Visa alla inlägg skrivna januari 2017

tisdag 31 januari 2017 - 12:00

Dubbel Denim

Hejsan! Igår tvingade jag Jonathan ta dessa bilder på min outfit före vi gick på lunch, haha! Tur gick han med på det. Klippte min lugg också, så nu ser man sådär passligt barnslig ut i vår! Skönt att det inte hänger ivägen någå mera! Hinner inte berätta så mycket mera innan jag måste jobba. Trevlig dag!

 

looklook2look3look5look9look6

 

Grå Kappa, Väska och jeans skjorta från KappAhl.

Jeans & svart trench Monki.

Chocker Forever21.

Klocka Skagen Denmark.

Armband Bik bok.

Sneakers Seppälä.

 

Puss & kram,

siggnatur27

måndag 30 januari 2017 - 16:08

Måndagslunch

kachi3

Hej kära ni! Helgen har passerat och ny vecka är nu på börjad. Denna vecka kommer att bli ganska vanlig med jobb, och sånt. Startade måndagen med att gå på lunch till K.achi! Mumsigt! Jonathan kommer att åka till Jakobstad några veckor och spela och sånt så det var skönt att äntligen få bara vara tillsammans utan en massa annat program! Jag åt en Chicken Ramen Bowl som är min favvo och J tog en Pork Rice! K.achi är så snyggt och trevligt ställe och framför allt fräsch och god mat. Vi hade lite sen lunchtid idag så det var ganska lungt vi var nog de ända i restaurangen, haha. Skönt det! 

 

 

kachikachi2

Älskling som kollar på Menyn!

 

kachi4kachi5kachi8kachi6

Idag kan jag även titulera min pojkvän filosofie magister i tillämpad matematik samt ämneslärare i matematik, fysik och data! Jag är så stolt över honom, han har verkligen kämpat de senaste 5½ åren. GRATTIS ÄLSKLING! <3 

 

Puss & Kram, Ha en trevlig vecka!

siggnatur26

 

fredag 27 januari 2017 - 11:38

ÄNTLIGEN FICK JAG MIN KLÄDSTÄLLNING!

Hellou! Hur mår ni idag? Haft en bra vecka? Själv har den rusat iväg igen så man inte hinner med. Jag fick från att ha en dag jobb till full vecka, och igår hamande jag på 9h jobbpass! Det var en lång dag men gick förvånadsvärt "snabbt" ändå. Jag hade bara ställt in mig på att det skulle bli en lång dag. Brukar vara lite så att man måste bara ha rätt inställning och inte tycka det är jobbit så går det nog bra! 

 

DSC 1597

 

Alltså HUR länge har jag inte önskat mig en klädställning!? Och nu FINALLY har jag en! Den blev en födelsedags present från Jonathan, eller en av dem som jag ska få. Fick välja olika saker till hemmet. Mycket bra present, nu kan jag välja vad jag vill utan att han kan klaga på det eller att han inte gillar det. haha! Blev lite luftigare i klädskåpet nu också då man fick ut lite kläder därifrån. 

 

jsfntjsfnt2jsfnt5

Klädställning Industri av målad metall. 2 krokar. Höjd 131 cm. Bredd 110 cm. Djup 40 cm. Finns även i Svart och vitt! Ville själv ha en i färgen mässing antik! Blev så snyggt är så nöjd! 

 

jsfnt3

Väska: H&M Skor: River Island och & Other Storiesjsfnt4

Klädställning från Ellos.fi (Köp den här)

 

 

Puss & Kram ha en fin helg! 

siggnatur25

 

onsdag 25 januari 2017 - 12:00

TESTAR SVART LÄPPSTIFT

instagoodjsfn

insta jsfn

 

Hej! Denna vecka blev det lite mera jobb i affären än tänkt eftersom folk blir sjuka så hamnar jag och jobba lite mera an väntat men blogginlägg kommer nog att komma för det! Dessa selfies tog jag då hade tråkigt och prövade på hur jag skulle se ut i svart läppstift, lite coolt nog. Det blir lätt en goth-känsla över det, så kanske jag inte skall ha det till vardags precis, hahah! Längst ner i dett inlägg hittar du ställen där du kan köpa mörka läppstift. 

