Visa alla inlägg skrivna juli 2016

fredag 29 juli 2016 - 10:10

Recension - The falsies volume express mascara

Fick ett tips för ett tag sen om att göra recensioner på tomma förpackningar, alltså att recensera en produkt som jag använt till slut. En jättebra idé både för mig själv som får reflektera ifall den här produkten varit "nödvändig" och ifall det är en sak jag kunde tänka mig att använda igen. Samtidigt får ni förhoppningsvis tips eller varningar på bra/sämre produkter.

falsie2


Oftast lämnar ju de sämre och inte så användbara produkterna i skåpet, medan de jag tycker om används upp snabbare. Min senaste mascara kom från Maybelline New York och hette "The falsies volume express mascara". Nu är den loppu slut och det är dags för recension.

falsie1


Förpackning:
 Inte världens snyggaste, jag föredrar svarta och enkla förpackningar. 2/5

Pris: Nu minns jag inte exakta priset, men Maybelline är ett märke som har relativt låga priser, och denhär mascaran kostade knappast över tjugo euro. På sokos.fi säljs den för 16,90 € 5/5

Applicering: Bra. Kladdar inte och jag upplever att mascaran torkar väldigt snabbt. 4/5

Resultat & hållbarhet: Mycket av resultatet beror på hurudan borste mascaran kommer med, och den här har en tjock, rak mascaraborste. Det ger mycket volym till ögonfransarna. Eftersom jag haft fransförlängning en stund är det svårt att säga hur pass bra volym den ger, men mina undra fransar har fått en fin längd. Hållbarheten har jag varit nöjd med, det är väldigt sällan jag har känt ett behov av att förbättra mascaran över dagen. Aldrig faktist. 4/5

Obs. Den är inte vattenfast!

 

3,75 av 5 i betyg

 

torsdag 28 juli 2016 - 09:51

Makeup - all gold everything

HEJ PÅ ER. En stor hälsning med versaler idag, eftersom jag sakta känner att blogg-abstinensen ökar allt eftersom dagarna rusar iväg. Som för så många andra under sommaren. 

Idag sitter jag hur som helst på Sevvan-kontoret på förmiddagen och jobbar och senare skulle jag egentligen till Jakobstad för en fotografering till mitt examensarbete, med min älskade fotograf blev sjuk så nu jobbar vi på det. Sånt är livet! 

guld0

guld2

Så här testade jag sminket idag. Igår hade jag på en svart kavaj och märkte att ena fickan hade ett 1x1 centimeters hål i sig. Dröm om min förvåning när jag märkte att två läppstift, en ring och ett minneskort till kameran hade smugit sig ner till fållen på kavajen haha! Tänk, allt som tappas bort dyker nog upp inom sin tid. Det ena läppstiftet har jag idag och är från KICKS (favorit vardagsmärket) i nyansen "Mulberry". Resten av produkterna hittar du längre ner.

guld1

guld3

Bas
Lumene Longwear blur foundation 3 + MK foundation, bronze
Sephora puder
Make Up Revolution contour kit, light

Ögon
Make Up store eyeshadow, sunrise
Maybelline The Blush Nudes palette
Anastasia Beverly Hills dip brow pomade, dark prown

guld4

Annars då? Om du lider av tristress kan jag ju länka till några roliga artiklar som dykt upp här på Sevendays på senaste tiden, som är skrivna av mig eller Tintin (sommarpraktikant on fire!). Tintin skrev ett väldigt roligt kåseri här om dagen, som handlar om bilkörning. Gissa om jag kände igen mig. 

Min vän Mikaela Westerback har bott i Stockholm ett bra tag och tipsar om lägenhetsjakten och smultronställen.

Jag och Tintin gjorde också tillsammans en serie i hur du stylar med kimono.

Och så en liten titt på höstens mode med H&M Home!

