Visa alla inlägg skrivna maj 2016

tisdag 31 maj 2016 - 08:21

GRATTIS ÄLSKLING!

jonisgrattis

fav17

Idag fyller den här finisen år, min andra halva, min sambo, min älskade, och min bästa vän! Grattis idag är det DIN dag! <3 Det var spännande och se reaktionen då jag gav min present! Tyckte jag lyckades ganska bra i år! - två biljetter till Red Hot Chili Peppers konsert i huvudstan i höst! ååh.. blir så kul! 

 

 

Puss & kram,

SIGNATURJSFN5

måndag 30 maj 2016 - 10:35

ARKITEKTUR

buildings 919063 1920staircase 1149510 1920miami 1228516 1920architecture 968990 1920architecture 1105977 1920paris 1309397 1920staircase 274614 1920spiral 1149509 1920facade 1028210 1920

Hej! Just nu är jag o Jakobstad och hälsar på. Före vi åkte hit så var vi på grillfest i Vasa. Det var riktigt trevligt, och värdparet hade fixat så fint på ute terassen! Ska fixa bilder senare då jag är tillbaka i vasa! Så länge får ni förundras av lite arkitektur! Det kan slå mig ibland hur vackert det kan vara! Älskar att bara gå i stan och titta på hus då man är i en ny stad speciellt!

 

Kram,

SIGNATURJSFN4

lördag 28 maj 2016 - 12:12

RESULTATET AV BLOGGENKÄTEN

dator7

 

Hej är ni sugna på att veta hur bloggenkäten gick? Det är iaf JAG! hehe. Fast egentligen var det bara för mig själv jag gjorde denna enkät, men litegrann kan ni få veta. Jag hade förståss önskat mig fler svar, blir lättare att få ett vettigt resultat som stämmer om det skulle ha varit flera som deltagit men så är det man kan inte få med alla. Folk är sådana av naturen att det är "jobbit" att göra extra saker ibland, och det förstår jag, fungerar på samma sätt ibland själv också.

 

dator5dator6

 

Meningen med hela denhär bloggundersökningen var att jag ville veta vad ni tycker så att jag kan förbättra mitt bloggande på bästa sätt. Jag kör ju och på bara med mina inlägg och har ingen aning vad folk tycker egentligen! Så det blev kul att få någonslags bild av hur läget ser ut.

 

Jag är tacksam över de svar jag fick så TACK för svaren! Nu skall vi se vad domen blir! hehe iiks!

 

dator10dmobil5

 

- Här kommer en snabb sumering av enkäten för er som är nyfikna -

Undersökningen innehöll 10 frågor.

 

 

_____

Alla som svarade var kvinnor där 78 % var i åldern 20-39.

 

100%/alla deltagare var nöjda med innehållet i min blogg, tack blir så glad att höra det! <3

 

40 % kikar in 2-3 gånger i veckan.

 

Sen var det många som går in på bloggen för att de känner mig. Intressant!

 

60 % av de som svarade bor i österbotten.

 

Vad folk tycker är bäst på bloggen kom det ganska jämt fördelade svar. Vilket kanske är bra, då gillar ju alla något som jag lägger upp! hehe. 25% tycker bäst om mina outfits, 12 % gillar mina inspirationskollage, 28 % klädtipsen, 28 % vardagsinlägg och 6% mina sammarbetsinlägg.

_____

 

 

dmobil6 

Det är ju förståss svårt att se hela bilden av undersökningen då det inte var så många svar som jag önskat, men intressant ändå att se vad folk tycker. Det blev också svårt att hitta saker från enkäten som jag göra bättre då svaren var så jämna och inga "klagomål" häller så gissar ni är nöjda med den!

 

Puss och Kram,

SIGNATURJSFN

torsdag 26 maj 2016 - 14:07

SWEET ART #3


Sweet Art #3

Marchez dans la Lumière -by Guillaume Roujas

 

Hello! alltså IGÅR! Jag hade i sista bestämy mig att fara på Sweet Vasas event Sweetart, eller Exhibition opening and cocktail party som det så fint heter på engelska! I evanemanget på facebook stod det "Grab your girlfriends and come enjoy sparkling wine at the summers most fashionable event" - så jag grabbade min kille ist och gick ut på event! haha och vilken kväll! Den var verkligen över förväntan. 

