Visa alla inlägg skrivna 2015

torsdag 31 december 2015 - 09:21

TVÅ FESTFRISYRER FÖR NYÅR

Ofta kan det kännas svårare för korthåriga att hitta på kreativa och snygga festfrisyrer, det blir liksom ofta detsamma raka eller rufsiga. Idag på Vasabladet Nöje kan du se en kortfilm när jag visar två superenkla festfrisyrer för dig med page! En med vilda lockar och en med volym och stram uppsättning. 

Skarmavbild 2015 12 30 kl. 21.41.27

Skärmdump från Vasabladet

Lockarna kan ju också varieras lite, varför inte lägga upp dem i en slarivg uppsättning där bak, eller knipsa fast ett snyggt hårsmycke vid tinningen. Den strama uppsättningen passar bättre till finare fester och själv tycker jag att dekorationen med diamantspännena ger mycket bra effekt.

Du hittar också en text som Heidi skrivit för att få lite tips hur lockarna blir bättre och vad man kan tänka på när man arbetar med kort hår. För att se filmen klickar du HÄR! Lycka till ♥

onsdag 30 december 2015 - 12:13

MAKEUP- AUTUMN

Igår hade vi en mycket efterlängtad julfest med arbetet! Jag körde på lite höst-inspirerad makeup med gul och bronsig ton, eftersom jag är så totaltrött på jul och vinter. 

 

anigif

Bas
Lumene longwear blur foundation, 3
Make Up Store red neutraliser & Blue neutraliser, yellow
Make Up Store loose powder, natural
Kicks baked eyeshadow, milkyway
MAC prep+primer BB, amber
E.l.f healty glow bronzer

Ögon
L'oreal LA Palette, Nude
H&M gul ögonskugga
Kicks baked eyeshadow, milkyway
Ben Nye eyeliner, black
L'oreal false lash wings effect maskara
Depend lösögonfransar
E.l.f eyebrow kit

Läppar
Isadora perfect lipliner, subtle nude
Lumee lip color 1 Natural light

u4

u2

u5

 

 

måndag 28 december 2015 - 18:00

TOP 5 SAKER I SKÅPET

Nu ska ni få ett viktigt tips ifall smink ligger långt ner på prioriteringslistan när lönen kommer. Nämligen de bästa basprodukterna att äga enligt mig! För att klara de sega dagarna då man känner sig glåmig och trött kan några mirakelprodukter göra susen. Here you go top 5:

 

1. Foundation från Lumene. Prisvärd så in i Norden! Lägger sig snyggt på huden utan att kännas som en kaka. 

lumene longwear blur foundation 2 2

lumene.fi

2. Bronzer från MAC. Fortsätt att pigga upp dig med lite skuggor och skimmer. 

 

mac duo 2

Nelly.com

 

3. Make Up Store Cover All Mix, en riktigt klassiker! Täcker rödheter och blåheter till 90%. Själv använde jag den här mycket förr, men har pausat en stund nu. En otroligt bra basprodukt att ha med sig.

 

makeupstore cover all mix
Makeupstore.se

4. Browsatin från Maybelline. Lätt att använda och billig! Man får själv forma och definiera brynen i vilken form man vill. 

 

brow

maybelline.co.uk

 

5.Ögonfransböjare, varifrån som helst. 

bojare

 

Mera än så behövs inte för att få ett piggare uttryck! Lite basfärg på ansiktet, ett par snygga bryn och vakna pigga ögon. Har ni själv några tips på vad som borde finnas med i ett basskåp? Förstås finns det läppstift, ögonskuggor och maskara osv som jag själv alltid vill ha med. Men skalar man av till de fem förnöderheterna är det här vad jag kom fram till. Over and out!

måndag 28 december 2015 - 12:30

PÅ SENASTE TIDEN

Uj uj vilken dålig uppdatering. Men nu kommer jag igen! På senaste tiden har jag flugit och flängt så att jag nu blivit sjuk. Med en firmafest imorgon som jag under inga omständigheter tänker missa.

vbl1

Igår började jag söndagen med att köra till Vikinga för ett makeupjobb för en sångare som skulle ta nya promo-bilder, ska bli otroligt kul att se resultatet. Idag har jag och Milja hängt med Heidi på VBL för att filma en grej som kommer upp senare i veckan. Haha väntar också här med spänning på hur det blir!

hulia

Och så har man fastnat i vardagssmink-träsket. Tur det snart vankas nytt år och ny inspiration!

lördag 26 december 2015 - 18:15

MAKEUP- XMAS EVE

Julhelgen är strax över och vilken mysig en det blev va! Har ätit för en hel armé, träffat hela halva släkten och fått fantastiskt bra julklappar. Vi firade julafton hemma i Sundom och senare på kvällen hemma hos oss med sällskapsspel. 

