Visa alla inlägg skrivna augusti 2016

tisdag 30 augusti 2016 - 14:54

FYNDADE PÅ LOPPIS!

loppisx2LOPPISFYND

Hej! My friends, jag fyndade här om dagen.. en datorväska! Vi var en sväng på loppis i samma veva som vi skulle för en kompis till flygfältet så vi tog oss en sväng till Combo lopps! Jag har varit där förr en gång och man kan bra spendera 2 h där, så mycket finns det att se där!

 

loppis5x2

 

Hittade då denna snygga läder väska som jag tänkte ha till dator väska! Eftersom jag länge har gått och sökt en så var detta ett självklart val att köpa den. Ännu självklararare blev det då jag såg priset, 0,50 € (!!) Snacka om fynd! Äkta läder och den verkar vara i bra skick fast den är så gammal. HURRAA för loppis! 

 

 lopisfynd

 

Puss & Kram, Trevlig vecka!

Josefin

 

 

 

 

 

söndag 28 augusti 2016 - 10:00

FALL MAKEUP

makeup
 

Hej! Då det kommer till sminktrender har jag ärligt talat inte så stor koll men detta är iaf vad jag gillar och skulle satsa på! Naturliga färger, nude, matt, markerade ögonbryn. Matta läppstift tycker jag också är snyggt! Jag har ett i brunt men behöver nog fler! Vinröd är också en färg som tilltalar mig speciallt nu till hösten så är det snggt på läpparna och på klädesplagg!

 

makeup

 

 

Bild 2:
 
 
 
 
Puss & kram,
Josefin

lördag 27 augusti 2016 - 10:20

HEJDÅ SOMMARJOBB &TILLBAKABLICKAR

Hej! Allt bra med er? Igår hade jag min sista arbetsdag på Kappahl. Känns alltid konstigt att säga hejdå. Fast det bara är var sommarjobb så hinner man bli van med ett ställe och lära känna dem som jobbar där. Jag är tacksam att jag fått en ny vän på köpet! (som jag skall ta en lunch med idag!) och tack alla fina som jag jobbat med i sommar! Det har varit roligt att jobba med er! Så, ville få det sagt! 

 

 - Ett litet bildutplock från senaste tiden! -

 

tro

1. Mönstriga pyamasbyxor.  /  2. My legs.  /  3. Fashion-inspo

 

Tänk hörni vad sommaren har rusat iväg men nu är jag redo för hösten! Jag är redo för nya äventyr! Vad detta äventyr blir vet jag ärligt talat inte ännu, men hoppas iaf på någonting nytt i livet! Det är det som är så scary med livet ibland, att inte veta vad som kommer att hända med en. Men sen och andra sidan så är det en spännande känsla på samma gång. 

 

Collage Fotorzx FotorMOMENTS2

1. Sommarjobbet. /  2. 7days summerparty! Alla samlade på en och samma bild! /  3. Vasa-vy

 

 

trio2

1. På Shopping med Terese i GW Gallerian!  /  2. På vasa street food marknaden. Mums!  /  3. Halsduk & jacka, det var faktiskt kallt i början av veckan! 

 

 

 

Puss & Kram,

Josefin

tisdag 23 augusti 2016 - 09:31

TREND: CUT-OUT BOOTS

Hej! Hoppas ni/du mår bra! Boots med hål i sig, har ni hört nå värre? haha Det är något jag suktat efter länge men aldrig haft ett par. Opraktiska tycker ni, ja kanske men så snygga! Användbara från vår till höst sen kan man ju alltid ha snygga sockor som sticker fram om man vill. De har synts på bloggare runt om i världen några år nu och jag är säker på att de ännu kommer att vara poppis! 
 
www.sharemychic.com street style cut out boots w jeans
 
 
 
 
 
S T Y L A   M E D : 
 
- Mönstrig klänning
- Bikerjacka och svarta jeans
- Boyfriendjeans och vit t-shirt/skjorta
- Trenchcoat med jeans och skjorta
 
 
Camel Suede Shirt Black Dress Studded Booties Collage Vintage For Pepe Jeans Cut Out Boots Proenza Schouler Outfit 18
 
 
 

bootylove

 

 

Köpställen:
 
BOOTZ

 

Köpställen:
 

lördag 20 augusti 2016 - 13:37

GÅRDAGSKVÄLLENS FEST OUTFIT!

Hej! Vilken kväll igår, jag gick efter jobbet på vår årliga 7days sommarfest på Faros. Jag kom lite senare dit så alla satt redan bänkade och hade det trevligt då jag kom. Eftersom jag var lite sen så fick jag äta huvudrätt då alla andra åt efterrätt, haha men gott var det! Tack för en trevlig kväll med härliga människor. Vi är ett sådant blandat gäng med människor vilket gör det ännu mera spännande att umgås!

 

Tog inte så mycket bilder då så ni får vänta tills någon här på 7days bloggar något om det för det görs det garanterat. Jag har bilder på min outfit iaf som jag hade på mig under kvällen. Längst ner i detta inlägg kan ni också hitta "shop the look" dvs lite inköpställen var ni kan hitta plaggen som jag hade på mig! 

