Visa alla inlägg skrivna september 2016

onsdag 28 september 2016 - 15:26

Köp Rosa Bandet

ROSA BANDET 2016

 

I år har rosa bandet smyckats med stjärnor och hjärtan som artisten Michael Monroe har designat. Han säger att de är symboler för en positiv livsinställning vilket jag tycker är viktigt. Positivitet är styrka är också temat för årets Rosa Band. 

 DSC 297

 

Årligen insjuknar fler än 5000 kvinnor i bröstcancer, vilket gör bröstcancer till den allmännaste cancern i Finland. Rosa bandet-insamlingen har som mål att främja bröstcancerforskningen och bidra till att allt fler cancerfall kan förebyggas eller botas.

 DSC 0421

Vi kan alla bidra med något. Köp den idag du också!

 

Bandet kostar bara 3 € och hela försäljningspriset doneras till Cancerstiftelsen till förmån för finländsk cancerforskning och rådgivning. Banden säljs på bl.a. Lindex, Citymarket, K-Supermarket, Prisma, S-market, Alepa, Sale, och ABC-butikerna och de säljs överallt i Finland.

 

För mig är det viktigt att man kan påverka med något, fast det bara är med små medel.

  

”Viljestyrka, tro på mig själv och en positiv livsinställning har varit bärande krafter i mitt liv. Med hjälp av dem har jag fått göra det jag älskar – att låta musiken sprida glädje till hjärtan. Därför tackade jag också ja och ville delta i Rosa Bandet-kampanjen. Jag tror att på samma sätt som musiken kan inspirera kan också Rosa Bandet ge uppmuntran och ljus där det behövs allra mest”, berättar Michael Monroe.

 

 

Vill bara uppmuntra folk om att hjälpa till. Mer info får du på deras hemsida: roosanauha.syopasaatio.fi

 

Ta Hand om er! 

kram, Josefin

onsdag 28 september 2016 - 11:59

SHOP THE LOOK!

Hejsan fina! Sicket väder det är idag! usch riktigt ruggit och äckligt. Perfekt dag att sitta inne och nörda! haha! Om ni ännu är nyfikna på var ni kan köpa min senaste look, så kommer här ett litet collage! 
 
 
CRP7bw
 
 
 
 
 
 
Shop the look

Wool coat / Cropped pants, €30 / FitFlop black flat, €80 / Larsson Jennings white watch, €340 / River Island hat, €32 / Ace tortoise shell glasses, €31 / Plants 2, an art print by Vikki Chu, €13

 
 
 
 
CRP12EXTRA4
 
Ha det fint,
Kram Josefin

måndag 26 september 2016 - 10:54

CRAZY CULOTTES

EPL4

CRP10dubbel3blank FotorNEW4

Hello sweethearts! Här kommer för er som gillar hösten en riktigt höstoutfit. Hösten är så fin med alla dess fäger! Tog i helgen lite bilder med Lilian före vi gick på kaffe. Mina nya inköp fick komma med dessutom (byxorna och jackan).

 

CRP2

 

Döpte detta inlägg till "crazy culottes" för att jag tyckte det passade så bra, mina byxor köpte jag ju i Helsingfors på Zara och gillade modellen med knytning i midjan och fladdriga ben. Sökte först ett par i svart i samma modell men hittade inte så tänkte jag varför inte testa ett par med svartvita ränder. Tycker de är roliga och sköna, och med kepsen, lackskorna och stickatröjan så blir det lite gubbstil över det hela! hehe.

 

Vad säger ni hiss eller diss för gubbstilen? :)

 

CRP9crrazyCRP8CRP15CRP7CRP11CRP13crpskorCRP14CRP12CRP3

Keps H&M / Glasögon mammas gamla / Jacka Zara / Tröja Cubus / Väska Gina Tricot / Culottes Zara / Skor Dinsko 

 

Fotade med egen kamera så därför blev inte bilderna topp kvalité men gick ändå till en höst fiilis i bilderna!

Ny vecka och nya tag, ha en bra vecka!  

