Visa alla inlägg skrivna juni 2016

onsdag 29 juni 2016 - 11:06

ETT SNABBT INLÄGG

DSC 0357

Hej! I skrivande stund försöker jag laga lunch, äta lunch, fixa mig, blogga, före jag sticker iväg på jobb! Svårt att hinna med allt på en timme, haha  men vad gör jag inte för er! Jag kommer tyvärr inte kunna blogga lika effektivt som förr nu under sommaren så jag har gått och skaffat sommarjobb! Jag ska iaf försöka hinna blogga så mkt som jag hinner. Skall också snart fara och fota igen så jag kan ju lova er att det kommer att dyka upp en ny outfit snart, kul va?

 

 

DSC 0352

 

Efter jobbet skall jag åka hem till mamma och pappa, för att fira lillsyrran som fyller år idag! GRATTIS bästa du!! <3

DSC 0353

 

OBS, det är reatider nu så kom och gör fynd !

 

Love, Josefin

söndag 26 juni 2016 - 15:12

MIN MIDSOMMAR

Hej fina! Igår kom jag från Villan, det har varit så underbart skönt att vara ute på villan med nära och kära och äta god mat och bara njuta. Jag spenderade midsommaren på mommos & moffas villa i Monå med nästan hela släkten. Vädret var perfekt ja, jag vet inte hur man ska uttrycka allt i ord så ger er en bildbomb istället för att visa min helg!

 

mid5

mid6

Vi anlände där 13 tiden då vi nästan genast fick smarriga margarita drinkar!

 

mid7

DSC 0208

Annele som kommer med drinkarna!

 

mid2

Hundarna älaskade att vara på villan! Manda på övre bilden och Love på nedre. Det var som en hund gård, tre hundar som sprang och på hela tiden!

 

mid16midhund

Gamlingen Norah tyckte också att det var skönt på villan! 

 

mid9


mid13midsommarmona

mid19

mid22

midsinnna

Det blev en traditionell midsommarlunch som bestod bla. av lax, potatis sallad och köttbullar! Sedan till kaffet blev det morotskaka som mamma hade gjort, grisar á la mommo (världen bästa hemgjorda grisar!) och en massa annat smått och gott! Det var meningen att vi senare skulle grilla på kvällen men alla blev så mätta efter den sena lunchen så vi fick grilla dagen efter istället!

midsommarjsfn

mid27

Efter maten bestämde vi oss för att plocka blommor och göra varsin midsommarkrans! På bilden ser ni kransar in the making! 

  

mid17midsommavillamid25

midsummergirls

midsiomma

mid26midsommarkrans

mid28

Me med min somriga krans! Klänning från H&M.

 

mid30

Midsommar hunden Love! 

 

IMG 9639

Matilda, jag och Hanna! 

De kransarna blev verkligen enorma! haha, man ser inget annat tre blombuskar!

 

 Tack alla för en underbar midsommar! Det kunde inte varit bättre väder! 

 

Love,

Josefin

torsdag 23 juni 2016 - 12:00

JOBB IDAG!

P3B8902

Hej min fina läsare! Hoppas ni/du mår bra! Senare idag är det dags för JOBB! - Sommarjobb, på KappAhl, detta blir min 5:e sommar på KappAhl, har ju varit de senaste somrarna och jobbat i Jakobstad där jag trivdes jätte bra men nu då man flyttat till Vasa så blir det jobb här i Vasa denna gång! Lite närvös är man alltid eftersom det var flera månader sen man stod vid kassan sist! Och denna gång så är det lite nya system och nya människor, så skall bli rikigt kul att börja på igen ändå!  

 

P3B8895

 

Skulle jag själv fått välja skulle jag velat börja jobba mycket tidigare, det blev ovanligt sen start i år. Känns som om halva sommaren har gått redan! Men så är det man får bara hänga med på vad som sägs! Nu då jag tänker på det så är jag nog ganska lyckligt lottad, jag får jobba med något som jag verkligen gillar (kläder) och känna på samma gång att man utmanar sig själv i sitt jobb. För hörni det är inte bara att stå i kassan och le inte! Mycket mera än så! 

