Visa alla inlägg skrivna mars 2017

måndag 20 mars 2017 - 12:44

FAMILJEMIDDAG, BLOPPIS OCH BESÖK PÅ MUNPOLI

Hej! Mår ni bra? Jag kom just hem och har dragit ut två av mina visdomständer! Var lite nervös först då man bara har hört skräckhistorier men det gick  ganska smärtfritt. Eller jag trodde att han skulle dra ut alla men tog bara bort två på höger sidan av munnen. Tror det skulle blivit lite too much med att tagit bort alla på en gång! Hälften kvar då att dra ut,hehe! Känner mig bedövad ännu i halva munnen så får se om det blir senare. Får mixa all mat och äta från sugrör resten av dagen..

 

Foto 18 03 2017 17 53 00

 

Lite mera roliga händelser som hänt under helgen är BLOPPISET som jag sållde på igår! Det kom ju faktiskt folk, mest i början men fick ändå lite grejjer sålda, vilket var skönt! Men då man såg på bordet mitt så såg det inte ut som att det hade minskat något men lite klirr i kassan blev det nog iaf! Det var kul och göra någonting tillsammans med andra bloggare så hoppas på mera sånt i framtiden. Ni kan också läsa Marias & Chevelles bloggar om dagen. Annars var helgen rätt lugn, lite familjemiddag och serie och filmtittande med sambon.

 

sunniesx4

Testar mina nya Monki solglasögon! 

 

Kärlek,siggnatur52

lördag 18 mars 2017 - 15:11

KOM PÅ BLOPPIS I MORGON

Hej Vänner! Underbart vårigt väder idag! Hoppas det håller i sig till imorgon. Ni kommer väl annars ihåg att komma och FYNDA imorgon! Massor av kläder och accessoarer till super pris! :) Bloppiset kommer att äga rum på Bock's! Så råkar ni befinna er i trakterna skall ni komma in och kika! 

 

17039009 1225107290872294 2935736641837822482 o

 

Klicka på bilden för att komma till evanemaget!

 

Jag säljer allt från jackor, klänningar och blusar i storlek XS - M! Hoppas vi ses imorgon! 

 

Kärlek,

siggnatur51

fredag 17 mars 2017 - 12:02

SKAM INSPIRERADE T-SHIRTS!

skam 05 2

DRITTSEKK! KODDER DU? THE PENETRATORS! Känner du igen de orden? Alla Skam-fans vet säkert vad jag talar om! Nu finns det nämligen Skam-t-shits som Na-kd har tagit fram med olika citat från Skam! Jag tycker det är så kul detta jag skulle bra kunna ha en där det står "Serr?" haha eller vad tycker ni? Hiss eller diss!? Nu ser jag ännu mera framemot en nu säsong av serien! 

 

skamlogo

 

 

skam 07

 

Shoppa kollektionen här!

 

skam 09skam 08 2

 

skam 11

Ha en fin helg! Kram,

siggnatur50

torsdag 16 mars 2017 - 12:45

MÅNDAGENS EVENT & VAD FANNS I GOODIEBAGGEN!?

Hej! <3 För några dagar sedan, på måndagen var jag på en Inspirationskväll med Vogastyling och Studios där de presenterade vårens trender och lite stylingknep man kan tänka på! UF företaget Fresh & Pressed var även där och bjöd på mumsiga juicer! Eftersom det sällan ordnas liknande här i Vasa så så vara jag snabb och boka mig på gästlistan! Gick dit med Daniella och hade en trevlig kväll! Tack alla som var där och ordnade allt! <3

 

201703140926208330 sbig201703140926208630 sbigBilder lånade av Daniella. Ni kan läsa mera på Daniellas blogg! 

 

WAHATSITNETHE

 

Efter mitt minneskort problem har jag nu hittat ett mindre som fungerar så jag kan visa er vad som fanns i goodiebaggen! En massa härligheter från Sepastian Professional och Evagarden! I ärlighetens namn är det nog bästa goodiebaggen jag fått hittills tror jag! Alla produkter är sådana som jag vet att jag kommer att använda! Speciellt Torrshamppot och hårsprayen är något jag behöver! Tusen Tack!

