Visa alla inlägg skrivna 2017

fredag 18 augusti 2017 - 11:50

Bröllopsklädsel, resmål och min värsta stilepok

Tack för att ni ville ställa frågor i frågestunden! Nu har jag äntligen hunnit svara på dem ♥

  

Vilken är din (nu i efterhand) värsta stilepok, och kan du visa foton från den?

I efterhand var nog min värsta stilepok åren när jag var 15,16 år (antar jag inte är ensam om det här). Hade allldeles för KORT, för TIGHT och för obehagliga material för att det skulle se smickrande ut haha. Har tyvärr inte bildbevis eftersom jag inte har gamla fotografier sparade på varken datorn eller Facebook. Puh kanske lika bra.

 

Vilken är bästa låten nu i sommar?

Svår fråga men de låtar jag kommer på nu direkt som gått varma här (trots att de har några månader på nacken) är Humble - Kendrick Lamar ,You Da Baddest - Future & Nicki Minaj och just nu Aviciis nya låt Without you.

 

 

Vilken var senaste boken du köpte?

Det var längesedan jag faktist köpte en bok! Helt ärligt minns jag inte. Kanske Maktspelet av Henrik Fexeus

 

Vilket är drömresemålet (dit du ännu inte varit) och varför?

Jag vill ju upptäcka hela världen, men ett resmål jag verkligen vill till är New York. Eftersom jag inte har upplevt ett ställe som påminner om det! Och förstås shoppa, insupa en storstads atmosfär och ta en springrunda i Central Park.

 

manhattan 336708 960 720

 

Vem skulle du ta med dig som sällskap en retreatvecka i en stuga uppe i Lappland utan internet?

Ohh svårt. För det första kan jag inte vara utan internet i en vecka pga jobb (ah så hemskt), men OM jag på något mirakulöst sätt skulle bli tvungen att vara utan internet? Då måste jag välja en rolig person som orkar med mig sju dygn i sträck. Jag tar nog min kompis Sandra.

19875814 10155526081112767 667168985 o

 

Vilket är det häftigaste stället du har dansat på?
Har inte dansar på någon riktigt häftig klubb ännu. Kanske någon utomlands då.

 

Vad ska du göra i höst?

Hösten börjar väl i september först?? Visst? Då kommer jag jobba deltid på HSS Media som jag gör nu, starta igång två stilkurser och en make up-kurs, köra igång ett större stylingprojekt, göra fransförlängningar, resa till Stockholm, resa till Rom, förhoppningsvis resa ännu en gång till, föra Nisse på operation, umgås med mina vänner, planera vintern, gå på kräftskiva, träna och basta i pingvinbastun. 

examen4

 

Va ska man ha på sej på ett bröllop utan klädkod??

Enligt vett och etikett betyder en inbjudan utan klädkod att klädkoden automatiskt blir frack. MEN jag tror nog att många brudpar missar på det här och inte är medvetna om att de bjudit in till frackbröllop. Jag skulle ringa och fråga, det är aldrig oartigt eller fel, det bara visar att man bryr sig. 

wedding 1594957 960 720

 

Vilka alla länder har du besökt? Har för mig att du rest rätt mycket så skulle vara intressant att höra!

Jag reser nog ganska ofta, och speciellt under studietiden när man inte behövde tampas med att pricka in semestrar och grejer (vem försöker jag lura, inte har jag nån semester ännu heller hehe). Fast det blir ofta till samma favortställen! Till Grekland och vårt underbara ställe Kastelli har jag varit säkert över 10 gånger, men älskar det fortfarande. Nu på senare år har jag också hunnit besöka annat.

grek7

grek2 side


Förutom mitt hemland och Sverige (tycker de nordiska länderna inte räknas hehe) har jag hunnit besöka Estland, Lettland, Litauen, Turkiet, Portugal, Spanien, Ungern, Tjeckien, Skottland (vad är det då?), USA, Singapore och Indonesien en gång. Till Grekland har jag flugit till många gånger, Thailand tre eller fyra gånger och England några gånger. 

IMG 1403

IMG 1392

DSCF3644

prag1

IMG 1546

 

Inte alltid man har en parningsakt på g i kanoten.

