fredag 13 oktober 2017 - 11:58

En vecka i Vasa

Det känns som att jag kom till Vasa igår, men sanningen är att jag kom hit i fredags, alltså för en vecka sedan. What? Jag har ungefär hunnit blinka en gång och nu är det plötsligt fredag igen. Så vad har jag sysslat med då? I lördags besökte jag Butcher & Banker och blev förälskad direkt. Tack vare kontakter fick sällskapet gå före kön och vi kände oss otroligt viktiga. Jag älskade inredningen, musiken och atmosfären. Sen är ju nog den lite högre åldersgränsen ett plus också. Stället får mig typ att vilja tatuera kroppen full med steampunktatueringar och börja gå runt med gasmask. Ifall ni inte har besökt Buthcer & Banker tidigare är det alltså definitivt ett ställe jag rekommenderar.

 

host

 

På lördagen for jag och träffade Daniela. Tanken var att vi skulle ta en massa härliga höstbilder, men regnet öste ju förstås ner och parken vi skulle fota i var helt lerig. Vi satt i säkert en timme i bilen och bara babblade, för att mentalt förbereda oss för att gå ut i pissvädret. Men lika kul var det ändå och visst fick vi en hel del bilder. Jag har dessvärre ännu inte lyckats gå igenom dem (ingen laptop osv), men det är på gång. Jag ÄLSKAR för övrigt att Daniela bor i Vasa nu, vilket gör att jag kan trakassera henne med mitt sällskap mycket oftare än tidigare. 

 

daniela karro3 

Om fem dagar fyller jag år. 26 år. Det är väl en rätt bra ålder, även om det låter vuxnare än jag känner mig. Men så kändes det vid 18, så kändes det vid 22 och så kommer det förmodligen att kännas vid 30 också. Om tio år kommer jag att tänka att alla 26-åringar är unga, visst? Kämpar emot ålderskris här som ni märker. Fast eh, egentligen har jag inte alls ålderskris, för jag tror inte att jag nånsin har varit så här mycket mig själv som jag är just nu. 

 

gradu 

Som bäst sitter jag vid ÅA och ska skriva lite på min gradu. Finns det något skönare än att få ett sånt här meddelande (↑) när man själv känner att det stampar lite på stället? Det värsta är när någon ba "hehhe jasså jag skrev 15 sidor idag". Förutom gradun och det här blogginlägget sitter jag dessutom och skriver ner lite jobbiga would you rather-frågor som ska besvaras ikväll i samband med förtäring av maltbaserade drycker. Mycket viktiga saker på gång med andra ord... Ha en trevlig fredag nu! 

tisdag 3 oktober 2017 - 08:00

Had some drinks

FullSizeRender

 

Jag har gått och blivit helt besatt av Two Feet. Det är sällan jag så snabbt faller för ny musik och direkt börjar älska en ny grupp/artist, men det här bara golvade mig helt. Soundet, rösten, basen, gitarren – hela den här genren (indie/alternative/blues/rock?) bara knockade mig rakt av.

 

 

Jag lyssnar på dessa låtar om och om igen och tänker varje gång "den här är min favorit", tills jag lyssnar på nästa och ba "nej den här är nog min favorit", och så där håller jag på. Jag kan inte bestämma mig för vilken som är bäst, för alla är lika ohanterbart sköna. Jag rekommenderar att lyssna med hörlurar eller riktigt bra högtalare, du kommer att känna musiken i hela kroppen.

 

FullSizeRender 1

 

Som alltid med musik förknippar man den med en viss tidpunkt i livet och jag vet hur otroligt starka minnen av just hösten 2017 jag kommer att få av Two Feet när jag lyssnar på dem i framtiden. Bilderna i det här inlägget bara skriiiker Go Fuck Yourself, Had Some Drinks och Love Is a Bitch för mig.

måndag 2 oktober 2017 - 11:00

KAFFIA 1 ÅR

I lördags stod Kaffias 1-årskalas på schemat och jag var förstås på plats för att fira Kajsa och hennes bebis. Jag ska visa lite bilder från kvällen!

