Visa alla inlägg skrivna mars 2016

onsdag 30 mars 2016 - 18:24

KÄNSLAN..

.. Då man är "tvungen" att spendera alla pengar på dagliga, tråkiga produkter. Vet ni? Då man hellre hade velat handla färggranna läppstift och skimrande ögonskuggor men allting hemma har tagit slut samtidigt. Det här måste ju vara ett fenomen, att allting varje gång tar slut precis exakt samma tid?

12899394 10154089352607767 1149090378 o

Men kan ju passa på att rekommendera lite basproduker år er! Deon är Kicks egna märke och doftar nytvättat, Lumenes makeup remover för vattenfast mascara klarar allt, L'oreals toner tvättar jag med när jag inte har vattenfast. Och så lite bommullspads.

12940971 10154089352677767 822638969 o

Min favoritfoundation från Lumene (longwear blur foundation) rekommenderar jag starkt. Har inte testat nya mascaran den gråa hårmasken eller hårsprayet. Däremot rekommenderar jag inte denna dåliga BB kräm som faktist är från Prag. Make Up Stores loose powder använder jag dagligen!

tisdag 29 mars 2016 - 16:54

HÄLSNINGAR FRÅN PRAG

Hej på er! Någon annan som njutit av påskledigheten? Både påsken och vistelsen i Tjeckien börjar lida mot sitt slut, så därför tänkte jag slänga in lite bilder på vad som varit en jättehärlig resa. När vi landat hemma tänkte jag fila på en snabb Prag-guide, som jag som förstagångsbesökare själv velat ha. Men det här har vi i stora drag hunnit med:

prag3

12915173 10154084421107767 807304831 o

prag1

12915133 10154077017462767 1294642926 o

prag2

12903704 10154084412912767 655331610 o 3


För det första har vi gått otroligt mycket. Prag är -som det på många ställer också står-  en otroligt fin stad med vacker arkitektur och gamla välbevarade hus. Har också hunnit med att shoppa, tagit en båttur på floden, inlett terassäsongen, varit ut på länk i vårvädret, besökt slottet, gymmat, simmat, druckit öl och förstås ätit tjeckisk mat. För mig som är vegetarian är den nationella maten kanske inget att föredra, men som tur kryllar det av italienska restauranger runt om i staden så man har verkligen inte gått hungrig en sekund haha. 

Nu hoppas jag att vårvädret har kommit fram till Vasa när vi landar hemma, och att påskriset är undanplockat för jag är beredd på sommar ♥

 

Taggar:

Kategorier:

Vardag

Skriv en kommentar 6

måndag 28 mars 2016 - 15:34

PICTORIAL - EASY WAVES

Hej på er och glad tisdaf! Jag är som sagt i Prag över påsken med min familj, vilket betyder lite paus i bloggen och lite tidsinställda inlägg. Här kommer i alla fall en pictorial på en frisyr som kan komma att passa bra i veckan. En enkel men festlig hästsvans:

frisyr0 checker

Grejen med att först dela upp håret och inte fästa allt i en hästsvans, är att håret ser längre och tjockare ut när det är uppsatt. Ingen lägger märke till att lockarna i nacken endast hänger, vilket förlänger svansen med många centimeter. Jag fäste också några lockar över hårbandet för att få till tjockheten och för att dölja det svarta bandet. Kanske jag kör på någon liknande ikväll, locktången är med och jag vill fira att vi får vara tillsammans hela famlijen igen ♥

söndag 27 mars 2016 - 11:13

WISHLIST

Just nu är jag på en stor sminkjakt här i Prag.. har hållit mig hela månaden och inte handlat en enda produkt åt mig själv (vilket kanske inte låter så himla fantastiskt, men det är väldigt ovanligt för att vara mig). Just nu hoppas jag på att hitta nya och spännande produkter att köpa med mig hem, och att det antingen finns MAC eller Sephora här i närheten. Visst kan man beställa allt från nätet, men det är något speciellt med att få stå i butiker och testa nyanser, prova pigment och känna på produkter. Högst upp på min wishlist står just nu detta:

bennye1 side

En palett av BenNye, vilken jag är väldigt medveten om att inte finns ute i butik. Men eyelinern från Kat Von D hade jag ögonen på redan under Stockholmsresan, så finns den här kommer den hem med mig!

makeupgeek side

Nya sminkpenslar är ett måste, men svårt att välja varifrån man ska köpa dem. Tips på det någon? Dessutom önskar jag mig också läppstiftet från Mac i nyansen "blankety".

sephora side

Till sist men inte minst står solpuder från Sephora, och en highlight från Anastasia Beverly Hills på listen. Fixar jag allt detta så kommer mitt ha-begär vara tillfredsställt för en stund. 

