Visa alla inlägg skrivna februari 2017

tisdag 28 februari 2017 - 09:43

FASTLAGSTISDAG!

fastlags2fastlagsfastlags1

Glad Fastlagstisdag! Har "tjuvstartat med bulla ätandet då jag köpte för nån vecka sedan till kaffet lite fastlagsbullar från Aroma! De var absolut de bästa jag ätit! Idag hinner jag nog inte äta så många bullar då jag skall jobba från 12-19 idag. Hoppas på att det kommer folk och att det finns någonting att göra. Det värsta jag vet på jobbet är då det inte finns någonting att göra! Men nu måste jag fixa mig och fara iväg snart! Ha en underbar dag finisar! 

 

Puss & Kram,

siggnatur42

måndag 27 februari 2017 - 21:54

EN BRÖLLOPS HELG

Då var det dags för helgsresumén! Blir alltid så nuförtiden att jag berättar om helgen i början av veckan och denna helg var ingen vanlig helg! Vi tog tåget på fredag morgon mot Ekenäs och var framme där en ett tiden. Våra vänner Jennifer och Lennart skulle gifta sig så det var mycket förberedelser och vi fick direkt börja på att hjälpa till med allt som skulle fixas! Hela fredagen gick åt att duka och fixa till i festsalen. 

 wedding2

Det Fina nygifta brudparet Jennifer och Lennart <3

 

wedding5

Jonathan och jag. Förstår inte varför jag måste ha supersmile alltid då vi ska ta bild tsm, haha! 

 

wedding

Alla bord dukade och fina!

 

På lördag var det dags för vigsel och festen därpå. Att vara på bröllop är alltid så fint och man fäller alltid en tår. Jag har max varit på tre bröllop i mitt liv men det är lika vackert varje gång! Min kar var både toastmaster och bestman så han hade fullt upp hela kvällen och tycker han gjorde ett super jobb! Hela festen var så fin och det var så mycket kärlek i ett och samma rum! Senare mot kvällen spelade SamZimon lite party music och där en 02.00 så var vi så trötta efter dagen så vi gick "hem" till vårt hyrda hippiehem som låg bara en stenkast bort från festlokalen. 

 airbnbairnbn4airnbnb2DSC 2164ekenasekenas2

Några bilder från lägenheten.

 

På tal om vårt boende under helgen, så bodde vi i en hyrd lya via airbnb! Väldigt mysigt litet, eller litet var det ju inte det var tre rum + kök så stort nog, men det var i ett gammal hus och hon som bodde där utstrålade verkligen sin personlighet i lägenheten, det fanns en massa saker överallt och det var som ett hem och inte en lägenhet. Det var så annolunda med vad vi har så det var kul och se hur olika man kan vara. Jag menar vi har ganksa vitt, och clean medans hon har färglatt och olika prylar från olika ställen överallt och nu menar jag inte på ett dåligt sätt utan på ett kreativt sätt! 

 wedding4wedding7

På söndagen hann vi bara luncha med brudens familj innan vi hoppade på tåget mot österbotten igen. Vill tacka värdparet för en fin fest och det var kul och träffa alla nya glada människor! Obs, jag vet att ni möjligtvis skulle vilja ha en bild på min klänning, men hann faktiskt inte ta någon bra på den. Det kommer kanske senare mera bilder från bröllopet men nu får ni nöja er med dessa, haha! 

 

Puss & Kram,

siggnatur41

torsdag 23 februari 2017 - 12:00

BJUDNA TILL BRÖLLOP

Hej hörni! På lördag har vi, Jonathan och jag blivit bjudna på bröllop! Det skall bli så kul! Inte varje dag man får fara på bröllop! Det är Jonathans studiekompisar som skall gifta sig och på fredag åker vi ner till Ekensäs för att fira dem på deras stora dag! 

