Visa alla inlägg skrivna november 2016

onsdag 30 november 2016 - 17:29

Makeup: Felicia Eriksson

Förra vintern gjorde jag hår & makeup på Felicia inför en fotografering, eftersom hon skulle ha nya artistbilder. Nu i November släppte hon sin senaste låt! Hur grym är den inte? (finns på facebooklänken). Jag har inte haft möjlighet att visa bilderna tidigare, men så här blev alltså slutresultatet:

37

191

116 korr


Backslick, sotade ögon
och mörka läppar. Jag tycker Felicia passar extremt bra i lite skarpare och mörkare makeup, eftersom hon både har attityd och karisma de gångerna jag sett henne uppträda. Fotograf är Jonas Udd.

tisdag 29 november 2016 - 11:20

En sista ärrbehandling?

resizedimage600902 black

Bild: Sofia Jern

Idag ska jag iväg på sista ärrbehandlingen för i år! Wohoo så taggad! Eller nej egentligen inte. För det första tar det så in i helvetes sjukt, och för det andra vet jag inte ifall jag har möjlighet att ta flera utan att pröjsa en femhundralapp för fem minuters behandling. Men ska bli skönt att få det gjort! Förra gången grät jag verkligen som en stucken gris och min läkare bara: "du överlevde ju iallfall". Haha så då kan ni föreställa er.

Imorse lite över åtta plingade Ella på dörren och kom för att få påfyllning av hennes fransar. Vi hann också skvallra och äta frukost efteråt ♥ Annars har jag noll planer för eftermiddagen. Eftersom behandlingen brukar resultera i dunkande huvudvärk och jag dessutom har huvudvärk från tidigare blir det bäst så. Hoppas ni får en bra tisdag.

måndag 28 november 2016 - 13:40

FÖRSTA ADVENT & FÖRSTA FRANSAR

Som vanligt ilade helgen förbi innan jag ens hann sätta mig och skriva ner ett inlägg. Men det tyder väl bara på en lyckad helg egentligen? 

I fredags hade jag ledig dag och passade på att göra allt "man måste göra" typ fylla i praktikblanketter, beställa lite grejer, träna och städa lägenheten. På kvällen gjorde vi en supergod middag med tacos i ugn och jag somnade tidigt som vanligt hehe. Känner att sova är min favoritaktivitet just nu!

collage4

Lördagen innebar lillajul och jag var faktist ledig (!) från butiken! Så otroligt skönt att få vakna lite senare än vanligt på lördagen. Vi tog en promenad till julmarknaden med Nisse och fick lite frisk luft. Mot kvällen blev det middag med försäldrarna på Bank här i Vasa. Förutom att vi fick vänta en stund på betjäning, var maten jättegod och atmosfären bra. Är ni påväg till Bank rekommenderar jag musslorna!

Tillsammans var vi ett gäng på tolv personer som gick på föreställningen "Pleppo två- vi mårar å på" efteråt. SÅ kul. Jag har ganska svårt att skratta på teater och live-föreställningar men är man från Österbotten eller känner till kulturen här kan man inget annat än gapskratta igenom pjäsen. Pleppo innehöll så många guldkorn och igenkänningsfaktorn var hög. Jag kan faktist inte komma på något roligare lördagsevenemang än detta.

På söndagen vaknade jag redan före tio och klockan evla stod jag och tre hurtiga tjejer vid inrehamnen. I samarbete med hinderloppet Energyrun drar jag en springträning i månaden för alla som vill hänga med, och igår kickade vi igång. Med tanke på att det var dagen efter lillajul och det låg typ 40 cm snön på marken, hade vi en jättekul och tuff träning. I december är det dag igen, så välkomna!

collage5

collage

Och det här har jag gjort idag, ett par fransförlängningar ♥ Det här är första fransförlängningarna för veckan, ännu väntar det tre stycken till. 

