Visa alla inlägg skrivna april 2017

fredag 28 april 2017 - 12:38

MIN FÖRSTA LOOKBOOK!

Hejjsan, det har kommit till den tidpunkt då det är dags att summera de senaste looksen och denna gång i ett rörligt format. Gjorde en lookbook på samma gång som vi fotade de senaste outfitsen. Detta med film är helt nytt för mig kan jag lägga till. Vi hade ganska kul då vi filmade denna. Jag visste inte alls hur man skulle vara, för det är inte samma som att bara ta bilder och posa. Nu måste man se "naturlig ut" i kameran och ja det var sjukt svårt. Men sist och slutligen blev det nog till en video i alla fall! SÅ ifall ni har missat mina inlägg så får ni här en snabb titt på mina senaste looks, hoppas ni tycker om dem lika mycket som jag gör! Trevlig dag!

 

Konstigt att se sig själv i rörlig bild! 

 

latest looks

Bilder & Video av Matilda Wikblom 

 

- Hello! It has come to the time when it is time to summarize the latest look and this time in a movie lookbook. I Did a lookbook at the same time as we photographed the latest outfits wtih Matilda. This movie thing is new to me, just so you know. We were pretty fun when we filmed this. I did not know how to be, because it's not just taking pictures and posing. Now you have to look "natural" in the camera and yes it was quote tricky. But here a video anyway! So if you've missed my latest posts, you'll get a quick look at my latest looks, hope you enjoy them as much as I do! Have a nice day! -

 

Hugs,

siggnatur74

 

tisdag 25 april 2017 - 12:58

NEW #OOTD: FREE SPIRIT

MG 1459extra

Ja riktigt "free spirit" är jag inte just nu med tanke på att jag snart skall börja ett nytt jobb, men kan se det som ett avslut från den lediga tiden i mitt liv. Nu skall ni få se min outfit.. denna blir nog sista outfiten för april månad, hoppas på mera sommriga looks nu framöver, det är ju snart MAJ! overkligt att det snart är 1maj.. men ja back to the topic outfiten kommer här:

 

- Hello! Here's another look I took with Matilda. I think this will be the last outfit for this month, hoping for some more summerlooks in the future! It's Unbeliveble that it's almoust May. Can't wait to wear some more summeroutfits! -

FREESPIRITTEXT

freespiritpinkhouse

freespiritcooljsfnCollage FotorfreespiritCollage Fotorfreespiritfreespirit3Collage FotorfreespirithellooufreespirithighkneeMG 1412freespiritdetailsjsfnfreespiritjsfnCollage FotorMG 1472freespiritjsfntatianafreespirityoouMG 1456

 FOTOGRAF: MATILDA WIKBLOM

 

shopthelook Fotor 

W H A T   I ' M   W E A R I N G

Free Spirit Tee Dress  |  Pimkie Leather Look Biker Jacket (liknande)  |  Loose Knee High Boot   |  Claire Bag (tyvärr slut online men kolla i butik)  |  70s style sunglasses  |  Pink Chocker

 

Kram,

siggnatur73

måndag 24 april 2017 - 11:13

NY VECKA + HELGENS HAPPENING

Hej fina! Det har minst sagt varit en kulturell helg, blir ju oftast allt eller inget förståss och denna helg råkade vara en massa som hände. Det första på fredagen gick vi till Ritz och kollade på:

- The Wall Experience som är en rockopera som kretsar kring karaktären Pink, och berättar en historia om hur händelser i hans liv får honom att isolera sig från omvärlden. Teman som finns på albumet är bland annat krig, skolgång, kärlek, livet som rockstjärna och fascism. Bandet The Wall Experience är ett samarbete med bildkonststuderande från Yrkeshögskolan Novia som en audiovisuell rockopera.

 

Annorlunda men super bra var det fast jag inte lyssnat på dem så flitigt. 

