Ljusa korgstolar, mmm.

torsdag 2 juli 2015 - 09:55 | 16 Kommentarer

 

Det finns minst hundramiljoner stugämnen att skriva om. Ju mer man har att skriva om - desto svårare blir det. Så brukar det vara. Därför ska jag försöka beta av allt i små, små steg så jag inte fastnar i träsket. 

Vi kan kicka i gång den här dagen med ett litet fyndinlägg. På Pinterest har jag pinnat en massa gamla korgstolar. Tycker det är så stylish när de är riktigt väderbitna och välanvända. Så det blev ett litet diskret iiiiik när jag på visningen såg att det fanns tre stycken nere i bastukammaren. Inte nog med att de är läckra - de är så otroligt bekväma att sitta i. Måste bara skaffa någon trevlig fårfäll eller dynor att ha i. Och ett bord som inte är en omkullvält blomlåda, haha.

 

1

2

Kommentarer

  • anonym

    02.07.2015 11:24 (2 år sen)

    Korgstolar är skräp, de går bara sönder. Men ni har ju dem på plats, så de kan ju användas tills de ger upp.

    • Linn Jung

      02.07.2015 11:30 (2 år sen)

      Tack för peppen!

      • anonym

        02.07.2015 13:13 (2 år sen)

        Ingen pepp alls, utan bara krassa fakta. Har själv gått i fällan och köpt fina sådana som gått sönder efter senast två år.


  • Ann-Sofi

    02.07.2015 11:34 (2 år sen)

    Jag har släpat hem en urgammal rottingstol från mitt barndomshem. Visst, inte världens bäst hållbara (lite delar lossar nu som då...), men vilken komfort! Och har den hållit i 50 (?) år så lär den hänga med ett tag till :).

    • Linn Jung

      02.07.2015 13:30 (2 år sen)

      Jag tog just mina egna korgstolar från 90-talet hit. Små, små barnstolar som någon gång har spraymålats vita. Tror också de här är jättegamla. Så nåt år till ska de väl hålla!


  • Ida

    02.07.2015 11:36 (2 år sen)

    Herranjumala va fina stolar


  • Micaela

    02.07.2015 11:40 (2 år sen)

    Åh. Jag behöver inte Pinterest till något alls längre. Jag tänker bosätta mig här på bloggen och bara njuta (och vara pikilite avundsjuk).

    • Linn Jung

      02.07.2015 13:31 (2 år sen)

      Men du skulle ju vara vårt sommarbarn! När kommer du?

      • Micaela

        02.07.2015 23:17 (2 år sen)

        Jobbar ännu en vecka, sen är jag ert sommarbarn!


  • SivÖ

    02.07.2015 11:54 (2 år sen)

    Vilka underbara stolar! Gnisslar de också på det där rätta korgstolssättet? Skulle inte tacka nej till en sån själv. (Och så kan jag inte låta bli att undra om det är samma anonyma surkart som lämnar småelaka kommentarer på alla inlägg. Hen kunde sluta med det i så fall. Det är varken trevligt eller snällt.)


  • Pernilla

    02.07.2015 13:22 (2 år sen)

    vejt int hur bra e stämmer men jag har hört att man ska dränk dem i vatten lite nu som då så håller dem bäter. torkar int sönder lika fort... ta med dem tå ni far seem

    • Linn Jung

      02.07.2015 13:31 (2 år sen)

      Bra tips! Alla kan behöva en simstol!


  • Susann

    02.07.2015 14:29 (2 år sen)

    Vi har korgstolar ute på sommarstugan som funnits där sen början av 70-talet och de är hur hela och bra som helst.


  • Emma

    02.07.2015 14:30 (2 år sen)

    Korgstolar är tidlösa och hållbara bara man sköter om dem. Alla behöver vi blötas lite ibland för att inte trasas sönder ;) Även vedkorgen håller längre om den får ta sig ett dopp ibland.