fredag 25 november 2016 - 11:10

B L A C K F R I D A Y

black3

black6

Bryn & Läppar: Ben Nye eyeliner Sl-9, black

Passligt till Black Friday testade jag denna look imorse. Som på produktlistan har jag skippat både bas och ögon, utan bara använt världens bästa eyeliner till bryn och läppar. Tänk att man ännu är ovan att vara utan bas.
På tisdagen kommer jag få en sista ärrbehandling för i år, så hoppas det går som smort! Jag vet inte hur många till det blir, eftersom de kostar skjortan och efteråt får man inte vara tre månader i solen. Jag som vill solsemestra hela tiden hehe. Under sommaren syns de alltid mindre eftersom solen bleker dem och man annars är brun och fräsch, men på vintern kan min bleka hy få fram rödheten i dem vilket jag hatar.

black9

black1

Själv kommer vi nog skippa hela hysterin kring denna rea-dag, för idag står fixning av ett par fransförlängningar, firandet av pappa som fyllde år igår och jobb i butiken på schemat. Vill ni komma in och ta del av vår rabatt så välkomna!

Ha en trevlig fredag ♥

torsdag 24 november 2016 - 17:10

TORSDAG: Funky

funk5

funk2


Nu har man vaknat efter galayran och andra yror. I dagarna tre har jag jobbat, tränat, inlett glöggsäsongen och hängt med Nisse. Hur har ni det ute där i blogosfären? Tycker veckan har inletts med en drös härliga inlägg från Sevendays sida. Jag som varje dag läser igenom allting (både i jobb- och nöjessyfte) slås alltid av häpnad när ett välformulerat inlägg dyker upp. Heja er!

Idag har jag fått fransförläning av duktiga Michelle, gått på krus på ÅA och kört en lite funkigare makeup i grönt och blått. Allt för att pigga upp en grå torsdag visst?

funk1

funk4

funk6

Nu ska jag sticka ut och på igen. Ville bara kika in och säga hej!

 

tisdag 22 november 2016 - 08:00

GALAN 2016

Nu äntligen kan jag sätta mig ner och skriva ner lite tankar om lördagens bravader. Jag åkte alltså till galan med Anna-Lena och Anna iklädd i min sista minuten outfit men oj så nöjd och bekväm jag kände mig!

 

15182528 10154755210332767 830778275 o

gala4

 

Vid Sevendays monter fick man precis som förra året skicka kärleksbomber till varandra och till bloggare man tycker extra mycket om. Igårkväll satt jag och renskrev alla kärleksbomber till sajten, ni har verkligen varit kärleksfulla ♥

gala12

gala11

gala14

gala10

gala8

gala7

gala9

gala13

gala15


Sedan körde galan
igång och det är väl ingen som missat vinnarna? Om inte annat så finns slutresultatet här. Extra kul var det förstås att det var en blogg från Sevendays som vann "Årets blogg" för andra året i rad! Dettta år vann den mycket välförtjänta Ellen. Estenomernas modevisning hade jag också sett fram emot att se. Den var rätt kort, men väldigt bra och modellerna hade sminkningar gjorda av proffs. 

OCH: Extra energigivande var ju Sam Zimon som överraskade stort med skitbra musik, grym energi och bra feelis. De borde ha spelat på efterfesten!

15123054 10154452888153880 7661679874720676957 oFoto: Caroline Eriksson

Det märktes att arrangörerna lyssnat och tagit till sig feedback, för tekniskt och arrangeringsmässigt tyckte jag att allting flöt på mycket bättre det här året. Superbra fixat och jag hade en jättebra feeling festen igenom! Vi från Sevendays delade ut ett pris till "Årets kreativa blogg" som duktiga Lindas Lantliga tog hem. Jag fick också läsa upp Linns tacktal eftersom hon själv inte kunde delta. HAHA med tanke på hur nervös jag var för att tacka å någon annans vägnar kan jag inte förstå hur vinnarna pallar att stå på scen. Var supernervös redan nu. 

 

resizedimage800533 DSC 8742 1Foto: Anna Betlehem.