 

M a k e    u p    P r o d u c t s

 

Powder foundation BareMinerals

Make Up Store white eyeshadow

H&M Beige Eyeshadow

Lumene Eyebrow pencil

Rimmel svart kajal

Elisabeth Mott Mascara

Make UP Store Black Lipstick

 

insta8

 

insta2

 


Dark lips

Lipstick, €19 / E l f glossy lipstick, €2,79 / E l f glossy lipstick, €2,79 / Lipstick queen lipstick, €37 / Lipstick queen lipstick, €31 / Lipstick queen lipstick, €22 / Beauty is life lipstick, €26 / Marc jacobs lipstick, €28 / Lipstick Queen pencil lipstick, €20 / Dolce Gabbana dolce gabbana lipstick, €35 / Clinique lipstick, €16 / Givenchy glossy lipstick, €31 / Serge lutens lipstick, €56

 

 

Puss & Kram,

siggnatur24

 

 

 

 
 

 

 

lördag 21 januari 2017 - 14:32

KIWI SMOOTHIE

insta6

insta5KLARkiwismoothie

 

Hej på er! Imorse var jag så sugen på smoothie minsann.  Ville göra en kivivariant och shit vad god den blev! Mums! Det som är så fantastiskt är att det är så lätt att göra och med så få ingredienser! och visst vill man vara lite nyttig nu efter julen. Använde bara lite vaniljsocker men annars är den super nyttig och god! Denna är en riktig mumsig med kiwi, cashewnötter, banan och vanilj. (stödde lite kex på för bildens skull) 

 

För ett 1 glas

 

2 kiwis
1 banan
2 dl mjölk eller surmjölk
1 krm vaniljsocker
5 cashewnötter

 

Så här gör du:
Dela kiwin och gröp ur den med en sked. Skala bananen och dela den i små bitar. Mixa allt i en mixer. Häll på mjölk eller joghurt, vaniljsocker och ifall du vill ha cashewnötter i. Mixa eller mixa med stavmixer i bägaren.  Sen är det Klart!

 

insta3

 kiwismothe

Puss och KRAM, Idag är det är internationella kram-dagen så vill skicka en massa kramar till er läsare!

 

siggnatur23

fredag 20 januari 2017 - 10:00

TRENDER VÅR/SOMMAR 2017

SSTRENDS 17ny

 

Hej! Varför inte dra igång vårens och sommarens trender denna fredag? För att ha någonting att se framemot, sol och värme! Kanske det finns någon som är nyfiken på vad som kommer i butikerna i vår. Är nog inte den enda som vill ha sommar och sol nu tror jag! Vi får hoppas våren kommer snabbare än snabbast!

Under tiden vi väntar får vi mysa i mörkret med något varmt att dricka. Det som man kan se framemot i vår är b.l.a stora ränder, blommigt och nyanser av blått! Den kompletta trendrapporten från mig får du här. Hoppas ni gillar! Så ni vet ni vad ni skall satsa på i vår/sommar! Vissa saker har man redan börjat se i butikerna som skjort-ränderna tex! 

 

 


storarander

 

BIG STRIPES. Ränder går aldrig ur som man säger, inte då det gäller mode häller. Men i år ska de vara större och bredare än vanligt! Du ser ränder på både övre och nedre delar. 

 

isostripes

 blommigt

GARDEN PARTY. Att inte blommigt skulle dyka upp igen är lika osannolikt som att jag skulle börja studera matte! haha. Tycker personligen blommor är ett måste på sommaren! Med en lite bohemisk touch och med ett par jeans kan du inte misslyckas! 

