måndag 15 maj 2017 - 16:08

MONDAY BRUNCH

Klockan 11 knackade det på dörren och in steg Beckson och Wilma. Jag hade nämligen bjudit in dem på brunch! Minns inte senast vi tre sågs? Kan det ha varit ett år sedan? I alla fall var det verkligen på tiden.

 

IMG 5589IMG 5606IMG 5608IMG 5613

 

När vi ätit oss proppmätta och avverkat samtalsämne efter samtalsämne åkte de hem. Tusen tack för att ni kom flickor! Jag behövde verkligen kompistid idag.❤️

När jag skrivit klart till dig ska jag ringa ett samtal angående min och Toffes lägenhetsjakt. Har jag berättat det? Att jag och Toffe planerar att flytta ihop i Juli? Ser så himla mycket framemot det! Nu gäller det bara att hitta den rätta lägenheten. Det är lättare sagt än gjort!

Ikväll ska jag på ett F.I.T pass tillsammans med Matilda, min gymbuddy for life! Sen åker jag till Toffes.

Hoppas solen lyser på dig den här måndagen! Låt oss få en toppen vecka.❤️

 

 

söndag 5 februari 2017 - 10:29

MENTRIA COACHING, OPERATION, & RUNEBERGSTÅRTOR

IMG 7481Äntligen har jag kommit igång ordentligt med modda läsandet. Textkompetensen är nästa veckas fredag. Alltså nästa veckas fredag!!? Hemska saker vad fort tiden gått, just var det ju flera månader kvar!

 

En del har hänt de senaste dagarna. I fredags var jag bl.a. på en uuuuur spännande och intressant grej till Mentria Coaching! Kanske namnet säger dig något? Om inte kommer jag skriva ett skilt inlägg angående upplevelsen och Mentria Coaching, eftersom det var så fruktansvärt lärorikt så jag vill dela med mig av det!

 

IMG 3

 

Toffe har blivit opererad i knät, så jag har tillbringat mycket tid på sjukhuset. Nu måste han gå på kryckor i 6 veckor, och får inte överhuvudtaget köra bil, vilket är ganska självklart. Tycker såklart synd om honom, men han är på gott humör trots allt. Han har haft ont i knät i två år, så det var ändå på tiden att göra något åt saken. Nu kan det bara bli bättre!

 

IMG 4

 

Igår kom min faster och hennes man upp från Åbo, så då vankades det middag hos kusinerna i Brändö. Trygve hade lagat en sååå god fisksoppa som jag, som inte ens brukar tycka om soppor, älskade! Till efterrätt bjöds det på hemlagade runebergstårtor som var de godaste runebergstårtorna jag någosnsin ätit! Maten fick med andra ord toppbetyg.

 

 

tisdag 20 december 2016 - 20:14

ROCKY ROADS

IMG 4

 

Hej kompis! Idag har jag varit i skolan och lyssnat på info gällande Åbo Akademi, skrivit klart flera essäer jag ska ha inlämnat före julen, samt sett filmen "love actually" på engelskan. En roligare skoldag med andra ord!

När jag kom hem städade jag och sedan åkte jag till gymmet för att träna ben. Det gick bra! När jag var färdig tränad åkte jag till skolan efter Wilma, och sedan hem för att baka rocky roads!! Det var första gången vi bakade dem, men det var super lätt och de blev verkligen mega goda! Vi använde oss av detta recept.

Den här veckan har jag förresten hand om sevendays instagram: sevendays.fi. Där kan du följa med mer under veckan om du vill! Nu ska jag äta kvällsmål och sedan söka mig till sängs. Sov lite dåligt förra natten, så har inte varit superpigg idag! Hoppas på annat imorgon. Kraaam, sov gott!❤️

 

 

söndag 27 november 2016 - 12:04

PEPPARKAKSBAKNING

Alltså musikalen igår var så, så bra! Den levde upp över alla våra förväntningar. Rekommenderar dig som inte ännu sett den att nappa åt dig en plats, om de släpper fler. Extra roligt var det självklart då många av ens vänner var med. Kvällens planer blev lite ändrade, och det slutade med att jag och Jennie träffades hemma hos henne för att baka pepparkakor och dricka glögg. Vi hade köpt pepparkaksdeg från Aroma och den var himmelskt god. Verkligen. Vi har bestämt att vi ska träffas varje helg fram till jul för att baka olika slags julgodis!

