söndag 12 mars 2017 - 15:23

SEVENDAYS GOES UMEÅ

Gårdagen blev verkligen så bra som jag hade hoppats! Eftersom Sevendays fyller 2 år i år firade vi det med inget mindre än en kryssning!!

Klockan 9 på morgonen avgick Wasaline mot Umeå. Först på agendan stod skumppa frukost. Vi åt en super god frukostbuffé tillsammans medan vi pratade om jobb, studier och framtidsdrömmar!

IMG 4952

Efter frukosten gick vi ut på däck för att njuta av det fantastiska vädret vi hade igår! Senare satt vi här utan jackor och bara njöt av solens strålar. Så varmt var det!

IMG 4961

Fina Iisa.<3

IMG 4969

På väg till Umeå hade vi olika workshops. Vi funderade bl.a. på hur man kan utveckla Sevendays sajten, vad man kan förbättra, ändra och behålla?

IMG 4976

IMG 4977

Från vänster; Iisa, Josefin och Anna.

Genast vi kom in till Umeå sökte jag och Iisa upp ett lunch ställe. Vi hittade ett som påminde lite om Raawka här i Vasa. Stället hette Rost och hade en alldeles magiskt god lunch meny.<3

IMG 4987IMG 4992

När vi var mätta och belåtna gick vi runt i butiker i lugn och ro. Har aldrig tagit det så här lugnt när jag varit i Umeå. Har mest spurtat mellan alla butiker för att hinna se allt. Nu har jag dock insett att Umeå i stort sett är som Vasa, och butikerna är ändå ganska långt det samma men självklart är det roligt med lite omväxling!

IMG 5000IMG 5006IMG 5011IMG 5007IMG 5012IMG 5016

Efter att vi ätit skärgårdsbuffé på båten bänkade vi oss i konferensrummet för att se finalen av melodifestivalen. Måste säga att fel bidrag vann enligt mig. Jag höll på Jon Henrik Fjällgren, Nano och Wiktoria! Anton Hagman var också bra.

IMG 5023IMG 5025

Tusen tack Sevendays för det här evenemanget! Jag hade så, så roligt. Älskar hur man lär känna varandra bättre och bättre för varje träff vi har och hittar sin plats i gruppen. Det finns så härliga människor på den här sajten måste jag säga!❤

tisdag 20 september 2016 - 11:18

OM 25 DAGAR...

IMG 8589IMG 8700IMG 8541IMG 8IMG 8559

Om exakt 25 dagar kommer jag vara här. På Kreta! Som jag längtar efter sol och värme. Dessa bilder är från 2012 då jag och mamma åkte dit en vecka i september. Den här gången åker hela min familj, 2 av mina kusinfamiljer + Toffe tillsammans, så vi kommer vara ett stort gäng. Men vad är inte roligare än det? :)

Taggar:

Kategorier:

Resor

Skriv en kommentar 0

onsdag 3 augusti 2016 - 09:32

PÄRNU 2016

På söndag kväll när jag kom tillbaka från Åland stannade jag i Åbo hos mina kusiner 2 dagar. På onsdag åkte jag till Hesa för att möta upp Toffe som slutade sitt jobbpass.

thumbnail FullSizeRender2

På torsdag åkte vi till Pärnu. Vi kom fram någongång på eftermiddagen och då guidade Toffe runt mig, eftersom han varit där många gånger tidigare!

thumbnail FullSizeRender 4

Följande dag gjorde vi något väldigt, väldigt roligt! Efter att vi ätit frukost på hotellet åkte vi iväg till Seikluspark. Det är alltså en äventyrspark med 6 olika banor. De första var relativt lätta, och sedan blev de allt svårare. De två sista banorna var svarta, och uppe på 20-25m höjd! Gissa om jag som har höjdskräck var rädd??! Mina ben började krampa emellanåt, så rädd var jag. Tillslut vande man sig trots allt med höjden! Vi var riktigt nöjda då vi var klara med alla 6 banor. Du måste åka hit om du är i närheten av Pärnu, det är verkligen en upplevlese i sig!

thumbnail FullSizeRender 2thumbnail FullSizeRender 9thumbnail FullSizeRender 7thumbnail FullSizeRender 6thumbnail IMG 4523

Följande dag började vi på stranden. Det var varmt, men inte så värst soligt. Stranden var dock den finaste jag varit på! Sand, långgrunt och varmt vatten. Det var faktiskt finare än i södern, förutom att vattnet då inte är lika klart! Efter stranden njöt vi av varsin 1 timmes massage på hotellet.

thumbnail FullSizeRender 8

Mot kvällen klädde vi upp oss för att gå ut och äta. Toffe tog mig till Steffani, som verkligen var en prisvärd restaurang. De hade bl.a. maagiska pan pizzor!

thumbnail IMG 4534thumbnail FullSizeRender 10thumbnail FullSizeRender 11

Sista dagen besökte vi ett shopping centrum och sedan tog vi det lugnt på hotellet eftersom det ösregnade. På kvällen gick vi ut för att äta. Denna gång till en annan mysig restaurang!

thumbnail FullSizeRender 14

På måndag styrde vi bilen tillbaka mot Vasa!

thumbnail FullSizeRender 13

tisdag 2 augusti 2016 - 13:15

ROCK OFF 2016

Nu är jag återigen hemma, och oj, oj vad roligt jag haft! Först kommer du få ta del av rock off, och därefter Pärnu.