 

blommor

 

 

bhtoppar

BH-TOPPAR. Att man kunde gå omkring i en bh och ett par byxor trodde jag då inte! Nu snackar vi inte vanlig underklädes-bh, utan lite mera utsmyckade och annorlunda bh:n. Varma sommar dagar kan jag tänka mig att det skulle passa då man inte vill ha vanlig bikiniövredel. 

 

bhtppp

 

 

nyanseravblatt

NYANSER AV BLÅTT. Vad säger ni om fifty shades of blue? Blått i olika nyanser på hela outfiten om du så vill är ett alternativ i vår.  

 

blluue

 

klassiskaskjortrander

STRIPED SHIRT. Eller The classic striped button-down, har vi redan sett av under förra året men den kommer igen i år med lite nya format och nyanser. Skitsnyggt med ett par ljusare slitna jeans! 

 

shiirtt  

 

volanger

RUFFLES. Är du en volang-tjej!? Då är denna trend för dig som gillar lite rysh-pysh eller gillar att sticka ut med någonting annorlunda. 

 

rufflez

 

 

nudebeige

 

KHAKI BEIGE. Kim Kardashian-West har setts med dessa färger och trenden har även setts på catwalken. Allt helst i samma färgskala.

 

beigechic

 

 

hippiechic

HIPPIE. Hippie-trenden är ännu på tapeten men lite andra mönster och former. För den som gillar bohemiskt är detta en glad nyhet, i sommar kan du återigen ha mönstrade kjolar och klänningar! Någon som verkligen vet hur man skall göra detta är Roberto Cavalli som på bilderna nedan visar vår & sommar modet i en blandning av hippe och seventies känsla! Mycket snyggt! 

 

BOHHOO 

Bildkälla

  

Puss & Kram,

siggnatur17

onsdag 18 januari 2017 - 12:02

SMYCKEN JAG ANVÄNDER JUST NU

Hej kul att ni har hittat hit ännu en gång! Innan jag far iväg på jobb tänkte jag visa er mina favoritsmycken som jag brukar använda (nästan) dagligen. Smycken är en tjejs bästa vän eller hur? Så varför inte umgås med dem! haha. Just nu är det "inne" med stilrena och minimalistiska smycken.

 

minasmyckenlikeit

Jag är av den åsikten att man behöver inte lägga ut en hel månadslön för att få det där favoritsmycket som man dregglat över i månader. Klart kan man ha dyrare också som man har en livstid och kanske spendera någon gång på lite dyrare, jag har tex ett Kalevala halsband med en tillhörande ring som jag älskar att ha nu som då! Men då det kommer till sådana som mig, dvs gillar att variera mig (lite för mkt ibland) så har jag inte råd att lägga ut mina pengar massor av märkesprodukter hela tiden så då är dessa bra att använda! 

 

smycken1

 

Smycken som jag använder just nu och de behöver inte kosta sjortan! Silver och guld Armbanden fyndade jag från H&M tror de bara kostade 1 € om jag minns rätt. Halsbanden med månar var inte häller dyra, endast 6 €/smycke! DU kan köpa dem HÄR och HÄR(liknande) !

 

 

smyckenjaganvander

Jag har gått och blivit lite småförälskad i stjärn och mån -smycken. De är så fina! De är enkla med ändå stiliga och passar med allt du har på dig! Vad har du för favoriter?

 

 

Puss & Kram, Njut av din dag!

siggnatur22

tisdag 17 januari 2017 - 15:05

LEFTOVER CAKE

Hello lovely human beings! Då jag vaknade i morse hade jag en god feeling, himlen var ljusrosa och vacker och kände mig ovanligt pigg för att vara morgon (är inte rikigt någon morgon människa). Fixade mig klart för att fara på Lunch till ÅA och sedan träffade jag Anna B, poserade med min cykel och tog lite bilder och sen gick jag hem och till min glädje så hittade jag lite tårta som lämnade kvar från Lördagens fest. Lade på lite kaffe, åt en tårtbit, och nu borde man göra något vettigt som lägga på tvättmaskinen tex. och handla mat!!