 

PicMonkey Collage4

 

Oj vilket snöväder som anlänt till Vasa under natten. Gissar att det finns fler än jag som är lycklig över det? Ska försöka ta mig ut i något skede. Annars ska jag läsa lite på rella som jag har prov i imorgon, städa samt släppa in gäster till ena airbnb lägenheten, och sedan ska jag till gymmet på Foamroller + Venyttely med Lotta. Det blir en skön avrundning på veckan! Ikväll ska jag troligen träffa Toffe. Ha en skön första advent!❤️


Ps. Glöm inte bort att ett nytt avsnitt av söndagssnack finns ute nu!!

 

 

fredag 18 november 2016 - 09:48

FRUKOST, GRUPPKÖRNING OCH SH'ABAM

Godmorgon finaste! Hoppas du sovit gott och är redo för fredagen. Jag var ovanligt hungrig när jag vaknade så jag åt en ordentlig frukost. Mammas jordgubbssylt är den godaste som finns!

 

IMG 4276IMG 4272

 

Snart ska jag bege mig till skolan. Dock väntar ingen tung dag. Har endast en timme rella, och då kommr vi bara lyssna på presentationer om intressanta ämnen som droger, rasism mm. Jag och Becca höll ju redan vår presentation om dödsstraff! Efter skolan har jag tid för gruppkörning. Skönt att få övningsskedet överstökat! Kvart före fem ska jag och Veera på Sh'abam + Core. Det ser jag framemot. Sh'abam är verkligen den perfekta fredagsträningen!

 

PicMonkey Collage2Dagens mysoutfit. Huppare och mjukisbyxor från Peak Performance!

 

Ikväll har Wilma lovat göra tacopaj. Sedan ska vi se på Idol tillsammans! Imorgon är det dags för BLOGG GALAN!!

Ha en underbar dag min vän! ❤️

 

 

söndag 13 november 2016 - 14:02

FARSDAGSFRUKOST

Imorse bjöd vi pappa på frukost. Det är ju ändå farsdag. Det är sällan vi sitter samlade hela familjen på morgonen eftersom alla oftast börjar olika tider, kastar i sig nånting snabbt osv. Därför var den här morgonen extra mysig! Mamma hade lagat smoothie, skärt upp frukter och köpt hem färskt bröd. Allting var helt enkelt extra bra! Precis som pappa. Han är extra bra ❤️

 

IMG 4260IMG 4261IMG 4263IMG 4268

 

På dagens agenda står essä skrivning och gym. Jag och Matilda ska ikväll på Sprint, Core och Stretchning. Sprint är verkligen något jag känner en otrolig hat-kärlek till. Under passet rinner svetten som aldrig förr, benen darrar, man stönar, vill spy och är nära på att ge upp. Fy fasiken vad tungt det är, men känslan efteråt är fantastisk. Det är värt det flera gånger om!

Jag hoppas du har någon att fira idag oavsett om det är din pappa, moffa, faffa, styvpappa eller någon annan fin man i ditt liv!❤️

 

 

tisdag 4 oktober 2016 - 21:12

MÅNDAGS BRUNCH

En magisk brunch är vad min vecka startade med igår! Vi samlades 7 flickor hemma hos Johanna och fixade ihop den tillsammans. Det var såå gott. Extra gott var det eftersom det verkligen är evigheter sedan jag brunchat senast!

 

IMG 3043IMG 3061IMG 3052IMG 3054IMG 3064IMG 2IMG 3077IMG 3083IMG 3088

 

Förutom brunch har min vecka hittills innehållit bio. Igår kväll var jag och Toffe på "the shallows". Den var bra, men inte jätte bra. Det var inte direkt så att man satt trollbunden under hela filmen. Dock tycker jag absolut den är sevärd!