 

 

grek8

Förutom Grekland som är ett starkt favoritställe, är Singapore ett ställe jag verkligen tycker man ska ta sig till. Har aldrig besökt ett ställe som påminner om det. LA var också en stark favorit (här är en guide) och Asien är alltid en vinnare. Ja alla ställen har väl sin charm.

 

178638 10151217651267767 1757552731 o

venice19

beverlyhills4

8

 

Det jag har att se fram emot är Italien i höst och en annan okänd destination ♥ Efter det vill jag utforska Afrika och flera delar av USA. Gärna Kina också. Hur ska man hinna jobba när man vill resa så mycket?

 

Var ser du dig om 5 år?

Jag ser mig jobba med den mixen jag kör nu: Media-mode-make up.

 

Är du en morgon- eller kvällsperson?

Den är en klurig! Jag är periodare. När jag väl kommer in i morgonträningsrutinerna är morgnarna alltid att föredra. Älskar att stiga upp tidigt och vara kreativ och produktiv direkt från morgonen. Å andra sidan är jag en kvällsperson på helgerna och sover gärna ut söndag. Men måste jag välja så morgon alla dagar i veckan.

frulle


Vem eller vilka personer ser du upp till?

Min mamma, många av mina vänner, Isabella Löwengrip, Kristina Lindhe och Emilia De Poret.


Bästa sommarminnet 2017?

Ofta när jag ser tillbaka på sommaren, känns det som att man verkligen inte hunnit med något. Den här sommaren har jag däremot gjort massor och det är omöjligt att välja ett bra sommarminne! Alla examensfester jag gått på har varit fantastiskt roliga, just eftersom jag fått träffa mina bästa vänner. 

 

20952006 10155654119247767 617169675 o

20930523 10155654119342767 471587571 o20930678 10155654119182767 1179917695 o

20931019 10155654119357767 35458231 o

20930756 10155654119382767 1415933419 o

20961083 10155654119477767 1681663273 o

20930763 10155654119547767 1100346339 o

20931058 10155654119647767 44571027 o

Måste jag däremot välja ett enda ögonblick, är det när jag kom i mål på Stockholm marathon.

 

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon?

Ooh bra fråga. Investera och investera. I lägenheter, aktier. Sedan skulle jag köpa en snygg bil, resa iväg och bjuda familjen på en semester 2.0

torsdag 17 augusti 2017 - 19:39

Boklistan - det här vill jag läsa i höst

Här kommer veckans lista från Sevendays, som handlar om böcker! Varsågoda.

 

Böcker för mig är: Ett sätt att koppla av och något som lär mig saker. Jag älskar att läsa böcker som baserar sig på verkliga historier, böcker som innehåller fakta och självbiografier. Samtidigt är också böcker för mig något som kan ta mig från verkligenheten en stund. Det bästa är när man har en riktigt bra och spännande bok man inte kan slita sig ifrån.

books 2596809 960 720

Bild: Pixabay

 

Just nu läser jag: The Secret, för tredje gången. Har förlängt lånet om och om igen för att få läsa den en gång till.


En perfekt läsplats är: På en strand i Grekland eller hemma i Västervik under en filt en regnig sommarkväll. Tyvärr har jag inte upplevt någondera på ett tag.


En bok alla borde läsa: Svårt att välja en enda bok som alla borde läsa. Jag tror att The Compound Effect kan lära varje person något nytt om sina liv, och hjälpa alla framåt till sina mål oavsett vad de är i livet. Den må vara precis som "The Secret" rätt typiskt amerikanskt skriven, men har många bra poänger.

41L4RYsMmeL. SL300
Pappersbok eller e-bok: Pappersbok om jag själv läser! Har inte kommit in i e-boksvärlden ännu, hinner ju knappt läsa pappersböcker.


En bok jag kan läsa flera gånger om: Harry Potter serien! Det är nog de enda böckerna jag läst massor av gånger.


Min favoritförfattare: Jag har tyvärr ingen favoritförfattare. 


Det här skrivs det alltför lite böcker om: 


Den bok som berört mig mest är: Den bok som jag senast var riktigt riktigt insjunken i, var Skadad : den sanna berättelsen om ett bortglömt barn. 