 

Nu ska vi ut på jakt igen, ha en bra söndag ♥

 

lördag 26 mars 2016 - 11:14

MAKEUP - EASTER

Hur ser ni ut i påsk? Jag som är på resande fot har med endast det nödvändigaste (och hoppas på att kunna shoppa i Prag) men gjorde tidigare i veckan en makeup med påsken som inspiration! Tycker det är otroligt snyggt med intensiva färger som grönt, lila och gult. Fjädrarna har jag penslat dit med eyeliner, och de går ju att lämna bort ifall det känns för vågat. Men kanske om ni går ut och påskar med kidsen?

pask4

pask2 

Bas
MUS loose powder, natural
Lumene longwear blur foundation, honey
MUS blue neutralizer
MAC BB Prep+Prime, amber
E.l.f highlighten

Ögon
H&M eyeshadow, yellow
Artdeco baked eyeshadow, nr 345
Mary Kay mineral eye colour, sweet plum
Artdeco eyeliner, tropical
Ben Nye eyeliner, Sl-9 black
L'oreal false lash wings effect mascara
Max Factor eyebrow pencil, dark brown

Läppar
IsaDora lipstick, tantalizing taupe

pask3

pask6

pask1 

 Glad påsk önskar jag er ♥

fredag 25 mars 2016 - 10:02

ETT FOTO I TIMMEN

Förra veckan blev jag inspirerad av Anna-Lena som gjorde ett intressant inlägg: Ett foto i timmen. Tyckte det var så kul att läsa om någons dag på det sättet, så i måndags bestämde jag mig för att göra slag i saken. Nu får ni hänga med förra måndag på praktiken och i livet, med hjälp av ett foto i timmen!

kl8

Kl 08. Hade just vaknat och åt en Skyr till frukost + läste söndagens Vasablad. Klockan ringde egentligen 06 för morgonträning men min lathet tog över och det blev sovmorgon! Satte mig i bilen och körde iväg till Strömsö.

09

Kl. 09. Kom fram till Västervik och vi började med sminket för dagen. Först ut var Camilla som blev sminkad av mig och Camilla, som för övrigt är min underbara handledare!

11

Kl 10. Nästa ut för hår & smink var Paul som är bossen i köket. Vid den här tiden började alla vara på plats och inspelningen var på ingång. 

kl11

Kl 11. Kaffepaus! Vi kollade lite hur det gick med filmningen, satt och pratade och jag beställde hem ett tandblekningskit som ni senare ska få ta del av.

kl12

Kl 12. Dags för lunch. Ute på Strömsö tar vi med egen lunch eftersom närmaste lunchstället från oss ligger typ i Gerby. För mig blev det en matig sallad med couscous, gravad lax, soltorkade tomater, oliver, grynost, fetaost, nötter, rucola m.m. Så bra!

kl13

Kl 13. Städade upp och fixade till bland produkterna och sminket.

kl14

Kl 14. Eftersom det var köksinspelning hela dagen fick man bättra på sminket och kolla håret emellanåt. Det är mest att pudra på och se till så att programledarna inte blänker genom tv-skärmen.

kl15

Kl 15. Ännu på på plats ♥

kl16

Kl 16. Blev klara väldigt bra i tid denna dag (schemat räckte till halv sju) så nu avslutade vi och körde hem. 

kl17

Kl 17. Eftersom lata jag skippade morgonträning var det dags för gympass på Wasa Sports Club. Saldot blev 9 km spring på löpbandet och ett kilogram svett.

kl18

Kl 18. Fortfarande på gymmet och tog nedvarvning med 5 km cykling. Passligt svettig och slut i kroppen! Hörde på lite podcasts och strechade en fem minuter innan det var dags för hemfärd.

kl19

Kl 19. Hade just varit till butiken och handlat mat. Ibland är jag en bra kock och ibland blir det take away, men inte denna måndag!

