torsdag 14 september 2017 - 23:00

Tidsfördriv och roligt sådant

I sommar har vi gjort en massa kul och en av sommarens höjdpunkter har faktiskt varit gemensamma uteträningar tillsammans med tre av mina fina vänner. För i sommar var det perfekt att träna utomhus för sällan var det för varmt (hehe), så fastän det var mulet en sommardag gjorde det ingeting. I juni började/fortsatte jag med att träna på Kayla Itsines träningsprogram, och lite senare fick jag sällskap. Så det är ytterst få gånger som jag har behövt träna ensam. Mest perfekt har ju varit att jag har så flexibla vänner med större barn, så vi har kunnat passa in träningarna då Luka har sovit sin dagsvila. 

Så den som säger att man inte kan/hinner träna när med barn kan försöka tänka utanför the box. Vi har haft 1-åring som varit på dagsvila medan 6 andra barn i åldern 3-6 år har yrat på och vi mammor har tränat. Barnen har blivit så pass vana att de frågar efter våra gemensamma träningspass, så roligt att de också njuter lika mycket som vi. För att träna i sällskap är mycket mycket trevligare än att göra det ensam - och speciellt med ett tungt träningsprogram behöver man lite extra pepp. 

Snart har vi bakom oss fulla 12 veckor av träning, det har tagit sin tid då vi har alla varit förkylda turomvist här på hösten och sedan börjar följande program för veckorna 13-24. Nu tränar vi ju inte länge utomhus, så tur hade träningskompisen Emma och hennes händiga man förvandlat deras garage till ett gym. Så där träffas vi som bäst tre gånger i veckan. På sommaren var vi alla fyra lediga så det var inget problem att hitta tider som passade. Nu jobbar vi alla, men inte har det varit något destu svårare. Själv försöker jag få in två träningspass på kvällarna, varav en då barnen gått och lagt sig (som ikväll) och sedan en på helgen. 

Det som motiverar och peppar är klart att man märker att man blir starkare och har fått mera uthållighet. Och det bästa med det här träningsgänget är klart känslan efteråt, och att vi tar en massa löjliga och roliga videon/foton - det måste ju finnas bevis, annars har det inte hänt. Nä, det är nog bara för att kunna se tillbaka och märka att vi fixade småbarnstiden + jobb och träning. 

Om vi kan kan du också. Det är bara att hitta rätt träning och bra träningssällskap. 

IMG 8134