Min outfit blev ett par pumps från Tiger of Sweden, byxor från Mango, Silkestopp från DAY Birger et Mikkelsen och svart skepparkavaj från Hunkydory. Eftersom jag pyste vidare på andra festligheter till natten så passade stilhelheten perfekt. 

 

Tusen tack till alla som kom och hälsade på oss i montern, som kärleksbombade, och som kom och knackade mig på axeln. Nu får man vila tills nästa år!

lördag 19 november 2016 - 12:04

Äntligen lördag

Nå äntligen blev det helg ♥ Fast man egentligen inte ska längta till helgen utan ta vara på varje dag osv, har jag verkligen inte gjort det denna vecka. Efter tisdagens bestyr med klassen kändes huvudet tugnt och kroppen tyngre, men har fått in ett par riktigt grymma träningspass sedan det och taggat till ordentligt för helgen. 

 

Idag är det nämligen dags för Gala och igårkväll kvart över sju fick jag inhandlat min outfit! Jag och Ella plumsade i snö och slask till Karisma där min sista del för stilhelheten hängde. En jättesnygg överdel från Day Birger et Mikkelsen som ni får se sedan. 

På tal om ikväll så kommer Sevendays har en egen liten monter vid mingeltillfället, så kom gärna och säg hej och byt ett par ord med oss! Det är inte bara för #Galan2016 jag är taggad, utan efteråt ska jag och mina vänner iväg på eftersläpp av Damjan Futsal Tournament. Kommer eventuellt att byta ut min ganska klassiska galaoutfit till något mera lössläppt och enkelt hehe. Den som lever få se!

15127595 10154745624882767 1996112618 o

15145243 10154745624962767 1381082392 o

15133877 10154745624987767 522334821 o

 

Men först: Jobb i Seven Roses. Kom in och kika på våra fantasiska juldekorationer eller varför inte hitta den perfekta julklappen åt dig själv ♥ Ses ikväll!

 

15127530 10154745625037767 1828188785 o2

 

 

 

torsdag 17 november 2016 - 21:05

MAKEUP: CLASSY GALA

Här kommer dagens gala-inspiration! För den som vill köra på en mera klassisk black&white-temad sminkning är en dubbel eyeliner och röda läppar något att föredra. Jag har också tilllsatt lite vitt glitter på den vita linjen för en mera festlig look.

Själv har jag inte ännu hittat klädsel för lördag, idag reserverade jag en vit klänning, men vet inte ifall den kommer till användning efteråt? Vitt känns som min färg (är en blå-vit-människa) men inte på vintern. 

gala1

gala2

Bas
Lumene longwear blur foundation, honey + Mary Kay liquid foundation, bronze
Make Up Store loose powder, natural
Make Up Revolution illuminator
Make Up Revolution blush palette, bronze

Ögon
Ben Nye eyeliner black Sl-9
We Care Icon Magnetic Eyes Fine Line Liquid Eyeliner, white
Isadora Kohl pencil, white
Maybelline colossal volum' express mascara 

Läppar
Kicks lipstick, scarlet woman

gala6

gala3

gala5

Next up → Tentläsning för en tent jag har på måndag. Min sista jag skriver på åa innan lite mera chill och jullov!

torsdag 17 november 2016 - 11:04

#GALALISTAN2016

Igår blev det ingen makeup här eftersom jag var vääldigt trött efter tisdagens bestyr med mina estenomtjejer ♥ Vi tog en rejäl Ollistisdag med limousin, skumppa, shots och dans till klockan fyra. Eller ja, egentligen var det bara jag och Sara-Li som orkade ända till slutet haha. Äldst orkar bäst! Fick inget vettigt gjort på hela dagen förutom en underbart god tacomiddag på kvällen. Men idag är det nya tag som gäller och jag börjar redan tagga för helgen! Därför kommer årets #galalista här:

Hur känner du dig inför Galan 2016?

