #mys #fina tjejer #cosymornings 3. Tack för en fin frulle @frukostflickorna #frulle #raawka #vege #brunch #event #smoothiebowl #delicious 4. Mitt Magväsk repportage i VBL för nån vecka sedan. #vasabladet #artikel #trend #magväska #trendspaning 5. Senaste nr av Damernas där ni hittar jobbet jag fick assistera på med bl.a Miriam Bryant! #damernasvärld #praktik #styling #tacksamförattfåttvaramed #svensktmode #newissue 6. En fredagsfrukost #breakfast #coffee #juice #yoghurt

 

 Tack och hej, puss Josefin

 

onsdag 16 mars 2016 - 12:00

FORTS. JEANS & SKEPPARJACKA DEL 2!

DSC 1644

 

PART 2 OF 2 / BOYFRIENDJEANS OUTFIT

Collage Fotor25DSC 1667

 

Collage Fotor26

DSC 1646

Collage Fotor28

DSC 1743Collage Fotor27

DSC 1684

DSC 1751

Foto: Anna Betlehem

 

Kläder: Mössa Global Accessoaries, Tröja H&M, Jacka Gant, Byxor Seppälä, Skor Loppis, Väska Gina Tricot, Glasögon Chanel

måndag 14 mars 2016 - 14:12

JEANS & SKEPPAR LOOK


BLOGGEN9

 

 

BLOGGEN5

 


BLOGGEN6

 

 DEL 1 AV 2 / EN TILL VERSION AV DENNA LOOK KMR SENARE

 

BLOGGEN3

 

 

BLOGGEN7

 

BLOGGEN8

 

 

BLOGGEN4

 

 

BLOGGEN10

 

BLOGGEN2

 

DSC 16422

 

BLOGGEN1

Foto: Anna Betlehem

söndag 13 mars 2016 - 16:28

BRILLS AND SUNDAY PLANS

Remember to smile once in a while!

 

Collage Fotor23

 

Halooja! Fick nyss bilderna vi tog förra veckan av Anna B! För er som inte visste så har jag glasögon, och detta blir därmed min första outfit med brillorna på mig! Har alltid tyckt att de är ivägen och så då jag haft linser i flera år, jag nog ännu linser men har de mera sällan nu för tiden, tycker det är skönare för ögonen att inte ha linserna i dem dagarna i ända. Sen får man så torra ögon då man haft dem en hel dag, så kör med brills för det mesta nu. 

 

DSC 160422223333

Mera bilder kan jag nästan lova att ni får se imorgon! Skön SÖNDAG! Ikväll blir det chill med vänner och tortillaätande!

 

MORE PICS SOON // MERA BILDER SNART

lördag 12 mars 2016 - 12:07

SNAPS GENOM ÅREN

Hejsan! Bjuder idag på några detaljer från mina outfits jag tagit under min bloggtid som jag tycker är värda att visas på nytt. Kul att bläddra tillbaka och se vad man egentligen hade på sig förrut! haha! Mycket varierande looks må jag säga! Vad säger ni? Here we go! 

 

bloggdel2......2.2.3boho2gammalEgammal2e6edsc 6314IMG 10namnlc3b6st 11MG 81resizedimage621370 redigerad2dsc 0328 fotor fotor collageresizedimage800533 IMG 0133resizedimage800535 DSC 0295 2015.10.07 saara oinonen photography josefin tatianaresizedimage800535 DSC 0506resizedimage800533 IMG 9resizedimage800535 DSC 1042resizedimage800535 DSC 0881resizedimage800541 DSC 9500treresizedimage8001066 DSC 0157 1 Fotor Collagefav15resizedimage800600 DSC 6628 Fotor Collage2zfhafhlresizedimage800594 DSC 7220IMG 11resizedimage879585 IMG 0312resizedimage7841044 IMG 9198 Fotor Collage

Trevlig Lördag! <3 / Josefin 

torsdag 10 mars 2016 - 16:01

KNYTBLUSEN

 

S H O P P I N G T I P S:  K N Y T B L U S E N! 

 

 

 klarttt

texblus2

 

Collage Fotorinspoooo FotorINSPOOO

Ett plagg som börjar synas mera nu är damnördiga knytblusen! Redan På 40-talet visades den upp av eleganta damer. Nuförtiden kommer den i glada färger och i en helt ny tappning, fungerar lika bra till jobbet som till fester. Den kommer i olika varianter, styla med ett par flairejeans eller vanliga kostymbyxor! Perfekt shoppingtips till våren. Vanligaste är vita blusen med svart snöre/rosett! Här kommer lite förslag till knyt-trenden som jag gjort! 

 

 

Imagesource