Framme i Torrevieja!

söndag 2 juli 2017 - 08:10 | 1 Kommentarer

Det har blivit lite dåligt med bloggande här på sista tiden, men nu har jag äntligen semester och vi har redan kommit så långt som till vårt första stopp på mina fyra lediga veckor. Vi befinner oss just nu i ett soligt Spanien i staden Torrevieja. Ett helt nytt ställe för oss och knappast det vi hade valt om vi inte blivit tillfrågade av våra vänner om vi vill komma med dom på resa.

Så både första gången vi är här och första gången vi reser med en annan familj. Vi fick det så bra fixat att en familj bor hos oss den här veckan och tar hand om hönsen samtidigt som de vaktar huset och får en semestervecka på en annan ort. Har aldrig träffat familjen på riktigt, men vet vem dom är tack vare att jag bloggar här på Sevendays. Avslöjar säkert senare vem dom är om inte någon räknar ut det själv.

En riktigt bra lösning då vi ju dessutom var tvungna att lämna ett städat hem så vi åkte igår morse. Och vi antar ju att hemmet är i ordning också då vi kommer hem. Och hönsen glada och blommorna vattnade och posten inplockad.

Men tillbaka till situationen just nu. Vi hyrde ett boende via Airbnb och det var jättesmidigt. Kontakten med hyresvärden fungerade bra och allt på boendet var som det utlovades. Vi har en egen takterrass och en gemensam pool med flera liknande hus på ett privat område.

IMG 0657

Här har varit över 30 grader, nu är det "bara" 26 vilket passar mig mycket bättre. Vi behöver inte frysa med andra ord.. Men varmare utlovas till slutet av veckan.

Allt är väldigt billigt och den här veckan ska vi bara njuta av att vara tillsammans. Kanske jag bloggar alla dagar, kanske inte. Blir ju bara telefonbilder isåfall, även om kameran nog också är nerpackad.

IMG 0650

Resan gick jättebra igår, barnen var så duktiga. Vi startade vid 10-tiden och flyget gick 14.15. Just då vi skulle gå genom säkerhetskontrollen märkte pappan att han tappat sina solglasögon. Han gick tillbaka till bilen som var ganska långt borta.. Ringde och sa att han inte glömt dom där.. Till slut hittades dom under bilen hur dom nu kommit dit.. Men vi hade mycket tid så det gick bra. Även flygresan gick bra. Det visade sig så att två personer som skulle ha suttit vid oss inte kom, så vi hade sex platser på fyra personer att rå om. Så barnen fick båda fönsterplats. Vi kom fram nästan en halv timme i förtid, nappade den sista triangelsmörgåsen som nödproviant, fick väskan fort och hann precis med bussen till Torrevieja som gick kl.18.00. Efter ca en timmes bussfärd nappade vi en taxi som förde oss till vårt boende där hyresvärden väntade. Smidigt alltså! Sen kom våra vänner på besök och hade med sig lite förnödenheter. (Dom har alltså varit här redan två veckor) Vi tog en promenad till deras boende som var jätte fint. Sen gick vi ut och äta då vi inte ätit något vettigt på hela dagen.. Efter maten tog vi ännu en tur via butiken för att skaffa frukostingredienser. Sen var det dags att lägga sig. Och gott har vi sovit! I skrivandets stund är jag den enda som är vaken. Vaknade till soluppgången. Idag ska vi bekanta oss med poolen och stranden. Inte så höga krav med andra ord.