Visa alla inlägg skrivna augusti 2016

tisdag 30 augusti 2016 - 08:00

Video tutorial - R E D L I P S

Hello! Idag börjar skolan igen efter en lååång paus. Senast jag satt i skolbänken var i februari, sedan väntade en hel vår på YLE och efter det en skön sommar med jobb. Nu är det dags igen för slutspurten på studierna och en höst med massor av roligt program. Men innan vi talar mera om hösten: Här kommer videon på hur du gör gårdagens makeup jag visade. Trevlig tisdag ♥

måndag 29 augusti 2016 - 09:00

Höstens makeuptrend - R E D L I P S

Den här veckan tänkte jag visa höstens makeuptrend nummer två: Röda läppar och naturliga ögon.  I den här makeupen är det viktigast att satsa på en bra, jämn bas och starka läppar. Det är jättesnyggt att låta ögonen vara helt och hållet naturliga och lägga all fokus på de röda läpparna. Jag valde en klassisk, klarröd färg men i höst kan också en mörkare nyans i typ burgundy se jättesnyggt ut.

red2


red3

Bas
Lumene longwear blur foundation, 3 + Mary Kay liquid foundation
Make Up Revolution cover and conceal palette, light
Mac B+B prep and prime, amber
Make Up Revolution ultra contour palette, light

Ögon
Anastasia Beverly Hills dipbrow pomade, drak brown
Mary Kay mineral cheek colour, shy blush

Läppar
Mary Kay lip liner, rose
Kicks lipstick, mulberry

 

red5

 

red11

red12

Imorgon dyker det också upp en video tutorial, eller så fort som jag hunnit redigera den klart. Nu är det däremot dags för lite jobb innan en långlänk, bastu och hederlig tjejkväll väntar ♥ Många av mina vänner är på språng utanför Vasa och Finland, men idag är många hemma och det blir otroligt kul att få träffa alla igen.

lördag 27 augusti 2016 - 16:00

S U N K I S S E D

villa3

När hösten börjar komma smygande kommer också mycket annat tillbaka (förutom pepp, höstmys, tända ljus blabla). Nämligen blekheten. Jag vet inte hur det är med er, men själv känner jag mig tio gånger piggare och fräschare med solkysst hy? Därför ska jag nu testa en ny produkt som kommer från apoteket. Ansiktskräm och bodylotion från Aco! Håller tummarna att dessa ska rädda mig från glåmigheten under hela vinterhalvåret. Recension får ni vid ett senare skede ♦

lördag 27 augusti 2016 - 10:35

L Ö R D A G

Äntligen helg! Eller ja, min helg inleds om 6h efter en jobbdag på Seven Roses, men tiden går fort när man har kul. Som säkert 99% av österbottningarna med en villa så tänker jag ta Nisse under armen efter jobbet och köra ut till Västervik för att traditionsenligt fira villaavslutning. Igår blev det också en kväll på villan eftersom moffa passande nog fyller år. 

villa1

 

villa2

Mommo & moffa är ett par riktiga fiskare om somrarna, så hans födelsedagstårta passar som handen i handsken haha! Nu vet jag vem jag tänker vända mig till när jag behöver en specialtillverkar tårta. Och tillfället kommer alldeles snart.

 

villa4

villa5

Ni har väl förresten inte missat Vasabladets Bygga & Bo bilaga? Massor med inspiration för er som går i husbygge-tankar. Jag hittade också en massa intressant fast jag är så långt bort som det går från att bygga hus. Artikeln om Marie & Andreas husbygge har yours truly skrivit! Alltid kul att få se text i pappersformat och med layout ♥

Hoppas ni får en fin villaavslutning! Vi ska ta det väldigt lugnt och knappast blir det en sen kväll. Nisse fick så mycket finbesök  och bus av gäster igår att han sov hela natten igenom för första gången.

fredag 26 augusti 2016 - 08:00

Tutorial - Champagne shadow

Här kommer videon jag lovade! En superenkel 1 minuts tutorial på en av höstens makeuptrender: Champagnefärgade skuggor, en jämn bas och rosa, glansiga läppar.


Hoppas fredagen blir trevlig ♥

torsdag 25 augusti 2016 - 16:42

Höstens makeuptrend - Champagne

Jag tänkte i sakta mak börja presentera höstens makeuptrender här på bloggen och visa hur man kan anpassa dem till vardagen. Först ut är champagne-trenden!

champ3


Den här makeupen
ser egentligen inte så speciell ut, eftersom ansiktet varken ska skuggas eller highlightas för mycket. Det viktigaste är att få en jämn bas som inte är för matt och inte för skimrande. Ögonen ska definieras med en champagnefärgad skugga tillsammans med en mörkare färg i aprikos eller orange nyans. Låt läpparna vara rosa eller väldigt ljust beiga med ett läppglans som avslut.

champ1


Jag har varit
vädligt försiktig med att använda mörka färger kring ögat. Tycker du att eyeliner blir för mycket kan du hoppa över den med gott samvete! I såfall blir makeupen mera vardaglig och anpassningsbar till t.ex jobbet.

champ2


Vad tycks? Det är otroligt skönt att många av trenderna vi ser i höst är så användbara! Det är aboslut inte krångligt eller allt för vågat. Själv skulle jag absolut kunna tänka mig ha ett "naket" ansikte i höst och använda neutrala skuggor. Det ger ett piggt, fräscht men inte för tillfixat intryck. Jag har gjort en tutorial, så kika in imorgon för att lära dig hur du får till en av höstens trendigaste sminkningar,♥

 

onsdag 24 augusti 2016 - 16:21

Så kom den hit.