 

P3B8899

 

Nu vet ni var ni hittar mig i sommar! Kom förbi och säg hej vettja! Finns inget bättre då man får se sina läsare! Det har ju hänt kanske en enstaka gång men iaf! hehe 

 

P3B8938

Foton: Arash Matin

 

Sen vill jag också passa på att önska ALLA en underbar midsommar! Jag har turen att vara ledig hela helgen och ska passa på och åka till mommo & moffas villa och njuta där med familjen och släkten! Om ni har tur så kankse de dyker upp bilder senare nästa vecka! 

 

Love,

Josefin

 

torsdag 23 juni 2016 - 11:32

SÄLJER MITT TAMRON OBJEKTIV

Säljer nu mitt

Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 AF Di Macro -objektiv!

Finns att hämtas i Vasa Centrum

 

DSC 278

Säljer den för 80€

Nypris: 100€

 

DSC 0175

 

Säljer den för att jag helt enkelt inte använder den. Objektivet är använt max 5 ggr och är inte ens 1 år gammal (10 mån)! Så den är i mycket bra skick! Fungerar bra om vill komma nära då man fotar fåglar, eller på konserter te.x.

 

 

DSC 0178

 

DSC 0179

 

DSC 0168

 

 - 70-300 mm brännvidd -
 - 95 cm närgräns -
- 13 element i 9 grupper -
- Kom närmare med kraftfull zoom -
- För Nikon kameror -

- Nypris 100 € - 

 

Mera info HÄR

 

DSC 0174

DSC 0173

Är det någon som är intresserad eller har frågor gällande priset, släng iväg ett mail till: jsfntatiana@gmail.com

 

Love, Josefin

tisdag 21 juni 2016 - 12:58

EN FRANSIG LOOK

 blank FotorNEW


P3B8721

 

 

josefinttati

 

 

P3B8878

 

P3B8817

 

 

P3B8804

 

 

josefint

 

 

P3B8776

 

P3B8780

 

Jacket LOPPIS SIMILAR HERE - Shirt GINA TRICOT, SIMILAR HERE - Skirt SIMILAR HERE - Shoes HERE - Captainshat H&M, SIMILAR HERE - Earrings HERE

 

fransar2

 

P3B8890

PICS BY ARASH MATIN

 

 

 Däänciin' on a monday ! Avslutar med en liten video som jag lade upp på insta igår. Made by Arash. 

 

Love, Josefin

måndag 20 juni 2016 - 15:00

HEJ IGEN!

 

MG 84

 

resizedimage800533 MG 0331

 

Hej där igen! Jag tänkte bara komma med en liten uppdatering! Måndag idag och efter en ganska lugn och skön helg så är jag redo med en lite fartfylldare vecka! Händer lite det ena och andra denna vecka, plus att det är ju Misommar snart också!! REDAN! Ska inleda sommarjobbet på torsdag, ha lite möten, och fota med en vän! Mesta dels bara roligare saker! Blir så peppad ! haha! 

 

MG 83

Foton: Arash Matin

 

Senare idag blir de fotoshoooot! wehoo! Alltid kul och se hur ens ideér blir då man sen sist och slutligen förvärkligar dem! Sist jag var med Arash och fotade blev det riktigt bra så ska bli spännande och se hur det blir denna gång! Var allt FÖR LÄNGE SEN sist! 

 

Love, Josefin

 

måndag 20 juni 2016 - 11:50

THE BODYSUIT TREND

Hej! Happy Monday! Alltså en trend som jag aldrig skulle ha fastnat för förrut som jag nu älskar, är BODYN, känns kanske konstigt tänker ni men den är jätte bra egentligen! Jag tänker mig att den är en motsvarighet till en tight topp eller liknande övredel då man har på ett par byxor eller kjol på den. Nu på  sommaren är den ett bra plagg att ha i garderoben! Tänkte berätta lite om plagget så ni fattar vad jag pratar om och så kommer jag visa vilka bodyn jag har i MIN garderob! 