- Jag har inte hunnit reflektera så mycket över det redan, bara jag skulle få klädbekymret under kontroll så skulle längtan säkert vara större hehe. Just nu har jag ganska mycket som ska göra innan lördagen men spontant känner jag mig nyfiken på vilka ändringar som gjort från förra året! Och glad då, förstås.

 

Vem kommer du att gå på Galan med?

- Har planerat att först joina Rebecca och Ella på en drink (jobbar till 16 så får fixa mig supersnabbt) och sedan ska jag på galan med Anna-Lena


Har du din galaoutfit under kontroll?

- Läs ovanstående svar. NEJ. Har sprungit på stan i tre eftermiddagar nu men inget jag gillar har dykt upp. Jag ska vidare på en annan fest efteråt så stilhelheten måste passa till det andra evenemanget också. Hur som helst ordnar det sig, jag är inte ute efter att vinna pris för snyggaste outfiten.

14976099 10154738185297767 13844871 o

Jag och Rebecca förra året. Jag hade bloggat i mindre än en måndag, var BLOND och Rebecca hade långt hår (!!)


Vilka tre saker kommer du garanterat att ha med i din väska?

- Telefonen, visakortet och ett läppstift.


Har du övat på dina poser till röda mattan?

- Jag får ta det på min poserings-talang (HAHA)


Är det någon du inte mött personligen som du ser fram emot att träffa på Galan?

- Jag läser ju alla Sevendaysbloggar eftersom det hör till jobbet, men utöver det så hinner jag inte så mycket annat så spontant kommer jag inte på någon person som jag ser fram emot att träffa extra mycket. Det ska bli kul att träffa ALLA ♥ Och förstås ser jag fram emot att träffa alla nya bloggare på Sevendays som jag ännu inte träffat i verkligheten.


Vilken kategori i prisutdelningen är du mest taggad inför?

- Ingen skillnad, mest taggad för att få sitta ner med ett vinglas och delta i prisutdelningen.

 

Vilken programpunkt kommer bli den roligaste?

- Estenomernas modevisning såklart! Efterom min klass också ordnat ett liknande evenemang så blir det kul att se hur de har tänkt och vilka visioner de har.

Lexington1


Efterfesten hålls vid Bank. Vilken låt vill du absolut dansa loss till?

- Tyvärr kommer jag inte kunna vara med på efterfesten, men blir det en låt jag skulle önska är det Rockabye - Sean Paul & Anne-Marie.


Om du skulle summera bloggåret 2016 med en mening, hur skulle den meningen lyda?

- Ett intressant bloggår då många skulle ha en åsikt om mycket.

tisdag 15 november 2016 - 11:15

MAKEUP: BLACK GALA

Godmorgon(förmiddag) ♥ Imorse var vi på studiebesök till Emotion här i Vasa med klassen, och diskuterade marknadsföring. Näst på tur väntar lite jobb, jobbansökningar och städning av huset. Här kommer dagens inspiration till Galan 2016! En enkel svart glittersotning med mörka dramatiska läppar. Jag tror att jag kommer köra på liknande vid galan, eftersom temat ändå är black&white.

 

sot6

sot4

sot1

Bas
Lumene longwear blur foundation 2 + Mary Kay liquid foundation, bronze
Make Up Store loose powder, natural
Make Up Revolution ultra palette bronze
Make Up Store illuminator

Ögon
Kicks baked eye color, galaxy
L'oreal color riche Le Kohl, immaculate snow
Maybellinev the colossal volum' express mascara
L'oreal LA Palette beige, black

Läppar
Mary Kay lip liner, spiced tea
Kicks lipstick, dark spirit

sot2

sot5

sot3


Ikväll ska jag
på något som jag inte gjort på flera år hehe..Ollistisdag! Vi ska köra en sista danskväll med estenomtjejerna och det kommer bli så himla kul. Trots att vi spenderat över tre år tillsammans har det inte blivit många gemensamma fester så därför blir det nice att få ta en riktig tjejkväll. Hoppas ni får en bra tisdag och kika in imorgon för mera inspiration till Galan 2016 ♥