Jag kände det på mig! Att efter Helsinki Marathon så skulle jag garanterat bli sjuk. Jag bara kände det i huvudet, att en så stor kraftansträngning skulle påverka mitt immunförsvar på något sätt. Nu sitter jag sista veckan på "semestern" med snuva ända upp till öronen, men tur i oturen så har jag ju Nisse att leka med hela dagarna. Där finns minnsann inget stopp på energin. Han är som en liten on-off knapp.

14123470 10154470958757767 695004842 o side

Sådär ser det bokstavligen ut från den ena sekunden till den andra. Han älskar att sova i famnen och i skrivande stund ligger han exakt som på bilden och jag försöker få framskrivet ett inlägg med en hand haha ♥

14001940 10154441955372767 573135804 o3

Blogginlägg är inte allt jag skriver, utan nu filas det sista på en artikel om höstens sportmode! Ni får hålla utkik i Vasabladet om några veckor för att veta hur ni ska klä er snyggast på gymmet. Mitt collage är en inspiration på lite trender som syns, bland annat mycket metalliska nyanser, uniformella kläder och plagg med funktionalitet gäller i höst. Stay tuned!

tisdag 23 augusti 2016 - 13:12

Recension - Make Up Store loose powder

Här kommer dagens recension! En produkt jag dagligen använder är puder. Detta från Make Up Store heter "Loose powder" och är i nyansen "natural". I pricnip kan den fungera som en svagt täckande produkt (eftersom den har färgpigment) men jag använder den i en så naturlig färg som möjligt och endast för den mattande effekten. Att applicera efter foundation så att inte huden glänser. Här kommer betygen: 

powdewr

Förpackning: Jag tycker MUS har förbättrat utseendet på alla sina produkter! Pudret kommer i en jättesnygg fyrkantig förpackning med skruvkork. Det enda negativa är att när det finns lite puder kvar kan det vara svårt att få ut allt, eftersom det finns en "sil" där inne som gör att man inte ska ta för mycket av produkten samtidigt. 4/5

Pris: En burk koster undegär 30€. Om man som jag använder det varje dag räcker en burk inte allt för länge tyvärr, men värd sina tiolappar aboslut!  3/5

Applicering: Jag applicerar med en stor puderborste och pudret lägger sig jämt och lätt över hyn. 5/5

Resultat & hållbarhet: Resultatet är jag alltid nöjd med, eftersom jag vill ha en naturlig och mattande nyans. Det hjälper väldigt mycket mot fet eller blandad hy! Efter en hel dag känner jag hur som helst att jag gärna hade förbättrat på åtminstone en gång under dagen, men då kan man förstås ha en annan, mindre förpackning med. 4/5

Betyg 4/5, denna tänker jag köpa igen!

poqweder1

måndag 22 augusti 2016 - 14:00

Ett litet knytt

Igår hämtade jag hem ett väldigt efterlängtat litet knytt ♥ Hela sommaren har jag funderat och sökt efter hundvalpar, men att skaffa hund ska inte heller vara ett förhastat och snabbt beslut. Hur som helst så dök det upp fem godingar på en Kennel i Vörå för ett par veckor sedan, och efter en träff med lilla Nisse så var jag fast! Eller ja han heter Pepe på pappret, men nu kallar vi alla honom för Nisse okej? 

 

Nisse2

 

Nisse är alltså en korthårig chihuahua och så liten att man inte kan förstå. Ryms i handen min. Jag tyckte att tiden var rätt för en hundvalp eftersom jag ännu är ledig från skolan en vecka och har väldigt få kurser i höst. Så han får ensamtränas i lugnt och ro och slipper ha mig borta på långa dagar. 

summer3..och vilket charmtroll! Int ett enda gnäll sen han kom igår eftermiddag. Bara nyfiken och glad och lekfull har han varit till alla han mött. Förstås ska vi träna rumsrenhet och ensamträning men det här är bara andra dagen och nu ska han få bo in sig i min lägenhet. 

Nisse1


Så ifall bloggen är disträ så vet ni att det beror på att vi busar omkring och inte hinner sitta vid datorn ♥

lördag 20 augusti 2016 - 11:02

Makeup - Sevendays summerparty

Igår vankades det fest med hela Sevendaysgänget, en efterlängtad sådan! Eftersom jag inte bloggade förra året blev det här den första sommarfesten för mig. Men mera om det senare, eftersom jag glömde allt hemma förutom mig själv och plånboken (typ telefon, kamera) så är gårkvällen för tillfället rätt bildlös. Men roligt var det! 

Att blogga på Sevendays ger så mycket mera än en bra bloggplattform. Det ger en fin gemenskap, många skratt och nya vänner ♥ 

summar1

Gårdagens makeup blev matchad med en vit klänning och diamantsmycken från Boutique Beauty. Körde på en lila, rosa romantisk skimmerskugga och nude läppar.

summer4

summer2

 

Idag är det jobb från 10-16 som gäller, sedan ska vi på långlänk och spendera en lugn lördag i soffan. Imorgon är det nämligen en väldigt stor dag för mig, och då vill jag vara tipptopp ♥ Längtar!