Visa alla inlägg skrivna december 2016

lördag 31 december 2016 - 10:47

MINA MEST LÄSA INLÄGG 2016

Hej och god dag/eftermiddag eller när du nu läser detta inlägg! Har tidsinställt detta inlägg nu för att jag måste jobba idag.. ja på nyårsafton och allt, men det är bara till kl 17 så det är lungt! Såg Anna-lena gjorde en "mest lästa inlägg" och tänker bjuda er på samma! Alltså inte samma lista som henne då utan min egna! Som ni säkert känner till så är denna blogg mycket fokus på mode så ni kan ju gissa att de mesta av inläggen är moderealterade. Då Kör vi! 

 

 

  Mina Top 6 inlägg 2016!

____________________________________ 

 

 

1. 90-tals trenderna vi inte trodde skulle komma tillbaka

 

PLATASKORNA2

I detta inlägg skrev jag om olika trender från 90-talet som man ser som har kommit tillbaka idag. Tror folk gillar sådana inlägg eller tydligen gjorde folk det eftersom den kom på 1a plats! Tyckte själv det var kul att göra inlägget då jag själv kommer ihåg alla de gamla trenderna fr 90-talet! Klicka er in om ni vill läsa mer och vilken jag gillade mest!  

 

 

2. Underklädes-trenden! 

 

resizedimage800622 topptend

Underklädestrenden var också populärt inlägg! Kanske för att den just var lite oväntad trend?! Den har ju alltid funnits i någon form i modet men inte så mycket som nu! I inlägget visar jag olika typer av underklädes alternativ och hur du kan använda den.

 

 3. Min Praktik på DV

 

resizedimage800600 Skarmavbild2 Fotor Collage

Publicerade detta efter jul detta år fast jag har på praktik före julen förra året men den fick komma med i listan iaf! Så Roligt att folk verkligen var intresserade och läsa om min period på Damernas Värld! Det är en tid som jag aldrig glömmer och kommer alltid att se tillbaka till som en speciell period i mitt liv! Om ni vill ha en extra inblick i hur det var (ur min synvinkel) att vara praktikant på en modetidning så är detta något att läsa! En av de längre inläggen för min del här på bloggen.

 

4. Little Room 

 

resizedimage800566 blogg26

Nu kommer vi till mina sammarbets-inlägg som ofta får många läsare. Folk gillar dessa typer av inlägg tror jag. Detta var då jag var och besökte Little Room här i Vasa på våren. Provade massa fint och tog lite bilder från affären. Kika inlägget om ni vill veta mera. 

 

 

 5. Avocas Skoaffär

resizedimage800533 AVOCAS11

Samma gäller här, sammarbete med skoaffären Avocas! Blev förtjust i några skor som jag visar i inlägget och så berättar jag lite om affären och vad jag tyckte om mitt besök! 

 

 

6. Sneak Peek Fall Fashion 2016

resizedimage800622 fall3

Till sist som jag valde att att avsluta min lista med är trenderna för denna höst som var och då man ser vad som kommit in i butikerna så har sammets trenden (som är en av de valda trenderna och på bilden ovan) verkligen gått bananas! Iaf enligt mig så har den fullständigt exploderat, finns på ALLT, klänningar, skor, väskor ja you name it! Vill ni veta mer vilka trender som var inne denna höst så finns det i detta inlägg. 

 

 Puss & Kram,

siggnatur14

fredag 30 december 2016 - 12:05

MINA OUTFITS OCH DET BÄSTA FR 2016!

Skarmavbild 2016 12 30 kl. 11.09.20myoutfits

 

Skarmavbild 2016 12 30 kl. 11.09.39

 

Hej vänner och bekanta! Ligger faktiskt i sängen och vilar upp, har haft feber och har inte varit så pigg de senaste dagarna och så har jag också efter julen varit till Jakobstad och hälsat på och har jag jobbat lite så därför har det varit lite tyst från mig här. Men nu då jag har lite mera ork och tid så får ni en liten års resumé i form av mina outfits det gångna året!  