 

festttt3

 

Hittade en blommig klänning från Asos som jag tyckte kunde passa. Inte för sommarblommig, utan passar bra på ett vinterbröllop tycker jag. För visst kan man ha blommigt på vintern?! hehe. Jag tyckte den var ett kap så jag var tvungen att klicka hem den. Tänkte ha ett par svarta klackskor till. 

 

festdress2festklanning2festdressfestdress4

Visst är den fin!? Ni hittar den här!

 

Det som är så bra med Asos är att de har petite-modeller! Inte för att jag är såå liten i storleken men tycker ibland att de vanliga blir för stora på vissa ställen! Jag hade verkligen problem att välja EN klänning, det fanns ju så många som man ville ha! Sen gjorde det inte något att den var på rea häller! 

 

Kram,

siggnatur40

 

tisdag 21 februari 2017 - 11:11

DÅ MAN FÖRSÖKER TA BILDER SJÄLV

- Inlägget innehåller adlinks -

 

kappaochhattoootd2

 

JSFNCLOSE

 

Hej på er! Som ni kanske läste i söndagens inlägg försökte jag testa mitt stativ till kameran. Jag har aldrig varit den som tagit bilder själv med stativ, har tyckt att det är lite knepigt.. att få in rätt vinkel, inställnigar, skärpa osv med att använda självutlösare på kameran, jag menar det går bra då man håller i kameran och kan se hur det skal bli men då man ska springa som modell snabbt innan tiden tar slut så blir det lite knepigt.

 

Skrattade flera gånger för mig själv för att det måste ha sett ganska roligt ut. Jag som springer och trycker på knappen, springer som en kratta för att hinna posa i tid framför kameran, försöker att inte halka på isen som ligger på marken.. haha ja tur nog så föll jag aldrig! Men jag funderar ibland på bloggare som alltid tar alla bilder själv! Detta var helt nytt för mig och ville testa men nog är det mycket lättare med en fotograf. Att ta några bilder tog nästan 1 timme! Istället för 20 minuter! Men då man inte har en fotograf får man gör det själv! Här är resultatet tillslut! Trevlig dag! 

 

 

 

jsfnoutfit Fotor

 

JSFNCLOSELOK3

 

jsfnoutfit1 Fotor

 

SLEEEP...

 

KAPPAOUTFIT

 

jsfnoutfit8 Fotor

 

jsfnoutfit6 FotorBW

 

WHAT IIWORE2

 

jsfnoutfit9 Fotor

 

jsfnoutfit10 Fotor

Shop similar here:

 

Grå polo AdlinkHatt Adlink

Skirt Adlink

Boots Adlink

 

 

Puss & kram,

siggnatur38

måndag 20 februari 2017 - 10:52

FYND TIPS

FYND 

Hej kära ni! Mår ni bra!? Denna måndag får ni ett litet fyndtips som jag själv nappade på som är dessa två plagg! En brun polotröjja i alpackaull och med dekorativa sömmar och ljusa girlfriendjeans med dekorationer, raka ben och med hög midja. Kul om man vill satsa på lite annorlunda jeans!194290 L 17050221568172 f q lucy patch jeans w5 p399 e39.99 540 blue

Klicka på bilderna för att komma till shoppen! 

 

söndag 19 februari 2017 - 12:47

HELG UPDATE

Hej, på fredagen njöt jag först av en lugn frukost och såg några avsnitt av New Girl, sen gick jag till stan för att kolla lite där, lyssnade på Ted & Kaj podden och fnissade för mig själv då jag gick hem. På Kvällen kom Sara och Lilian på besök och vi pratde och skrattade ändå till sent på kvällen. Sara åker för en längre tid till Australien så ville ses före hon åkte iväg! 

 

frulle

 

På lördagen körde jag till västervik och så testade jag mitt nya stativ jag nyligen fick hem på posten! Det var svårare än jag trodde att ta outfitbilder själv alltså! Fick aldrig till någon bra skärpa, eller så var det något annat fel, men ska visa dem senare i ett inlägg iaf! Kikade in hos lilian och tog en kaffe. På kvällen såg jag på Svenska Melodifestivalen eftersom Krisa Sigfrids var med och tävlade! 