 

goodie9PRODUCTSgoodie5goodie2goodie4goodie8goodie1goodie12

 

Massa Kärlek,

siggnatur49

onsdag 15 mars 2017 - 11:38

INSPO BOOST!

Hej god förmiddag! Alltså ni vet säkert känslan så tekniken och du inte kommer överrens!! Jag hade ett sånt moment. Jag var på Måndagen och träffade Daniella och fotade med hennes kamera men med mitt SD-minneskort. Då jag kom hem och skulle kolla på bilderna så fungerar inte kortet!? Har en inbyggd kortläsare i min mac så lade in det där men inget ville synas i Finder föntret!? Provade med att lägga in det på nytt och känns som att ja provat alla möjliga möjligheter nu men inget fungerar. SÅ KONSTIGT att det mittiallt visar att det är sönder då jag lägger det i kameran!? Så otroligt frustrerande, men så tänkte jag men ja provar mitt andra minne men det fungerade då inte häller!! så Jobbigt då saker inte fungerar och man vet inte hur man skall fixa det!? Får köpa nytt då. Det var bara så störande så jag hade bilder jag hade på det som jag ville ha.. Så blir lite inspirations inlägg idag istället tills jag fått något minne att fungera! 

inspo2017jsfn inspojsfninspojsfn2quotesinspojsfn3quotes3inspojsfn4quotes2inspojsfn5inspojsfn6inspojsfn7inspojsfn8inspojsfn9inspojsfn11inspojsfn14smileinspojsfn90

 Kärlek,siggnatur48

 

Bildkälla

måndag 13 mars 2017 - 13:29

SHOPPAT I UMEÅ

Hej igen! Som ni läste i förra inlägget var jag över till Umeå på lördagen och det finns säkert de som undrar vad jag shoppade där. SÅ nu får ni svaret! Gick mest i affärer som inte finns här i Vasa. Monki var en av dem. De har så fräscha och roliga saker! Hittade en lång skjortklänning och en ribbad topp därifrån. Sen gick jag förbi en mysig teshop, Tehörnan hette den där jag hittade bästa teet som jag sökt efter att det tog slut så det blev jag glad över att hitta! 

 

shoppatshopping8shoppat2

En söt blus med krage och med korta volangärmar, den hittade jag inne på Kii. De hade slutförsäljning och hade 50% på hela sortimentet så den var ett måste att få hem! 

 

shopping7shoppat3

 

Ifall ni också föll för något av mina inköp så hittar ni inköpställerna under collaget.

 

shoppingmonkiochkii Fotor 

1. Oversized sleeveless shirt dress - Monki 2. White short sleeve top - Vila 3. Ribbed Long sleeve top - Monki 4. 70´s Style Sunglasses - Monki 5. NUTE Organic Green Tea - Tehörnan

söndag 12 mars 2017 - 20:57

UMEÅ KRYSSNING MED 7DAYS!

Lördagen den 11 mars blev det en tidig väckning. Klockan ringde 06.30 och Sebastian plockade upp mig och vi körde iväg mot Wasalines hamn. Efter att vi alla var samlade hoppade vi ombord och styrde iväg mot Umeå!

 7DAYSGOESUMEA2017

DSC 321DSC 322DSC 324frukost2DSC 323

Direkt om ombord började vi med en lyxig champagnafrukost. Efter att man just vaknat eller man hade knappt vaknat så var det skönt att starta dagen med ett par härligt gäng och godfrulle på det! 

 

DSC 2370Foto 11 03 2017 11 44 2DSC 326DSC 325

 

ice2

 

kryssning2

Efter att vi hade fått frukost i magen gick vi till konferansrummet och hade lite sevendaysworkshop! Sen var vi även in i kaptenshytten, så coolt! låter som en 7 åring men tyckte det faktiskt var speciellt. Att bara se is framför sig var en fin vy! 

 

fotgraafen

DSC 329

DSC 328

DSC 327

Vi hade minsann vädret på vår sida! Njutande tjejer ute på deck! 

 

annabetlehem2

Is, is och vatten överallt. (bild lånad av Anna Betlehem)

 

sebben2

Sebastian hade också kul ute på deck. 

