Det här är jag nu.

onsdag 28 juni 2017 - 11:45 | 11 Kommentarer

2017 06 27 06.09.42 2

 

Alltid när jag blir gravid tänker jag att jag ska vara så där chic och välklädd och fräsch. Men det slutar ändå nästan alltid i Samis gamla träningsbyxor från -99 (eller i långkalsonger som här). Gummistövlarna är mina egna och underställströjan har jag ärvt av mamma för många år sedan. Inte direkt så att the the sartorialist jagar mig på väg till utedasset.

Jag och syrran är på Replot med alla barn. Skulle kunna bo med henne for life. Säga vad man vill om småbarnsmorsor, men jezuz så de kan hålla maskineriet i full rullning. Hon är överallt. Fixar allt. Bär allt. Reder upp allt. 

Och så några populärkulturella iakttagelser: Arja Saijonmaas sommarprat kan ni hoppa över. Rickard Söderbergs var ganska boring. Sarah Sjöströms likaså. Negra Efendić var kanske tidvis lite intressant, men det ska erkännas att jag somnade mitt i. Men folk får verkligen skärpa sig när det kommer till sommarprat. Ellen Strömberg överlägset bäst hittills. Och så en sista: Tomas Ledin var bäst på allsången. 

Och så en dryckesrapport: I dag ska jag påbörja överdriven konsumtion av hallonbladste. Den som vet var jag ska köpa det i Vasa får 10 poäng (Ekosoppi?). 

Taggar:

11

Kommentarer

  • Ida

    28.06.2017 12:05 (3 månader sen)

    Köpte mitt hallonbladste (ifjol) på malins foodie living butik ?


  • Hanna

    28.06.2017 12:07 (3 månader sen)

    Åtm Life!


  • HeidiS

    28.06.2017 12:09 (3 månader sen)

    Köpte mitt från saluhallen och tro det eller ej MEN tror det funkade!


  • Veronica

    28.06.2017 12:39 (3 månader sen)

    Jag började igår med hallonbladste, då jag gick in i v36. Får försöka ta det lite lugnt med det, då det blev racerfart förra gången....


  • Petra

    28.06.2017 12:53 (3 månader sen)

    Minimani köpte jag mitt hallonbladste


  • Anna

    28.06.2017 12:56 (3 månader sen)

    Life! Funkar!


  • N

    28.06.2017 23:22 (3 månader sen)

    Hallonbladsté hittar du nog i life eller ekosoppi. Vet inte om du upplever dig väl stor för att trivas med din nuvarande kropp, men jag kan säga att jag är ännu större om magen och det sorgliga är att jag ska föda först om 3,5 månad. Barnmorskan tycker jag kan gå upp i vikt som hittills, skulle dock helst undgå all viktökning då jag redan är som jag är.


  • Jenna

    29.06.2017 00:10 (3 månader sen)

    Karate Kid är här!! Gjorde inget speciellt om man tänker på diverse "knep", men jag var mycket på fötterna och städade ur min lägenhet och lyfte tungt :)


  • LillMorran

    29.06.2017 09:09 (3 månader sen)

    Från en gravid till en annan. Vad är hallonbladste bra för? ?

    • Heidi

      09.07.2017 22:39 (3 månader sen)

      T.ex. här kan du läsa om nyttan med hallonbladste: http://www.vastkustdoulan.n.nu/tips-rad


  • Heidi

    09.07.2017 22:37 (3 månader sen)

    100-procentigt hallonbladste finns på Ekosoppi, Clippers hallonbladste är visst bara 50-procentigt. Lycka till på slutrakan! :)