 

På söndagen (idag) kommer älskling hem från Jeppis och jag får pussa och krams med honom igen! Myysigt! Det var min helg i några korta meningar! Passligt med program, nästa helg blir det lite livligare däremot då vi åker ner till Ekenäs på våra vänners bröllop! Ska försöka rapportera mera om det sen. Hoppas ni hade en fin helg ni med! 

 

frulle2

 

frulle1

Fredagsfrullen! 

 

pleppo

Lyssnat på Ted & Kaj Podden!  

 

jsfnoutfot11 Fotor

Försökt att fota med mitt nya stativ, vilket inte var det lättaste, haha 

 

Kram,

siggnatur37

onsdag 15 februari 2017 - 11:26

NUUDE LOOK / OM BLOGGANDE

nude17X2

Hej! Har ni en bra vecka hittils? Igår var det vändag, fick tyvärr inte spendera den med min kille men var istället och kollade på Fifty Shades Darker med mina några vänner! Vad tycker ni om den ni som har sett den? Bättre eller sämre än första filmen? Själv tyckte jag den faktiskt var bättre. 

 

Och något jag bara plötsligt började fundera på. Ibland känns det nämligen som att man glöms bort i den finlandssvenska bloggosfären mode blir lite ytligt bland alla mammabloggar, livstilsbloggar och andra bloggar där man tar upp allvarliga ämnen. Man ser också att de som ligger i bloggtoppen är just sådana bloggar, sådana som har djupa diskusioner och åsikter om det ena och andra. Nu vill jag ju absolut inte se ner på andra bloggare som inte är modebloggare. De är super duktiga på vad de gör! Jag bara tänker högt. Men jag förstår det ändå, folk gillar att läsa debatterade ämen. Sen ska man inte jämföra med andra häller. Funderar bara vad som går hem var om ni förstår vad jag menar. I Sverige till exempel finns det mycket mera bloggare inom mode som syns än i Finland. Det jag vill säga är bara det att det är svårare att vara modebloggare i svenskfinland än i Sverige. Någon som känner samma eller har jag på helt fel spår? 

 

Men det som är BRA med att blogga om mode tänkte räkna upp i några punkter idag. Sen får ni också en ny outfit som jag tog i helgen med Matilda W och ni skulle bara veta hur kallt det var då vi tog dessa, det blåste riktigt kallt vind men som tur ser man ändå normal ut!

 

nude4

 

NUUDE15

 

SAKER JAG LÄRT MIG OM BLOGGANDE  /  DET POSITIVA MED ATT MODEBLOGGA

 

- Träffar nya männiksor du inte annars skulle träffa! 

- Utvecklar min kreativa sida.

- Tror mig iaf bli bättre på att skriva texter.

- Lär mig att uttrycka mig i text.

- Får testa nya saker/produkter.

- Lärt mig mera om fotograferande, vad som funkar och vad som inte. 

- Ser staden man bor i på ett annat sätt eftersom man söker ställen att fotografera på hela tiden!

- Blivit bättre på grafisk design och redigerande av bilder.

- Att man kan inspireras av varandra! 

 

nude13

 

nude5

 

nude16

 

nude6

 

nude7

 

nude18

 

nude8WHATIWORE 

Bilder av myfashionsafari

 

 

Puss & Kram,

siggnatur36

tisdag 14 februari 2017 - 11:04

HELGEN VAR TOPPEN!

Hello! Trodde aldrig att förra veckan skulle bli så fullspäckad fast jag var ledig då. Det blev en massa fotograferas, träffas olika människor, och levt livet helt enkelt. På lördagen körde jag iväg mot Jakobstad och stannade först i Nykarleby för att hämta Matilda sen körde vi vidare mot Jeppis och tog lite bilder, och fy-fasen vad KALLT det var! Och jag som trodde att jag var "van" med att posa fast det är kallt, men denna gång var det faktiskt riktigt svårt! haha ni får se resultatet senare! 