 

boss1 FotorSUNSET

Lördag träffade vi Lilian vid stadshuset och hoppade på bussen till Botnia Hallen där det ordnades Österbottens Stormäsa. Kollade runt på olika företag som ställde ut dina produkter och tjänster och så fick vi även träffa Kocken Michael Björklund en sväng, så mysig människa!

 

På kvällen laddade vi upp för en lång standup kväll! Vi hade för flera månader sen köpt biljetter till EN SKAM FÖR SVERIGE med Soran Ismail & Magnus Betnér! Humorduon hade äntligen anlänt till vår stad och det jag har att säga är bara SÅ BRA! Det var både humor och allvar bland skämten och det var kul att se svenskarna in action in real life!  

 

boss2 FotorSUNSET

 

Senaste veckorna har varit oförskämligt slöa och det skall bli skönt att börja få igång kroppen och hjärnan igen! För er som missat det senaste skvallret så skall jag och min pojkvän flytta till Jakobstad för att jobba. Tiden här i Vasa blev kanske oväntat kort (1,5 år) men så blir det då man får jobb i en annan stad. Men själv är det bara kul med förändring tycker jag. Är bara jobbit att fixa/ordna hit och dit med flytt helatiden. Kom på att vi har flyttat nu 3 gånger på 6 år nu! det här blir 4:de flytten. Så man börjar nästan bli van! Håller på som bäst och söker lya i Jakobstadsområden och ska faktiskt och kolla på några lägenheter nu i helgen! Jag tycker det är så kul att se på lägenheter, se variationen på dem och tänka sig in hur man skulle kunna möblera osv! Har ändå en del som vi har bokat in, blir kul, kul, kul! Så hoppas vi hittar någonting sen!

 

boss3 FotorSUNSET

 

Skrivblock | Lagerhaus

Parfym | GUCCI

Retrokameror | Loppis

Te Pepper mint | Clipper

Kalender | Suomalainen Kirja Kauppa

 

boss4 FotorSUNSET

Det var det senaste, hoppas ni orkade läsa om mitt liv, haha jag kände jag var tvungen att göra en uppdatering på den vardagliga fronten! Men då det händer något extra vill man ju förståss dela med sig av det. Nu skall jag ta itu med dagens program: - städa - handla - rensa inför flytten !

 

Kram,siggnatur72

fredag 21 april 2017 - 15:56

Hitta Looken!

Hej! hur mår ni? här är det fint, det är fredag och soligt väder, tänkte gå ut ikväll, lyssna på lite musik och så, så det blir kul! Sen glömde jag visa var ni kan hitta plaggen till outfiten till min senaste outfit: pyjamaslooken, som finns i de flesta affärer nu till sommaren. Check it out! Hoppas ni får en FIN helg! ta hand om er! 

 

FLWPYAMASNIO2 

 

hittalooken

Hitta looken

 

 
MG 1275
 
Pyjamaslook
 

 

 

onsdag 19 april 2017 - 12:12

ASIAN PYJAMAS OUTFIT

TEXTASIAN

GOD DAG! Då var det dags för nästa look som jag fotade med Matilda. Denna är lite pyjamasinspirerad, hehe. Eller om du blandar asien och pyamas och lägger till lite klackar och accessoarer så får till det vipps har du min outfit ihop plockad!

Det är skönt med ett nattligt mode, bara att stiga upp och du är dirket modeklädd! haha fast så är det ju kanske inte häller. Köpte nog denna nattskjorta på damsidan och inte på pyjamas avdelningen! Nu såg jag också att det har kommit byxor i samma mönster, blir lite frestad att testa på en hel mönstrig look! Men skulle folk tro då att man har glömt nattkläderna på sig!? hahah Jag gillar de asiatiska mönstren som är inne nu på olika plagg!Gillar ni denna look? Tycker ni det blir för mycket pyjamas feeling så addera lite snygga detaljer som klackar till eller belte i midjan. - Allt handlar om hur du stylar det!