 

Puss & kram, Josefin

lördag 24 september 2016 - 17:48

EN HÖSTDAG I SEPTEMBER

EPL5

Hejsan! Igår var vi hemma hos oss och det blev spontant middagshäng i goda vänners sällskap. Vi gjorde sommarrullar till 6 pers och för att det skulle räcka till alla gjorde vi säkert 40 totalt! Ni kan ju gissa vad vi åt till lunch idag, hehe. Men de blev riktigt goda! 

 

FALLfalling

 

 CRP12EXTRA2

En sneak peek på min outfit som vi fotade.

 

LILIAN

Det är väldigt mycket höst i luften nu! Det är dags att ta på sig höst jackan från vinden. Efter att ha ätit de goda sommarrullarna till lunch gick jag och mötte upp Lilian, som hade fixat frillan idag! - Det blev ju super snyggt! Efter en kaffe på 1 h+k gick vi och fotade den fina Vasaesplanden. (dvs en ny outfit på kommande) 

 

EPL3

 

EPL2

Hoppas ni har en fin dag och njut av alla höstens färger!

 

Puss & kram,

Josefin

 

fredag 23 september 2016 - 10:40

VECKANS SMINKTIPS!

Hej finisar! Fredag, - YEY! Har ni några roliga helg planer ? Här hemma hos oss blir det nog en lugn myshelg, skall fara och äta med föräldrarna och sånt. Alltså nu är ju nog hösten här! Gick ut och vandrade i Vasas esplander och bara njöt, det är så fint med alla löv på marken! 

 

VECKANSSMINK

Sprang på ett läppgloss här om dagen som jag tänkte jag skulle rekomendera. Tyckte om det. Jag har säkert sagt det förr men jag gillar matta läppstift och här är ett till som jag fick till min samling! Den kommer från Maybyline och är ett flytande läppstift. En produkt som är väldigt hypad  just nu så jag måste bara testa den. Produkten ser ut som ett lappglans i och med att den kommer i en lång plast förpackning. 

 

DSC 0270 

M A Y B Y L I N E  V I V I D  M A T T E   L I Q U I D  

 

DSC 0272

 

Färger: 

Nude Flush, Coral Courage, Nude Thrill, Rebel Red, Berry Boost, Electric Pink

 

DSC 296

Jag valde färgen Nude Flush.

 

DSC 295

 

Applikationen är väldigt lik läppglans men med en matt finish.  Jag gillade att det var så lätt att applicera på läpparna och den blir inte så torr på läpparna som ett vanligt läppstift. Skulle ändå ha velat ha den lite mindre "läppglansig" och mera matt-aktig. 

 

DSC 294

Skulle bra kunna testa de andra färgerna också, helt bra produkt som inte är allt för dyr! Kostar där runt 12 €. 

 

 

 

Puss & kram,

Josefin

tisdag 20 september 2016 - 13:16

TREND: PLISSERAD KJOL

Hello finingar! Denna vecka kommer vara en ganska lugn vecka vilket är skönt. Jag har inte planerat in så mycket. Förrutom att jag skall till tandläkaren på torsdag! iiks! :) 

 

pliss3x2 

Silver, metallic, nude, beige, skimrande, enfärgad, mönstrad, ja den kommer i alla format. Den plisserade kjolen syns överallt just nu! 

En av höstens stora trender! 

 pliss1

 

Den plisserade kjolen är här igen! Plissé betyder vecka på franska, en metod som är en tät veckbildning av tyg, vecken formas genom pressning på stark värme. Den används till mest till kjoltyg men också till klänningar. Det mest vanliga är chiffongtyg som man plisserar. Tipsar lite om hur du kan använda den och sånt. Själv tycker jag det är fint med kjol och stickad tröja, perfekt nu till hösten om man vill vara lite vardagsligt fin! 

 pliss2

Bildkälla 

 

S T Y L A   M E D: 

  • Stickad tröja
  • Lång yllekappa
  • Polo
  • Läderjacka
  • Sneakers eller låga lackskor

 

PLEATED

 

FALLFASHIONinkops2

 

 

Puss & kram,

Josefin

 

söndag 18 september 2016 - 12:30

SHOPPAT I HESA

Hej! Vilket underbart höstväder det har varit. Tänkte visa er vad jag kom hem med från Hesa. Jag förstår ni är nyfika på vad jag har hittat, hehe. Ja känner nu att jag måste ta en shoppingstrejk från och med NU! Men då det ä så svårt speciellt då man är på resa, då plötsligt tror man att man får shoppa vad som helst!? Men det brukar gå i vågor mitt shoppande. Sen får man dåligt samvete och vill inte shoppa even again! Hur är det med er? shoppar ni mkt? och hur gör ni isåfall för att bota ert shopping beroende!? Skulle gärna vilja veta! :) Skön söndag! 