 

kaffia fest

kaffia cafe

 

Jag hade plockat ihop en liten goodiebag som present, var själv så himla nöjd med hinken som jag råkade trilla över inne på Hemtex slutförsäljning i Vasa. Jag älskar att köpa presenter och den där känslan när man riktigt träffar rätt är så rolig! På tal om det fyller jag ju snart år – önskar mig bl.a. en ny laptop och en ny kamera, så feel free att sända på posten bara...

 

macke joni2

kaffia jakobstad2

kaffia party 

Vi samlades vid caféet efter stängning och stannade sedan där fram till midnatt före vi for vidare ut på stan. Vi hade dimmat ljusen, vi åt lite godsaker och bara umgicks i goda vänners lag. Nästa stopp blev Netti och sen snubblade vi även vidare till allas vårt Melody. Kom hem alldeles för sent för mitt eget bästa, men hade verkligen en kanonkväll så det var det värt. 

 

kaffia 1 ar

maximilian

 

På tal om Melody så börjar jag starkt ifrågasätta spellistan de har där... Visserligen är det lite roligt att de spelar musik som var inne när man själv gick i högstadiet, men om jag måste höra Gasolina, Get Busy eller Low en enda gång till vet jag inte vad jag tar mig till alltså. Dagens kids vet väl knappt vad det är för låtar ens haha.

 

Nu väntar en arbetsvecka i Jeppis igen och på schemat idag står bl.a. kaffe hos mommo och moffa följt av promenad med Kajsa och Ares. Måndag är också en bra dag!!!

fredag 29 september 2017 - 10:00

Honda & Surströmming

Den här Matias jag har babblat om har inte bara tre namn, Matias, Kribe och Funtsi, utan även ett fjärde: Matukka. När jag lärde känna honom kände jag inte till att han hade en Youtube-kanal med en massa följare, men med mina mad stalking skills tog det förstås inte länge förrän jag fick reda på det. När vi träffades tror jag att han hade runt 5k följare, men sedan jag lärt känna honom (observera mitt försök till att ta åt mig lite av äran) har han plötsligt fått 27k till. 

 

Nå, gissa vems vrålåk som har fått agera huvudroll (nåja) i en Youtube-video på ett konto med 32k följare? Det är förstås min lilla pärla, Hondan. Okej, den är inte ens min, men den har funnits i vår familj sedan urminnes tid, läs: ungefär sedan jag föddes, och den har nästan aldrig svikit. Den har sina skavanker, men den startar i alla väder och drar så gott som ingen bensin. Det låter ju nästan som att jag försöker sälja den här nu, men det skulle jag aldrig. 

 

honda comments

 

Tillbaka till det jag skulle berätta. Jag vet inte hur insatta ni är i "suomitube", alltså det finska Youtube. I början på året kände jag inte till en enda finsk youtuber, tills jag själv råkade lära känna en. Sedan dess har jag hittat en massa roliga konton att följa och det här är som en helt ny värld för mig. Om någon förresten har tips på svenska Youtube-kanaler värda att följa får ni jättegärna säga till, för den enda svensken jag följer just nu är Pewdiepie. 

 

Till Matukkas mest populära videon hör Sontaboxi- och Biitti 101-serierna. I den förstnämnda sågar han andra youtubers för korkade saker de har gjort eller sagt. Satir, humor, kritik, "rant". I Biitti 101 ligger fokus istället på musik. Det började med att han gjorde dåliga remixer på redan dåliga låtar, men har också i ett par avsnitt istället gjort riktiga remixer, om än med en hel del humor. I den här Biitti 101-videon har han gjort en metalremix på Daniel Okas låt Tanssit Mulle. Jag vet inte om ni har hört den? Här är originalet.

 

Och här är Matukkas version. Starring the white devil a.k.a. Hondan.