kl20

Kl 20. Strax före åtta - matmission completed. Blev klassiskt med potatismos, beasås, sallad, kyckling (inte åt mig då som är vegetarian) och grönsaksgratäng. Godkänt.

kl21

Kl 21. Tog en sväng via Fenniahallen för att ta lite bilder på fotbollsspelare till deras hemsida.

kl3

Kl 22. Pratade med Lizette i telefon, men 22:20 stängde vi av efter en timme och tolv minuterns taltid. Det är nyttigt och skönt att få ta långa snack ibland!

kl22

Kl 23. Egentid framför tvn och varvade ner. Planerade inför morgondagen, slöläste Sevendays och lade alarm på 06.00. Imorgon skulle jag helt säkert upp för morgonspinning!

 

Nu är jag påväg till Prag för att fira lite påsk, ser fram emot att få lite vårsol i ansiktet och en tjeckisk öl i handen. Trevlig fredag!

 

torsdag 24 mars 2016 - 11:40

PÅSKNAGLAR

Här har ni något att göra imorgon på långfredagen, då allt är stängt och dagen blir lång.

nails5

Jag måste ju säga att jag aldrig i hela mitt liv testat göra någon slags nagelkonst tidigare, så det här var superkul att pröva på! Ganska enkelt, men då är ju mina figurer rätt så klumpiga och simpla haha. Jag har bara använt ändan på sminkpenslar för de mindre detaljerna, annars bara gått lös med nagellack. Läckra naglar gör ju nog vem som helst glad, och dessutom kul att få använda färger nu till påsk. Så här gjorde jag:

nails1

Började med underlack och ett beige lack på naglarna.

nails2

Målade bakgrunden, ganska mycket impro med färger. Tummen fick bli en kanin.

nails3

Målade på prickar, äggskal, ögonen och mönster. Det är ingen skillnad ifall lacket kommer utanför, det tas bort med aceton senare.

nails4

Kaninen fick ögon och kycklingarna fick näbb och ögonvitor. Svårare än såhär var det inte! Tog bort all färg som kommit utanför med en tops + aceton.

Kom bara ihåg att låta lagren torka ordentligt mellan varje varv. Avlsuta med överlack och glad påsk ♥

nails6

onsdag 23 mars 2016 - 12:19

KÖKSINPELNING

Hej från Strömsö! Idag är det sista dagen för köksinspelingen, som nu pågått i tre dagar. Här på morgonen fixade vi Camilla och Paul som ska stå och fixa läckerheter i köket. 

makeup3

stromso

Haha alltså kaoset på bordet? Hade ställt fram allt så fint igår men sen när man börjar sminka och fixa så blir allting stökigt. Nu sitter jag och Camilla på kaffepaus medan inspelningen kör igång. Det blir en längre dag men ska försöka hinna till gymmet innan kvällen. Ha en bra onsdag ♥

tisdag 22 mars 2016 - 16:32

NY VECKA

Igår började andra veckan på praktiken och vi körde en heldag på Strömsö - samma visa idag igen. Köksinspelning är vad som gäller så vi har två programledare som ska fixas och trixas med under dagen.

rasta

Under tiden har vi bland annat fixat till rastaflätor på en peruk som ska användas senare i vår. Så nu är jag mästare på rasta!! Eller så inte haha. Väldig skillnad att arbeta med syntetiskt hår och naturligt, speciellt när det kommer till tovning och tvinning. Men nu är den nästan klar.

frans2

frans1

Annan intessant fakta? Kan nämna att jag fortsättningsvis gör fransförlängningar och nu har nya underbara silverpads och fransar kommit hem. Jag beställer alla mina produkter från Consult Lady som känns som ett säkert och proffesionellt företag. Borde dock lära mig att beställa hem massvis i taget, istället för att skicka in en order var tredje vecka. 

 

Ikväll ska jag till Bock's med en vän och kanske träna lite, beror på hur länge vi sitter på inspelning. Kan inte klaga på något för jag trivs superbra på min praktikplats och kunde faktist inte vara nöjdare ♥

söndag 20 mars 2016 - 17:12

PICTORIAL - 10 MINUTERS FRISYREN

har5 checker4

En liten söndagshälsning åt er♥ Fixade dethär på Sofia, tog ca 10 minuter och om jag får säga det själv: väldigt godkänt! Vi har varit ute och gått på isen och nu väntar bara uppladdning för praktikvecka nummer två. 

harret