 DSC 0952DSC 0955DSC 0954resizedimage800533 DSC 5090

 

Då vi stormade in lite senare än alla andra och gick och satte oss vid ett runt bord där ett bekant sällskap satt, nämligen Rebecca + vän, Julia, Ella och Anna satt. Vi hann knappt sätta oss innan värdpersonerna började servera oss champagne och tilltugg!

 

DSC 0959

 

Dresscode var Fashion och pris för bäst klädda skulle utses under kvällen, så man fick tänka till lite vad man skulle lägga på sig denna kväll! Live musiken stod Erik Sjöholm för och han leverarde ju som alltid!

 resizedimage800533 DSC 5047resizedimage800533 DSC 5055resizedimage800533 DSC 5062

 resizedimage8001199 DSC 5119

 

Knyckte lite bilder av Anna Betlehem!

 

resizedimage800533 DSC 5129

 

Under kvällen skulle bäst klädda utses, och alla väntade med spänning. Det var Minunmin som stor för denna programpunkt. Vinnare av bäst klädda man: Min Jonathan! haha så kul chockad studsade han upp och tog emot sitt pris, en champagneflaska. Sen på andra plats för bäst klädda.... "the girlfriend" som de sa.. och jag fattade efter en stund att det var ju JAG! haha alltså så oväntat allt blev! Bäst klädda gick till Anna Betlehem! Grattis vännen! Vår bord blev vinnarteamet kan man säga! Hurraaa! 

 

resizedimage800533 DSC 5137

DSC 0962

Vann ett presentkort till Sweet Vaasa.. Ja, ni vet ju var ni hittar mig i sommar!

 

Glada och ikke tomhänt gick vi hem med leende på läpparna! Tack alla som var där och gjorde denna onsdagkväll till en ovanligt spektakulär kväll med fina vänners sällskap!

 

Puss & kram,

SIGNATURJSFN3

onsdag 25 maj 2016 - 13:27

MÅLARPROJEKT

Morjens, hello! Vår balkong har de senaste dagarna varit en arbetsplats! Det är så att jag har målat vår tvhylla + tillhörande hylla. De var svarta från början men jag och sambon tyckte att det behöved en förnyelse till något fräshare.. och vad är inte fräshare än VITT?! Det var riktigt kul att måla faktiskt, och ha ett litet projekt på gång!

 

projekt1

 

DSC 0929

Sagt och gjort körde vi till k-rauta och köpte färg och en pensel och började måla! Jag målade i två omgångar. Det var lite knepigt att inte få den vita färgen att synas egenom men jag tycker jag lyckades rikigt bra! Nog blev det ju vitare än från början iaf, haha!

 

projekt4

projekt6

proejkt10

projekt11

Min Målarutstyrsel.

 

projekt7projekt8projekt3projekt9proket5

 

 

 

R E S U L T A T E T:

Jag blev såå NÖJD med slutresultatet, så stor skillnad på före och efter. Nu har jag ingen före bild men ni kan ju föreställa er att det var helsvart heltenkelt! Men det blev en helt ny stämning i rummet efter att hyllorna fick en ny färg! Och så är det mer speciellt då man gjort det själv också! 

 

hylla9

 

 

hylla4

 

 

DSC 0944

hylla8

 

 

DSC 0940

 

 

DSC 0942

 

DSC 0945

 

Trevlig dag!

Kram, SIGNATURJSFN2

 

 

 

 

måndag 23 maj 2016 - 14:32

VÅGA DRÖMMA

 

NEVERTOOOLD

m

 

 

DREMAS

dress 864107 1280

För alla dreamers där ute! Vi har alla drömmar, varför inte fullfölja dem? Puss & kram !

 

Josefin

söndag 22 maj 2016 - 11:29

LATEST OUTFITS

 

outfits

blank Fotor4

Hejsan! För er som missat mina oufits kommer här en summering av mina senaste looks! Tycker ännu att det är kul att få visa er mina looks!

 

IMG 3034

 

Jag brukar ibland planera en outfit, och ibland tar jag något som känns rätt i stunden. Något jag alltid brukar tänka på är själva helheten att den är koplett och man har plagg i samma stil att matcha varandra. Det är iaf huvudregeln. Sen går jag ibland utanför ramarna och går crazy och blandar hejvilt och då är det bara att hoppas på att resultatet blir som man tänkt!

