Visa alla inlägg skrivna november 2016

söndag 27 november 2016 - 17:31

MIN VECKA / V.47

Hej alla! Denna helg har jag minsann fått julfeelis! Ätit både julmat och varit på julkonsert! Gjorde denna gång en kort lista på vad jag gjort under denna vecka. 

 

black5q3

Onsdag gick jag på kaffe med Sandra och fick lära känna henne lite mera, det var trevligt att ses! 

 


DSC 311

 

Torsdag gick jag till Wasaborg Syncenter eftersom jag hade vunnit ett par Andy Wolf solglasögon som jag fick plocka ut. Det var verkligen svårt att välja! Men till slut valde jag ett par pilotliknande bågar. Väntar nu på att få hem dem men de tar väl ett tag innan jag får börja använda dem, hehe. Tack igen för priset och fin betjäning! 

 

Fredag var det stämnngsfullt i Brändökyrka där jag lyssnade på jullåtar som kören Pedavoces framförde, Jonathan var där och spelade slagverk! Sen lite julglögg hos Lilian. Här kan ni hitta bilder som Nikonisten tog från konserten. 

 

christams2

Lördag, Nu snackar vi JUL. Jag åkte hem till föräldrarna där de hade ordnat lillajulmiddag med släkten. Underbart god mat och kul att se släkten igen då vi bor lite utspritt nu förtiden. 

 

Foto 26 11 2016 13 32 45

Söndag, Tittade ut och det hade kommit massor med SNÖ!! så fiint! Åt lördagens mat som lämnade från lillajulbjudningen. Nu är man i matkoma är så otroligt mätt! 

 

Det var mina senaste dagar, hur var dina? Glad Lilla Jul!

 

Kram,

Josefin

onsdag 23 november 2016 - 19:35

BLACK FRIDAY - WHERE TO SHOP!

Hejsan! Det är dags för B L A C K  F R I D A Y  som årligen ordndas sista helgen i November. Här är några butiker som har extra rea nu under fredag (om man är modeintresserad), både webbshoppar och fysiska butiker! Vill man fynda så skall man göra det NU! Butikerna brukar inte avslöja i förväg hur mycket rea de har men man får bara hoppas på att det stämmer det jag kollade upp. 

 

JSFNTATIANABLACKFRIDAY 

Blir du snurrig av alla ställen som gör reklam hit och dit om sina erbjudanden. Lugn här är en liten lista!

 

  • H&M kommer att ha 20 procents rea på alla sina produkter till söndag. 
  • Gina tricot kommer att ha upp till 50% på utvalda artiklar online hela helgen.
  • Även Mango kommer att ha 20% på allt
  • Other Stories firar med 50% på utvalda produkter
  • Missguided har 40% rabatt på de hetaste trenderna!
  • Nelly.com erbjuder 20% på Vila, Only och Veromoda 
  • Om man är shoppingsugen redan nu så har Asos.com smygstartat sin rea. Dessutom har de också gratis leverans och retur till Finland! 
  • Hos Cubus får man som clubmedlem en exklusiv rabattkod!
  • Junkyard har - new deals every hour!
  • Scorett har redan nu 40 % på Tamaris och senare mera rabatterade priser!

 

+ dessa butiker: Topshop, EllosWeekday, Zalando, Boozt och Lindex...

 

Happy fynding! 

 

Kram,

Josefin

 

 

onsdag 23 november 2016 - 17:40

Till dig min vän <3

TILL DIG MIN VÄN

Sara

Throwback till 2010/2011

 

åuh detta känns som forever ago, men så KUL att gå igenom gamla bilder! Dessa bilder är från 2010/2011 då man trodde man var så cool ni vet. Då jag såg dessa bilder igen så fick jag bara för mig att jag måste skriva av mig lite. Ni får även se mig med längre hår!! 

 

15218685 10154693876678427 1561219219 n

 

Efter flera årsen sist är det med olika känslor man ser på bilderna och tänker på hur det än gång var. Det har hänt så mycket sen dess. Men det jag nu är glad över är att vi har fått kontakt igen, Sara, Sara din underbara knäppis! <3 Så kul vi hade, vi kunde sitta och fjantta oss bara utan någon speciell orsak, bara vara crazy, och det är det jag älskar med dig! Det är synd att det tog 5 år tills vi tog kontakt igen! Men jag är nu så tacksam över att du skrev och skickade dedär knäppa bilderna på oss som fick mig att tänka tillbaka på vilka roliga minnen vi hade! Tack!