 

Ha en bra torsdag ♥

 

söndag 24 juli 2016 - 10:54

Makeup - Jakobsdagar

Det blev en sväng för mig till Jakobsdagar i alla fall! Trots att jag legat med feber så var måendet betydligt bättre på lördag, att det fina vädret och kvällens planer lockade för mycket. Jag och Sandra tutade iväg vid 13-tiden och hann besöka Bros och Blossom innan det väntade grillkväll i Skutnäs. Otroligt kul kväll!

jepp1

Trots att feelisen var på topp så åkte jag hem till Vasa till natten, det är ingen vits att riskera bli sängliggande ännu mera nu då marathon endast är två veckor bort! Idag känns det som ett klokt val att få vakna i egen säng, utvilad och lite friskare.

Skarmavbild 2016 07 22 kl. 15.45.32

jeppis8

Bas
Lumene longwear blur foundation 3, + Mary Kay luminous liquid foundation, bronze
Make Up Store loose powder
Make up revolution contour kit, light

Ögon
ABH bipbrow pomade, dark brown
Maybellie the blush nudes palette
L'oreal false lash wings effect mascara
Ben Nye eyelines s-l9, black

Läppar
Mary Kay lip pencil, spiced tea
Kicks lipstick, sand washed

 

 Skön söndag ♥

fredag 22 juli 2016 - 15:45

Farligare med melanom än solkräm

Hej från sjukstugan! Igår drabbade febern mig och idag har jag luggit i sängen precis hela dagen. Druckit 1,5 liter vatten, städat lite och jobbat från sängen är i princip det mest intressanta som hänt. Under slösurfing kom jag över en intressant artikel från Vasabladet, som behandlar ämnet solskyddsprodukter som jag bloggade om för en tid sedan. Den är öppen för alla så ni kan ju läsa den ifall tiden finns! 

 

Skärmdump från Vasabladet. Klicka på bilden för att komma till artikeln.

Skarmavbild 2016 07 22 kl. 15.45.35

 

onsdag 20 juli 2016 - 11:37

Jag tar över

Skarmavbild 2016 07 19 kl. 20.21.16

 

Jag har ju glömt att berätta: Denna vecka är det min tur att styra över Sevendays instagramkonto, där det redan sker betydligt mer frekvent uppdatering än då jag instragrammar från mitt privata håll. Under veckan får ni följa med lite allt möjligt vad som sker, typ jobbet, träningen och sommaren i Vasa. In och följ @Sevendays.fi !

 

Idag jobbar jag från två håll- kontoret & butiken varvat med varandra. Sedan väntar lite grillfest ikväll så hoppas på att solen inte sviker oss under dagen. Trevlig onsdag ♥

 

tisdag 19 juli 2016 - 08:00

Video - snabb vardagsbas

Nu medan jag ännu har glöden uppe med att klippa ihop filmer, tänkte jag idag visa en enkel vardagsbas. Jag lägger inte så mycket tid ner på basen nu på sommaren, och många dagar går jag utan helt och hållet. Men! Såhär gör jag - de dagar jag behöver en extra fräsch utstrålning.


Produktlistan är följande:

Dermoshop ansiktskräm
Mary Kay liquid foundation, bronze + Lumene longwear blur foundatoin, honey
Make up revolution cover & conceal kit, light
Make Up Store loose powder, natural
Make up revolution contour kit, light

 

måndag 18 juli 2016 - 13:20

Review - Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade

Hej på er! Nu har jag testat Dipbrow pomaden så pass mycket att jag känner mig redo nog att ge min personliga recension. 