 

del2 4

 

Jag har alltid en bild i huvudet hur jag vill att de skall se ut och ibland är det inte alltid lätt att få till det på bild så som det är i verkligheten.

 

f896242e a414 4136 91fa d8423abbac8fjosefintatiana10detalkjosefintatiana15detalj2josefintatiana3210detalj3

Nu längtar jag tills jag kan ta fina sommarbilder! Trevlig söndag folket!

lördag 21 maj 2016 - 10:05

SOMMARRULLAR

DSC 0887

 

Hello! Igår lagade vi sommarrullar, inte vårrullar utan sommarrullar! MUMS vad det var gott! Det var min kusin som fick mig att börja laga dem! Och sen den dagen har de tillhört en av mina favoriter i matväg. De är så lätta att laga också, bara man har rätt ingredienser! De kräver nämligen att man har varor som rispapper och sataysås som bara kan hittas i specialaffärer. Här i Vasa kan man hitta dem på aisanmarket! Men förrutom det så tycker jag du skall testa dem om du inte redan har gjort det! Så gooda, lite som tortillas men på ett vietnamesiskt vis. Måste bara dela med mig av detta för att jag tycker att det är värt att testa på. Du kan i princip lägga i vad du vill i dem men här är en variant som man kan laga. Lycka till!

 

blank Fotorvietn

 

 

summerrolls

 

D E T T A   B E H Ö V E R   D U:

16 stora vietnamesiska rispapper
0,25 isbergssalladshuvud, rivet i bitar
150 g glasnudlar, kokta och avrunna
150 g skalade räkor
200 g kycklingfilé
1 näve färska böngroddar
1 morot, i tunna stavar
0,5 gurka, i tunna stavar
4 salladslökar, i tunna strimlor
1 kruka koriander
1 kruka mynta
1 kruka thaibasilika

Sataysås/soya att doppa i

 

 

DSC 0889

 

G Ö R  S Å  H Ä R:

1.Ta fram en stor skål eller fat med kallt vatten. Doppa rispappren snabbt i vattnet men inte så att de blir genommjukt. Vänd en gång.
2. Rulla en rulle i taget. Lägg rispappret på ett rent och slätt underlag. Lägg i ca 5 cm från kanten emot dig en liten avlång bunte räkor, lax, salladsblad, nudlar, böngroddar, morot, gurka, kyckling, salladslök och till sist koriander, thaibasilika och mynta. Eller om du väljer att lägga i annat, det är upp till dig.

3. Rulla ifrån dig ett "varv", vik sedan in sidorna och rulla vidare till en rulle.
4. Gör sedan de övriga rullarna på samma sätt. Lägg dem på fatet utan att de nuddar varandra medan alla rullar görs. De klibbar lätt ihop i varandra.
5. Servera rullarna med såserna. Klart!

 

 

DSC 0883 

Ha nu en fin lördag! Kram, Josefin

fredag 20 maj 2016 - 13:12

JUST ORDERED

 

Collage Fotorbddd2

 

blank FotorJUSTIN

 

Collage Fotorhm2

 

Collage Fotoruhh

Hej på er!. Idag intalar jag mig att "om jag beställer lite sommarkläder kommer nog sommaren tillbaka!"  vi får ju se om det stämmer eller inte. Annars får jag spara dem till en framtida södernresa eller nått. Kankse eventuellt något att ha till midsommar! Haha.

 

LINK  LINK  LINK

 

Kram, Josefin

torsdag 19 maj 2016 - 13:50

VASA GOES NY ÄNTLIGEN PÅ VÄGGEN

Hej! Nu har även jag fått upp den omtalade, hypade Vasa Goes New York-tavlan! Den fick hänga ovanför mitt skrivbord. Där skall den nog trivas tror jag! Visst passar den inte bra där!? Tog lite tid då jag väntade på att hitta rätt ram till den och en annan tavla. Jag lovar jag sökte i hela Vasa efter en VIT ram i rätt storlek, men fick till slut beställa från nätet istället!

 

Collage Fotor42blank Fotorwasab

 

vasaNY2

 

vasaNY

Köpte den på sevendays loppiset som vi hade på Bocks för några veckor sedan och nu är den äntligen där den hör hemma.

 

Kram, Josefin