söndag 28 maj 2017 - 08:31

MIN HELG I HELSINGFORS

DSC 1342

Denhär helgen har jag alltså spenderat i Helsingfors med dehär tjejerna! Dom andra ligger och sover ännu så jag passar på att blogga om helgen :) For på fredag eftermiddag från Vasa så på fredakväll när jag var framme och mötte upp tjejerna var vi alla lagom trötta och kände för att bara hänga hemma hos Jenny och Jani.

DSC 1314

På lördag tog vi oss in till stan och shoppade lite och åt gott.

DSC 1318

Till kvällen hade jenny bokat bord till restaurangen Hoku! 

DSC 1383

DSC 1392

Rosanna och Jenny

DSC 1395

Jag och Sofia

DSC 1399

Super god mat! Har verkligen ätit sjukt gott denna helg!

DSC 1410

DSC 1417

Efter maten for vi via Clarion hotel för en drink i deras skybar!

DSC 1426

DSC 1432

måndag 22 maj 2017 - 18:59

LÄNGTAN TILL SEMESTER

DSC 0352

DSC 0201

DSC 0203

DSC 0326

Funderar på vad som ska med på resan! Måste gå igenom garderoben och se om det är något som behöver skaffas ;) hehe! Längtar sååå! Karpathos here we come!

lördag 13 maj 2017 - 12:00

KARPATHOS - EN PARADISÖ

DSC 0139

Vi har bokat resa!! Ska bli så najs med en resa då semestern börjar :) Karpathos here we come! Vi åker med våra vänner Fia och Patte, hur mysigt?! <3

96609490

96610100

96611787

måndag 9 januari 2017 - 17:00

VI TACKAR FÖR OSS

DSC 4Nu tackar vi för oss och börjar färden hemåt :) Har varit en super lyckad helg i fjällen :)

DSC 0063

DSC 0177

DSC 0205

DSC 0226

DSC 0259

DSC 0272

DSC 0314

DSC 6

DSC 0337

DSC 0363

 

 

 

 

 

söndag 8 januari 2017 - 10:34

LAPPLAND BJÖD PÅ -30 OCH SOL

DSC 0069

DSC 0074

DSC 0084

DSC 0101

DSC 0145

DSC 0148

DSC 0184

DSC 0197

DSC 0218

DSC 0231

DSC 0242

DSC 0273

DSC 0281

I fredags då vi var första dagen i backen var det kallt. Riktigt kallt. Köldeffect var på -30 grader men vi packade på oss och det gick riktigt bra! Lite roligt att prova åka i så kallt ;) Nästa dag tittade solen fram och vi njöt!

lördag 7 januari 2017 - 19:00

UNDERBART SLALOMVÄDER

DSC 0110Vi har det super här i Levi! Har tagit massor med vackra foton så ni ska få bildbomb här senare <3

onsdag 4 januari 2017 - 16:19

LEVI PÅ TORSDAG

DSC 0185

DSC 0188

Wohoo! På torsdag åker vi till LEVI! Lite åka åka :) Ska bli kul! Men gah så mycket packning det är då man ska på skidsemester..

tisdag 18 oktober 2016 - 15:30

EN MINIWEEKEND MED MIN MAN

DSC 0246

Jag behövde komma bort, så Nika och jag for iväg på en miniweekend till Umeå. Var verkligen precis vad jag behövde. Vila, god mat och dryck och inga måsten.

DSC 0250

Vi kollade tripadvisor för att hitta vilka restauranger som rekomenderades. Först på listan var ett mikrobryggeri i Umeå där de också hade mat. Självklart måste vi dit och prova ölen och maten :) Gott!

DSC 0253

DSC 0255

DSC 0260

DSC 0279

Vi gick sedan på stan några timmar innan vi gick tillbaka till vårt urfina hotell. Vilade, duschade och tog en sen sen middag på tripadvisors 3:e listade bästa restaurang. Det var passande nog vårt hotells restaurang. Tog en fördrink i baren, åt sakta sakta och bara pratade och tittade på människor. Hur skönt som helst. Och urgod mat.

DSC 0282

DSC 0295Så på söndag tog vi adjö av vårt fina hotell, Stora Hotellet, och tog bilen via Ikea innan vi for med båten hem :) Kom hem med en ny golvlampa och ett par Levis 501 jeans från Umeå :) Väldigt bra helg <3

torsdag 19 maj 2016 - 20:58

ATT RESA OCH SE VÄRLDEN

DSC 0105

DSC 0114

DSC 0125

DSC 0165

DSC 0227

DSC 15

DSC 16

DSC 0485

DSC 0550

DSC 0572

DSC 0590

DSC 0628

DSC 0729

DSC 0827

DSC 0878

DSC 0892

DSC 1004

DSC 1059

DSC 1088

Att få resa och se världen är ju nog det bästa som finns! Men när är det tänkt man ska hinna och ha råd? Äldre säger man ska passa på när man är ung och inte har barn, när man är ung och inte har barn har man just kommit ut ur skolan och inte har pengar. Sedan har man just börjat jobba och gjort investeringar som att köpa hem så man har inte tid och inte råd. Sedan blir man äldre och säger åt yngre att passa på när man är ung och inte har barn. jo tjeena.. skit cirkel :D aldrig tid och aldrig råd.

Som tur har jag ju nog hunnit uppleva en hel del och fått njuta! Nu planerar vi honeymoon och i början av nästa år en solsemester <3

S

lördag 9 april 2016 - 09:52

SPARA MINNEN

DSC 1526

DSC 1528Vi har så mycket bilder och filmer från Alpen-resan, att förra kvällen hade vi träffis med Alpen-gänget och började kolla igenom materialet. Både Nika och Patte hade med sig gopro och filmade. Alla fotade och jag fotade såklart en hel del med systemkameran. Igår började jag gå igenom allt och göra fotoalbum och pojkarna har lovat göra en film! Är så kul att kunna spara alla bilder och minnen såhär! Älskar foton <3

S