Inna jag hade testat produkten hade jag förstås läst på, och oj vilka hyllningar den här brynprodukten fått överallt. Jag valde nyansen "dark brown" eftersom jag vill ha kraftigt och välfyllda markerade bryn. 

resizedimage800533 ana4

Förpackning: Pomaden kommer i en snygg, liten, rund glasburk som är väldigt lätt att ta med i t.ex väskan. Men brynfärgen är endast 4 gram, och jag hade gärnat velat se olik stora modeller (finns det?). 3/5

Pris: En burk kostar på Kicks ca 28€, vilket kan tyckas mycket. Men jag som är bryn-frälst tycker det är helt ok. 4/5

Applicering: Lätt att använda! Du behöver en vinklad pensel men konsistensen är väldigt bra och är lätt att arbeta med. 5/5

Hållbarhet: Mina bryn håller väldigt väldigt bra. Både under intervallträningar, på svettiga länkar och i duschen tycker jag att färgen har stannat. Förstås smetas det ut om trycker och gnuggar med fingrarna, men är man vanligt försiktigt håller den här färgen väldigt länge. 5/5!

anastasia1 side

 

 

 

Så, summa sumarum är dipbrow pomaden verkligen något jag är supernöjd med. Visst kan folk sucka över priset, men eftersom färgen är väldigt dryg så hoppas jag att en burk räcker länge.

 

fredag 15 juli 2016 - 13:28

Veckans bästa dag är fredag

Glad fredag! Helgen kommer riktigt passlig och jag är redo för lite lugnare tempo inför nästa vecka. Imorgon är det ännu jobb som gäller, men tiden går fort när man har roliga arbeten. Här kommer tre bra saker med den här fredagen:

fredag1


Måste börja att
hylla något så själviskt som mina fransar hehe. Fick påfyllning på dessa av Jeanette i torsdags, och oj så skönt det känns! Nu har jag alltå ingen mascara på övre fransraden.

fredag3


Fredag brukar
betyda beasås, men eftersom det är semestertider och jag sitter själv på kontoret passade jag på att ta en välbehövlig lunch på Fondis med den här pinglan ♥ Som dessutom är dagen person i People of Österbotten

fredag2


Roligaste med fredagsjobb
är att skriva Sevendays nyhetsbrev som utkommer strax innan helgen. Hit lyfts veckas guldkorn och inlägg som du kanske missat i all stress och som är värda en extra läsning. Veckans bästa dag är utan tvivel fredag. Nu ska jag jobba vidare och börja slipa på lite artiklar och idéer. 

________________________________________________________________________________________

Trots att jag försöker hitta något positivt med dagen så går förstås också mina tankar till de förfärliga nyheterna om bombattentatet i Nice jag läste om imorse. Kram♥ 

onsdag 13 juli 2016 - 22:00

Video - Festlig vardagsmakeup

Fast det kanske inte verkar så, så hade jag helst av allt haft en sminkblogg där jag presenterade och testade makeuper på modeller varje dag och inte på mig själv. Trivs helt enkelt bäst bakom kameran nu för tiden! Hur som helst så lovade jag en video-tutorial på morgonens makeup och här kommer den.

Exakt sådär sur och koncentrerad är jag faktist (heh) så det är mitt rätta jag ni ser.

http://vimeo.com/174185141

Basen hade jag gjort innan eftersom det inte var vad jag ville fokusera på denna gång. Läppstiftet kommer från Kicks och är nyansen "dark spirit". Fråga om det är något!

 

onsdag 13 juli 2016 - 08:00

Tänk att så lite kan göra så mycket

smik3

smik1

smik4

Det här är ju absolut min favoritmakeup när det kommer till "festlig vardag". Då man känner sig trött och glåmig och vill göra det där lilla extra, utan att gå all in på mörka eller starka färger. En enkel brun ögonskuggning med skarp eyeliner. Och tänk vad ett mörkt läppstift kan göra mycket! En sån liten men ack så viktig detalj. 

smik5

Jag har faktist klippt ihop en video-tutorial på den här sminkningen, som dyker upp senare idag. Börjar få det här med redigering lite mera under kontroll. Övning ger färdighet.

Vad annars? Hängde i Seven Roses igår efter 2 h jobb på kontoret imorse. Älskar att få växla om mitt jobb, och det gör verkligen att jag inte blir uttråkad. Idag är det Sevendays-jobb som gäller och ikväll ska vi med familjen på skäriteater. Det bästa med sommaren är sommarteatrarna. Trevlig tisdag!