Det blev lite bråttom på julafton så hann inte ta ordentliga bilder på sminket jag satt och pynjade med, men röda/rosa läppar och en bronsig sotning blev resultatet!

julia3JULIA1

julia2

 Aldrig mera telefonbilder sa jag, men tji där fick jag! Hoppas ni alla har haft en mysig julhelg med massa god mat och musik. Ikväll blir det hemmakväll med boysen, det är ju ändå dagen efter den 25:e...

 

torsdag 24 december 2015 - 13:19

GOD JUL VÄNNER

Här kommer en snabb julhälsning från mig! Vi hade traditionsenlig uppesittarkväll igår hos familjegrannarna. Imorse fixade jag en julfrukost som vi åt tillsammans jag och mina boys. Nu är det dags att köra mot Sundom och fira jul med familjen! Hoppas ni får en fridfull och god jul och passa på att ladda upp batterierna ♥

 

collage3

Det är första julen i vårt nya hem, men julgranen hittade hit och fick plats i myshörnan.

onsdag 23 december 2015 - 13:45

MAKEUP- CASHMERE

Min nya favoritnyans på läpparna är definitivt "Cashmere" från KICKS egna läppstiftskollektion. Superduper bra för vardagen! Det här är tidsinställt, är påvägskyndandes till jobbet strax så produktlista får ni senare. Ikväll väntar traditionsenlig glöggkväll dagen före julafton ♥

v1

v3

v5

Kom in till Seven Roses i Rewellcenter och säg hej om ni är i stan!

onsdag 23 december 2015 - 00:00

INSTAGRAM DENNA VECKA

Ingen kan väl ha undgått att Sevendays har sitt egna instagramkonto? Det är oftast vi bloggare som turas om från vecka till vecka att posta bilder, och själv hade jag kontot en vecka under min praktiktid på Sevendays. Fram tills igår! Under julen sköter jag om @sevendays.fi så in och följ med under min julhelg, puss och kram!

 

Skarmavbild 2015 12 23 kl. 09.54.14

tisdag 22 december 2015 - 11:56

CANDY LIPS

Sugen på julgodis? Det blev jag också efter att ha limmat läpparna med strössel och pepparkaksgubbar. Lite julstämning så här 22a december till ära! Jag ska iväg på en länk i solen(!!) nu och sedan iväg för att städa bort på jobbet. Men först, lite godisläppar:

 

lips3 checker

Trevlig tisdag ♥

 

 

 

måndag 21 december 2015 - 16:41

MAKEUP- JULFEST

Här kommer äntligen en snabb tutorial på en sminkning som kan passa till julfesten! Har försökt beskriva steg för steg, för att väga upp mot den usla bildkvalitén hehe. Är du förresten den som klär upp sig i kostym och klänning på jul, eller den som går omkring med yllesockor och mysiga kläder hela kvällen? Jag kommer köra på något liknande på firmafesten, bara partyfeelisen skulle infinna sig lite ♥

anigif

1. Börja gör en vanlig bas och använd skugga/highlight efter behag.  
2. För att få en ren, rak skugga: dra en tejpbit från yttre ögonvrån och utåt. Skugga yttre ögonvrån med svart skugga.3. Applicera glitterskugga på ögonglobslinjen, i yttre ögonvrån och under ögat. Använd en ljus ögonskugga i inre ögonvrån och under ögonbrynet. Sudda ut alla linjer och dra bort tejpen.
4. Applicera en tjock eyeliner på fransraden och vit eyeliner på vattenlinjen. 
5. Jag avslutade med naturliga läppar och lösögonfransar. Volià!

a7

a7

aa

a9