 

15184007 10154693879393427 157525208 o

 

Jag har tänkt mycket på dig hur du har det, vad som hände, men inte rikigt vågat ta upp det som var. Jag visste inte hur jag skulle reagera på allt som hände då och det vet du om men det jag vet nu är att det bara kan bli bättre från och med nu. Livet går framåt och är man verkligen vänner som vi var hittar man nog tillbaka till varandra igen och det har vi gjort nu, jag känner mig så tackam över detta! 

 

tbt

Snygga bruudar som skulle göra stan! haha! Back in the days!

 

 

15224769 10154693911398427 910281118 o

Kan man ha ett mera smile face!??! haha

 

15205653 10154693809023427 502283072 o

På den tiden man hade pannlugg och och sönderplattat hår! 

 

15211544 10154693838488427 498053226 n

Detta inlägg är till dig min vän, Sara Nygård! Låt oss skapa nya minnen tillsammans!

 

Puss & Kram,

Josefin

 

 

söndag 20 november 2016 - 22:27

GALABILDER!

 G A L A N   2 0 1 6 

 

ga

Lördagen den 19 November var det GALA i Vasa Stadshus dvs igår och jag var så klart där! Det var en riktigt höjdar dag! På dagen var jag och Jonathan på PLEPPO TVÅ och huhhu vad skojigt det var. Efter det var det direkt galadags. Pyltade på mig klänning, skor, och alla accessoarer och gick mot stadshuset. Då jag kom fram mötte jag Anna och hennes kompisar och vi gick in tillsammmans. Redan då man kom in var det folk överallt som minglade och fotograferade varandra till höger och vänser, haha. Före själva programmet skulle börja minglade vi med alla och tog lite bilder på "röda" mattan, eller den lila mattan i detta fall. 

 galan2016mikaelnybacka2  Anna, Jag, Hanna, Emilia, Iisa och Ronja

Bild av Mikael Nybacka

 

resizedimagbw

Min Gala outfit: Klänning Rebecca Stella, Väska H&M, Skor Topshop örhängen Gina Tricot.

Bild lånad av Anna betlehem

 

galanfinemang

stadshuset

galan8jsfntatianna

Jag, Julina & Daniella

 

Då jag hade köpt biljett själv och inte hade någon aning vem jag skulle sitta med, var det spännande att se vem man skulle ha som gala sällskap under kvällen. Det visade sig att det var två helt underbara härliga tjejer som jag fick bekanta mig med. Daniella och Julina. Jag är genuint glad och tacksam att jag fick träffa er och hoppas på att träffas i framtiden också! Det är det här som är så kul med att "gå själv" på event. Att träffa människor man inte trodde man skulle träffa! 

  

galan 2016 sandramariascom 7 5830de76e087c32f4a83b48a

Programvärdarna Nicke Aldén och Janina Kronlund

Bild Lånad av sandramarias.com

 

Efter att Ida och Maria hälsat alla välkomna steg värdparet för kvällen fram: Nicke Aldén och Janina Kronlund. Galan var igång och priserna började delas ut. Det var kul att flera som jag gissade på vann sen också! Grattis till ALLA vinnare!

 

IMG 9862

 

Som en surprise (för mig) utsedde VOGA Styling mig till kvällens bästa makeup! De utsåg även bästa frisyren och kvinnlig/manlig outfit för kvällen. Jag som tänkte före galan att tur jag inte behöver gå upp på scen för jag skulle säkert snubbla, och så hör man ens egna namn! Lite overkligt men ingen skada skedd iaf, jag säger tack tack för den vinsten! Jag var dessutom glad att jag hade mina lösögonfransar kvar hela kvällen då jag hade sminkat mig redan på dagen före vi gick på teatern! 

galan2016jsfnMAKEUP

Bilder lånade av Ronja & rockingversace

 

makeupKvällens makeup + röda läppar! Blev så brottom före galan så hann inte riktigt med några bättre bilder på mitt smink men så här såg jag iaf ut. 

 

galanmodeshowModevisningen Wearable But Wow som ordnas av estenomstuderande från Yrkeshögskolan Novia ingick också i galaschemat. Modevisningen var också rikigt välgjord och bra jobbat säger jag till estenomerna! Snygg show! Sen bjöds det även på lite musik av Nellie Fors och DJ-duon Samzimon! 

 

I Pausen fick man mingla runt igen och jag satte mig vid ett bord med Julina och Chevelle. Det var som om vi skulle ha känt varandra från förr fast vi inte gjorde det, så skönt med sådana männiksor, där man känner sig uppskattad och man bara är lixom. Vet inte hur jag skall förklara det bättre men kanske ni förstår.