 

Förra helgen när jag var i Vasa spelade vi dessutom in en video där tanken var att han skulle äta surströmming som en 30k-följare-special. Jag hade köpt en burk av detta vidriga påfund när jag var i Haparanda och jag var så ivrig att få veta om det verkligen är så hemskt som alla säger. Och alltså... Ja, det är det. Tänk er den värsta jävla äggfjärten ni någonsin känt – och multiplicera det sedan med tusen. Blanda därefter stanken med ruttet kött (och en hint av UPM på en dålig dag) och vips har vi fått den ljuva doften av surströmming. 

 

OBS, inget för de känsliga och inget för de som sitter och äter när de ser det här.

 

Jag höll på att skratta ihjäl mig när vi filmade själva ätandet, ni kan ju tänka er hur svårt det var att vara tyst. Tårarna sprutade av alla skratt och kväljningar jag kvävde. Kolla in hans kanal på Youtube, han är hysteriskt rolig. Om man förstår finska och lite rå humor, vill säga. 

onsdag 27 september 2017 - 08:00

Svar på frågestund (2/2)

Okej, så jag lovade ju att del två av frågestunden skulle dyka upp i slutet på förra veckan, men min laptop har sagt upp kontraktet och så vidare och så vidare. Men nu så!

 

autumn

 

Äter du ännu vegetarisk kost, tips på recept?

Jag försöker fortfarande ha 1–2 dagar i veckan då jag äter vegetariskt, även om jag helt ärligt helst skulle äta kött varje dag. Den här halloumisalladen är det enda receptet jag har på lager i bloggen nu, men skulle i framtiden kunna tipsa om t.ex. riktigt goda vegebiffar också. Kan också tipsa om Corinne som delar med sig av massvis av härliga vegerecept i sin blogg!

 

Hur är det? :D

Bra, tack! Riktigt bra. Jag är på en skön plats i livet just nu! Trots att det ser lite knasigt ut på pappret (bor hemma, får knappt nånting alls gjort med gradun, vakar till klockan sex på morgonen om helgerna...) – så känner jag ett lugn som jag inte gjort på länge. Livet är jävligt roligt just nu. Peppar peppar, jinx much. 

 

Om du kunde få redigera ditt liv, vilka delar skulle du klippa bort?

Kanske att jag var tillsammans med en idiot under en del av tiden när jag bodde i Sverige, haha. Det var lite slöseri med tid, men man lär sig av allt. Annars är jag glad att jag har testat på ganska mycket. Jag har velat hit och dit med vad jag vill göra, flyttat av och an, bytt studieinriktning flera gånger, MEN om jag hade farit direkt till Vasa för att studera pedagogik efter gymnasiet hade jag inte varit samma människa som jag är idag. Så jag skulle inte redigera så värst mycket faktiskt, även om det hade sparat mig mycket tid och pengar. 

 

Om ditt tonåriga jag (låt oss säga 14 år) skulle se dig nu, vad skulle hon säga tror du?

Hon skulle nog undra varför jag inte är gift och har barn, för det skulle jag ju vara klappat och klart vid 21 (låt mig bara... hahaha). Men hon skulle också vara glad över hur mycket självsäkrare, lugnare och självständigare jag blivit. Och att hej wow, allt ordnar sig. 

 

14 ar

Jag när jag faktiskt var 14, voi lilla vän.

 

Hur fångar man ditt intresse som man?

Med humor och skägg kommer man långt! Sen ligger det nog i en fin balans mellan att visa uppskattning och att inte vara för på. Gränsen mellan charmig och smörig är hårfin. Ge mig oväntade komplimanger, låt mig leva mitt eget liv, lev ditt eget liv, prata på ett respektfullt sätt om din mamma, håll upp dörren men köp för fan inga rosor, ha samma humor som mig haha... Ptja, typ så.

 

Om du vaknade upp en morgon och märkte att alla dina blogginlägg försvunnit och inte går att få tillbaka, hur tror du att du hade reagerat då?