 

 

Idag var vi på paintball från jumppan vilket var jätte roligt! Jag och Beckson spelade också in poddavsnittet som ska släppas nu på söndag. Men, jag råkade radera det 49min långa avsnittet.. Gissa om jag blev störd?! Imorgon måste vi därför spela in det igen... Man lär sig av sina misstag! Kommer i fortsättningen vara såå noga med vad jag trycker på.

Ikväll har jag varit barnvakt åt Casper, Celvin och deras två kompisar. Jag tycker det är så, så roligt och de är ju bara för söta!❤️

Nu ska jag äta och gå och sova. Godnatt!❤️

 

 

söndag 2 oktober 2016 - 16:25

DAGEN EFTER

Efter gårdagens utgång kände jag och Jennie att det skulle sitta fint med pizza idag. Pizza är verkligen världsbäst dagen efter! Jag plockade upp Jennie vid halv 1, och sedan styrde vi vidare mot pizzerian LINDA. Pizzan satt ytterst fint, cokisen var god och sällskapet helt perfekt! Vad mer kan man önska sig en söndag som denna?

 

IMG 3018IMG 3022IMG 3020IMG 3021IMG 3024IMG 3028

 

Ha en skön söndag!!

 

 

söndag 28 augusti 2016 - 14:57

KRÄFTSKIVA

Min och Wilmas "mini kräftskiva" igår blev riktigt trevlig. Vi lagade tacopaj, grekisk sallad och åt kräftor till. Det var så mysigt och roligt att få spendera tid med henne! Sällan vi hittar på saker bara vi två.

 

IMG 2868IMG 2879IMG 2890IMG 2891

 

Efter att vi ätit satte vi på en film från netflix. Brokeback mountain som vi såg handlar om två unga män som blir kära i varandra på den tiden då det var förbjudet i USA. Det var en väldigt annorlunda film mot vad jag vanligtvis brukar se, men så fin, sorglig och hemsk på samma gång! Jag kommer aldrig någonsin kunna förstå hur man kan döda människor bara för att de är homosexuella?! Det är så vidrigt och fruktansvärt. Det är ju något man föds som och inte kan ändra på hur mycket man än kanske önskade det! Alla är vi lika mycket värda oavsett vem vi är kära i så det så. Se filmen om du inte redan sett den. Det är en riktig tankeställare!

 

 

 

torsdag 12 maj 2016 - 09:32

FOOD LIST

Blev utmanad av Kajsa att fylla i denna food list. Eftersom jag är ett fan av mat passar det mig alldeles utmärkt!

 

Favoritsallader: Sweet Vasas Caesar sallad samt deras grekiska sallad! Dör för dem.

Tre saker du inte vill ha på pizzan: Ägg, musslor och mögelost!

Favoritdessert: Oj oj vad den var svår! Älskar desserter. Tror ändå jag säger något syrligt och fräscht, typ key lime pie! Eller ja, GLASS. Det går alltid hem hos mig! Chokladbakelser är också gott, men de är så himla mättande.

Något du kunde äta varje dag: Texmex <3

Det lagar jag helst nu för tiden: Texmex, hehe. Nej men det är så enkelt, gott och går snabbt! Och ja, spagetti lagar jag också rätt ofta.

 

IMG 3

 

Något du tycker om men inte äter så ofta: En riktigt smarrig biff. Det var länge sedan jag åt en.

En kötträtt du tycker om: Inget slår grillat griskött på sommaren!

Vad äter du helst till frukost: Lika mycket som jag älskar desserter älskar jag frukost (nästan ännu mer, till och med). Toffe brukar säga att jag kunde äta frukost dygnet runt, och skippa de andra måltiderna. Så tokig är jag i det! Inte mig emot, hehe. Vad äter jag helst till frukost då? Jo, den perfekta frukosten skulle bestå av en skål yoghurt med müsli och bär, färskpressad appelsin saft, ett glas mjölk, bröd och lite frukt. Som ni hör kan jag verkligen äta massor till morgonmål!

Bästa matkulturen enligt dig: Asiatiskt och Mexikanskt måste jag nog säga.

Jag utmanar alla de som känner på sig att de vill fylla i denna lista! :)