 

galan 2016 sandramariascom 22 5830e2e39606ee6fc84db2e2

Bild Lånad av sandramarias.com

Sen var det trevligt att få träffa SandraEmilia som vann årets Mode och skönhetsblogg! Det var samma där, underbar tjej och du förtjänade att vinna! ja sen var det kul och träffa ALLA andra också förståss!

 

Där vid 23.00 tiden avslutades galan och med en goodiebag i handen gick vi vidare till BANK där efterfesten hölldes. Där fanns lite småplock, bar och dansgolv dit de flesta sen kom för att festa. Efter att vissa gick till Fontana och andra till Ollis bestämde jag mig för att avluta min kväll och gå hem. Min fötter värkte efter att haft högklackat allt för länge och jag var sen allmänt trött av allt från dagen så jag gick hem där halv ett tiden. 

 

Här kommer för er som missat vem som vann i de olika kategorierna:

 

Årets blogg: Blejk, Fejt & Fab
Årets personliga blogg: Caroline Eriksson
Årets podcast: Ted & Kaj
Årets instagrammare: Siri Fagerudd
Årets Youtuber: Chevelle Ekström
Årets blogginlägg: Karolinas kaos
Årets bloggveteran: Mama's got the magic
Årets modeblogg: Sandra Emilia
Årets föräldrablogg: Carola Ekman
Årets nykomling: Cake and Beans
Årets hälsobloggare: Linas blogg om träning
Årets kreativa blogg: Lindas lantliga
Årets inspiratör: Amanda Audas-Kass
Årets fotoblogg: Jarina

 

STORT TACK till gala-teamet, speciellt Ida och Maria som ordnat hela spektaklet! Ni är grymma! Ni lyckades verkligen med the party of the year! 

Här kan ni också läsa de andra sevendaysbloggarna som bloggat om galan. 

Kram, Josefin

 

torsdag 17 november 2016 - 13:48

GALALISTAN KMR HÄR!

Hejsan! Hoppas ni inte blir trött på mina galainlägg, men då det händer något kul så vill man förståss skriva om det. På lördag blir det en glammig och rolig dag, jag skall nämligen och se på  P L E P P O  T V Å  på dagen! Det har jag sett fram emot ändå sendan jag köpte biljett för över ett halvår sedan! Jag har nog lika knäpp humor som Ted & Kaj tror jag! så om ni andra ska dit på lördag så om ni hör någon som skrattar som en tok helatiden så är det jag!

 

Men för att tagga till riktigt ordentligt inför lördagens festligheter så tänkte även jag fylla i galalistan!

 

GALAn2
Hur känner du dig inför Galan 2016? TAGGAD. Det är min första gala så för mig är det extra spännande. Som jag har sagt förrut, inte varje dag det ordnas GALA så varför inte gå? 


Vem kommer du att gå på Galan med? Jag köpte min biljett själv, men kommer säkert att gå med dem från sevendaysgänget. Min pojkvän funderade ett tag på att gå med mig, men sen tyckte han att det nog inte var hans grejj. Mina närmaste är inte bloggare så då får man gå "själv". 


Har du din galaoutfit under kontroll? Jajjamen! Köpte min klänning för flera veckor sedan eftersom jag då redan hade stress över vad jag skulle ha på mig, hehe! Sen har jag fyllt på med andra accessoarer i efterhand och nu har jag en komplett outfit, el det var ju dedär strumpbyxorna, ska man ha svart eller hudfärgade.. kanske jag måste gå till stan ändå.. så ja jag har nästan full kontroll! 

 

STYLEBLOGG18

Bild av Anna Betlehem


Vilka tre saker kommer du garanterat att ha med i din väska? Telefon, läppstift, och så klart galabiljetten! 


Har du övat på dina poser till röda mattan? Hahah, näe.. tar det som det kommer och känns bäst tror jag!


Är det någon du inte mött personligen som du ser fram emot att träffa på Galan? Ja det är många man skulle vilja träffa, men är lite extra nyfiken på SandraEmilia och Sofiesmode, då de är i samma genre som mig. 


Vilken kategori i prisutdelningen är du mest taggad inför? Mode och skönhetsblogg - kategorin är spännande och se vem som kammar hem vinsten, och sen Årets blogg är också spännande att se. 

 

tegel2

Bild av Anna Betlehem


Vilken programpunkt kommer bli den roligaste? Minglet och uppträdanden kanske? Vet som sagt inte hur det var sist men tror nog hela kvällen blir rolig! 