Vi var 9 flickor som bilade ner till Åbo för att därifrån ta båten över till Åland. Vi åt gott (rekommenderar verkligen Dinos bar & grill ifall ni är i Mariehamn och söker matställe), träffade Lisa Ajax, strosade runt i lilla Mariehamn, umgicks, skrattade, dansade på borden, hade den bästa utekvällen någonsin, och hängde med Tungevaag & Raaban! Nu kommer bilderna:

Dag 1:

IMG 2FullSizeRender 1FullSizeRender 7FullSizeRender 8FullSizeRender 6IMG 3707FullSizeRender 2FullSizeRender 3FullSizeRender 4thumbnail IMG 4363

Dag 2:

FullSizeRender 9FullSizeRender 10FullSizeRender 11FullSizeRender 13FullSizeRender 14FullSizeRender 18FullSizeRender 19thumbnail FullSizeRender 3thumbnail FullSizeRender 5thumbnail FullSizeRenderthumbnail IMG 4159

Dag 3:

FullSizeRender 15FullSizeRender 16thumbnail FullSizeRender 1

Tack, tack, tack flickor för en av sommarens absoluta höjdpunkter!!!❤️

lördag 14 maj 2016 - 16:34

BILDBOMB - I HESA PÅ KLASSRESA

Nu har jag kommit hem efter 2 dagar med fullspäckat schema i Helsingfors. Det har varit väldigt intensivt men roligt! Nu ska du få höra vad vi gjort! :)

Klockan 05:45 startade bussen på torsdag morgon. Vi var trötta men taggade!

FullSizeRender 2

När vi kom fram satt vi en stund på Domkyrkans trappor, i väntan på att vår guidade busstur skulle börja.

FullSizeRender2

Sedan promenerade vi iväg till Riksdagen där vi skulle lyssna på frågetimmen.

FullSizeRender 11

FullSizeRender 3

Efter Riksdagens frågetimme gick vi över till Joakim Strand för att lyssna på honom, och ställa frågor. Så kiva och inspirerande människa!

FullSizeRender 5

När vi var klara där tog vi en mat paus.

FullSizeRender 7

IMG 1923Vi åt snabbt för att sedan åka på teater. Vi såg pjäsen "Lampedusa" på Virus teatern. Det var en annorlunda dramatisering, med ett väldigt viktigt huvudämne!

Vid halv 10 var vi tillbaka på Hotell Scandic där vi övernattade. Tillsammans med ett gäng vänner beslöt vi oss för att dra ut på stan i hopp om att hitta en bra restaurang! Till slut fann vi Santa Fé, där vi bänkade oss ner. Det påminde lite om Amarillo med mexikansk mat!

FullSizeRender 16FullSizeRender 15FullSizeRender 14

På fredag hade vi väckning kl.07. Jag sov tillsammans med Jennie, Karro och Johanna!

FullSizeRender 24

En halv timme senare åt vi hotell frukost. Bästa som finns!<3

FullSizeRender 25

Dagens första programpunkt var....FAZER!! Jag tyckte det var väldigt intressant att få höra om företagets historia, och gå genom tidslinjen från när det grundades tills idag. Ett stort plus var även att vi i slutet fick äta hur mycket choklad vi ville, MEN inte dricka något. Det dröjde inte länge innan törsten tog över!IMG 4

Dagens andra programpunkt var Sveaborg! I väntan på färjan som skulle ta oss dit, köpte vi med oss årets första jordgubbar.

FullSizeRender 29

När vi kom fram möttes vi av en guid som skulle guida oss. Sveaborg var ett fint ställe, och jag personligen tycker alltid det är intressant att besöka historiska platser! Vi var där väldigt länge. Skulle jag ha fått bestämma kunde vi ha varit där en kortare stund. Det blev utdraget och lite långtråkigt mot slutet!

FullSizeRender 31IMG 2051FullSizeRender 33FullSizeRender 34FullSizeRender 35IMG 2037FullSizeRender 36FullSizeRender 37

Efter Sveaborg var det äntligen dags för shopping! Är du nyfiken på mina inköp? Hojta till i så fall :)

FullSizeRender 38

Vi avrundade shoppandet (och hela resan för den delen) med burgare på Hard Rock Café!

