torsdag 6 april 2017 - 20:07

INRETT TERASSEN, KOM SOMMAR

DSC 0109

DSC 0113Igår satt jag ute hela kvällen och skruvade ihop våra nya terassmöbler! Det blev såå bra! Vi har köpt en stor u-formad utesoffa som vi ska kunna ligga i hela sommaren <3 längtar till värmen!

torsdag 5 januari 2017 - 15:00

EN BEGÄRAN FRÅN EN LÄSARE

Fick en kommentar för en tid sedan, här kommer svaret :D

Kan du i nått inlägg skriva om hur du tänker när ni har gäster över med dukning o sånt? Det ser alltid så snyggt, enkelt o mysigt ut då du lägger upp bilder :) Sen undrar jag om du har lust att beskriva hur du funderar när ni inreder ert hem. Är det viktigt med kvalitet eller att det ska vara snyggt men typ från Ikea?

DSC 0095Först och främst, dukning :) Jag älskar att duka bordet. hehe. Säkert löjligt men det är så kul att med små detaljer göra en dukning fin <3 Jag kollar mycket pinterest varifrån jag får inspiration :) Jag tror det är en kompensation till att jag inte gör mat. Är inte mycket för matlagning, men dukning! :D Just nu är jag mycket för vitt fint enkelt porslin. Små detaljer i mässing och snittblommor <3 Ljus älskar jag ju, doftljus har vi alltid i vardagsrummet och vanliga på matbordet. Jag brukar försöka att duka fint också då det bara är för mig och Nika, göra det lite mer speciellt. Försöka att inte bara slänga fram smörpaketet och varsin tallrik :)

39576 e7203fa203c2a4f81884823bdf117316

landskrona n istuttava sohva 0449710 PE599073 S4

Ikea eller dyr design?

Jag älskar inredning. Jag är väldigt mycket för det estetiska.. alltså både då det kommer till kläder och inredning. Jag har absolut inget emot Ikea, älskar Ikea. Men jag undviker nuförtiden dedär typiska ikea-möblerna som LACK osv :) Jag vill försöka satsa på lite dyrare kvalitéts-möbler, sådant som vi kan ha en längre tid och som man verkligen satt tid på att kolla in och längta efter. Men såklart går det ju inte ekonomiskt :D Drömma kan man ju alltid! Just nu längtar jag efter Ton-stolarna. Skulle hemskt gärna byta ut våra matstolar till dehär.. För tillfället är jag också inne på en ny soffa. Vi har suttitit och kollat på en lädersoffa på Ikea.. tycker denhär skulle vara fin hos oss :)

 

lördag 10 december 2016 - 09:30

LITE NYTT FRÅN MINUN/MIN

 

DSC 1081

DSC 2Idag ska jag på jobb igen, är ju julmarknad på Bock's :) Men tänkte visa allt fint jag handlade från Minun/Min förra dagen! Alltså oj så mysig den butiken är, skulle kunna handla hem ALLT de har där :D farligt för plånboken att gå dit.

måndag 2 maj 2016 - 20:06

EUCALYPTUS

DSC 0321

DSC 0326Så nöjd med färgen i vårt sovrum! Är så taggad på att måla mera! :D Men Nika går i taket om jag börjar på med fler projekt :D Äntligen hade de också btw fått in eucalyptus till Plantagen, har väntat på det :) Så fint med de i en vas på mitt nattduksbord <3

S

söndag 24 april 2016 - 10:11

IKEA LEVERANS

Syster var till Ikea igår så imorse kom hon och knackade på hos oss med grejer jag frågat efter :) Åh så fina glas och bricka vi fick hem! <3

DSC 0147

DSC 0158

Nu håller jag  på och fixar det sista inför bloppisen idag! Oj ska bli så kul att få träffa alla andra sevendaysbloggarna och få sälja bort lite saker som inte används mer :) Är mina läsare påväg? Ses vi kl 14?!

S

 

måndag 18 april 2016 - 09:39

NYA SOVRUMMET

DSC 0051

I onsdags, dagen innan operationen fick vi äntligen sätta tillbak allt i sovrummet :) Bäddade och satte tillbak tv:n och sånt. Så skönt att på torsdagen då jag kom från operationen kunde lägga mig ner i nya sovrummet och ha det mörkt och skönt fast ögonen sved och dunkade. 

DSC 0056

DSC 0057

DSC 0061

Alla väggar målades två varv med en mörkgrå färg! Alla väggar var vita innna och jag kände hela sovrummet var så kallt och jag fick aldrig till någon riktig mysig känsla där.. nu däremot är det så gosigt! Älskar det:)

DSC 0059Tavellisten tyckte jag också gjorde rummet lite bredare genom att sätta upp listen över hela väggen! Ny lampa i taket och så var det klart :) 

S

onsdag 13 april 2016 - 07:00

NÄSTAN KLARA MED SOVRUMMET

DSC 6

DSC 5Igår målade jag andra varvet (ännu vått på bilderna därav det inte så jämna resultatet) och ikväll ska vi städa upp, sätta upp tavlor på väggarna och flytta tillbak våra täcken! Vi har fått sova i vardagsrummet på golvet nu i 2 nätter så ska bli skönt att sova i egen säng inatt :)

S

söndag 3 april 2016 - 20:00

MÅLA OM I SOVRUMMET

DSC 1470

DSC 1473Vi ska måla om i sovrummet, det ska bli grått grått :D jeij! Längtar så! Nu ska vi bara välja färg så ska vi sedan börja på :)

S

lördag 19 mars 2016 - 08:35

GRÅA VÄGGAR

43Extraf Hem Vagaf 1094086a

843d65247ab0d2b07fdf9ca4a24da913

IMG 8025 682x1024

Överallt man vänder sig är nu fokus på gråa väggar.. Är ju såklart också själv väldigt sugen på att måla om vårt sovrum i en mörkgrå färg! Måste bara påbärja projekt "övertala-nika".

S

torsdag 14 januari 2016 - 21:15

TAKLAMPA TILL KÖKET

91 2195D1

91 1230

ells 0135567 15250

Vi söker en taklampa till köket.. vet inte exakt hurudan vi vill ha så surfar runt lite nu och söker!

S