Efterfesten hålls vid Bank. Vilken låt vill du absolut dansa loss till? Ja skulle säga, alla låtar som har lite upprtempo så är det bara att dansa loss till enligt mig om man har tillräckligt bra feeling! 


Om du skulle summera bloggåret 2016 med en mening, hur skulle den meningen lyda? Mycket klädinspiration och att jag själv har fått utvecklats i mitt bloggande. 

 

vasa4Hade inga bilder från förra årets gala då jag inte var där så fick bli en blandad kompott med bilder!  

 

Puss och kram och hoppas vi ses på lördagen!

Josefin

tisdag 15 november 2016 - 13:22

GALA DETALJER!

Galan närmar sig med stormsteg och snart är dagen här då jag för första gången får gå på gala! Skall bli riktigt spännande! Först för att det är min första gång och sen för att träffa alla nya människor så det blir lite pirrigt. Det är så hörni att jag inte alltid har varit den socialaste typen, fast det kanske verkar som det ibland. Jag har alltid varit den där blyga i klassen inte för att det är på samma sätt idag men jag är ändå inte den som ska stå i centrum och ta plats.

 

Tror nog att det har ändrats med åren också, jag är mera frammåt nu också än för 10 år sedan. Men jag är ju den jag är och kan idag också känna ibland att jag inte känner mig hemma i sociala sammanhang, eller i gäng. Det beror så på situationen också och vilka människor man umgås med. Tror det också kommer från skoltiden (låg & högstadiet) då jag alltid kände mig lite utanför och inte visste var jag hörde hemma, jag hade ju nog en bästis som hade då och några till men kom aldrig riktigt in i något gäng, vet inte riktigt varför, men ja det är en annan berättelse. Nu vet ni det om mig. Det skall bli rikigt kul att gå på gala i år!

 

Här är en liten sneak peek på vad jag kommer att ha på mig på galan. 

 

GALA3GALAn8GALACollage FotorGALAGALA4GALA1GALA6GALA5

 

Skor Topshop / Klänning Rebecca Stella / Väska H&M / Örhängen Gina Tricot

 

DÅ jag såg dessa beauty skor på nelly så blev jag bara kär och måste klicka hem dem. Syftet var att jag ska använda dem till galan men passar lika bra till julens alla fester också, jul, nyår, bröllp osv. Alltså det söta fluffet på tårna! <3 Jag kommer att ha en svart klänning till som ni får se i ett senare skede! 

 

Kram,

Josefin

lördag 12 november 2016 - 14:46

EN SILVRIG OUTFIT

 

N E W   L O O K !!  -  N Y   O U T F I T !! 

Varmt välkomna till min blogg alla nya samt gamla läsare. Här får ni en uppdatering om de senaste dagarna och den nya outfiten som jag tycker blev rikigt cool! 

 

SILVERSTYLEBLOGG9WHATEVERYOU

 

Jag steg upp ovanligt tidigt för att vara lördag, kom nämligen just från en skriv- och inspirationskurs. Det var riktigt tankeväckande och inspirerande. Det var sevendays som ordnade kursen där det var författaren Sara Jungersten och språkstöd Charlotta Svenskberg höll varsin föreläsning. Så nu vet jag lite mera vad jag skall tänka på i framtiden. Sen var det kul och diskutera med alla om ämnet bloggande! Vi sitter lixom alla i samma båt och man känner en sammhörighet med alla på något vis! 

 

SILVER2SILVER3SILVER4SILVER9

SILVER5

 

Igår blev jag klar med dessa bilderna som vi tog i torsdags, och jag måste bara säga att visst blev de coola!? Vi hittade ett häftigt ställe nära Lidl där det fanns gamla fabrikshus och söndriga förfallna hus där hittade vi sand/stenhögar som fick bli dagens foto location. Lite annat än vanliga streetstyle bilder men jag tycker det är kul med varierande ställen då man tar bilder. Variation är alltid bra! Får se vart de bär i väg nästa gång! Minns att det var svinkallt den dagen så vi fick vara snabba med att knäppa lite bilder. Dagen efter kom första snön!

 

Före vi tog bilderna gick vi på Combolina loppis. Vet inte hur länge vi var där inne men det kändes som flera timmar! Det är svårt att gå igenom det stället på en h kan jag säga, man får nog boka in halva dagen om man skall hinna se allt. Fyndade föresten de svarta culottbyxorna på jag bär på bilden. Hade ett par från förr men de började vara så slitna så fick bli ett par nya!