DSC 330

Anna & Ella

 

Där efter lunchtid var vi över på Svenska sidan och dags att stiga i land. Vi tog bussen in till stan och alla gick på stan. Jag orkade faktiskt fota så mycket då just gick mest runt i alla affärer och spanade in utbudet. Shoppade lite (Som gissat!? haha!) Lite från Monki och Kii kan visa det senare. 

 iisasmeds2

Ronja och jag (bild lånad av iisa)

 

isasmeds2

Anna, Ronja jag och Ella (bild lånad av iisa)

 

På hemvägen på båten åt vi skärgårdbord och kollade på Melodifestivalen! SÅ myyysigt, alla satt i en grupp och hejjade på sin favorit, lite blandade åsikter med det var kul att se! Grattis Robin Bengtsson! Hejjade dock på Nano!

 Foto 11 03 2017 12 00 2

Foto 11 03 2017 18 27 2

Till sist vill jag TACKA Sevendays för en super dag och grattis till två år! Det var en låång men super kul dag! Vädret var perfekt och njöt av dagen, fast jag var lite trött heladagen faktiskt. Om två veckor bär det iväg igen till andra sidan sjön men med familjen denna gång!  

 

Puss & Kram!

 

siggnatur47 

 

fredag 10 mars 2017 - 20:36

FREDAGSMIDDAG

summerrolls3

summerrols

Hej på alla! Ikväll blev det sommarrullar på middagsschemat! Blev vegetariska denna gång eftersom vi fick ta vad som fanns i kylen, haha. Men Gott blev det ändå. Viktigaste är nog att Satay såsen är med det blir så gott! Idag har jag hängt med Anna B tagit riktigt coola bilder kan jag lova! (som ni får se senare!) Jag har njutigt av fredagen. Imorgon åker vi iväg på Umeåkryssning med Sevendays-gänget! TAGGAD! Skall bli så kul, för det första har jag inte varit i Umeå sen barnsben och sen är det alltid så kul att träffa sevendaysarna! 

 

summerolls3

Kram på er! Ha en fin helg allesammans! 

siggnatur46

torsdag 9 mars 2017 - 13:28

RED STRIPES & PATCHES !

sunnyJosefintatianablog15REDSTRIPESnewsunnyJosefintatianablog14

 

// LATEST NEWS //

LOVE IT OR HATE IT - Märken, broocher och emblem är hett igen i modevärlden! 

 

sunnyoutfit2sunnyJosefintatianablog13sunnyoutfiot4sunnyJosefintatianablog4sunnyoutfit7

 howtowearit2

 

När det gäller denna massiva trend - Märken och emblem som fästs fast på kläder, främst jeansjackor eller jeans - kan jag inte låta bli att undra - När är vi för gamla för en trend då vi är över 30? Hur gammal är för gammal för att bära en trend? Spelar ålder någon roll i mode eller inte? Enligt min mening har modet ingen ålder, man får klä sig hur man vill vare sig man är 18 eller 50 så länge man känner sig snygg och bekväm i sig själv! Sen tror jag att vi kan bära nästan vad som helst i dag, det är mer en fråga om HUR vi bär det, snarare än VAD vi bär! 

 

sunnyoutfitsunnyoutfit4sunnyoutfit3 

Men joo.. surprise surprise var broscher också ganska stora på 80- och 90-talet då alla tonårsflickor bärde dem på allting. Man kunde tex bära brocherna på en blus, jacka, eller klänning! Jag gillar att looken blir mera rolig då man pimpar upp den med lite brocher och lappar! Visste då inte i min vildaste fantasi att "halarmärkerna" skulle bli trendiga! haha! Fast tror inte jag skulle vilja lägga fast MINA halarmärken på jeansen.. men hur som helst en kul trend som passar för både killar och tjejer. Även väldigt smart om man ha ett statment eller säga något med sin klädsel..

 

sunnyJosefintatianablog20

 

H U R   D U   S T Y L A R   T R E N D E N 

 

  • Med en jeans jacka med neutral färgskala, annars kan det lätt bli to much om du har både mönsterklänning och massa olika märken på din klädsel. Så undvik andra mönster.
  • Med slitna jeans och coola kängor för en tuff look! 
  • Prova med att använda broderierna på en bomber jacka eller vanlig jacka i en khaki grön färg, det blir snyggt att addera en vit skjorta och jeans med denna look!
  • Lägg fast broderierna på en svart läder jacka här också med ett par jeans och en neotral top! 
  • Eller som jag valde (outfiten i detta inlägg) med en randig övredel och kappa till! 