I höst ser jag fram emot att läsa: Oh jag hoppas att jag hinner läsa massor av fler böcker än tidigare denna höst! Jag ser fram emot att läsa  "Säker stil - 101 stiltips"  av Ebba von Sydow och Emilia de Poret. Skulle också vilja läsa "Modeslavar : den globala jakten på billigare kläder""Top dogg" av Jens Lapidus, "Tänka, snabbt och långsamt" av Daniel Kahneman, "Mamma sa att jag var sjuk" av Julie Gregory, samt "Viskaren" av Karin Fossum. En HEL blandning med andra ord.

 

saker stil 101 stiltips signerad checker

Har ni andra bra tips på böcker så hit me. Eller fyll i listan i din egen blogg så lovar jag att kika in!

 

onsdag 16 augusti 2017 - 09:43

ZIGN - ett par till basgarderoben

 

I det här inlägget räknade jag upp saker jag saknar i basgarderoben. Högst upp på listan har det länge stått ett par beiga läderpumpso från Tiger of Sweden. Tyvärr visade sig det att storlekarna inte alls gick ihop med min breda fot. Modellen var alldeles för smal och spetsig. Sedan dess har jag varit på jakt efter ett par klassiska pumps i läder och i en beige färg. Sökandet är över!

 

skor1

skor

 

Dessa från Zign är helt perfekta på min fot och om jag får säga det själv, nästan snyggare än de från Tiger. Visste ni att beiga skor ger en illusion av längre och smalare ben? Jag tycker det är hur snyggt som helst att matcha ett par klassisker till bara ben på sommaren och en färgglad klänning. Jag tänkte inviga dem på fredag när vi har Sevendays sommarfest, så har både hunnit gå in dem när jag gjort mat, dammsugit och suttit vid datorn. Att gå in ett par skor är a och o.


Idag är jag
"ledig" från alla slags kunder och möten. Tog medvetet en ledig dag mitt i veckan eftersom det blivit otroligt långa dagar både förra veckan och igår. Nu ska jag bara packa ner mina tennisrackets, en liten väska, Nisse och köra till Jakobstad. Onsdag är den nya lördagen.

 

tisdag 15 augusti 2017 - 08:31

1917-2017, en tidsresa

"Med Barn i 100 år vill vi ta er med på tidsresor i Finland under tio årtionden bakåt, se på omvärlden genom ett barns ögon.

Under hösten 2016 har vi samlat in era berättelser, era mest minnesvärda barndomsminnen.

På basen av berättelserna producerar Malakta Films en dramaserie som kommer att sändas hösten 2017 i BUU-klubben, YleFem och på Arenan för att uppmärksamma jubileumsåret och är del av det officiella programmet för Finland 100 år. I serien får Cilla genom morfars berättelser ta del av hur det har varit att vara barn i Finland på olika platser i olika tider"  

 

Är inte det här världens bästa sätt att lära barn om Finlands historia så säg? Jag hoppas verkligen att både skolor och föräldrar tar chansen och visar det här programmet för sina barn. Jag själv har lärt mig väldigt mycket. Under några inspelningar hag jar varit borta (2003 och 1990-talet) men tänkte ge en liten recap åt er så ni ser vad som väntar. Har lånat lite bilder av Mia som skött all rekvisita, miljö och kläder. Duktiga hon.

 

1917

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.02.33

1917a

1917

Bild: Malakta Films. Mia-Irene Sundqvist

 

1917-talet spelades in i Malax har i augusti. Flätor är för övrigt en frisyr som ALDRIG gått ur mode verkar det som? Varje årtal har fungerat med flätor. Själv åkte jag på annat jobb efter smink och hår, så missade den fantastiska veteranbilen. Längtar efter att få se den i rutan.

1920

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.03.16

Bild: Malakta Films

 

1920a


På Finlands smalaste
gata - Kattpiskargränden i Kristinestad - stod vi i våras och spelade in 1920-talet. Det här var nog den kallaste och mest ruggiga dagen jag minns. Det syns inte på bilden med det var iskallt. Tyckte så synd om alla duktiga skådisar som hade stickade tröjor medan man själv gled omkring i vinterjacka. Inget Great Gatsby här inte, utan ordentligt österbottniskt tjugotal.

 

1930

1930

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.02.52

Bild: Malakta Films. Mia-Irene Sundqvis

 

Den finaste miljön var definitivt herrgården där 1930-talet spelades in. Helt fantastiska miljöer med stor gård, underbart hus, hästar, allén..allt man önskar.