 

Skarmavbild 2016 12 30 kl. 11.09.51

Skarmavbild 2016 12 30 kl. 11.09.59

 

Har ni någon favorit(er)? Jag har nog några iaf, hehe. Annars om man ska tänka tillbaka på året så har det varit mycket dåligt som hänt speciellt allt med  finlandssvenskan i vårt land då pratar jag om jouren och det att Finsk ungdom postade den hemska videon. Jag blir så arg och ledsen då jag tänker på allting!

 

Skarmavbild 2016 12 30 kl. 11.10.04

 

 

Finns så mycket dåligt som hänt MEN det som har varit bra i år är följande:

 

1. Jag fick ut mina papper från Novia. (Formgivning)

2. FLyttade till våra fina lägenhet här i Vasa!

3. Träffat massa spännande och inspirerande personer under året.

4. Har inte kunnat resa så mkt men fick möjliget att åka till huvudstan en sväng.

5. Fått gå på gala!

6. Varit på diverse konserter! Speciellt KENT konserten är svårt att glömma!

7. Då vi åkte skidor/snowboard i Levi! shit vad kul det var! Hoppas på att åka i år igen!

8. Alla fina events jag har fått gå på. 

 

 

Puss & Kram,

siggnatur13

lördag 24 december 2016 - 10:07

GOD JUL TILL ER ALLA!

DSC 1204

 

Vill önska er alla en god och fridfulljul! Hoppas alla har det bra och får en fin dag. Igår hade vi riktigt julstök här hemma med att baka pepparkakor, klä granen och så det är nu i julstämmning. Snart bär det iväg till Nykarleby! 

 

DSC 1175

GOD JUL PÅ ER ALLA!

 

Puss & Kram,

siggnatur12

torsdag 22 december 2016 - 12:42

STAY WARM WITH A FLUFFY JACKET

fur9dd22

Ja hörni detta kan vara den sista outfiten jag lägger upp detta år! Tiden går så fort och snart är 2017 här! Funderade på att göra en snabb års resumé, får se om jag hinner. Försöker hålla humöret upp fast det är så mörkt och ruggigt ute som tur åker jag hem till Västervik idag och spenderar julen där. I detta inlägg får ni se en gammal favorit, nämligen min faux fur jacka.  

 

beigeandfluffy

 

beigefur

fur9dd22daaa

 

geigefur3beigefur2

 

Jacka Gina tricot / Polo KappAhl / Kjol H&M / Skor Nelly.com / Halsband Forever21

  

beiigggefueerr

 

beigefur4

 

Bilder av Anna Betlehem

 

 

Puss & kram,

siggnatur11 

 

 

tisdag 20 december 2016 - 15:24

UNNA DIG EN FIKA

sweet6

Hej fina! Hur mås det idag? Här är det fint, där är ju jul snart! Mysigaste studen året. Igår började jag dagen med att träffa Anna B, tog lite foton som vi brukar och så gick vi till Sweet Vaasa, där det som vanligt var fullt med folk. Snackade om allt möjligt medans vi åt och drack. Det fick bli en bra start på veckan. Senare i veckan ska jag åka hem till föräldrana och fira julen där. 

 

sweet4

 

 

sweetfika

 

fikapaus

  

sweetfika2

 

sweet1

 

sweet3

Bilder Anna Betlehem

 

Sköt om er. Puss & Kram,

 

siggnatur10

 

måndag 19 december 2016 - 11:10

MINA TOP 10 JULFILMER !

Good dag vänner! Julveckan är inledd och det är endast 6 dagar kvar till 24e! Hade turen att inte ha så mycket på schemat just denna vecka, vilket betyder att jag kan åka hem till föräldrana och mysa lite med dem! På julen älskar jag att se på roliga och knaisga julfilmer (hör lixom till nu på julen) så idag får ni min topp 10 lista! - Mina bästa julfilmer of all time kommer här! 