 

BODDYY

 

 

girl 1031528 1920 

 ___________________

B O D Y S U I T

 

En klassisk body liknar badkläder och är oftast av trikå, materialen kan variera förståss. En body, till skillnad från en baddräkt har krokar eller kardborrband i grenen. En body kan ha ärmar och varierande axelrem finns i olika stilar alltså. 

En body bärs oftast med byxor eller kjol. Övredelen av bodyn kan fungera som en topp för jämna former och så att det inte korvar sig då man har byxor eller kjol ovan på bodyn. Det finn också bodyn som fungerar som underkläder, för att ge en slimmare figur. 

 

 

bathing 1031594 1920

 

Det finns också bodyshirts, som är motsvarigheten till overall, de är löst sittande plagg som täcker hela övrekroppen som kan ha korta till långa ärmar. Skillnaden är att de ser ut som en skjorta på den övre delen av plagget, och underbyxor på nedredelen för få plagget att passa bättre.

 

__________________

H I S T O R I A

 

"Bodysuiten var en slags utveckling från trikåer. Den presenterades i USA efter 1950 av modedesignern Claire McCardell. Det bars som en blus eller T-shirt. Den första erkända body bars av Bettie Page på 1950-talet, och var ett varumärke klädsel av Playboy Bunnies från 1960-talet, liksom Wonder Woman som var en seriefigur."  - Enligt Wikipedia.

 

retro 1410646

 

Så Bodyn har som mycket annat funnits där länge men kommit tillbaka i modet. Många kändisar gillar trenden, te.x. The Kardashians och Taylor Twift..

 

butithere

 

 

 

 

_____________________

  M I N A   B O D Y N

 

SVARTBODY3X2

  

DSC 276

 

BLAWH

 

 

_________________________________________________________________________________

 

GINAT2

orangebodyNARA

 

ORANGEBODYZZOM

 

_________________________________________________________________________________

Collage Fotor2X6

 DSC 0132DDD

 

 

Gillar alla mina bodyn men kanske denna vita mest! Den är jätte skön fast man inte skulle tro det men jag tycker den är väldans bekväm. Jag tänker använda den med kjol och byxor och varför inte shorts? Det beror helt på vilken stil bodyn har. Svart och vit passar med allt så det är ett bra val att välja en i en naturlig färg. 

 

 

Puss & kram,

JosefinT

fredag 17 juni 2016 - 12:34

AFTER WORK OUTFITS

Hejsan! Happy Friday! Nu är det sommar tider och det är skönt att gå på AW denhär tiden på året då man kan sitta ute på barer och cafén och mysa. Lite dåligt väder nu dock men sen då det blir sol! Vid dessa tillfällen är det behändigast att ha samma jobbkläder som på AW som är snygga och bekväma för att kunna gå direkt från jobbet till AW. Lite stiltips kommer här:

 

 

 3   L O O K S :

 __________________________________________________________

AWOUTFIT

 

 

__________________________

1.   D E N   L I L L A   S V A R T A 

 

061316 office after work summer 1

Den liila svarta går aldrig ur tiden och den passar både på jobb och fest. Figursydd och fashion forward plagg. Styla med svarta pumps och vit väska för en snygg enkel look! 

 

Shop the look: Dress - Topshop dress, Sunglasses - Chanel, Pumps - Manolo Blahnik, Bag - Zara.com

 

 

 

_________________________________

2.   T O P P   M E D    V I D A   B Y X O R

 

061316 office after work summer 3

Vida byxor med en snygg topp och matchande skor till. Vida byxor i rätt färg och kvalité kan bli så snyggt både till AW och jobb! Bekvämare kan det inte bli!

 

Shop the look: Byxor - aliceandolivia.com, Topp - net-a-porter.com, Bag - Loewe bag, Shoes - ninewest.com.

 

 

 

______________________________________________ 

3.   R O M A N T I S K   B L U S    M E D   P E N N K J O L

 

061316 office after work summer 2

Somra till det med lite rosa toner. Beige och rosa med vitt kan bli snyggt tillsammans. En pennkjol i ett skönt material är ett bra val till denna look. Om man vill kan man byta ut klackskorna till sneakers om man vill vara riktigt bekväm!