 

hesas2

 

tredagarshopping

 

 blogshoez

SHOES: 

Here

blogsweaterr

SWEATER:

Here 

 

blogljokl

SKIRT:

Here 

 

blogjacka2

MIDI COAT:

Here 

 

 

blogpantzPANTS:

Here 

 

blogmetallicMETALLIC BIKER JACKET:

Here 

blogspetstopp

TOP: 

Here 

 

 

Puss och kram,

Josefin 

 

 

 

 

 

fredag 16 september 2016 - 10:26

FREDAGEN ÄR HÄR IGEN!

Hej på er! Hur är det med er idag denna fredag? Idag skall jag nog bara mest ta det lungt då det varfit så mycket fart och fläng inne i veckan. På lördag skall ni föresten komma till O'malleys.. Det är evanemanget Musik och Talang nu så Ratatosk (Jonathanas band) spelar då på kvällen! ;)

 

Till något annat. Det är så KUL att göra lite inspirerande inlägg! Så hoppas ni gillar inspiration för här kommer en riktigt inspirations boost! Jag lade ihop alltmöjligt som jag gillar och som jag fastnade lite extra för! Ha det bra!

 

 

 

inspo fall -16

Collage Fotor48

 
 
elegance
 
 

 

STREETSTYLE

 

Collage Fotore456 
 
inspofall
 
 
Bildkällor: 1,2,3
 
 
Trevlig helg! <3
 
Puss & kram,
Josefin

torsdag 15 september 2016 - 18:40

BILDER FRÅN HESA

Här kommer en Helsingforsbildbomb som jag tog då jag gick på stan, gick gata upp och gata ner! Det blev mycket promenerandes men det var bra eftersom man fick  se mera av staden på det sättet. Det sämsta var nog ändå att jag inte kunde fara på konserten som var hela orsaken att vi åkte till Hesa. Det var så att jag hade gett Jonathan till hans födelsedag biljetter till Red Hot Chili Peppers konsert och sen kan jag inte själv fa. jag fick en jobbintervju plöttsligt så jag var tvungen att åka hem en dag tidigare. Lite störande men vad kan man, som tur fick jag biljetten såld iaf! Hörde sen att det var riktigt bra konsert så det var kul. Tog vissa bilder med mobilen så de är lite blandad kvalité på dem.

 

tredagar

 HESA2

HESA4

HESA8HESA5

Var tvungen att ha på gpsen hela tiden för att hitta rätt! Annars vet jag inte vart jag skulle ha hamnat! 

 

jsfnhesa2HESA12

jsfnhesa

 

HESA9HESA17HESA3jsfnHESA22jsfnhesa5jsfnhesa7jsfnhesa3

Två plagg som jag shoppade, Jackan och kjolen. Kan visa er i ett annat inlägg mera vad jag hittade. 

 

HESA7jsfnHESA27

Nedre bilden är från då vi var uppe i skywheel, "parisehjulet" ni vet. Det var lite läskigt nog att vara så högt upp i luften!

 

HESA19

Vackra Johanneskyrkan. 

 

Puss,

Josefin

torsdag 15 september 2016 - 11:40

HEMMA IGEN!

HESA22HESA21

Hej på er! Känns ju som forever sen ni såg något från mig sist men det har varit lite fullt upp, kom från Helsingfors igårkväll, varit på jobb intervju idag. Jag var alltså från måndag till onsdag i huvudstaden och njöt, vädret var perfekt och jag har gått massor! (Har så träningsvärk nu) haha. Har nu äntligen fått lite humm om staden och gillar den verkligen! Massor med fina byggnader. I'll tell you all about it later! Ha en fina dag finisar måste fixa lunch nu! <3 

 

Puss & Kram,

Josefin