 

<3 GLAD VÄNDAG! <3

Kommer tyvärr inte spendera den med min kille men här kommer några foton jag tog i Jeppis då jag var där.

 

JEPPIS1

JEPPIS

JEPPIS2

 

Umgicks med Jonathan och min svärfamilj och sen blev det även lite utgång på lördagskvällen. På Söndagen gick vi på en skön vintrig promenad,  åt god mat, gick i bastun, såg på film. Före jag körde tillbaka på måndagen gick vi i stan och åt lunch på Friends & Brgrs, fikade på Robers Coffee.

 

En perfekt helg och så bra på alla sätt och vis, det ända jag skulle klaga på är min parkeringsböter jag fick då jag skulle köra hem.. blev lite sur, för att (nästan) varje gång jag har bilen (och det är inte allt för ofta) får jag böter! Men annars har jag haft det riktigt fint, hoppas ni andra också hade en trevlig helg! 

 

JEPPIS4jeppisbesok3

Det fanns en massa fint på Blossom men det blev bara en snabb titt denna gång! 

 

JEPPIS8jeppisbesokJEPPIS12

Ett besök på Friends & Brgrs. Ett ställe där man aldrig blir besviken efter att man ätit där!

 

JEPPIS16

JEPPIS15

JEPPIS14jeeppisbesok2JEPPIS18

Vi hann även med ett kaffebesök till Roberts Coffee förän jag körde iväg hem igen. Det var rikigt mysigt och gott. Älskling smältade rikigt bra in med inredningen på stället! haha 

 

 

Puss & Kram,

siggnatur35

söndag 12 februari 2017 - 12:00

OVERSIZED DENIM JACKET

Hej sunshines och trevlig söndag! Här har det ändrats lite, fixade en ny header som ni ser. Lite ljusare och fräshare! På fredagen var vi ute och tog lite bilder med Sandra i kylan, vi gick sen och drack te/kaffe. Var tvungen att tidsinställa detta inlägg då jag är i Jakobstad at the moment men var beredd på en sporty grunge bildbomb! 

 

DENIMJosefintatiana 093 FotorTEXTDEIMJosefintatiana 087DENIMJOSEFINTATIANAdubbelDENIMJosefintatiana 090DENIMJosefintatiana 132DENIMJosefintatiana 101DENIMJosefintatiana 129DENIMJosefintatiana 102DENIMJosefintatiana 103DENIMJosefintatiana 145DENIMJosefintatiana 117DENIMJosefintatiana 107CLOTHINGDENIMJosefintatiana 116DENIMJosefintatiana 134DENIMJosefintatiana 114DENIMjosefintatianastreetDENIMJosefintatiana 139DENIMJosefintatiana 119DENIMJosefintatiana 125

 

 

 

Sporty

 

 

fredag 10 februari 2017 - 10:27

YELLOW KNIT

 

yellow10

Hej! FREDAG IGEN! Idag får ni onsdagens look! Jag kände mig lite färgglad i min gula tröja som jag fyndade på Lindex härom dagen, tror jag betalade endast 8 € för den. Fanns bara stor storlekar kvar men det gjorde inte mig nått, tycker den är mysig då den är lite oversize! I helgen blir det tripp till Jakobstad och lite fotas, middag och annat mys! Ska bli rikigt nääjs! 

 

yellow12

Men resten av looken då? Ja ni .. rea, rea,rea är det magiska ordet. Skepparkavajen var på rea, (H&M) den lilla leopardmönstrade väskan var på rea (Gina Tricot) och Flaire byxorna var även dom på rea (Lindex)! Allt utom skorna har jag någon gång hittat på rea! ..lite lustigt att det råkade sig så denna gång! Skulle man räkna ihop slutsumman på min look så skulle den kankse kosta 40 € !? 

 

yellowcardigan

 

yellow13

yellow11

gult intefult

yellow16yellowcardigan2yellowcardigan3yellow17yellowcardigan4yellow20yellowcardigan6

 

 

Shop the look yellow knit..