1940

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.16.58

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.16.50

Bild: Malakta Films


Bilderna hittade jag
från @malakta_films instagram. Var lite dålig på att dokumentera i början. Obsevera att de slarviga flätorna ÄNNU hänger med sedan 1917-talet. 

1950

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.02.12

Bild: Malakta Films

1950


Vi avslutade ju
hela projektet med 1950-talet, så det här bloggade jag om nyss!

 

1960

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.16.40

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.16.26

Bild: Malakta Films


Om jag inte
missminner mig, var det 1960-talet som vi började med, i Jakobstad. Se vilka ljuvliga tröjor och mössor?? Vem vill inte ha sådana. Här skippade jag flätorna helt och hållet för en gång skull haha. Man kan inte göra så mycket frisyrer åt skådisar som ska springa ute med rosiga kinder och rufsigt hår ♥

1970

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.24.53

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.24.37

Bild: Malakta Films. Mia-Irene Sundqvist


Dessa två bilder
hade Mia laddat upp på sin Instagram. Har ingen aning om vad 1970-talet ens handlade om eftersom jag missade de inspelningarna helt. Desto roligare blir det att kolla på avsnittet.

 

1980

1980a

1980


Åttiotalets inredning blev
min favorit. Jag är precis så gammal att jag kunde relatera till prylarna. Väggbonaden här ovanför t.ex påminner om mommo och moffas lägenhet. Samma gäller de tjocka glasögonen och vardagsrumsbordet.

1990

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.15.58

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.15.47

Bild: Malakta Films


Någon som känner
igen kläderna? Tycker det var right on point. På 1990-talet kom tydligen micron till Österbotten och Finland vann hockey-VM. Men det visste nog alla redan. Här fick jag också jobba med peruk för första gången på ett tag.

2003

Skarmavbild 2017 08 15 kl. 08.03.2

Bild: Malakta Films

 

Jag missade också 2000-talet, men tycker man verkligen kan se vilket år det handlar om. Kolla bara frisyrerna. 

 

Det var det. Ett projekt att lägga åt sidan. Idag ska jag däremot på möte för ett nytt, som kommer äga rum i höst! Förutom det är det lite datajobb och planering inför höstens kommande kurser som gäller. Håll utkik i era Arbiskataloger efter mitt namn ♥

lördag 12 augusti 2017 - 07:30

En resväska för sminkörer

Som den perfekta fredagspresenten åt mig själv, fick jag hem denna! En resväska som rymmer allt smink och hårprodukter som kan behövas inför jobbuppdrag. Tidigare har jag bara använt en vanlig verktygslåda. Men nu blir det andra bullar.
 

vaska

 

Den har tre våningar, handtag, axelrem och är rullandes på två hjul.

 

vaska3


Den översta delen
är löstagbar och perfekt för uppdrag som bara kräver mindre sminkprodukter. Den nedre delen rymmer större saker som fön, borstar och andra redskap.

 

vaska2


Här håller jag
på att packa! Idag ska jag till Nykarleby för att göra en brudsminkning på en härlig blivande brud. Efter det kör jag vidare till Jakobstad och kommer stanna där tills söndag. Hoppas ni får en bra helg ♥

torsdag 10 augusti 2017 - 07:00

Sista inspelningsdagen

20727681 10155628261502767 720208081 o

20727322 10155628260267767 1618600795 o

20747120 10155628260142767 1608606275 o

20747085 10155628260172767 1834733509 o


Så var den resan slut för mig! "Barn i 100 år" hade sin sista inspelningsdag igår och själv bidrog jag med att fixa samma hår + make up på tio barn och en lärarinna. Precis som dagen innan.

Det har verkligen varit en resa i sig att få ta del av en hundraårig tidsresa i Österbotten. Så många platser vi besökt, och hur många ansikten jag sminkat kan jag inte räkna. Ska göra en liten recap när jag har tid! Om det vore intressant att se? Hur alla årtal sett ut?

 

Igår hann jag förutom inspelningarna, också med en fransförlängning och en brudsminkning. Början av veckan har inneburit 12h arbetsdagar typ. SÅ IDAG ÄR JAG LEDIG! Ska jobba 2h men annars är jag ledig övriga Konstens Natt. Ska försöka hinna till Minunmins modevisning 19:45 och en pizza på patio. 