 

 

 floerpowerhelbildjsfn

FLOWERPYAMAS10

FLWPYAMA

MG 1350

flowerpyamass12

FLOWEPYAMAS8

FLWPYAMA3

flowerhelbilblogg

FLWPYAMAS4

FLWPYAmaselva

MG 1351

FLWPYAMASNIO

FLWPYAMASSEX

flowerhelbildlook

FLWPYAMATVA

flowerhelbild MG 1279

 

Blommig skjorta med blommönster från KappAhl / Bälte från KappAhl 

Svart spets topp från Mango / Byxor från Second Female Skor från Nelly.com

 

PLOWERPYAMAS5

PLWPYAMAS7

Fotograf / Matilda Wikblom

Styling / Me

 

 

Kram, 

siggnatur70

 

 

söndag 16 april 2017 - 21:52

GLAD PÅSK & JOBB UPDATE

2017 04 12 10.52.35

Man vet man är i Jeppis då man hittar vårrullar! 

 

2017 04 13 16.48.072017 04 08 12.38.172017 04 12 12.37.13 1

Ett besök på Roberts Coffee hann jag också med, just had too.. tog Oriental latte, att rekomendera! 

 

DSC 335DSC 0079x06

Wc-selfie

 

2017 04 16 11.37.05

En av alla matstunder under helgen. 

 

Hej! Lite bilder från senaste veckan. Nu under påsken har jag befunnit mig i Jakobstad. För att inte var långranding har jag varit på hemmafest, ätit god påskmiddag, hälsat på släkten, gått på promenad, fotat med Matilda, ätit godis, ätit brunch, och ätit lite till. JA ni hör, bara en massa ätande! Allt som vanligt då under påsken! 

 

MG 1322extrabw

 Mera av dessa bilder comin' soon!

 

I förra inlägget talade jag om att jag var på jobbintervju, och ja.. hur gick det då!? jo... Jag fick jobbet! JIPPPIIIH! är så glad för det, har väntat så länge nu på något som inte bara är 5-15h i veckan! Så nu kommer jag från och med början av maj att servera er på Pub Niska i Jakobstad! Blir både spännande och kul med något nytt! Har inte rikigt fattat det ännu att jag fått ett jobb! Och inte bara sommar jobb. Var på intervju på onsdagen och fick veta nästa dag att jag fick jobbet så det var skönt med snabba puckar!  

 

Hoppas ni hade en fin påsk!

 

Kärlek,

siggnatur69

onsdag 12 april 2017 - 14:11

RANDIGA SKJORTAN & JOBBINTERVJU

Hej igen! Just nu sitter jag i Jeppis och har just varvat ner. Jag startade tidigt imorse och körde hit, jag hade arbetsintervju idag så därför sitter jag nu här och huvudet går i full varv, vad sa jag, vad tyckte de, hur gick det egetligen osv. frågor man inte kan undvika efter en intervju. Det är alltid lika nervöst att fara på intervju. Har nog ändå varit på ett x antal hittills i mitt liv och det är lika spännande varje gång. Och sen förbereder man sig och sen säger man åndå inte det man hade övat in! Men känner ändå att intervjun gick bra, tycker det flöt på bra, känns iaf bra. Jag låter resten vara osagt, då jag inte vet destu mera ännu men det ser iaf ut att bli så att jag och Jonathan kommer att bli Jakobstadbor inom en snar framtid! Crazy!! Eftersom Jonathan fick jobb i trakterna så har jag börjat söka jobb där jag med! Spännande tider, uppdatering följer...

 

MG 1150 Fotornewwww

Nu till dagens outfit: Skjort & offshoulder looken! Så skönt att gå med skjortor igen och för att mixa upp det hela så kan man som jag lägga belte i midjan, skuffa ner så att axlarna syns. Det blir mera intressant så. 