Jag hade nog till en början blivit lite bitter eftersom det ändå är lite som att en dagbok som skulle försvinna. Sen skulle jag väl försöka se det som en nystart och börja pånytt. Alternativt så skulle jag sluta blogga helt, men det är inte riktigt troligt.

 

Åsikt om tinder? Och andra dejtingappar.

Det tog ganska länge före jag ens orkade/ville testa på Tinder. Sen var det ett halvroligt tidsfördriv en stund, men jag tröttnade snabbt. Jag tindrade typ i en vecka, gick på en dejt, avregistrerade mig. Inte för att dejten var särskilt lyckad alltså, tvärtom. MEN jag känner ändå flera som träffat sin partner där och jag ser absolut inget fel med det.

 

Vad är det bästa med att flytta hem till Jeppis?

Jag älskar Jeppis, så egentligen det mesta. Jag sparar pengar, jag får umgås med familj och vänner (de vänner som är kvar/tillbaka i Jakobstad vill säga) och jag bara trivs. Flytten från Vasa blev sist och slutligen inte så dramatisk eftersom jag ändå ofta är där på helgerna, det blev ingen flytt till Åbo och nu börjar jag snart dessutom snart en kurs i Vasa, såå hehe. Kan nästan säga att jag bor både i Jeppis och Vasa inkommande läsår. 

 

radhuset

 

Är du/har du varit intresserad av att ställa upp i kommunalvalet nån gång?

Jag har faktiskt blivit tillfrågad att ställa upp, men jag tackade nej. Det känns som en lite för tidskrävande grej där jag inte skulle kunna ge hundra procent. Men överlag engagerar jag mig och ser till att rösta så fort tillfälle ges.


Om 40 år, vad tror du att folk kommer att vara nostalgiska för då de tänker på 2017?

"Minns ni när man inte hade ett chip inopererat i armen och man måste använda PLASTKORT för att betala? Haaahaaa jaa och tänk när vi ännu TANKADE BILARNA med bensin!! Och vet ni då vi var unga, då var det riktig mat/musik/TV som gällde." Nej men väldigt svårt att säga, säkert musiken eftersom det alltid väcker nostalgikänslor. 

 

Bok (som du har läst!) som du HATAR mest av allt?

Nu kommer jag inte på en enda, för jag läser helt enkelt inte böcker jag inte gillar. Kanske någon som man tvingades läsa i skolan, men sen igen valde alltid våra lärare väldigt bra böcker... Nej, jag kommer inte på en enda. Wtf.

 

Vem ser du upp till?

Mina föräldrar, mina morföräldrar, mina syskon... Hela min familj faktiskt. Alla har de något som jag beundrar väldigt mycket, och det bästa är väl att jag är en blandning av dem. Hur bra måste inte jag vara då liksom?

 

Vad tycker du är kul att göra på helgerna?

Äta tortillas och godis, dricka vin, gå på promenader, träna, umgås med vänner... Det beror lite på helt enkelt. Men nog är jag ju en festprisse, alltid varit. Går det nånsin över månntro eller kommer jag alltid att vara 18 år i själen?

 

ollis malleys

Daniela summerade det ganska bra: "Sen slutade kvällen vid Ollis, fast jag egentligen hade tänkt att jag skulle tidigt hem och sova. Men, det brukar gå så när man är med Karro, det har jag lärt mig."

 

lördag 23 september 2017 - 12:30

En torsdag

Jag skulle fota ett foto i timmen i torsdags, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag är helt usel på att göra såna inlägg, jag tror jag har lyckats en gång av kanske tio försök. Nå, det här blev istället ett några foton från i torsdags-inlägg.

 

IMG 5405

  

Jag är tillbaka på gymmet igen och det känns fruktansvärt bra. Jag kan räkna på fingrarna hur många gånger jag tränat i sommar, men jag ser det som att jag har haft semester helt enkelt – och inget fel med det. Jag angstade lite inför passet eftersom jag var övertygad om att all styrka har försvunnit, men nej, tvärtom nästan. Det blev ett lyckat benpass som nu gör sig påmint så fort jag stiger upp från en stol eller, gud nåde, går i trappor.