 

 

sunnyJosefintatianablog17

sunnyJosefintatianablog18

sunnyJosefintatianablog22

 

M E N   V A R F Ö R   S K A L L   D U   A N V Ä N D A   D E N N A   T R E N D  ? !

Märken och tyglappar nålas eller sys in i kläder, som gör det möjligt att:

 

1. Du kan DIY på dina klädesplagg som du har hemma, vilket inte är så svårt med nål och tråd så skall det nog gå bra.

2. För att krydda till dina kläder. Tex om du vill liva upp din gamla jeansjacka eller jeans eller denim kan du bara fästa massor av märken och få dem att kännas som nya igen!

Och 3. det är ett coolt statement att använda dem, utan att vara för too much! Du kan sy fast flera eller så kan du bara fästa en. Vad som passar dig BÄST.

 

sunnyoutfit6

sunnyJosefintatianablog21

Bilder av Sandraemilia

 

rufflestrendshophere2

onsdag 8 mars 2017 - 13:40

KVINNODAGEN 100 ÅR

Hej! Det var den 8 mars 1917 som ryska kvinnor demonstrerade för sitt bröd i Sankt Petersburg – i dag är det 100 år sedan. Idén till en internationella kvinnodagen kommer från USA då textilarbeterskor samlades för att kämpa för bättre villkor och kvinnors rösträtt i New York. 

 

merkelAngela Merkel

 

 "Enligt årets mätning, den 13:e i ordningen, har jämställdheten inte firat några triumfer under det gångna året, den feministiska regeringen till trots. Utvecklingen har snarare stått och stampat." Påstår Lena Mellin i denna artikel !

 

Vi kvinnor har alltid kämpat mera än män. Vi har sämre lön än män, har mindre att säga till om, måste utstå sexuella trakaserier för att bara nämna några punkter. Så ska vi verkligen fira sånt undra man ju. Att folk säger Grattis på Kvinnodagen! Vadå Grattis!? Att jag måste stå ut med orättvisor och ojämnställdhet? Så Istället för att säga grattis tycker jag man borde göra någonting! Så till alla män vill jag säga: Stå upp för kvinnan! För din partner, syskon eller din vän! 

 

Internationella kvinnodagen är tyvärr inte dagen då vi kan fira att jämställdheten har gått framåt men vi kan alltid som kvinnor stå upp för varandra, våga säga vad vi tycker och puscha varandra, och kämpa för våra rättigheter! 

 


Mäktigaste kvinnorna i världen / Kvinnor som gjort avtryck idag

 

Angela Merkel

Tyksa förbundskanslern Angela Merkel har sedan 2005 lett Europas största ekonomi och hennes röst är en av de som väger tyngst runtom i världen, då det kommer till politik, ekonomi och migrationsfrågor.

 

Margret Thatcher

Thatcher blev Storbritanniens första kvinnliga premiärminister. 

 

Aung San Suu Kyi

Aung San Suu fick Nobelpris för hennes arbete för demokrati, vilket också lett till att hon tillägnats Alfred Nobels fredspris. Idag innehar hon rollen som president i Myanmar.

 

Ellen Johnson Sirleaf

2005 blev hon första kvinna någonsin i ett afrikanskt land (Liberia) att bli vald till president. Hon tilldelats också Alfred Nobels fredspris.

 

Michelle Bachelet

Bachelet är den enda kvinnliga ledaren i hela Latinamerika. Vägen till makten var minsann inte lätt. Hon torterades under Pinochets regim. Hon har även haft rollen som försvarsminister innan hon blev president.

 

Christine Lagarde

Lagarde är första kvinna någonsin som blev chef över internationella valutafonden, IMF och är det sedan 2011. Hon har även varit finansminister för Frankrike.

 

Irina Bokova

Hon har arbetat för kvinnors jämlikhet sedan 2013. 2009 blev Bokova den första kvinnliga chefen över FN:s organisation för utbildning, vetenskap och kultur (UNESCO).