 

jsfntaibloggneautyCollage FotorjsfnbloggCollage FotorjsfnCollage FotorjsfnmodeblogglaughCollage FotorMG 1098 Fotorjsfntati4picsCollage FotorjsfntatianablogdetailsCollage FotorMG 1115 FotorjsfntatiblobberCollage FotorstyjsfntatianmodebloggCollage FotorMG 1087 FotorMG 1156 FotorjsfntatiCollage Fotorjsfntatimodell FotorjsfntatinabnloggCollage Fotor

MG 1087 Fotorwhati worejsfntatinandetailschicCollage Fotor

FOTOGRAF: MATILDA WIKBLOM

 

 

OFFSHOLDERLOOK

 

 

tisdag 11 april 2017 - 12:17

GRATTIS HÄLSNING TILL MAMMA!

Foto 10 04 2017 17 06 20

GRATTIS MAMMA! <3 Min fantastiska mor fyller år idag! Jag vet att du inte vill fira din födelsedag men jag tycker att är det något man skall fira så är det sin egna mor! Du har alltid varit där sen dag ett det är jag så tacksam för, du är den man ser upp till, man har respekt för, den man är stolt över, den man ser upp till och har som förebild! Älskar dig och hoppas du har en underbar dag! 

 

siggnatur67

måndag 10 april 2017 - 13:43

COBOLT BLUE - SHOPPING TIPS

Hej! Glad måndag på er! Kom ni ihåg att rösa igår? Jag var faktiskt lite osäkert först vem jag skulle rösta på men sen fick jag mitt förnuft till fånga och bestämde mig! GRATTIS Till min vän och bloggkollega Sebastian som kom in! SKulle jag bott i Jakobstad vet jag att jag skulle röstat på dig! 

 

BLUEFASHION

Våga bära blått! Ja till och med topp till tå! Det är snyggt! Styla med en blå volang eller vanlig blus med ett par jeans! Blått är en färg som passar med det mesta, eftersom den är ganska vanlig då den förekommer ofta i jeans. Nu till vår/sommaren tänker åtminstone jag ta fram jeansen! 

 

 För att ta in lite inspiration av detta har jag sammanställt några collage där ni hittar lite härligheter i blått. Från budget till lyx! 

 

Coboltblue

 

 

BUDGETSHOPPING

 

Floral print top, €28 / Print sweater, €17 / Blue sweatshirt, €17 / Striped flare skirt, €37 / H m, €23 / Block heel pumps shoes, €21 / Patterned scarve, €5,57 / H M shiny nail polish, €3,90 / Bomuldsbluse 299.-, €37 / Aurinkolasit 7,99, €9,29

 

Medium under 100
LYX

 

 

söndag 9 april 2017 - 11:34

POPPIN' PINK!

HEJ FINA LÄSARE! BE READY FÖR EN MYCKET ROSA OUTFIT. Hoppas ni har en skön söndag! Nu så här i vårtider vill jag bo i min rosa blus från Kappahl. Girly som jag är så älskar jag rosa, och helst en stark nyans! Jag har kommit fram till att jag passar bäst i starka färger. Blir lätt blek och konstig i ljusa färger, förutom vitt, och beige då. Duktiga Matilda W har stått bakom kameran denna gång och fångat några poser jag försökte mig på. Denna look passar bra till jobbet, kontoret eller bara som vardagslook! 

 

MG 1043PINKBLOUSElinkblouse4xjsfnMG 1045pinkblousetext

 

I N K Ö P S T Ä L L E N : 

Väska Michael kors  |  Rosa Blus KappAhl (shoppa den här) |  Byxor KappAhl (shoppa dem där) |  Sneakers  Seppälä (shoppa liknande här)

 

pinkblousehappygirlMG 171pinkblousekappahlbloggerPINKBLOUSEKAPPAHL

FOTOGRAF: MATILDA WIKBLOM

STYLING/MODEL: ME 

 

siggnatur64