 

gymmet

 

Duschade på gymmet och for sedan raka vägen till stan för att springa lite ärenden. Feelisen när man stiger ut från gymmet, nyduschad och mör i kroppen, solen skiner och man ännu har hela dagen framför sig för att man farit till gymmet på förmiddagen... Aaaaah, det slår ganska mycket. 

 

IMG 5426

 

Gled in på Kaffia och testade veckans sallad, som den här gången var tacosallad. Öhh, behöver jag ens säga hur gott det var? Sen hann jag ännu fynda ett par hösttröjor på H&M före jag for vidare till mommos och moffas. Kvällen avslutades ännu med te och skvaller hemma hos Moa. 

 

IMG 5448

 

Ja ni ser ju, det blev inte många bilder alls. Jag har annars jobbat i Jeppis hela veckan, alla dagar förutom just torsdag. Nu är jag i Vasa och ska på måndag tillbaka till Jeppis för lite till jobb och graduskrivning. Hoppas ni har en skön helg på gång!

fredag 22 september 2017 - 07:00

Stolt hurri

Fotboll och de flesta andra lagsporter går hand i hand med heta känslor. Fula ramsor. Glåpord. Det hör till, det är en del av sporten och det bidrar till stämningen (sen att huliganism och slagsmål i dessa sammanhang är förkastligt är en helt annan fråga som jag inte tänker diskutera idag). Under en fotbollsmatch mellan VPS och KuPS lär Kuopio-anhängare ha skrikit "hurrit", vilket enligt dem själva var ett missförstånd. Oavsett så gjordes det en anmälan till Bollförbundet eftersom detta anses vara rasistiskt, skriver Svenska Yle

 

hurri svenska yleLäs mer här och här.

 

Jag tycker att det är en aning överdrivet att kalla det här för rasism. Någon form av kulturrasism isåfall kanske, men jag vet inte. "Tydligen var inte antirasismkampanjen värt något enligt Kuopioborna", läste jag någonstans. Ja, Rött kort till rasism-kampanjen innebär visserligen att ingen ska diskrimineras p.g.a. etnicitet eller språk... Men jag får ändå lite det är så synd om oss-vibbar av det här. Måste vi vara så känsliga?

 

Ordet må vara nedlåtande och jag är den första att bli förbannad om någon kallar mig det på fel sätt (läs sista punkten i det här inlägget, lol) och jag skulle också ha blivit provocerad om jag hade varit på den där matchen. Men så länge vi låter oss provoceras av det, så länge vi blir kränkta och så länge vi gör rasismanmälningar av det, så ger vi egentligen bara ordet mer makt. Jag tror liksom inte att det slutar bara för att någon skulle få böter. Eller har jag helt fel nu?

 

När jag jobbade på en finsk kundtjänst i Stockholm och kunderna ibland frågade varifrån jag kom (p.g.a. min accent), sa jag bara att jag är en rantahurri. Då blev de paffa, skrattade lite och sa sedan inte mera. Sedan har jag dessutom på senare dar upptäckt den finlandssvenska hiphopgruppen Likanen Etelä och numera är det ingen tvekan om att jag stolt säger att jag är en hurri. 

 

hurrii

Bild och artikel här.

 

Jag tycker att man ska sluta slänga bensin på elden. Det hjälper definitivt inte att vi tycker synd om oss själva och jag tycker heller inte att vi har någon rätt att tala om rasism, rent historiskt sett. Fittiga människor finns det oavsett om vi bötfäller dem eller inte. Tysta ner dem istället. "Hell yeah jag är hurri, du önskar innerst inne att du också vore en". Och så har vi ju det så aningen uttjatade, men lika användbara "Puhu sä mitä sä osaat niin mä puhun mitä mä haluan". Lite mobbning supportrar emellan är inte så där farligt.