 

Shop the look: Bag - Rebecca Minkoff, Shirt - net-a-porter.com. Skirt - Roland Mouret, Sandaler - Stuart Weitzman.

 

 

 

Puss & Kram, 

Er fashionsource,

Josefin T

torsdag 16 juni 2016 - 20:08

ALL WHITE

white6

HEJ på dig där! Jonathan har varit hemma några dagar (han är i jeppis under sommaren) så vi har umgåtts nu då han är här, vi har ätit, chillat och spelat minigolf! Så därför har inläggen blivit glesare men nu så hittade jag några bilder som vi tog i samband med min förra outfit, då vi spontant fotade i vårt trapphus! Bjuder på dem idag.. detta var alltså före min hårfärgning! Puss & Kram på er! 

 

 

white1

 

white2

 

white3

SKOR FRÅN & OTHER STORIES

 

Collage Fotor45

 

 

white13

 

 

white11

 

 VÄSKA FRÅN ZARA - JACKA FRÅN H&M - LÅNGÄRMAD TRÖJA FRÅN GINA TRICOT - BYXOR FRÅN KAPPAHL

 

Collage Fotor44

 

white8

PICS BY MATILDA THORS

måndag 13 juni 2016 - 16:39

REVIEW: L'ORÉAL CASTING SUNKISS JELLY


DSC 268

Hej! Detta är inget sponsorerat inlägg tro det eller ej utan jag måste bara prata om denna fantastiska produkt! L'oreals nya Casting Sunkiss Jelly! Den överträffade verkligen mina förväntningar. Det var inte meningen att jag skulle göra något åt håret från början men sprang på denna produkt och tänkte "varför inte testa?" Har ju haft samma hårfärg nu i evigheters evighet så tyckte det var dags för en liten förändring! Jag är ju lite av en spontan galning ibland som skall testa allt och vill göra allt själv istället för att gå till frissan. Sån e jag! Detta var inget undantag. Blev mkt nöjd med resultatet iaf så det bådade ju bara gott med andra ord! 

 

 

L ' O R É A L   P A R I S   C A S T I N G    S U N K I S S   J E L L Y

 

 

"Soft, translucent leave-in jelly,

gradually lightens light brown to dark blonde hair.

Designed to create a long-lasting sun-kissed look. "

 

DSC 269

 

Det som är det bästa med denna produkt är att det va så otroligt LÄTT att använda den! Den fungerar så att du applicerar gelén på torrt hår ELLER vått hår och låter den bara vara i håret och sen sköter den sig själv. Hur braa!? Det är alltså en lags "graual lightning", lite som brun utan sol som gradvis ljusar upp håret beroende på hur många gånger du använder den. Passar ju perfekt om man bara vill ha en solblekt sommarhår! (OBS, blekningen är sen permanent!!) 

 

Det är alltså bara att massera in färgen i torrt hår, låt det torka du kan föna håret för att snabba upp processen lite. Sen kan du använda den på nytt på samma sätt som första gången. ca 3-5 ggr under en vecka och sen kan man alltså själv bestämma nyansen på håret!

 

Det finns två variander 01 för Ljusbrunt till mörk blond och 02 För mörk blondt till ljusblondt. Jag använde 01 eftersom jag har mörkt hår. 

 

DSC 267

Jag skulle absolut rekomendera denna "sommar på tub" gelén ifall ni vill ljusa upp håret lite. Annars skulle jag väl inte valt att blogga om det, haha.. så det så! 

 

+ LÄTT ATT ANVÄNDA V

+ DOFTAR FRÄSCHT V

+ BRA PRIS V

+ INGEN AMMONIAK V

+ CAMELLIA OLJA V

 

Collage Fotor43

_________________________

FÖRE & EFTER

 

 

DSC 0094

 

DSC 271

 

DSC 270DSC 272DSC 275

 

 

DSC 274 

 Vad tycks? Jag blev riktigt nöjd med resultatet!

 

Puss & Kram,

Josefin