Ses vi i vimlet? Hejdå.

onsdag 9 augusti 2017 - 06:57

Back to the 50's


Igår inleddes den
NÄST SISTA inspelningsdagen av Barn i 100 år. Förstår ni hur det känns? Hela projektet tog start för mig i mars och hela våren och sommaren har det varit inspelning, planering och make up för de olika årtalen. Jag har blivit lite yr i skallen och blandar ihop vilka årtal som spelades in var, men efter idag som är sista inspelningsdagen, tänker jag sätta mig ner och fundera ut min favoritepisod. 

 

20707181 10155626835317767 419209902 o

20747095 10155626835137767 1269452915 o

20727270 10155626835072767 131776913 o


Vi spelade in
i ett museum i Lillkyro, dit jag också ska ta mig om 30 minuter. Det som har varit kul är att se alla de olika inspelningsplatserna och att få lägga upp en tillfällig sminkhörna någonstans. Man tager vad man haver.

 

20726860 10155626834447767 504775788 o

20707120 10155626834502767 868185484 o

20707189 10155626834572767 1252632973 o

20727180 10155626834387767 1447384607 o


Alltså kolla in
vilket underbart klassrum? Och tavlan?? Mia som har tagit hand om scenografin och kläderna har verkligen överträffat mina förväntningar varje gång och skapat så genuina miljöer. Själv fixade jag lärarinnans karaktär + nio stycken elever. Pjuh.

Vi kommer fortsätta idag och alla karaktärer ska se exakt likadanna ut. Jag tog bild på dem igår så man minns, ett klaffel som skulle vara mitt vill jag inte vara med om.

 

20747581 10155626833592767 1255234733 o

20747545 10155626833837767 2010953017 o


Efter övning med
kamera lämnade jag Lillkyro och gick på lunch och gjorde två franskorrigeringar, resultatet är här ↑. Det är jättekul att så många är intresserade av att få sina fransar gjorda men just nu är det så mycket på gång att det ibland blir ett litet stressmoment att hinna med. Synd att det är så roligt bara.

Summa sumarum blev det en 12h arbetsdag igår. Jag tog en sen kvällslänk ut till villan för att hämta bilen och somnade tidigt. Idag väntar samma jobbprocedur, förutom att en franskund byts ut mot en brudsminkning. Skoj!

tisdag 8 augusti 2017 - 08:00

Lexington Home Fall 2017

Om det undgått någon är jag en riktigt sucker för allt som stämplas Lexington Company. Här är tre orsaker:

 

  • De har en kvinnlig grundare (Kristina Lindhe) vilket jag alltid tycker är bra. Hon verkar så otroligt cool, driven och framåttänkande. Älskar framgångsrika företag med en kvinna bakom.

  • De lyckas extremt bra med din marknadsföring. De har lyckats sälja in Lexington Company som en livsstil snarare än enskilda plagg och inredningsprodukter. På sommaren är det "The Hamptons"-stilen som säljs in och jag blir alltid sugen på en amerikans sommar haha. Mot hösten visas produkterna oftast i stadsmiljö med mera industrialistisk känsla. 

  • Tanken att man kan bära plaggen och ha inredningsprylarna säsong efter säsong är bra. Jag tycker om att köpa snygga saker som inte känns "ute" efter ett år. Allt jag har från Lexington har jag använt otroligt mycket.

 

Nåja där var lite grundfakta. Nu har de släppt lite nyheter i deras "home collection" vilket innebär hem- och köksinredning. Innan jag nappar till mig den riktiga tidningen så tänkte jag bjuda på favoriter ut den digitala versionen. 

 

Skarmavbild 2017 08 07 kl. 15.28.25

Skarmavbild 2017 08 07 kl. 15.28.19

 

Jag har alltid gillat tanken på utomhusmiddagar med massa filtar, kuddar och tända ljus. Tyvärr är ju inte den finska hösten densamma som på The Hamptons eller i New York. Färgskalan går däremot helt hem hos mig med lite mönster, prints och ändå en lugn nyans som botten.

 

Skarmavbild 2017 08 07 kl. 15.26.51

Skarmavbild 2017 08 07 kl. 15.26.41

 

Den klassiska Lexingtonkudden känns lite extra lyxig i sammet. Ibland har jag tyckt att kollektionerna varit för glorifierade av USA (menar med massa amerikanske flaggor, blått/vitt/rött osv) men den här är mera dämpad och skulle passa perfekt hos mig. De ikoniska sängkläderna får konkurrans av en ljusblå version som jag personligen skulle föredra.

