Visa alla inlägg skrivna oktober 2016

söndag 30 oktober 2016 - 14:45

MIN HALLOWEEN SMINKNING - CAT MAKEUP

BLOGGCAT2 Fotor

Hej hörni! Vilken helg det varit. Halloweenfest och Kentkonsert! Jag hinner inte med. Vill ju visa er allt. Börjar med halloween sminkningen. På fredagen målade vi oss och jag ville vara en katt. Kanske det mest vanliga alternativet inför halloween men jag har alltid velat testa sminka mig som en katt och nog lyckades jag ganska bra? 

 

BLOGGCAT3

 

catmakeup6

 

BLOGGCAT

MJAUUU. Först sminkade jag mig helt vanligt och sen började jag att mixtra och trixa med kajalen. Kul också att jag hittade min katt hatt som jag fyndat på en loppis som var riktigt passande om man säger så. Hur är det med er har ni sminkat er i år och till vad? Mitt flöde brukar iaf svämma över med olika sorters halloweens sminkningar. Så ganksa vanligt måste det ändå vara. 

 

Hoppas ni hade en bra helg! I nästa inlägg får ni veta mera om kent konserten!! <3 

 

Kramis

Josefin

 

fredag 28 oktober 2016 - 09:46

BLUE & GREEN LOOK

Hej solstrålar! FREDAGEN är här igen och för mig innebär det en ny outfit, jippii! Det innebär också arbetsintervju senare idag, halloweenfest ikväll och Kentkonsert imorgon!! Låter som att det kommer bli en extra minnesvärd helg denna helg! Blir grymt! 

 

..sen - Alltså jag kan inte släppa taget om min kaptenskeps! Ni har kanske märkt att jag haft den nu med ett ex antal outfits, hehe. Jag har nu bytt den gamla mot en ny en. Har haft en förra fler år nu och jag har inte tröttnat på den ännu. Den har blivit lite av min signatur nu förtiden! Men hittar man något man gillar så varför inte köra med det tänker jag! De är ju dessutom super moderna nu också! Finns lite överallt men köpte min på nelly.com och den gamla var från hm.

 

josefintatianabloggGG3mili21bwblank FotorNEW5josefintatianabloggSVENSKmili25josefintatianablogg9miliskirtjosefintatianblogg8josefintatianablogg9mili17josefintatianablogg10mili24josefinttaianbloggbwjosefintatianabloggEEER2

Bilder av Anna Betlehem

 

Det blev det en militärinspirerande look. Lite inne på den stilen nu, tycker det är så snyggt! Jag fick för mig denna gång att blanda grönt och blått. Jag tycker det fungerarade rikigt bra ihop faktiskt. I Collaget nedan hittar du inköpställen som kan hjälpa dig hitta looken. 

 

 

Shop the look! :)

 

 

Puss & Kram,

Josefin

torsdag 27 oktober 2016 - 14:16

UTE I REGNVÄDRET


amilibw

Hej på er!<3 Idag var jag och Anna ute i det regniga vädret på en liten foto-tur. Det var som sagt inte det bästa vädret men några outfitbilder fick vi nog fram vet jag. Några random pics från vad jag senare kommer att publicera som en outfit. 

 DSC 7200

annabmedhattannab1

Vi gick även och hälsade på Rebecca på Loftet som var där på praktik och småpratade lite innan jag och Anna gick hem till mig och drack kaffe och skrattade åt våra bilder vi hade på datorn tills hon gick tillbaka till skolan. 

 

mili2

 

Kram,

Josefin <3

onsdag 26 oktober 2016 - 15:42

COFFE AND CAKE

coffee

Onsdagsfika med älsklingen. Hade kvar lite på mitt presentkort till Sweet Vaasa så det fick bli fika där idag. Drack en Latte Macchiato och varsin lime cheesecake. Mums.  

 

Kram

Josefin

tisdag 25 oktober 2016 - 22:27

GODKVÄLL!

2016 10 24 14.37.30

Hejsan hallo där! allt bra och så? huh. de senaste dagarna har jag jobbat på här hemma. Vet inte hur många timmar men många har jag nog. Jag har suttit och lagat mönster och sytt på mina egna projekt. Skrev förrut att min syglädje är tillbaka och den är ännu här, måste säga att att det blev bättre än jag kunde tro faktiskt. Hittills har jag framställt en blus, polo och en topp men de är ännu prototyper så vågar nog inte visa/fota dem ännu iaf. 

 

2016 10 19 16.40.28

Lustigt hur tiden rinner iväg då man är riktigt inne i något som man tycker är kul. Nu är det nog en serie och sen i säng! Puss hoppas ni had en fin dag!