 

top10jul

 

En blandad kompott med knasiga filmer och

romantiska komedier som jag tycker man borde se!

 

top10jul2

 

Det var alla som jag kom på just nu faktiakt. Finns ju massor med fina julfilmer! Ni får gärna tipsa i kommentarsfältet om ni kommer på någon som man måste se i jul! Men min all time favorit är ju så klart Ensam Hemma!! Ser den VARE år!

 

Puss & kram,

siggnatur9 

lördag 17 december 2016 - 11:49

THE UGLY XMAS SWEATER!

Hej! Inte länge kvar nu tills tomten kommer.. hehe. Vill man vara bekväm nu i jul så löns det att satsa på en rikigt jultröja! "The ugly xmas sweater" med andra ord. De är oftast rikigt fula men det finns nog rikigt söta också! Nu då jag jobbat så mycket denna vecka märkte jag att de juliga tröjorna vi hade i affären gick åt väldigt snabbt! Det hade jag inte väntat mig faktiskt. 

 

sweaterxmas

 

xmasss 

Kul att veta: 

Den fula jultröjan har blivit ett vanligt inslag under julen. Den kännetecknas med komiskt stora skildringar av snögubbar, renar och julgranar, och någon form av pom-pom eller filt applikationer. Tröjan har funnits i USA sedan slutet av 19-talet, men bara de ohyggliga semester versionerna började spira upp under de senaste årtiondena. Bill Cosby var en den som utvecklade den fula tröjan till en trend. 

 

 
 
xmas sweater

 

 
 
 
 

Men under det senaste decenniet, har trenden plockas upp årligen och man kan hitta dem överallt nuförtiden. Det ordnas även fester med temat "Ugly xmas sweater"! Det tycker jag är lite kul. Har aldrig jälv gått på en sådan fest men skulle säkert  gå om jag blev bjuden. En film som jag kommer att tänka på är Briget Jones Dagbok där Colin Firth hade en ful jultröja som hans mor gav honom till jul och han var den enda som hade en på sig en och det blev en lustig  situation. Men en sak är säker den värmer en under julen och man får sig ett skratt! 

 

xmass2mys
 
 

 

 

Vad säger ni, kommer ni att gå med en knasig jultröja i år? 

  

Puss och kram,

siggnatur8

onsdag 14 december 2016 - 20:14

LET IT SNOW! LET IT SNOW!

Moorjens morjens! Just nu sitter jag och bara pustar ut efter jobbdagen, blev 8 h jobb idag. Är inte så van så är rikigt trött nu! Sen som det alltid är då man skall stänga så sa någon ändå in och prova någonting, alltså VARFÖR?? Kan man inte lägga undan plagget eller komma nästa dag!? Då man ändå har sagt att man har stängt dessutom! Det är nog något jag inte förstår mig på, skulle aldrig själv göra så. NÅ-ja sorry blev lite strörd bara idag. Det bästa är nu att man har en underbar pojkvän som lagar mat åt en då man kommer hem. Sen ska vi fira att Jonathan har lämnat in hans gradu för språkgranskning och nästan är färdig helt från ÅA!!! Han har värkligen kämpat och varit så duktig!

 

JOSEFINTATIANA3xnewlook

JOSEFINTATIANA2x

JOSEFINTATIANA13BLOGG

Nu är det minsann vinterjackan som ska på då man då går ut! Som ni ser på bilderna var det lite snökaos då vi var ute och tog bilderna i tisdags. Ibland får man anpassa sig efter vädret och inte bara vad som ser snyggast ut som det brukar vara i de flesta fall! Men trots snön och kylan så blev bilderna rätt bra! 

