Evighetslistan, var så goda.

torsdag 21 april 2016 - 15:30 | 15 Kommentarer

kaffe

 

Har man hängt i den finlandssvenska blogosfären i snart 10 år, så börjar man ganska långt förstå hur den funkar. Nya bloggare kommer och går, men samma ämnen består. Jag tänkte vi skulle kunna behandla alla ämnen i dag. Ta ställning till alla brännheta samtalsämnen, en gång för alla. 

Nu uppmanar jag alla bloggare i hela världen att göra den här listan så vi lite vet var vi har varandra (hah!). Eller bara för att det är kul. Var så goda att stjäla listan rakt av. Jag ser fram emot att läsa era svar i era bloggar. 

Jag ska bara hålla en föreläsning först så ska jag själv bidra med mina svar. Som regel kan vi ha "max fem meningar per svar", eller vad säger ni? 

 

10 bloggiska
evighetsfrågor 

 

1. Så här tänker jag kring vacciner:

2. Gällande skönhetsingrepp tycker jag så här:

3. Min sanna åsikt om muminmuggar:

4. Ska barn synas på sociala medier? Så här tänker jag:

5. Är jag feminist eller inte? Så här tänker jag:

6. Mina tankar om kommersiella samarbeten i bloggar:

7. Kan pojkar ha rosa kläder? Min åsikt om genustänk i kläder:

8. Dop eller namnfest - vad väljer jag?

9. Bloggska - är det ett viktigt språk?

10. Den berömda bloggfasaden - ska man visa allt i bloggen?

Kommentarer

  • Netta

    21.04.2016 15:29 (2 år sen)

    Du glömde två: amma eller ge flaska och dagis eller hemvård för barn under 3 år ;-). Bloggdiskussion om muminmuggar jag har förresten aldrig stött på.

    • Linn Jung

      21.04.2016 16:10 (2 år sen)

      Jag glömde inte bort den, jag klarade bara inte av att höra det en gång till! Enough is enough! :)


  • metafjantn

    21.04.2016 16:24 (2 år sen)

    Åh, ser fram emot att detta ska urarta till punkt 11 a.k.a. "Måååste folk prata om 1-10 igen/fortfarande, det är utav inget intresse för miiig, jag vet inte hur man scrooollaaar?!". Det är oftast där jag brukar eftersläntra in och gnälla på att människor gnäller om vad andra gnäller på! ¯\_(ツ)_/¯

    • Linn Jung

      21.04.2016 17:03 (2 år sen)

      Oh, you wait and see!


  • Jonna

    21.04.2016 18:11 (2 år sen)

    Tack för listan, har svarat i min blogg!


  • Marika

    21.04.2016 21:48 (2 år sen)

    I'm in! Kunde dock inte hålla mej till 5 meningar per fråga i den ang rosa.. ;) vissa andra blev lite kortare så de jämnar ut sig ;) och regler är till för att brytas right :'D


  • Erica

    22.04.2016 10:46 (2 år sen)

    Har också fyllt i listan :)


  • Ida

    22.04.2016 15:18 (2 år sen)

    Tack för listan, jag är också med och har fyllt i den :))


  • Melli

    22.04.2016 15:38 (2 år sen)

    Här är mina svar. :) http://mellimamma.blogspot.fi/2016/04/evighetslistan.html


  • Katarina

    22.04.2016 18:15 (2 år sen)

    Kunde inte låta bli! :)


  • Jane

    22.04.2016 20:23 (2 år sen)

    en fråga JAG sku vilja ställa alla bloggare: - är det ok att "skryta" i sin blogg??? (har int nutida mänskor hört det där ordspråket "egen skryt luktar illa"...??) DU har mycket självironi och känns ärlig och naturlig i vad du skriver, därför gillar jag DIN blogg!!! (så du ska inte känna att detta är riktat till dig, Linn) MEN många bloggar känns BARA som skryt : SEEE på meeeej, mitt fiiina hus, mannen har ett hjärta framför namnet varje gång han nämns, alla ljuuuvliga, bakverk (som är såååå lätta att baka) dagens snygga outfit, naglar, nystajlade hååår, seeee vad fiiiiint!!!! När blev det OK att skryta? När blev alla individualister??? Vad döljer sig bakom den "perfekta" fasaden??? När kommer bloggen med den ostädade toan, högen med smutstvätt och den oskötta trädgården??? The real-life-edition???

    • julia

      25.04.2016 09:58 (1 år sen)

      Precis så tänker jag med! Efterlyser mer djup i många bloggar , vissa har det men mååånga känns som bara en rosenskimrande fasad..


  • Daniela

    25.04.2016 08:27 (1 år sen)

    Bästa listan :) Gjorde den just!


  • Ila

    26.04.2016 10:48 (1 år sen)

    Brukar inte haka på dylikt, men gör ett undantag. Det här var kul! :D http://morotsliv.com/2016/04/10-bloggiska-evighetsfragor.html


  • Bohemian Maggie