 

H-U-R-R-I, straight outta motherfucking Kirkkonummi.

onsdag 20 september 2017 - 21:00

Varför jag älskar hösten

Jag älskar hösten och jag undrar om det inte är min favoritårstid faktiskt. Jag brukar ha lite melankoliska känslor vid årstidsbytena och förra året skrev jag en lista på saker att proppa i sig för att lindra den s.k. höstdeppen. I år känner jag faktiskt inte alls på samma sätt, utan ser riktigt fram emot de kommande två månaderna. Jag vet ändå att många är irriterade på att sommaren tog slut före den ens hann börja, men en lista med allt som är bra med hösten kanske kan påminna någon om allt som faktiskt är rätt skönt just nu. 

 

♥ Hösten innebär nystart. Skolorna börjar igen och den där härliga ivrigheten håller i sig ungefär fram till nyår, så passa på när det ännu känns enkelt! (Du också Karolina, skriv den där gradun nu bara!)

♥ I samma veva kan det vara helt rätt tid att t.ex. ta tag i hälsan efter ledigheterna. Min träningsmotivation kommer åtminstone alltid tillbaka på hösten efter att ha haft semester i ett par månader. 

♥ Alla sjukt vackra färger.

 

host vasa2

 

♥ Det blir mörkare och svalare om kvällarna. Jag tycka att det är så fruktansvärt skönt. I och för sig gillar jag inte mörkret på morgnarna, men om kvällarna är det något av det bästa jag vet. 

♥ Man sover bättre, tack vare föregående punkt. Ett svalt och mörkt rum är det säkert många som håller med mig om att är det bästa att sova i.

♥ Lyktor, doftljus, öppen spis... Behöver jag säga mer? Det KAN inte finnas något mysigare än när man kommit in och är lite frusen, när man får dra på sig sköna kläder och krypa ner under en filt med en massa tända ljus i rummet.

 

ljus 

♥ Min födelsedag! 18 oktober!

♥ Alla onödiga (men ack så underbara) TV-program börjar igen: Idol, Paradise Hotel, Svenska Hollywoodfruar... 

♥ Varma tröjor. Höga strumpor. Mössor. Stora halsdukar. Soppor. Teer. 

 

karolinakajsa

Kajsa och jag ute i höstkylan häromkvällen.

måndag 18 september 2017 - 22:45

Svar på frågestund (1/2)

Hej på er! Efter ännu en suverän helg i Vasa är jag nu tillbaka i Jeppis för lite jobb och tänkte så här måndagskvällen till ära svara på första delen av frågorna som kom in på frågestunden. Tack till alla frågor, fortsättningen kommer i slutet av veckan! 

 

vasa byggnad

 

Har du läst någon bra bok på sistone? Eller har du någon extra bra gammal favoritbok att tipsa om?

Jag läser pinsamt lite böcker faktiskt, men den senast lästa är Harry Potter och de vises sten (hade aldrig läst den förr, så det var ju på tiden...) och visst i världen var den bra. En av mina favoritböcker i tonåren var Påtänd av Melvin Burgess, men annars kan jag rekommendera typ alla biografier av Neil Strauss, det är precis min smak.

 

Okej; fuck, marry, kill - Timo Soini, Juha Sipilä, Alexander Stubb?

Hahaha, den här är svår. Jag skulle ju obviously bli tvungen att kill Juha Sipilä. Sen tror jag nästan att jag skulle ha roligare med Soini (föredrar personligen öl framför triathlon liksom), så det får nog bli fuck Stubb och marry Soini. Okej, det här trodde jag inte om mig själv...

 

Vad har du lärt dig av din storasyster? Vad tror du att du lär din lillebror?

Min syster har haft med ett finger i spelet med så gott som allt jag lärt mig i livet, allt från att skriva och läsa till att sköta Kela-papper och ansöka om bostadsbidrag. Jag har i princip alltid haft två mammor, vilket ju är helt fantastiskt. Hon lär mig hur jag ska shoppa, hon lär mig hur jag ska organisera i min kalender och hon lär mig att veta mitt värde och sluta ursäkta mig för allt hela tiden.