 

Skarmavbild 2017 08 07 kl. 15.26.29

 

Den roströda färgen hittade jag också på t.ex By Malende Birgers pre fall-kollektion, så gissar att roströda går hårt hem i år. 

 

Skarmavbild 2017 08 07 kl. 15.26.00

Skarmavbild 2017 08 07 kl. 15.26.07

 

Den sista bilden är absolut min favorit! Trots att varken lila eller så pass ljusblå kommer gå hem här, är det prcis den känslan man vill få när hösten kommer smygande. En lyxig med hemtrevlig atmosfär med mat och dryck i överflöd. Nu börjar jag NÄSTAN längta till hösten!

måndag 7 augusti 2017 - 12:43

Pepp på en måndag


Jag har bestämt att ta emot denna minst sagt hektiska vecka med ett leende och öppna armar, därför väljer jag att göra Sevendays pepplista ♥


Tre saker som får mig på extra bra humör: 

En god middag/brunch i bra sällskap, ett riktigt svettigt och tugnt träningspass och att upptäcka nya platser i världen.

venice16

 

En person som är extra peppig: 

Det måste vara min vän Lizette. Hon är så otrolig på att få mig på bra humör när jag är nere, hon kommer med kloka funderingar och kommentarer, hjälper till när man behöver det och ser alltid saker från en positiv synvinkel. Hon är peppig när man behöver det och det känns äkta.

 

haat4


En perfekt morgon betyder: 

Att sova utan väckarklocka och sedan vakna upp och ta en lång frukost med sällskap. Sedan går man antingen och sover igen haha eller ligger och vilar på maten med en bra film. 

ELLER

Att vakna själv klockan 6:30, ta sig till gymmet och köra ett svettigt pass. Komma hem och dricka en perfekt mixad smoothie tillsammans med dagens tidning.

 

Det här gör jag när jag är på dåligt humör:

Ringer åt en kompis och ventilerar eller tar en runda med Nisse med musik dundrande i öronen.

 

resizedimage800532 day1Haha gubben när han var några veckor!

 

Tre saker jag är extra tacksam över idag:

Ett roligt projekt jag JUST rodde i land
Att jag har råd att betala alla räkningar utan att det kändes någonstans
Att sommaren som blev hundra gånger bättre än förväntat

 


En pepplåt:

 


Det här tycker jag om med mig själv:

Men tänk så hemskt att den ska vara svår att svara på? Jag tycker om mig själv för att jag vågar stå för mina åsikter och väldigt sällan låter andra trampa på mig, samtidigt som jag har lärt mig att vara ödmjuk mot livet och människor. 

 

resizedimage800533 18422929 297090290742210 3703852480134737876 o

 

En person jag vill skicka extra pepp åt:

Det får bli åt Anna-Lena som har kommit tillbaka från semestern och förtjänar extra pepp för höstens utmaningar!

 

På tal om det så ska jag iväg på en avstickare till kontoret nu. Hade sista kontorsdagen i fredags (blir distansjobb och annat nu) men vill ju göra en catch up av sommaren. Trevlig måndag!

lördag 5 augusti 2017 - 11:50

Jakobstad levererar

 

Min nya favoritpryl i hemmet är definitivt mässingstaken jag fyndade för ynka 30 lappen på Jakobs Dagar! Den är tung att bära runt på och har exakt den utformningen jag gillar. Inga runda former här inte, det ska vara kantigt och tungt.

 

massing2

massing

Bjöd min bästa vän Sandra på frukost i morse och fick tända ljus för att pigga upp den regniga morgonen. Tycker ni inte att det är augusti i luften?? Ganska skönt för att vara ärlig. Augusti är bäst med sina varma och soliga dagar, och lite mörkare och mysigare kvällar. 

 

Igår gick vi på bio med familjen och såg Dunkirk. Den var exakt som trailern! Fantastiska visuella effekter, musik hela tiden och lite dialog. Mycket action.

 

 

Idag har jag inplanerat en snabbstädninga av lägenheten, en franskund (tar normalt aldrig kunder på lördagar, men var tvungen att göra ett undantag), träning och ikväll väntar middag med mina vänner ♥

 

Ps. Jag tänkte börja svara på frågestunden på måndag så har du något som du funderar på, hit me!