  

SILVER10SILVER6SILVERSILVER7

 

Sen kanske ni tänker, men vad mörkt hår hon har? var det inte ljusare? Ja ni ser rätt jag råkade färga håret för några dagar sen! Jag hade nog funderat lite på att ändra färg och så men sen då mittiallt så blev det ganska spåntant faktiskt. Tog tag i saken, gick och köpte färg, gick hem, färgade håret och vipps nytt hår! Så SKÖNT måste jag säga! Håret blev en aning mörkare än planerat men gillar det väldigt mycket. Det var så risigt efter att jag hade blonderat det i somras så jag bara var tvungen att göra något nytt med det. Passligt nu till Galan också! 

 

SILVER11
 
SILVERR
 
  

Jacka Zara / Grå fuskpälsväst KappAhl / Svart Topp H&M 

Culottebyxor Lindex / Chocker Glitter / Väska ? loppis / High Heels H&M 

 

 

 
 
Shopthelook

 

 
 
 

 

Det blev en svart och gråsilvrig look som ni ser, hoppas ni inte tycker den är tråkig. Men jag diggar min silver jacka som jag köpte från Zara i Helsingfors tidigare i höst! Man behöver inte ha så mycket annat ryshpysch då man har den inte! Nu ska jag fortsätta min lördag med att sy lite. Ha det bra!

 

Bilder av Anna Betlehem och styling och redigering av mig.

 

Kram,

Josefin

onsdag 9 november 2016 - 11:26

FARSDAGSTIPS!

Hellojsan! På söndag är det farsdag och vem vill inte hylla sin far med att ge honom något fint. Därför tipsar jag om vilka farsdagpresenter som ni kan satsta på i år. 

 

 

Fathersday2
 
 
Om man inte är helt säker på vad man skall köpa så är accessoarer alltid bra. För vi ver ju att de blir alltid glada vad de än får. 

 

 
Fathersday

 

 

tisdag 8 november 2016 - 13:32

EN HELG HOS FÖRÄLDRARNA

Hej, Moi, Hi! I helgen var jag hemma hos föräldrana och var hundvakt. Mamma och pappa har en Dvärgsnautzer och en Lagotto. Att sköta dessa är som att sköta sköta två barn, eller mycket "värre" haha! Men de är sjukt söta också. Igårkväll kom jag tillbaka till stan och nu skall jag försöka planer resten av veckan lite. 

 

stylebloghomeblogg34

blogg35

blogg32

På Lördagen var jag annars till Combolina loppis och jag fyndade verkligen! Som ni ser på bilden hittade jag en CARIN WESTER tröja för ett bra pris, ett par NUUDIE JEANS för 6 €! Lyckan var total då jag fick hem! Sällan jag brukar fyndar SÅ bra alltså! Jag tror jag ENDAST skall börja shoppa på loppis nu förtiden, får se hur det går. Annars var Combolina rikigt snyggt, samma som Combo men mindre! 

 2016 11 05 12.04.18 1

stylebloggome3blogg31stylebloghome2blogg33

2016 11 07 11.29.35

Vackra morgnar som dessa! <3 

 

xoxo

Josefin

söndag 6 november 2016 - 11:16

HÖST BLIR TILL VINTER

WHENAUTUMNgulalovgulalov2guljsfngulalov3

Hej! Nu börjar det verkligen kännas som vinter, det känns i luften. Man får börja klä på sig nu minsann! Tror detta blir de sista höstiga bilderna för i år! Då jag och Anna tog dessa vid kaserntorget, såg vi en gul plätt med en massa gula löv och det blev det perfekta stället att ta några bilder på.

 

gulalov5gulalov4afriendgulalov6gulalov7

gulalov8

tegel3

A hat kind of day. Denna gång lånade jag Annas hatt, hehe! Tyckte den passade outfiten tillsammans med slitna jeans och ullkappa.

 

jsfntatianablogg

tegel15

tegel16

tegel18

tegel17

tegel19

Bilder av Anna B

 

Har annars haft en skön helg. Jag har varit hos föräldrana i västervik, gått på loppis, gått skogspromenader, redigerat bilder, lyssnat på poddar. Börjat lyssna på P3 Dokumentär på podcaster och man blir verkligen berörd och tagen av verkligheten då man lyssnar på dem. Tänker inte berätta mera än så ni får lyssna på dem om ni vill. HA en skön söndag alla där ute! 

 

 

INKÖPSTÄLLEN:

Kappa ELLOS Halsduk & Skjorta KAPPAHL Tröja GINATRICOT Väska H&M Jeans CHEAP MONDAY Skor ZARA Hatt H&M Örhängen SNÖOFSWEDEN

 

Shop the look