Jag tror att vår lillebror tack vare oss systrar lärt sig att respektera kvinnor. Jag tror också att vi har lärt honom att diskutera. Gissa hur paff man blir när ens lilla lillebror plötsligt blivit så vuxen att han ibland lägger fram argument bättre än en själv. Men det tror jag är för att vi alltid har bollat, funderat och argumenterat saker och ting hemma hos oss, så jag kan inte ta credit för det egentligen. Jag kanske lär honom att man nog kan bli till en duglig människa trots att man inte riktigt vet vad man vill med livet, haha.

 syskon

Eller förresten, en sak lärde jag honom: att visa fulfingret och dra ut mungiporna medan man säger "bytto"...

 

Vilken är din favoritparfym?

Just nu har jag Givenchy Dahlia Divin. Det var mamma som köpte den och ångrade sig, men den föll mig precis i smaken. Andra märken jag gillat är DKNY, Lacoste och Hugo Boss, kommer dessvärre inte ihåg närmare namn på dem.

 

Om du skulle få göra en biroll i vilken film som helst, som finns redan, vilken och varför?

Att skådespela är rena rama mardrömmen för mig, så det skulle behöva vara någon som inte har nästan några repliker alls. Men om vi bortser från det så skulle jag kanske vara Alex (Brittany Murphy) i 8 mile, för att hon fick hångla med Eminem när han var som hetast. Kom tyvärr inte på något mindre primitivt svar.

 

Om du blev tvungen att äta en liten bit människokött - Skulle du hellre äta en bit av nån du gillar men veta att den människan kommer sakna en köttbit på låret för resten av livet eller skulle du äta en bit av nån du riktigt ogillar och äcklas av och veta att du har en liten del av den människan i dig JÄTTELÄNGE?

Båda alternativen känns lika vidriga, så därför skulle jag välja att äta av den obehagliga människan, för att någon jag gillar inte skulle behöva sakna en bit av sitt lår. 

 

lar

Lite lår, anyone?

 

Om du bara får använda en sminkprodukt på morgonen, vilken blir det?
Mascara helt klart.

 

Vad är ditt nästa "stora" mål i livet?
Just nu känns gradun som ett gigantiskt mål, så kanske att den ska bli klar. Kul va?

 

Vad vill du göra när du är klar från skolan?

Resa lite och sen börja jobba. Drömmer också om att inreda en lägenhet igen. 

 

Var ser du dig själv i livet om 5 år?

INGEN aning. För en tid sen hade jag nog svarat att jag vill vara gift och ha barn, men njaeee alltså, det tror jag inte att jag vill inom fem år. Men om fem år är jag definitivt klar med studierna, sen hoppas jag att jag reser (eller har rest) och kanske jobbar med att skriva häftiga reportage om just det.

 

super smash bros wii

...men högst antagligen gör jag samma sak som nu: spelar Super Smash Bros och äter chips. 

torsdag 14 september 2017 - 07:30

Bloggens första (och kanske sista) frågestund

Får man ens kalla sig bloggare om man aldrig har haft en frågestund någon gång? Jag har haft lite svårt att komma in i skrivandet igen, jag vet liksom inte var jag ska börja, så jag tänkte att det här kanske skulle kunna sparka igång motivationen lite. Men det kräver förstås något av er också...


Fråga vad som helst eller kom med inläggsönskemål, jag är inte blyg så jag svarar på det mesta. Den enda orsaken att jag inte ordnat frågestund tidigare är risken att det är så helvetes pinsamt om ingen frågar något, so don't leave me hanging. Lämna en kommentar under inlägget eller skicka mejl till karolinakjld@gmail.com (vet att vissa hellre gör så av någon anledning), så återkommer jag med svar i början på nästa vecka – nu väntar en långhelg i Vasa!

 

IMG 3471

Throwback till det ofattbara faktumet att det bara är två månader sedan man kunde gå runt så här.