Josefin 

 

 

 

 

 

fredag 21 oktober 2016 - 21:54

DÅ SYGLÄDJEN KMR TILLBAKA!

somnad3

somnad5

 

Hejsan. Jag känner mig lite extra glad idag! såhär är det. Jag kom på en dag, att nu vill jag börja sy igen! Jag har inte haft någon lust och har inte sytt något häller på över ett år! Man tänker ju att efter man har gått på en sömnads utbildning - formgivning så är man taggad att börja skapa kreationer och designa på riktigt. Men så var det inte riktigt för mig. Jag tappade lusten lite, jag tror jag fick lite "leidon" av det där ett tag. Kort historia lång så kanske jag kände att en av orsakerna var jag inte fick all den kunskap i skolan som jag egentligen skulle behövt för att sen kunna jobba i branchen och blivit peppad att fortsätta med det. Vilket kanske inte är så bra man går ju i skolan för att sen kunna jobba med det man utbildat sig till.

 

Collage Fotorsoman

Men som sagt nu har jag fått sy lusten tillbaka och tycker det är himla kul att skapa något igen! Tror det var bra att jag hade en liten paus. Jag har varit till Eurokangas nu och FYNDAT stuvbitar så nu blir det syverkstad! Det är också mycket roligare nu också för nu har man fria händer och man kan göra preciis vad man vill utan att någon kan säga att det är "rätt" eller "fel"! En vacker dag kanske jag vågar visa mina kreationer! Känns lite som att jag har fått tillbaka något kärt som jag tappat bort. Så nu är det bara att pusta bort dammet av Gamla Bettan (symakinen) och börja på igen! weeiij!

 

Collage Fotorsoman2hello

Ha en awesome helg mina vänner!

XOXO

Josefin

torsdag 20 oktober 2016 - 11:24

GALATIPS

Hejsan svejsan! Eftersom det är mycket snacka om galan tänkte jag tipsa er om lite gala klänningar som inte kostar skjortan! Ifall ni inte hittat någon ännu har ni här några alternativ, alla under 100 lappen! hur bra?!

 blank Fotorgala

 

Gala Dress part3

 

 
White gala dressens

 

 

tisdag 18 oktober 2016 - 12:47

DAGENS OOTD: GRÅTT & SVART

Hej era fina! Hur är det med er? Var super trött imorse, vet inte varför, gick inte så sent och sova ändå. Vi såg på Narcos, har sett två säsonger nu. Den serien är verkligen hemsk, om ni vet Pablo Escobar han var en colombiansk gangster och knarkhandlare, så hemskt egentligen, men mycket bra gjord serie för er som vill ha en ny serie att se på. 

 

blogtataiana9

Sen har det ploppat upp en ny header som ni märker, jag tyckte den förra var lite för somrig för denna årstid så fick bli en ny fräsch en. Vad tycker ni om den? Igår var vi och tog bilderna med Arash och nu får ni se resten av dem.

 

blogtatiana4blogtatiana5jobtatiana2

 Blev en grå svart outfit kombination denna gång. Jag ville blanda hårt och mjukt så det blev "skinn"-byxor med "päls"-Jacka. Grått och svart behöver inte vara tråkigt!

 

blogtatiana7Bloggtatiana2Blog MG 9022.blogblogtatiana3

Bilder & redigering: Arash Matin

 

blogtatiana8blogtatiana10

Hat H&M / Jacka Seppälä / Svart Långärmat KappAhl / Byxor Cubus Gamla / Sneakers Seppälä Gamla/ Väska webshop / Halsduk Kappahl / Rosa Chocker Glitter / Örhängen gamla / Klocka Skagen Denmark

 

Ha en underbar dag, och ta hand om varandra! Love,

Josefin

måndag 17 oktober 2016 - 19:19

RÖSTNINGEN ÄR I GÅNG!

God kväll! Äntligen har nominering till galan börjat och satte just och funderade vad jag skall ha på mig, hehe. Temat är Black and white och tyckte först att det var lite knepigt tema att hitta något att ha på sig men sedan började jag kolla runt lite på olika webshoppar och nu tror jag nog att jag har hittat det jag söker efter. Vi får se jag hinner väl ändra mig ännu sådär 100 ggr.

 

MG 9022.blog

Jag är extra taggad inför galan eftersom jag inte kunde komma förra året och de verkade så kul och glammigt, sen har jag aldrig varit på någon gala förrut så bara det blir kul! Och hur ofta får man klä upp sig och vara galafin? händer inte allt för ofta! Trevlig kväll! 

 

Gå in och rösta på dina favoriter här: finlandssvenskabloggare.com

 

Puss & kram,

Josefin

måndag 17 oktober 2016 - 12:39

HÖSTEN SO FAR

Hej och har ni haft en bra höst hittills? Jag har jag haft det riktigt bra så samlade alla mina iphone bilder från senaste månaderna som en liten resumé på senaste tiden. Här är lite plock hittills. Åkte en sväng till huvudstan, har ätit ute, varit ute på promenad, gått på gym, och kollat på serier. Sånt där höstmys ni vet. 

  

Collage Fotor52

 

collagehost3

 

collagehost2

 

Collage Fotor51

 

collagehost

Mina höstbetraktelser. Följ mig på Instagram: josefintatianablog

 

Kärlek,

Josefin