 

DSC 1417

 

När du inser att det finns leftovers från lördagens bjudning! 

Någon måste ju äta upp tårtan, right? 

 

bra2x2

Porslinet har Jonathan fått av släktingar, och marmorbrickan fick jag av Lukas & Veronica i lördags, tusen tack föresten, ni skulle inte ha behövat köpa något ju! Stordiggar den, någon man alltid har velat ha men aldrig köpt. Tack till er andra också! 

 

Men nu efter detta får det vara slut med sötsaker må jag berätta för er! Blir nästan illamående av tanken hur mycket man har tryck i sig senste månaderna inkludrar jul, nyår, och födelsedag! Skärpning nu Josefin! 

  

 

 

Puss & Kram,

siggnatur21

måndag 16 januari 2017 - 11:00

NY OUTFIT: MIXED STYLES!

 

Josefintatianabl 028

hoodie

 

Hej!! Nu hoppas jag att ni inte tröttnar på mina bilder. Jag tyckte det blev så många bra bilder från senaste fotoshooten så vill dela med mig av dem till er. Hade haft denna look i mina tankar en stund faktiskt men har inte haft någon tillfälle att fota den. Men nu fastande den äntligen på bild! Ville blanda sportigt, gubbigt och något slitet så då resulterade det i denna look! Ibland tänker man att man inte kan blanda en stil med en annan eller att det är helt fel enligt regelboken, men blanda hej vilt bara och testa på olika saker tycker jag - ibland lyckas det och ibland kanske inte men brukar själv testa och på tills jag hittar något som är bra! - Dagens stiltips med andra ord! 

 

Josefintatianabl 033

 

Josefintatianabl 018www

 Josefintatianabl 029

Josefintatianabl 030Josefintatianabl 035Josefintatianabl 036Josefintatianabl 037Josefintatianabl 038Josefintatianabl 039Josefintatianabl 044gubbkavaj

gubbkavaj3Josefintatianabl 025Josefintatianabl 020gubbkavaj2Josefintatianabl 026gubbkavaj5

 

whatimwearing

Josefintatianabl 049Josefintatianabl 052gubbkavaj4Josefintatianabl 056Josefintatianabl 3Josefintatianabl 059Josefintatianabl 068sb

Det här med nätstrumpbyxor under slitna jeans har blivit en rikigt fortväxande trend har jag märkt, och nog är det lite kul med nätet som sticker fram under byxorna. Hittade mina på Kappahl men tror inte att de är så svåra att få tag i om man vill ha ett par! Ha en bra vecka allesammans! 

 

 

Puss & Kram, 

siggnatur20

söndag 15 januari 2017 - 14:19

PARTY SNAPS!

Hej fina! Igår var det en lång men rolig dag. Vi hade fest. Min födelsedagsfest! Fyllde egentligen förra söndagen men ordnade till fest nu igår! Festen var jätte lyckad och så glad att alla ville komma och fira lilla mig! Det var också ganska blandade människor och sådana som inte träffat varandra förr men det gick riktigt bra, vi hade alla så skoj tillsammans!

 

fest4

fest6

fest5

Mums med tårta! Klart man ska ha tårta då man fyller! Hade bara missberäknat lite och trodde det skulle gå åt mera an vad det gjorde så nu har vi en extra tårta i kylen, ifall någon vill komma på kaffe kanske? hihi

 

me28celbrate

 

fest3

 

festpics

På bilderna Sara, Jonathan och jag.

 

Hade jobbat tidigare på dagen och sen var vi bara här hemma hos oss intill på småtimmarna. Hade planerat att fara ut senare men sedan känndes det bara som att vi inte behövde eller orkade fa något längre. Bjuder på några bilder jag hann ta i början av kvällen, ni vet sen vill man inte sitta med kameran helakvällen!

 

 

fest8

Tack alla som kom och hoppas ni hade en rikigt kul kväll! Det hade åtminstone jag! 

 

Puss & kram,

siggnatur19