 SUIT

7josefintatiana2

7josefintatiana11

7Josefintatiana

7josefintatiana6

7josefintatiana4

7josefintatiana8

7josefintatiana9

7josefintatiana7

7josefintatiana10

josefintatiana3 WHITESUIT2

Bilder: Matilda Thors

7josefintatiana12

 

7josefintatiana13

 

SUIT16

 

josefintatiana5 KLADER2

 

look

 

Inköpställen:

fredag 19 augusti 2016 - 13:43

TAGGAD FÖR IKVÄLL!

SUIT11

 

Heej vänner! Jag har en sån fiilis idag! Kanske för att det är fredag, och det bär av till faros ikväll med sevendaysarna! Det är dags för den årliga 7days sommarfesten! Med tanke på förra året så är det ingen tvekan om att det kommer bli lyckat! Kommer ihåg att jag var så nervös att se alla! haha. Nu får man träffa både nya och gamla bekantskaper! ååh blir så KUL! Perfekt start på helgen som kommer att vara helt ledig och jobbfri!

 

F R E D A G S  F I I L I S !

 

SUIT12

Bilder: Matilda Thors

 

Stylade mig party snygg redan kl 10 i morse faktiskt, varför inte börja i tid? haha nånej, det vara främst för att jag ville ja lite bilder på kvällens partylook, då jag hamnar och jobba tills festen börjar och hade tid då. Ni får se mera av hela outfiten senare! 

 


Puss & kram,

Josefin

torsdag 18 augusti 2016 - 09:30

UT MED SOMMAREN & IN MED HÖSTEN

Hejsan! Vårt sovrum är ett ända klädkaos just nu. Jag försöker nämligen byta till höst min garderob! Ett heldagsprojekt, haha! Tillika som det är synd att ta faväl av sommaren så är det kul att gå till nya höstkläderna ändå. Mera klädalternativ och mera lager på lager! Man hittar plagg man glömde man hade! Eftersom jag har haft alla vinterkläder uppe på vinden under sommaren så är det nu tid för dem att inta klädskåpet! 

 BLACKW3

 

Det som är bra med att byta kläder från säsong till sässong är du får en utränsning av din garderob och du ser dina kläder på nytt sätt efter att ha haft en paus från dem. Garderoben får ett nytt liv helt enkelt och det blir lättare att hitta vilka plagg man vill ha på sig. 

 

la

 

Jag vet inte om det bara är jag som gör här, alltså att rensa ut och lägga undan vinterplaggen under sommaren, då lägger jag inte bara undan jackor men också tröjor och byxor som jag vet att jag inte kommer att använda till sommaren! Det blir så mycket lättare att hitta i skåpet då det inte finns en massa extra ivägen som man inte använder! 

 

Love,

Josefin

onsdag 17 augusti 2016 - 11:14

IN LOVE WITH PURPLE

 

Hej på er! Har gått och blivit förälskad i lila. Ibland kan jag bara få såndär infall, som att jag mittiallt stordiggar någonting som jag inte gjorde förr. Lila har varit en färg som jag försökt undvika för att den är i udda på någotsätt men sen då man sätter den i rätt sammanhang så kan det vara snygg, kom jag fram till. En sak som också är viktig i klädväg är att det är rätt material, olika färger kan se så olika ut beroende på vad det är i för material.

 

____________________

I N S P O

inspolilac

 

Nu till hösten är det snyggt att matcha lila med grå, det ger en snygg helhet. Det funger förståss också att kombinera lila med svart, eller bara ha lila detaljer som te.x. hel lila på väskan, smycken eller skor!

 
purple

 

Köpställen:

tisdag 16 augusti 2016 - 13:17

B&W SNAPSHOTS

blackwBLCKAWDSC 0747instablackwjsfn7BLACKWP3B8817BLACKWDSC 0745instablckwhBLACKWJITERAVOCAS26BLCK3jsfn14BLACKWAVOCAS15BLCKDSC 2016BLCKWvasaNY2BLACKW

Goddag finisar! Tiden rusar iväg och jag har bara 2 veckor kvar på mitt sommarjobb! Swish och så är sommaren över. Min sommar i år har varit mycket jobb så min "semester" blir nu i höst istället. Skall nog ta en vända till Huvudstaden senare i september så det är något att se framemot. Ovan ser ni några snapshots i svartvitt från senaste tiden. 

 

Puss & Kram,

Josefin

lördag 13 augusti 2016 - 20:39

Veckans + & -

Hej på er! Huuh-hu! Denna vecka har verkligen varit full av jobb och inte nog med det så har jag också varit förkyld halva veckan! Inte kul, så ligger nu i sängen och pustar ut och bara slappar! Så skönt efter denna vecka kan jag bara säga! Fick en ledig dag på fredagen som jag tog vara på och träffade både sambon och kusinen min som var tillfälligt i stan! Det var så härligt att få en kusinvitamin boost! Sen hann jag också med att gå på en inflyttningsfest! Shit vad kul vi hade, har inte skrattat så mycket under en kväll på läänge! tack <3

 

Veckans bästa: Fredagen då jag fick träffa Kusin! Min väns inflyttningsfest! 

Veckans sämsta: Det usla vädret, flunssan och långa arbetsdagar! 

 

 jsfntataianabloggg

Puss & kram,

Josefin