 

JOSEFINTATIANA2letitsnow

 

JOSEFINTATIANA3xfreest

JOSEFINTATIANA14BLOGG

JOSEFINTATIANA15BLOGGG

JOSEFINTATIANAfreest

 

Mössa / HPI 

Stickat / H&M

Byxor / H&M (finns i butik)

Jacka / Elvine

Skor / Seppälä

Bälte / Gina Tricot

 

JOSEFINTATIANA17JSFNJOSEFINTATIANA18MOSSA

JOSEFINTATIANA16BLOOGG

JOSEFINTATIANA19CLOSE

Bilder av Sandraemilia

 

 Puss & Kram

siggnatur7

tisdag 13 december 2016 - 10:41

LUCIA & TILLBAKABLICK TILL -92!

Foto 06 11 2016 19 06 06

 

1992

 

Glad Lucia alla! Idag bläddrar jag tillbaka i mammas fotoalbum och hittade denna bild. Vet inte varför det är så känslosamt att se på gamla bilder från barndomen. De väcker så mycket minnen och tankar. Jag är 3 år på bilden och vi bodde då i stan på skolhusgatan. Mamma hade klätt mig i pappas vita skjorta (gissar jag) och med glitter i håret var jag redo att lussa för familjen! Måste passa på att säga (fast ni redan vet) till min familj, JAG ÄLSKAR ER, så tacksam att få växa upp i en sådan älskvärd och fin familj som jag har gjort! 

 

Idag står det fotograferande och lite jobb i äffären på schemat! Hoppas alla har en fin och skön dag och var tacksam över det goda i livet! <3 

 

Puss & Kram

siggnatur6

 

 

söndag 11 december 2016 - 13:50

JULFRÅGOR & SVAR!

Glad söndag alla! Tänkte så här i juletid så vad passar väl inte bättre änn att svara på lite frågor gällande julen!?! Var brukar jag fira jul, har jag skaffat alla julklappar, och har jag någongång firat jul utomlands? Svaren får ni här!

fragor

2016 11 30 15.36.2

 

1. Vem firade jul i ditt hem förra julen / I vems hem firade du jul?

Förra julen som så många andra så brukar vi fira hemma hos mommo & moffa i Nyklarleby med hela tjocka släkten! En av de få tillfällerna då alla är samlade! 

2. Vilket är ditt bästa barndoms-julminne?

Jaa-a haha, måste nog vara då man önskade sig den där Barbie-dockan man hade önskat sig och fick den av tomten sen, och så skulle vi förståss test leka med den också med de andra kusinerna ! 

3. När julhandlar du? Har du handlat alla julklappar?

Jag brukar faktiskt ha klart alla julklappar i god tid, men det har hänt att man stressat de sista dagarna också. 

 

dermo26

 

4. När äter ni julmat?

Beror på lite på men oftast efter julkyrkan där tre tiden.

5. Vad är det bästa på julbordet?

Jag älskar allt på julbordet men gillar lutfisken extra mycket! 

6. Hur dags öppnar ni julklappar?

På kvällen där 7 tiden då man ätit sig mätt och sett på Kalle Ankas Jul!

 

JULMYS3

 

7. Vad är den bästa julklapp du någonsin fått?

Vad svårt att välja, men säger symaskinen! Den har jag fått mycket användning av och utlopp för min kreativitet!

8. Hur länge efter jul har du kvar din julgran?

Hos föräldrarna brukar vi ha kvar granen till tjugondag knut! 

9. Har du någon gång firat jul utomlands?

För ett antal år sedan var vi faktiskt på Gran Canaria under julen, måste säga det var lite speciellt att se jultomten bland palmerna, haha! 

 

2016 12 10 15.31.16

 

10. Om du kunde ändra något med julen, vad skulle det vara?

Är riktigt nöjd som det är, men kanske isf att få fira mera med mina svärfamilj också. 

11. Tror du att vi får en vit jul i år?

Jaa--a jag är inte så säker men hoppas ju förståss på det!

12. Hur länge är du ledig vid jul?

Svårt och säga jag jobbar nu för tillfället som extra så det kommer nog och bli lite jobbande under juldagarna gissar jag. 

 

 

 

 

Puss & Kram,

 siggnatur2