FullSizeRender 39

Summa summarum hade vi en fantastisk resa med underbart väder! Stämningen var på topp, och sällskapet var oslagbart. Enda minuset var det fullspäckade schemat... Det skulle ha varit skönt med lite mindre program, eller i alla fall kortare! Allt annat var perfekt!

söndag 24 januari 2016 - 12:40

En dag i Umeå

IMG 8205IMG 8103

IMG 3

IMG 8039IMG 7IMG 2IMG 4IMG 5

I julklapp hade jag fått en resa över till Umeå av Jennie, så igår var dagen vi åkte. Klockan 9.00 avgick båten från hamnen och ca. 4 timmar senare var vi framme! Vädret var helt underbart och sällskapet perfekt. Det som är så bra med Jennie är att hon går lika fort som mig, haha. De flesta andra går (enligt mig) så långsmat, och klagar på att jag brukar springa iväg. Så igår var det extra uppskattat med ett sällskap i samma takt. Speciellt då tidsmarginalen i Umeå var knapp! Vi hade en riktig toppen dag, och kom hem trötta och glada. Tusen tack för resan Jennie, det var himla roligt!

Är du förresten intresserad av att se mina inköp? I så fall kan du kommentera så visar jag dem i ett skillt inlägg.

söndag 9 augusti 2015 - 19:53

WEEKEND FESTIVAL 2015

Alltså vad skall jag säga? Det finns absolut ingenting jag kan säga som skulle beskriva hur fruktansvärt bra Weekend Festival var. Ingenting. Jag njöt som fisken i vattnet och hade the time of my life. Under dessa två dagar levde man verkligen livet! Det överträffade mina förväntningar 100 gånger om. Showtek och framför allt Avicii var de 2 som hade allra bäst show enligt mig. Hohho! Trots att det var så himla roligt, så var det också jätte tungt då man stod fleera timmar i streck och fötterna blev fort trötta. Dessutom dog vi av törst då vi inte hittade vatten på området som vi kunde fylla våra flaskor med. I slutändan vägde dock allt det roliga och lyckade så mycket mer än det jobbiga.

See You Next Year Again, Weekend Festival!

lördag 28 februari 2015 - 14:40

Umeå

Oj vad det var skönt att komma bort från Vasa, även om det bara var för 1 dag. Båtresorna gick hyfsat fort och det var extra roligt att åka med just Wilma & Becca❤️

Shoppingen där var helt okej, men lika bra var väl det så att man fick spara lite pengar. Efter ett par timmar när benen började bli trötta, satte vi oss ner på ett café. Jag & Wilma åt då de godaste och största kokosbollarna vi någonsin ätit. De var verkligen himmelska!!

Allt som allt var det en riktigt trevlig resa, och det var roligt att sist och slutligen slippa iväg någonstans under sportlovet! Tack flickor❤️

torsdag 3 juli 2014 - 08:30

Åbo Slott

På söndagen innan båten avgick besökte vi Åbo slott.

Precis då vi kom började en guidning i slottet, så vi hakade på resten av gruppen.
De allra äldsta delarna av slottet har bevarats ända sedan 1200-talet. När Finland hörde till Sverige bodde den svenska kungen här då han besökte Finland. Guidningen var faktiskt mycket intressantare än vad jag trodde, och man lärde sig en hel del!

Efter guidningen fick man gå runt i slottet själv. Vi hittade ett ställe där man kunde klä ut sig. De minsta och även de äldsta (hehe) var exalterade!

Sedan skulle vi ta ett gruppfoto innan vi gick, men det blev nu som det blev med den saken ;)
Pappa, Benjamin, jag, Jeremia, Wilma, Naomi & mamma. De 2 yngsta är de som är från Norge.

onsdag 2 juli 2014 - 09:30

Stockholms Resa

Vi kom iland i Stockholm o6.3o på måndagsmorgonen.

Nästan alla butiker hade stängt då eftersom det var så tidigt, men när vi promenerade på Götgatan hittade vi det här caféet. Espressino hette det och det är verkligen att rekommendera! Där åt vi våran frukost innan vi fortsatte mot Stockholm city.

Jag och Wilma var aningen trötta men på väldigt bra humör :)

Min fina syster

Vi lunchade på Vapiano. När vi hade satt oss ner och började se oss omkring, såg vi att ingen mindre än Aina från PH satt bakom oss (!) Tyvärr hade hon ätit klart så hon gick ganska fort.

Sen fortsatte shoppandet. Här står jag och syrran i Kungsträdgården. Den var mycket mindre än vad jag trodde att den skulle vara.

På eftermiddagen fikade vi på Frozen Yogurt Factory. Mmmm vad det var gott!

Vi avslutade dagen med att traska omkring i Gamla stan en stund, innan vi begav oss tillbaka mot båten.

Jag är så glad över att vi åkte och resan var även som en liten födelsedagspresent åt fina mamma som fyllde år den 29 Juni. Grattis i efterskott❤ Trots att vi bara var över en dag, var det så mycket bättre än ingenting! Men ont i fötterna, ja, det fick man verkligen. I 12 timmar gick vi omkring på stan, eller ja, vi småsprang så vi skulle hinna med allting, men det var det värt!

En del av shoppingen kommer i ett senare inlägg.