Alltså det här sjukandet!

måndag 8 maj 2017 - 15:20 | 10 Kommentarer

Det här känns så deja vú, att jag skriver att Luka är igen sjuk - eller fortfarande. Eller jaa, han hann väl vara två veckor frisk(are) - jag tycker så synd om honom. Han som är så glad blir ju klart ledsen med mindre. Inte orkar man ju äta eller sova om man är superförkyld, har tungt att andas, magont och ont i öronen. Tur fick vi Ventoline, som lättar andningen lite grann. Ni kan ju föreställa er hur nätterna går - och den principfasta sömnskolan som vi började för några veckor tillbaka är totalt bortglömd. 

 

Ni med öronbarn, säg mig vad hjälpte era barn?

 

Luka har ätit två kurer med antibiotika, men nu tyckte läkaren att han absolut inte skall äta en till - och jag är faktiskt av samma åsikt. Synd bara att värkmedicinen ger honom så magknip. 

FullSizeRender 10Här var Luka frisk och glad tillsammans med min finfina vän Maria <3

Kategorier:

barn

10

Kommentarer

  • Sofia

    08.05.2017 16:36 (5 månader sen)

    Vår dotter fick allergimedicin utskrivet, fast hon inte har allergi. Va det typ Aerius vi fick, tror jag. Så fort hon hade förkylningssymptom gav vi det. Det hjälpte. Hon slapp öronvärk efter det.

    • Linda Mäkinen

      02.06.2017 23:31 (4 månader sen)

      Tack för tipset :)


  • Emma

    08.05.2017 21:24 (5 månader sen)

    Hej! Känner dig inte men råkade se en länk till inlägget på fb o kände att jag ville kommentera!? Min dotter som nu är tre år var ett öronbarn, hela första året åt hon närmare tio antibiotikakurer o då beslöt de att det blir rör i öronen. Rören sattes in när hon var 1 1/2 år gammal o sedan dess har hon inte behövt en enda kur. Det som har lindrat örvärken hos oss är att sätta löksaft på en bumullstuss som tejpas fast utanför örat.. krya på er!

    • Linda Mäkinen

      02.06.2017 23:31 (4 månader sen)

      Tack för din kommentar Emma! Vi har tid till öronpoli om några veckor så skall se vad dom tycker där. Rör verkar ju faktiskt hjälpa!


  • Nina

    08.05.2017 21:33 (5 månader sen)

    Ett tips ifall värkmedicin ger honom magknip - prova orodrops!

    • Linda Mäkinen

      02.06.2017 23:32 (4 månader sen)

      Tack, vi har det hemma men jag har inte ens orkat pröva - för att han skall hållas i minuter liggandes på ena sidan är ju omöjligt :D


  • Pia

    11.05.2017 22:12 (5 månader sen)

    Tuber i öronen, det har varit det...

    • Linda Mäkinen

      02.06.2017 23:32 (4 månader sen)

      Det lär vara det jaa..


  • Jenny

    14.05.2017 23:10 (4 månader sen)

    Vårt första barn hade första öroninflammationen som 11månader, 3st på 1.5månader och fick rör i öronen som 1år 1mån. Andra pojken var jag hemma vårdledig med, första öroninfl 1år 2mån och samma sak, 3öroninflammationer på 2månader (bytt från ena sidan till andra efter kur) 1år och 5mån rör i öronen. Äldre pojken nu 4.5år och har inte haft i öronen sen dess, yngre pojken har ännu rör i öronen, nu 2år. Men nu har vi ny öronrumba, flickan hade flrsta öroninflammation nu som.5månader, i vänster öra och trumhinnan sprucken, 3v senare i båda öronen, nu inne oå antibiotika kurdag 7 av 10..här säger man iallafall att har du 3öroninflammationer på 6månader är rören att rekommendera och barnet skall gärna ha fyllt 1år! Vi ha gått privat och ingreppen har gjorts privat.

    • Linda Mäkinen

      02.06.2017 23:34 (4 månader sen)